JANUARI 2009

06-05-2008 13:25 4941 berichten
http://www.mijnalbum.nl/Foto-VVEMP4F7.jpg
Alle reacties Link kopieren
oh nee emms! de verwarming stuk, net nu het zo koud is. mijn hemel ben niet jaloers op je. wel fijn dat er morgen al een nieuwe is!
Alle reacties Link kopieren
Wen, Lucia, fijn dat alles goed is. Maar waar staat HB ook alweer voor?

Lily, Emms, al met verlof! Heerlijk zeg, ben jaloers. Ik moet nog 14 dagen na vandaar. Wen, dit is dus je laatste drukke week? Ook een fijn vooruitzicht. Ik begin een beetje in paniek te raken als ik lees hoever jullie alles al klaar hebben staan. Ik had me voorgenomen om eind deze maand alles klaar te hebben liggen maar dat haal ik niet. Gewoon veel te druk met andere dingen gedurende de weekenden en doordeweek na het werk ben ik te moe. Afgelopen zaterdag onze laatste 'cursusdag' gehad. Ben geestelijk in ieder geval wel voorbereidt! Gisteren de doop gehad van ons neefje James. Dit weekend ga ik echt tijd vrijmaken om te shoppen. Het wordt inmiddels ook tijd dat ik m'n 'hospital bag' klaar heb.

Melloo, ik schrik er dus ook van hoe snel het allemaal gaat al loop ik dan een week achter op jou.

Voyager, het probleem met de katten heb ik ook. Ben bang dat ze alle speeltjes die we kopen/krijgen voor de baby minstens net zo leuk vinden als de baby zelf en ze liggen graag op alles wat zacht is dus dat wordt nog wat. Is je ruit inmiddels al gemaakt?

Belletje, vervelend die stuitligging. Hoop ook voor je dat de baby nog draait.
Alle reacties Link kopieren
We hebben gelukkig wel een elektrisch kacheltje van de buren kunnen lenen, dus het is nog wel een beetje warm, maar we hebben inderdaad het goede weekend uitgekozen .
Alle reacties Link kopieren
Emms, brrrrr. Gelukkig dat je vandaag al een nieuwe ketel krijgt. Hopelijk gaat dat allemaal goed en doet ie het ook naar behoren. En je moet maar zo denken: het is wel een dure investering, maar vermoedelijk istie ook zuiniger dan de vorige.

Ben ook wel benieuwd naar het bevallingsplan. Wat denk je zelf hoe het zal gaan?



Belletje: ik weet ook niet zo goed het verschil in stuitliggingen, maar het staat wel in mn 9-maanden-dagboek, dus zal het ns opzoeken. Hopelijk draait ie nog binnenkort. Ik dacht zelf even dat die van mij gisteren ging draaien naar een stuit. Ik voelde zn voetjes ineens via de linkerkant naar beneden gegaan, maar gelukkig heeft ie zich bedacht en ligt ie nog zoals zou moeten.



Lily en Melloo: Hoe voelt bij jullie het gerommel in de buik dan?
Alle reacties Link kopieren
Kitty: HB is het ijzergehalte in je bloed.



Ik moet na vandaag nog 6 dagen werken. Heb vandaag wel last van mn schaambotje en onderrug, maar ik heb vannacht en gisternacht ook heel slecht geslapen, met een hoop gedraai en gewoel. Vandaag op het werk een bijeenkomst die een collega en ik georganiseerd hebben en dat is toch altijd wel spannend, vind ik tenminste. Tot vandaag wisten we eigenlijk nog niet precies hoe we het inhoudelijk in zouden vullen. De rest (alles eromheen, hapjes, mensen die komen etc.) was wel geregeld. Dus daar heb ik vanacht wel wat over gepiekerd.

En nou mag het voor mij vanavond zijn, want dan hadden we dit maar weer gehad.
Alle reacties Link kopieren
Inderdaad koud zonder ketel! Waarom gebeuren dat soort dingen nooit in de zomer? Dan gebruik je ook warm water maar heb je de kachel niet zo nodig. Nou ja, ke krijgt vandaag een nieuwe!



Marianne ik heb al weeën gehad. Indalingsweeën of voorweeën. Daarnaast heb ik echt elke dag gigaveelm harde buiken maar ik tel die niet echt mee als voorwerk.

Die weeën herkende ik meteen en ik moet ze echt weg pufffen. Ze duren over het algemeen niet zo lang en komen onregelmatig. Dus zo weet je dan weer dat het geen bevallingsweeën zijn.



Maar zéér dat ze doen! Oh boy!
Alle reacties Link kopieren
Hier ook verlof!!! Joepie, al drie dagen en dat is al drie meer dan de vorige keer. Heerlijk. Vandaag de eerste echt vrije dag, want vent werken en kind naar KDV. Voelt echt even als vakantie. Maar ik moet nog wel heel veel doen voor de baby (ik bedoel eigenlijk; heb nog niks gedaan) dus daar word ik wel onrustig van. Dit weekend gaan we het kamertje van onze oudste af maken, dus daarna kan ik aan de slag met het klaarmaken van de babykamer. Alle kleertjes wassen enzo. Ik hoop echt nog minstens drie weken verlof te hebben! En 6 zou helemaal fantastisch zijn natuurlijk, maar daar durf ik niet op te hopen...



Ging het goed vandaag Marianne? Ik hoop dat het je laatste 'stress-ding' was van het werk voor je verlof.



Nog even een tip voor de kattenmensen; mijn schoonzus had al een paar weken vantevoren in het bedje en de box van de baby ballonnen gelegd. In de hoop dat de kat erin zou springen en zo zou schrikken dat ze er niet meer in zou gaan. De kat is er geloof ik niet ingesprongen (zijn toch niet dom he), maar is er daarna ook uit gebleven. Misschien een idee?



Lily, die weeen lijken me geen pretje nee. Ben je niet bang dat je eerder gaat bevallen dan? Of heeft dat er weinig mee te maken?



Balen zonder ketel! Het is nu net zo lekker om de verwarming heerlijk hoog te hebben en in een warm bad te gaan! Nog even volhouden!



Ik ga lekker niksen. Wat een geweldig gevoel!!!
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd met je verlof Helena! wat een heerlijkheid hé



Ik ben niet bang dat ze eerder komt er is me duidelijk verteld dat dit niets zegt over een broege bevalling. Ze kan net zo goed tot 42 wk blijven zitten. Ik ga dan ook nergens vanuit. Het schijnt wel dat je misschien sneller ontsluit maar ook dat is allemaal gis werk. Kortom; ik weet het niet!



Maar jij weet hoe gemeen zeer weeen doen, je hebt het al eens gedaan!
Alle reacties Link kopieren
Snelle uitsluiting is alleen maar fijn, toch? Ik heb alleen weeen gehad tijdens mijn bevalling en niet vantevoren. En toen was ik helemaal high van de hormonen die mijn lijf aanmaakte. (best lekker!!) Dus, tsja, ik weet niet meer zo goed hoeveel pijn ze deden. Ik kijk er in ieder geval niet vervelend op terug. Maar ik kan me voorstellen dat het echt niet prettig is om ze nu al af en toe te hebben!

Fijn dat je weet dat je je verder geen zorgen hoeft te maken. Kun je je toch nog verheugen op een paar weken verlof!



Het klinkt misschien raar, maar ik verheug me eigenlijk op de bevalling. Ik vond het echt een hele mooie ervaring en ben er nog vol van hoe je lijf dat allemaal kan. Maar ik schijn 1 van de weinigen te zijn die dat heeft hoor... En mijn bevalling was echt niet alleen maar makkelijk (HELLP, te vroeg geboren, hartje viel weg, eigenlijk vacuum (maar hoefde op laatste moment toch niet), knip met flinke beurse plekken, baby meteen weggehaald), maar toch was het echt geweldig. Raar he? Ik ben wel altijd al gevoelig voor de effecten van hormonen enzo, misschien scheelt dat?!?
Alle reacties Link kopieren
@Voyager,



Als ik het me goed herinner ben jij nog steeds bezig met het spuiten van antistolling gedurende je zwangerschap? Ben zelf niet zwanger (hoop het ooit te worden over een paar jaar) maar ben erg benieuwd hoe je ervaring is, zit je onder de blauwe plekken? Vindt je het erg belastend? Toen ik 20 was (ben nu 25) heb ik een trombosebeen gehad zal ik hoogstwaarschijnlijk ook antistolling moeten spuiten tzt...Vandaar mijn nieuwsgierige vraag
Alle reacties Link kopieren
Hola!



Over die stuitliggingen: een onvolkomen stuit betekent met de kont naar beneden en de voetjes weer omhoog, en een volkomen stuit is met de voetjes naar beneden.

Ik heb me er al een beetje in verdiept, just in case..Hopelijk wordt er hier ook nog 'even' gedraaid...



Ik ben wel benieuwd naar de bevalling, maar om nou te zeggen dat ik me verheug, nee.. Ik heb nog helemaal niks van voorweeen ofzo, maar dat vind ik niet zo erg eigenlijk! Volgens mij is het geen pretje!



Marianne, is de bijeenkomst goed gegaan?



Emms, zit je er alweer wat warmer bij? Hoop t voor jullie!



Voyager, ruitje weer gefixt?
Hoi Hoi!



@ Enigme

Ja, ik spuit (en slik!) nog steeds antistolling en het valt mij best mee. Ik heb wel wat blauwe plekken en harde bulten, maar niet zodanig dat ik geen plek meer kan vinden ofzo. Ik spuit overigens nog steeds in mijn (onder)buik, daar zit bij mij meer vet dan op mijn benen.

Gisteravond hebben we uitgerekend dat ik mijn 140e spuit heb gezet, vanaf week 14 tot week 34!

Wat ik wel heb begrepen is dat mijn gynaecoloog in het WKZ mij liever geen keizersnede geeft omdat je dan ondanks het spuiten van de fraxiparine en het slikken van de ascal nog steeds een verhoogde kans hebt om weer een trombosebeen te krijgen. En een ruggeprik wordt ook afgeraden (ik geloof dat dat per ziekenhuis verschillend is trouwens)

Ik wens je veel succes bij het zwanger worden sraks, het is iets lastiger dan bij een gemiddeld mens, maar ook weer niet zo dat het niet te doen is. Vind ik.



Melloo, ik hoop het ook voor je, dat je een van de eersten bent. is wel zo eerlijk he! Wij willen inderdaad zo snel mogelijk verhuizen, maar ik vrees dat dat nog wel minstens een half jaartje op zich laat wachten..



ha die Belletje! Leuk dat je weer even langskomt! Ik heb de laatste tijd geen " opschoningsactie" gedaan omdat ik verwacht dat als straks alle verloven ingaan dat er dan meer tijd is om te schrijven.

He, ook een stuit, dat is vervelend zeg. Zouden ze bij jou geen poging doen om het te draaien?

En jullie kamer ook zo goed als klaar, mooi!



Lily, de 42 zal ik sowieso niet halen, met 40 gaan ze me als ik nog niet bevallen ben inleiden. (i.v.m. de diabetes)

Binnen nu en zes weken heb ik twee kinderen....bizar!!!

Ik had trouwens tot voor kort alleen 's avonds/ ' snachts indalingsweeën, maar nu ook af en toe overdag! Ik vind het lijken op behoorlijke menstruatiepijn in combinatie met harde buiken die helemaal onderin zitten. Komt dat een beetje overeen?



Emms gefeliciteerd met je verlof! En wat irritant dat je nu zonder verwarming zit/zat. Haalt het kacheltje wel wat uit?

Ik ben ook benieuwd naar je bevallingsplan!



Kitty, inderdaad wel handig om nu te beginnen met shoppen/ inrichten e.d!



Marianne, hoe ging de bijeenkomst? Wel spannend lijkt me! Vervelend dat je last hebt van je rug/schaambot. Ik ken het helaas. Slecht kun je daar van slapen he, terwijl je je energie nu juist zo hard nodig hebt!



Helena, jij ook gefeliciteerd met je verlof! Nog zo'n "late beginner" ! Haha, ik zou er ook nerveus van worden denk ik.

Ik " verheug" me trouwens net als jij ook steeds meer op de bevalling. Het is zo'n kick dat het steeds dichterbij komt, en dat het misschien nu wel gaan lukken vaginaal te bevallen! Een "normale" bevalling, een "normale" kraamtijd, een "normale" herstelperiode.. Nouja, je snapt me wel denk ik!



Lucia, het ruitje was dezelfde dag nog gefixt gelukkig!



Vanavond hebben wij weer een bijeenkomst in het WKZ. Maandagavond ook al, maar daar zaten we eigenlijk verkeerd. Dat ging over Niet-medische bevallingen in het WKZ. En daar hoorden we dus dat het vanavond over wel medische-bevallingen zou gaan. Daar gaan we dus maar weer naartoe!

Verder zijn wij nu helemaal klaar met de kamer en alle spullen kopen. Ook liggen alle kleertjes gewassen in de kast. Alle slaapzakjes/lakentjes/dekentjes/hydrofielluiers/spuugdoekjes enz. liggen klaar in de commode.

Ik ben nu bezig met mijn ziekenhuistas. 1 bevalshirt, 1 pyjama, 1 nachthemd, 1 ochtendjas, ondergoed, toilettasje met spulletjes, 2 setjes kleding voor de baby in maat 50 en in maat 56.

Er moeten nog kleren bij en fotospullen. Ik moet waarschijnlijk een paar dagen blijven en de baby ook, dus daar anticipeer ik dan maar op.

Ik ben er eigenlijk wel klaar voor!
Ik vraag me wel af waar Chili is gebleven, ze schreef toch altijd veel mee! ik hoop dat alles goed met haar is. Of heb ik iets gemist over vakantie ofzo? Zou het raar zijn om haar via hyves een berichtje te sturen??
Alle reacties Link kopieren
Chili! Die mis ik ook ja. Het is toch helemaal niet gek om een bericht via hyves te sturen? Ze was hier echt actief en opeens is ze weg, misschien is er wat?



Lekker he Voy; normáál zijn!



Ik ben gister wezen shoppen. Ik heb serieus voor bijna 200euro aan kleding gekocht

Allemaal geweldige noppies en mexx dingen. Zó lief en zó stoer. Getracht de beestjes enzo te vermijden maar leuke stoere meisjes kleding te kopen. Dus leuke vestjes, broekjes, rokjes noem maar op! Ik heb heel veel maat 62 en groter in de kast liggen maar dit heb ik dus ook nodig hé.



Nu eerst maar even douchen
Hahaha 200 euro, nou lekker toch? Wij hebben het geluk dat wij bijna alle kleertjes van mijn tante hebben gekregen, en dat zijn echt leuke en goede kleertjes nog. Zij heeft ons echt honderden euro's bespaard! We hebben zelf ook wel aardig wat gekocht hoor..
quote:lily_lamb schreef op 26 november 2008 @ 11:02:

Lekker he Voy; normáál zijn!



Ja!
Alle reacties Link kopieren
Sorry dames, even niks laten horen!!



Man is weer thuis uit het ziekenhuis en het is allemaal best tegengevallen. Maar goed, elke dag gaat het nu weer iets beter. Ook hier ligt beeb nog in stuit en heb ik aanstaande maandag een echo om te kijken hoe hij precies ligt. Volgens de vk is hij al ingedaald met zijn billen, wat het er allemaal niet echt makkelijker op maakt.. En ze gaan meteen kijken hoe groot hij al is. Dit omdat zoonlief met 37 weken spontaan geboren werd en ze me dus niet heel lang willen laten doorlopen (zeggen ze nu!)



Hoop in mijn verlof meer tijd te hebben om actief te zijn op het forum (nog 5 dagen werken na vandaag)!! Jippie!!



Voor iedereen in ieder geval een dikke ..
Alle reacties Link kopieren
De bijeenkomst ging gelukkig goed. Veel positieve reacties en een goede sfeer. Wel heb ik wat te veel gesjouwt en gesleept en ballonnen geblazen en met hapjes rondgelopen, dus ik kon om 7 uur bijna niet meer lopen... Toen mocht ik naar huis. Het zou tot 8 uur duren. Heb vanacht geslapen als een os en gelukkig valt de stijfheid nu mee.



Emms, doet je nieuwe ketel het? Tis of de duvel ermee speelt, maar ik zit nu ook thuis te wachten op een monteur. Bij mij valt de ketel 's nachts steeds uit. Dus liet nu steeds 's nachts de cv op 19 graden staan, dan viel hij niet uit. Maar goed, dacht toch maar even de monteur te laten komen. Wil ik straks niet mee zitten als de baby er is.



Weeen enzo heb ik helemaal nog geen last van. Zelfs de harde buiken zijn minder vaak dan een paar weken terug. Draag trouwens nu wel dagelijks zo'n draagband, mss dat dat wat helpt.



Zou idd heel fijn Voyager, een natuurlijke bevalling. En dan bedoel ik fijn, omdat het een natuurlijke bevalling is (niet door de vermoedelijke pijn,,,) Enfin, je snapt wel, denk ik.



Lekker geshopt dus, Lily. Kost ook allemaal best veel geld en ze hebben zulke leuke spulletjes. Als je er goed over nadenkt valt het eigenlijk nog wel mee, 200 euro... Of moest je je toch nog inhouden?



Ik hoop dat alle stuiten toch nog vanzelf gaan draaien!!!



Zo, nu even een broodje eten. En dan hoop ik dat ik niet de hele middag op dit man van de cv moet wachten. Is toch ook wat: hij kan komen tussen half 1 en 5 uur. Zal je zien dat ie er om 5 uur aankomt. Als hij eerder komt, ga ik vanmiddag ook nog even shoppen voor de goedheiligman.



Groetjes Marianne
Alle reacties Link kopieren
Marlee, ik ben blij dat je man weer thuis is. Op naar een volledig herstel!

En die stuit klinkt niet zo fijn :(

Misschien wel een KS in week 37? Dan schuif je een héél stuk op in het lijstje!

Ik heb maandag én dinsdag een liggingsecho. Niet zo'n efficiënte gezondheidszorg zullen we maar zeggen. Ze ligt volgens mij nog steeds hetzelfde, head first dus dat is prima!
Alle reacties Link kopieren
hai dames,



Ben ik weer. Sinds vandaag heb ik VERLOF! hoop nu echt meer te komen. Daarbij werk ik nu op de computer van mijn man. Die van mij is echt niet meer stabiel en er zit spyware op. Moet um dus eerst 'schoon' zien te krijgen. Was ook 1 van de redenen waarom ik nog maar weinig kwam. Deze computer was ook stuk maar gelukkig nu gemaakt. Hoop echt nu wat vaker te komen want de laatste weken tikken weg.



Ben vandaag 34 weken! Alles gaat redelijk goed. Vanmorgen had ik controle. Mijn onderdruk was alleen iets verhoogd. Rond 83. Normaal zit ik rond de 70. Ook zat er wat eiwit in mijn urine maar kan nu ook normaal zijn. Over 2 wk weer controle en urine meenemen.



Hij ligt al goed en is al iets ingedaald. De kans op draaien is nu minimaal. Zijn billen zitten vaak rechts net onder mijn borsten en hij draait dan vaak naar rechts en weer terug. Zie je zo'n hele bobbel. Wel grappig.



Ik vind het wel zwaar worden nu. Ben heel erg moe en kan de hele dag wel slapen. Moet mezelf echt uit bed slepen. Zeker nu ik vrij ben. Maar heb natuurlijk nog een zoontje van 2,5 rondhobbelen dus je moet ook wel. Meestal komt hij 's morgens gezellig even bij mij in bed en kijkt hij wat tv zodat ik nog wat kan doezelen. Ik slaap 's nachts ook erg onrustig en slecht waardoor ik dus overdag wel zou willen slapen. Ik moet heel vaak naar de wc en kan moeilijk een slaaphouding vinden en heb veel zuur. Eet me suf aan rennies en dat helpt gelukkig wel een beetje.



Maar ik weet dat het erbij hoort allemaal. De komende tijd besteed ik vooral aan het schoonmaken v.h. huis en dan ECHT schoonmaken. Het kriebelt heel erg maar het ontbreekt nu nog aan energie. Ik wil vooral de babykamer (voorheen kamer van mijn zoontje) goed soppen van boven tot beneden incl. de ramen e.d. Daarbij vooral ook onze slaapkamer waar ik straks toch veel tijd doorbreng. Moet nog even gezelliger. Daarbij nog box in de kamer, wiegje opmaken, wat kleertjes strijken etc...



En aftellen natuurlijk.



Later snel meer.



Liefs,

Nikiet
Pluk de dag!
Alle reacties Link kopieren
Lekker Nikiet om verlof te hebben. Wel jammer dat je steeds zo moe bent. Hopelijk gaat dat straks wat beter als je wat langer verlof hebt en mss wat meer tot rust bent gekomen. Die schoonmaakwoede herken ik nog niet, maar dat komt mss nog. Nesteldrang noemen ze dat toch?

Zelf drink ik overdag veel, maar 's avonds bijna niets. Ik hoef gelukkig ook bijna nooit 's nachts naar de wc. En als ik al moet, is het niet vaker dan 1x.

Ik slaap nog steeds met mn kont en knieen op een klein kussentje, dat slaapt wel lekker. 's Morgens lig ik er meestal een beetje tussenin. Wel lastig lijkt me als je geen goede slaaphouding kunt vinden. Beetje dubbelop gaat het dan ook allemaal natuurlijk, vaak plassen, moeilijk lekkere houding vinden. Slaapt je zoontje overdag niet meer? Anders zou je dan natuurlijk ook nog een uurtje mee kunnen pikken.



Ik heb morgenvroeg weer controle.



Iedereen fijne avond. Ik ga toneelspelen.
Alle reacties Link kopieren
Yeeehh, we hebben sinds gisteren gelukkig een nieuwe ketel dus we zitten er weer warmpjes bij. Gisteravond lekker lang gedoucht allemaal, want dat moest ook ergens anders (bij m'n schoonouders).



Vandaag m'n eerste "echte" verlofdag, want eigenlijk werkdag. S. vanmorgen naar het kinderdagverblijf gebracht en daarna lekker met m'n moeder gaan shoppen. Leuk dagje gehad.



Kom morgen weer uitgebreider langs, want moet zo nog naar zwangerschapsgym. Gelukkig de laatste keer voor de bevalling, pfff het lijkt meer een praatsessiegroep dan een bewegingscursus, wel jammer.
quote:Marianne1969 schreef op 26 november 2008 @ 18:51:

. Ik hoef gelukkig ook bijna nooit 's nachts naar de wc. En als ik al moet, is het niet vaker dan 1x.

Bofferd! Ik moet er 's nachts minstens elk uur uit om te plassen, ik zie serieus elk uur op de klok. Al maaaaaaanden! Maar het went hoor..
Alle reacties Link kopieren
Hehe ik ken dat Voy, ik pies werkelijk al slapend!



Geniet van je verlof Nikiet! Ennuh schoonmaken?! Ik zorg dat het een beetje toonbaar is hier maar écht schoonmaken neuh! Dat laat ik man doen, ik zeg dat de schoonmaak dampen giftig zijn voor de baby, haha. Ik ben het lekker aan het melken zeg maar :D



Emms geniet van je de warmte!
Alle reacties Link kopieren
Ik hoef ook bijna nooit 's nachts te plassen. Volgens mij omdat de beeb zo hoog ligt, drukt niet op mn blaas. En ik hou erorm vocht vast, dus alles wat erin gaat, blijft erin



Over dat 'melken' van wat je wel en niet kan, dat doe ik ook. Ik heb het kattenbak verhaal doorgetrokken naar het konijnenhok, hahaha. Man gelooft het nog steeds!



Ben jalooeeerrss op al die verloven.. Ik wil me ook thuis voorbereiden op wat komen gaat.. Nog 16 dagen werken...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven