Gezondheid alle pijlers

Spirulina

20-02-2010 10:49 39 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn Gilian mcKeith boek maar weer eens uit de kast getrokken. De spiritueel therapeut vermoedde dat ik ondervoed was. (ondanks mijn grote overgewicht) Las daar de tip om spirulina standaard te gaan gebruiken. Ik was zwaar vermoeid de laatste dagen. Veel meegemaakt. Kon mijn bed niet uitkomen enz. Na een dag spirulina ineens om 6uur wakker en zo fit als een hoentje. De 6 wasmanden met schone was die door de vermoeidheid waren blijven staan waren voor 7uur vanochtend compleet weggewerkt. Durf het bijna niet te geloven. Zou het de spirulina zijn ? Of gewoon toeval? Iemand nog meer ervaring met spirulina ?
Alle reacties Link kopieren
Oh ik lees mee! Neem je trouwens de pillen of de poeder?
Alle reacties Link kopieren
In het boek werd de poeder aangeraden. Maar de natuurwinkel hier had alleen de pillen. Dus ik neem ze gewoon in pil vorm. Hoeft van mij niet perse door een smoothie ofzo (zoals Gilian dat dan graag wil)
Alle reacties Link kopieren
Ik wist niet wat het was Hompeltje dus net bij google gekeken, en vrij bovenaan kwam ik meteen dit tegen;

niet nemen
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Alle reacties Link kopieren
weet erg weinig van spirulina.... wat is het precies en op wat voor manier zou het dan werken? wat schrijft mcKeith?

ben nieuwsgierig...
Alle reacties Link kopieren
quote:Star10 schreef op 20 februari 2010 @ 10:55:

weet erg weinig van spirulina.... wat is het precies en op wat voor manier zou het dan werken? wat schrijft mcKeith?

ben nieuwsgierig...Hier vind je meer !
Alle reacties Link kopieren
Dat zit tussen je oren, het zal vast iets goeds doen maar na één dag een energieboost?

Kom op zeg, dat geloof je toch zeker zelf niet.



Placebo-effect.
Alle reacties Link kopieren
quote:mylenevalerie schreef op 20 februari 2010 @ 10:54:

Ik wist niet wat het was Hompeltje dus net bij google gekeken, en vrij bovenaan kwam ik meteen dit tegen;

niet nemenKlinkt inderdaad niet heel fijn.
Alle reacties Link kopieren
quote:mamalief schreef op 20 februari 2010 @ 11:06:

Dat zit tussen je oren, het zal vast iets goeds doen maar na één dag een energieboost?

Kom op zeg, dat geloof je toch zeker zelf niet.



Placebo-effect.Ben er natuurlijk ook super gezond bij gaan eten. Misschien dat dat mee werkt? Ik durf het zelf ook niet goed te geloven dat ik na 1 dag al zoveel verschil merk. We zullen zien hoe het morgen gaat.
Alle reacties Link kopieren
quote:hompeltjepompeltje schreef op 20 februari 2010 @ 11:06:

[...]





Hier vind je meer !





Thanks!

Wel wat tegenstrijdige berichten....
Alle reacties Link kopieren
Ja, maar dat heb je toch vaak met supplementen enzo. Ik ga gewoon kijken hoe het voor mij werkt. Goed om te weten waar je op moet letten. Zo duur zijn die pillen niet. En als ik er zenuwachtig van word... dan stop ik er gewoon mee.
Alle reacties Link kopieren
quote:hompeltjepompeltje schreef op 20 februari 2010 @ 11:06:

[...]





Klinkt inderdaad niet heel fijn.



Ik ken het niet, dus heb er ook geen mening over, maar was benieuwd en het eerste wat ik aanklikte was meteen negatief. Nou ja, kan ook toeval zijn.



Maar dat je opeens van de ene dag op de andere zo energiek bent door die pillen? Zou mooi wezen. Het komt een beetje ongeloofwaardig over. Maar als het bij jou helpt, zeker blijven nemen.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Alle reacties Link kopieren
quote:mylenevalerie schreef op 20 februari 2010 @ 11:14:

[...]





Ik ken het niet, dus heb er ook geen mening over, maar was benieuwd en het eerste wat ik aanklikte was meteen negatief. Nou ja, kan ook toeval zijn.



Maar dat je opeens van de ene dag op de andere zo energiek bent door die pillen? Zou mooi wezen. Het komt een beetje ongeloofwaardig over. Maar als het bij jou helpt, zeker blijven nemen.Ja precies. Leek mij ook te mooi om waar te zijn. Was daarom ook wel benieuwd naar de ervaringen van andere 'gebruikers'.
Alle reacties Link kopieren
En hier is de -engelstalige- wiki over spirulina

http://en.wikipedia.org/wiki/Spirulina_ ... ng_effects
Ik denk dat suggestie hier een knap stukje werk laat zien, maar zolang het niet schadelijk is why not?



Je hebt natuurlijk een zware tijd achter de rug en je tobt nog over je moeder, dus ik ben blij te lezen dat je je nu lekker voelt, geniet ervan!
Alle reacties Link kopieren
quote:Serafina schreef op 20 februari 2010 @ 11:18:

En hier is de -engelstalige- wiki over spirulina

http://en.wikipedia.org/wiki/Spirulina_ ... _effectsHe gats, zelfs hier van die tegenstrijdige verhalen. Het zou goed zijn maar ook slecht.
Alle reacties Link kopieren
quote:Serafina schreef op 20 februari 2010 @ 11:18:

En hier is de -engelstalige- wiki over spirulina

http://en.wikipedia.org/wiki/Spirulina_ ... ng_effects



Oooooo, dat lijkt erg op chlorella.

Dat heb ik wel een hele tijd geslikt.

Was ik erg tevreden over.... op dit moment slik ik het niet, omdat ik het zo duur vind. (ja, erg hè....financiële crisis slaat overal toe...haha).
Alle reacties Link kopieren
quote:iris1969 schreef op 20 februari 2010 @ 11:21:

Ik denk dat suggestie hier een knap stukje werk laat zien, maar zolang het niet schadelijk is why not?



Je hebt natuurlijk een zware tijd achter de rug en je tobt nog over je moeder, dus ik ben blij te lezen dat je je nu lekker voelt, geniet ervan!In elk geval een stuk energieker. Maar het kan natuurlijk ook gewoon toeval zijn. Maar vandaag geniet ik er zeker van!
Alle reacties Link kopieren
quote:Star10 schreef op 20 februari 2010 @ 11:28:

[...]





Oooooo, dat lijkt erg op chlorella.

Dat heb ik wel een hele tijd geslikt.

Was ik erg tevreden over.... op dit moment slik ik het niet, omdat ik het zo duur vind. (ja, erg hè....financiële crisis slaat overal toe...haha).Ja dat las ik ook ergens dat chlorella 2x zo duur is. Ik heb geloof ik iets van 6 euro betaald voor een pot met 60 tabletjes spirulina.
Alle reacties Link kopieren
Hier de NL wiki uitleg;

Hier



Ja die gevaren als ik lees ......... maar heb je dat niet bij heel veel meer producten? Stukje van die B12 is wel interessant. Want op de linken die alleen positief erover spreken rollen ze over elkaar heen om te melden over die B12, en hier wordt getwijfeld, zie link.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Alle reacties Link kopieren
Heb je maar 1 soort merk ervan Hompeltje? Of kan het ook nog onderling verschillen die spirulina?
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Alle reacties Link kopieren
voor een grote pot chlorella betaalde ik 49 euro en daar deed ik dan 3 maanden mee ofzo.....

maar ik merkte wel echt verschil. en chlorella heeft minder van die vervelende bijwerkingen (had dat niet te maken met het verschil in zoutwater en zoetwateralg???)

Vooral mijn spijsvertering (darmwerking) knapte er echt van op.
Alle reacties Link kopieren
mmm.. klinkt intressant zeg..



misschien wel wat voor mij...

ben niet in balans..
Alle reacties Link kopieren
@MV: Ik weet eigenlijk niet of er meerdere merken zijn. Ik heb die van Marcus Rohrer in huis.



@Star10: Tja, wel duur inderdaad 50 euro. Alhoewel het op zich nog wel gaat als je het over 3 maand uitstrijkt. Maar goed, toch wel weer 50 euro. Spirulina zou ook moeten werken voor de spijsvertering, maar daar kan ik nog weinig over zeggen. Zou wel fijn zijn als het helpt.
Alle reacties Link kopieren
Spirulina bevat integenstelling tot Chlorella jodium en daar kan je bij te hoge dosering of als je er gevoelig voor bent een opgejaagd en/of hongerig gevoel van krijgen. Het is een beetje te vergelijken met wanneer je teveel koffie hebt gedronken.
wees jezelf, er zijn genoeg anderen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven