Goede loopwagen?

26-07-2014 10:02 26 berichten
Alle reacties Link kopieren
Onze kleine jongen van 2,5 jaar begint nu interesse te krijgen in lopen (ernstige ontwikkelingsachterstand) en ik heb 2 loopwagentjes. Een van de Hema die te licht is en kiepert en een van woezel & pip die hij heel leuk vindt maar hij is moeilijk wendbaar en maakt strepen op de vloer.



Dus we willen een ander kopen die fijn is voor onze peuter van alweer 14,5 kg. Iemand tips?
Ik heb ook een killer body. Als ik maar lang genoeg op je hoofd blijf zitten ga je dood.
Alle reacties Link kopieren
http://houten-speelgoed.n ... Ivz4dzF4r8CFXDLtAodwVcAqQ
Alle reacties Link kopieren
Wij hadden deze.



Foeilelijk, maar beide kinderen hebben er met veel plezier mee gelopen en gespeeld. En hij kiept niet. (Verbaasde mij heel erg hoeveel loopkarretjes wel kiepen trouwens).
Alle reacties Link kopieren
Ik heb deze



Mijn 4de kleinkind speelt er nu mee.

Een geweldig karretje dat ik via Marktplaats heb gekocht.



Redelijk geruisloos, maakt geen strepen en kiept niet om.
Alle reacties Link kopieren
Wij hadden ook degene die Bibaatje plaatst ( in roze) voor onze dochter.

Was er erg tevreden over.
Alle reacties Link kopieren
quote:moekevanvijf schreef op 26 juli 2014 @ 11:16:

Ik heb deze



Mijn 4de kleinkind speelt er nu mee.

Een geweldig karretje dat ik via Marktplaats heb gekocht.Die is leuk! Maar kiept ie niet? Wij hadden ook zoiets maar daar konden ze niet op leunen want dan lagen ze op hun neus.
Is hij voor die karretjes niet te lang? Aangezien die bedoeld zijn voor kinderen van een jaar jonger (of 2 jaar jonger).



Anders zou je bij een zaak met revalidatieartikelen kunnen kijken. Je ziet wel eens een kind met een soort rollator, maar dan een klein model. Die spullen zullen trouwens wel erg prijzig zijn.
Bijvoorbeeld zoiets:



http://www.pomnijmegen.nl ... k/Lopen/Folder%20Pico.pdf
Alle reacties Link kopieren
Hij is volgens mij nog niet heel lang. Draagt nu 86/92. Hij loopt nu achter deze en dat past prima zo lijkt



http://www.djimmi.nl/woez ... loopwagen-model-2013.html



Het is hopelijk voor een paar maanden :-)
Ik heb ook een killer body. Als ik maar lang genoeg op je hoofd blijf zitten ga je dood.
Ja die rollators zijn natuurlijk bedoeld voor langdurig gebruik en in dat geval neem je de prijs voor lief. Maar wie weet zijn ze ergens te huur.



Of zo'n lelijk geval als die van bibaatje, misschien te vinden bij een speel-o-theek? Dan kun je proberen.
Alle reacties Link kopieren
Ja hij is wel lelijk idd



Ik zou trouwens marktplaats proberen, als het maar voor een paar maanden is. Ik heb de mijne net weggedaan, anders had je hem zo mogen hebben.

Zit hij ook op een opvang? Anders zou je daar eens kunnen vragen wat ze hebben en of het bevalt etc.
Alle reacties Link kopieren
quote:bibaatje schreef op 26 juli 2014 @ 11:47:

Ja hij is wel lelijk idd



Ik zou trouwens marktplaats proberen, als het maar voor een paar maanden is. Ik heb de mijne net weggedaan, anders had je hem zo mogen hebben.

Zit hij ook op een opvang? Anders zou je daar eens kunnen vragen wat ze hebben en of het bevalt etc.Op de opvang hebben ze ook die jij hebt weet ik. Maar tot gisteren had hij weinig interesse in loopwagentjes maar gisteren ineens wel! 4 tientjes is niet goedkoop maar ook niet enorm duur en als dit hem gaat helpen met lopen is me dat veel waard :-)
Ik heb ook een killer body. Als ik maar lang genoeg op je hoofd blijf zitten ga je dood.
Ik heb ook zo'n model als bibaa maar dan van Winnie te Pooh, is iets minder lelijk naar mijn mening en mijn zoon was er erg blij mee.



Voor een tientje op marktplaats gekocht trouwens.





...



Even gekeken voor je, deze dus :



http://www.marktplaats.nl ... abe740c1b&previousPage=lr





Alle reacties Link kopieren
Die bibaatje plaatste hebbens wij ook en zoon vind hem helemaal leuk. Je kunt trouwens het handvat hoger zetten (vraag me niet hoe, maar zag bij iemand anders dat het een stand hoger stond), waardoor dat echt wel past voor een kindje met mt 86/92
Alle reacties Link kopieren
Ik heb veel gewerkt met kinderen met een ontwikkelingsachterstand en herken je probleem van kiepende loopwagentjes. Wij losten dat op door een zandzakje of zak rijst in het wagentje te leggen. Dit maakte een groot verschil. Misschien het proberen waard?
Alle reacties Link kopieren
Kan je die je al hebt van de Hema niet verzwaren met het een of ander? Dik boek erin oid.
O ja, de tip die ik vroeger kreeg was om er een zak aardappelen in te leggen! Helemaal vergeten.
Alle reacties Link kopieren
Kun je de loopwagen verzwaren? Atlas op vastbinden of zo?
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben ook zon woezel en pip loopwagentje en legden bakstenen onderin, kiepte niet om.

Wendbare herkenbaar trouwens, strepen achter laten niet
Alle reacties Link kopieren
Die houten geverfde zijn prachtig maar niet zo fijn icm onze gietvloer dus toch voor die van biba gegaan. Gelijk gekocht bij de speelgoedwinkel en zoon is verslaafd. Alleen nog niet lopen natuurlijk



Nou ja als hij uitgekeken is op alle knoopjes met lichtjes en muziekjes gaat hij vast lopen. Ook wel handig dat ze op de crèche dezelfde hebben.



Thanks voor jullie meedenken! Daar heb ik wat aan!
Ik heb ook een killer body. Als ik maar lang genoeg op je hoofd blijf zitten ga je dood.
Wij hebben een hele fijne, een rode auto / stoere poppenwagen. Mijn zoontje heeft er mee leren lopen en speelt er nu, bijna 3, nog steeds veel mee. Lekker wandelen met zijn beer, of blokken verslepen enzo. Het ding is nog nooit omgekiept. Handvat is in hoogte verstelbaar bij montage (niet zo makkelijk om hem daarna weer te verzetten, maar bij het in elkaar zetten kun je kiezen hoe hoog). Mijn zoon is nu 91 cm en ruim 13 kilo.



Ben mobiel aan het forummen en kan de link niet plakken, maar google op elly's speelgoedkraam rode loopauto en je vindt hem.
Alle reacties Link kopieren
Onze beide kinderen hebben achter het wagentje van Ikea gelopen. Prima ding, geen toeters en bellen, kost niks. Zoon was minder snel stabiel dan dochter, dus die wilde nog weleens om donderen met karretje en al. Een paar stenen in de bak van het karretje leggen verhielp dat probleem.
What if I fall? Oh but my darling, what if you fly?
quote:bibaatje schreef op 26 juli 2014 @ 11:09:

Wij hadden deze.



Foeilelijk, maar beide kinderen hebben er met veel plezier mee gelopen en gespeeld. En hij kiept niet. (Verbaasde mij heel erg hoeveel loopkarretjes wel kiepen trouwens).



Mijn zoon had deze ook. Hij vond deze echter niet leuk. Hij liep liever achter een houten brandweerauto die hij van oma gekregen had. Helaas weet ik het merk niet, staat er ook niet op.

Bij opa en oma liep hij met zo'n houten ikea loopkar waar mijn ouders een stoeptegel in gelegd hadden omdat hij anders te snel rolde, dit ging ook prima. Wel echter alleen voor buiten.
Alle reacties Link kopieren
quote:bibaatje schreef op 26 juli 2014 @ 11:18:

[...]





Die is leuk! Maar kiept ie niet? Wij hadden ook zoiets maar daar konden ze niet op leunen want dan lagen ze op hun neus.Sorry, een beetje laat. Maar nee, deze kiept niet. Zelfs als ze nog niet kunnen lopen en trekken zich eraan op, dan blijft dit karretje staan.
Alle reacties Link kopieren
http://www.ikea.com/nl/nl ... 6/?query=EKORRE+Loopwagen



Deze hebben wij gebruikt. De wielen kunnen vaster / losser gedraaid worden. Zo voorkom je dat de kar weg rijdt / omkiept.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven