Gezondheid alle pijlers

Spirulina

20-02-2010 10:49 39 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn Gilian mcKeith boek maar weer eens uit de kast getrokken. De spiritueel therapeut vermoedde dat ik ondervoed was. (ondanks mijn grote overgewicht) Las daar de tip om spirulina standaard te gaan gebruiken. Ik was zwaar vermoeid de laatste dagen. Veel meegemaakt. Kon mijn bed niet uitkomen enz. Na een dag spirulina ineens om 6uur wakker en zo fit als een hoentje. De 6 wasmanden met schone was die door de vermoeidheid waren blijven staan waren voor 7uur vanochtend compleet weggewerkt. Durf het bijna niet te geloven. Zou het de spirulina zijn ? Of gewoon toeval? Iemand nog meer ervaring met spirulina ?
Alle reacties Link kopieren
quote:arrasje schreef op 20 februari 2010 @ 11:48:

Spirulina bevat integenstelling tot Chlorella jodium en daar kan je bij te hoge dosering of als je er gevoelig voor bent een opgejaagd en/of hongerig gevoel van krijgen. Het is een beetje te vergelijken met wanneer je teveel koffie hebt gedronken.



o ja, dat was het!!!

ik kan je chlorella dus wel echt aanraden...
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook de spirulina van rohrer gebruikt. Ik kreeg er echt energie van maar bij mn 2e pot werd ik opgejaagd en onrustig. En ik slikte maar 3 tabletjes per dag. Ben gestopt en het gevoel is weg.
Alle reacties Link kopieren
Ik slik beide al een jaar en heb geen nare bijwerkingen. Ik koop ze altijd via internet. Zoek met google op spirulina chlorella, Ron Fonteine. Hij heeft een mega grote website over gezonde voeding en je kunt er dus ook supplementen kopen. Omdat je groot inkomst is het goedkoper dan in de winkel.
Alle reacties Link kopieren
groot inkoopt bedoel ik..
Alle reacties Link kopieren
Na mijn bevalling werd mij aangeraden om Spirulina te slikken. Dit mocht echter maar 1 mnd en daarna werd het afgeraden. Waarom weet ik niet maar misschien vanwege het feit wat er al eerder over geschreven werd os het opgejaagd gevoel.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook een half jaar ofzo spirulina van MR gebruikt en merkte dat ik daar energieker van werd dan Chlorella die ik nu slik. Toch had ik ook een beetje het gevoel dat ik er drukker van in mijn hoofd werd. Bij Chlorella heb ik dat niet, denk wel dat het iets doet (mijn oogwit is een stuk roder geworden) en slik het ook omdat ik geen vlees eet en chlorella veel ijzer bevat en de zuurstofopname bevorderd. Ook mijn darmwerking wordt beter.
Alle reacties Link kopieren
quote:curlygurly schreef op 21 februari 2010 @ 19:23:

denk wel dat het iets doet (mijn oogwit is een stuk roder geworden)Door chlorella of door spirulina?
Alle reacties Link kopieren
Ik slik sinds een week of 3 Spirulina van MR en ik kan zeggen dat ik er meer energie van heb gekregen. Ook mijn vriend is het gelijk met mij gaan slikken en echt, er is een klein wondertje gebeurd. Hij heeft een klus aangepakt die al een half jaar gedaan moest worden. Afgelopen donderdag is de klus geklaart en ik wijd dat echt aan de Spirulina.



Hij is normaal een type man die niets van "pillen" e.d. moet hebben dus het verbaasde me dat hij begon met slikken. Maar het werkt echt bij hem merk ik. Hij is ook levendiger en vrolijker en dus ben ik ook weer blijer. Als ik het er met hem over heb dat hij door Spirulina energieker is geworden, is dat uiteraard niet waar. Een echte man denk ik dan maar.
Alle reacties Link kopieren
Ik slikte tot 4 dagen geleden spirulina van Marcus Rohrer (3 tabl.) én chlorella van Bloem Vital Green (10 tabl.) voor m'n huid en voor de algehele interne schoonmaak van 't lijf, zeg maar.



Ik ben echter gestopt met de spirulina na het lezen van de negatieve bijwerkingen ervan. Ik herkende die opgejaagdheid wel, maar wist ik veel dat het wel 'ns van de spirulina kon komen... Kan het verschil nu al merken in de zin dat ik me rustiger voel en de chlorella doet z'n werk in z'n eentje goed genoeg.
Alle reacties Link kopieren
Blijft dus wel iets om in de gaten te houden, dat onrustige gevoel als bijwerking. Tot nu toe gaat het goed. Al moet ik wel terug komen op mijn OP. Het was even een 'goede dag' denk ik. Zo fit heb ik me niet meer gevoeld.
Alle reacties Link kopieren
quote:Weelassie1984 schreef op 21 februari 2010 @ 20:54:

[...]





Door chlorella of door spirulina?Door Chlorella, bedoelde uiteraard de binnenkant van mijn onder ooglid.
Alle reacties Link kopieren
Ooh, dat je dus geen bloedarmoede meer hebt? Ik dacht dat je meer rode adertjes in je ogen (in het oogwit) had gekregen...
Alle reacties Link kopieren
Zo had ik het ook gelezen. Kon me al moeilijk voorstellen dat je er blij mee was.
Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning how to dance in the rain
Alle reacties Link kopieren
Whahhaa nee daar zou ik niet blij mee zijn nee! Sorry had het niet goed nagelezen. Of mijn ijzer echt omhoog is gegaan kan ik niet zeggen maar denk wel dat het goed is daarvoor. Wordt ook bij bloedarmoede aangeraden trouwens. Ik eet al bijna 10 jaar geen vlees en mijn HB was de laatste keer 8.8, prima dus en denk wel dat mede de chlorella hieraan bijdraagt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven