Op vakantie zonder kids....

11-03-2013 09:15 186 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het is zover....vannach ga ik met een vriendin 8 dagen naar de zon. Zonder man, zonder kids (2 en 4). Toen ik boekte twijfelde ik wel even omdat ik nog nooit zo lang van ze weg ben geweest....

En nu....heb er aan de ene kant erg veel zin in; even tijd voor mezelf, lekker in de zon, heerlijk niks doen, etc. Maar de knoop in mijn maag overheerst nu toch wel even; vanmorgen heb ik ze allebei huilend naar school en Kdv gebracht...ze zijn wat van slag omdat ze weten dat ik wegga.

Tuurlijk weet ik dat ze t prima bij hun vader hebben en dat ik ook zo weer terug ben, maar toch...

En dan de reacties van andere moeders...'oh heerlijk, ik ben jaloers! Maar ik zou t zelf nooit doen hoor!'

Wat is dat toch? Mijn man is tot nu toe elk jaar 10 dagen gaan skiën met vrienden en dat vond iedereen vrij normaal, maar als je als moeder op vakantie gaat is t blijkbaar anders.



Ben benieuwd naar jullie verhalen of gewoon n hart onder de riem..?
Alle reacties Link kopieren
Zoeken die ouders het maar fijn uit als ze een boete krijgen wegens ongeoorloofd verzuim,
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:blijfgewoonbianca schreef op 11 maart 2013 @ 10:08:

[...]





Goh, wat een drama als kind een week niet naar school gaat; hoe erg is dat.

Ik zou het al heel wat vinden als Virginia haar nek uitsteekt door het kind op te halen of door een melding te doen.het is helemaal niet mijn intentie om drama te maken om die school hoor, inderdaad een weekje missen is niet het eind van de wereld. Ik probeer alleen maar mee te denken in oplossingsmogelijkheden. Ik kan me voorstellen dat het voor het meisje fijner is als alles zo normaal mogelijk doorgaat, dus dat ze overdag nog gewoon naar school gaat.
Alle reacties Link kopieren
Nee geen ramp. Ik denk dat school ook wel mee zal werken als ze dit verhaal horen.

Weet alleen niet wat er verder gebeurd met officiële instanties als de school dit verhaal oppikt.
Misschien klopt het niet allemaal, maar het is wel waar
Alle reacties Link kopieren
quote:Gatti schreef op 11 maart 2013 @ 10:10:

Nee geen ramp. Ik denk dat school ook wel mee zal werken als ze dit verhaal horen.

Weet alleen niet wat er verder gebeurd met officiële instanties als de school dit verhaal oppikt.Die komen - hopelijk - massaal in actie.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Laylala ik ben bang dat dat niet gaat lukken. Ik zelf werk niet dus dat is het probleem niet. Alleen vrees ik dat we dat niet gaan redden elke dag. Ik zit ook nog met een dreumes en een peuter, die krijg ik nooit om 06.00 uur uit bed en in de auto, 100 km heen en weer terug.



Als ik haar haal, dan gaat ze gewoon niet naar school.

OUders zijn vorige week woensdag vertrokken, dus die komen volgende week woensdag weer terug.



Familie waar ze logeert, heeft kennelijk weinig zin in een extra kind (lang en ingewikkeld verhaal) en werken ook beiden. Zijn pas om 19.00 uur thuis, dus willen waarschijnlijk zo min mogelijk last van haar.



Ik ga haar gewoon ophalen. Mijn gevoel zegt mij dat dat het juiste is.
Alle reacties Link kopieren
Heb je zelf kinderen en/of werk je? Is het een optie om zelf daar te gaan logeren?
Alle reacties Link kopieren
Gaat nu even naar fysio, ben later weer online.

Thanks allemaal voor het meedenkenk en TO nogmaals sorry.
Alle reacties Link kopieren
Da's ook wel veel gevraagd om met dreumes en peuter in een vreemd huis te gaan logeren. Neem je de hond ook mee?
Alle reacties Link kopieren
quote:Virginia_11 schreef op 11 maart 2013 @ 10:12:





OUders zijn vorige week woensdag vertrokken, dus die komen volgende week woensdag weer terug. Ze zou drie weken alleen zijn?



Ik ga haar gewoon ophalen. Mijn gevoel zegt mij dat dat het juiste is.Hulde!
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat to allang blij is dat ze zelf alleen een luxeprobleem heeft en haar moederhart op de juiste plek zit.
Virginia, ik vind dat een top besluit van je en ik hoop dat de school ook stappen gaat ondernemen. Dat meisje moet zich enorm eenzaam en in de steek gelaten voelen en het idee dat er iets met haar kan gebeuren........Maak er een gezellige week van voor haar en de hond en als die ouders pislink op je worden is het pech. Het is onverantwoord en kil van ze om hun kind achter te laten om hun eigen vertier te hebben.
Alle reacties Link kopieren
@ Virginia_11: inderdaad dan gaat dat niet. (ik dacht vanuit mijn eigen situatie: twee jonge starters zonder kinderen).



Ik zou haar gewoon op gaan halen van school. Desnoods even overleggen met de juf en misschien kan ze wat werkjes mee naar huis nemen zodat ze niet teveel achter gaat lopen? En natuurlijk wel contact opnemen met die andere familie zodat zij haar vanavond niet missen.

Waar heeft ze afgelopen weekend gezeten?
Alle reacties Link kopieren
Heel goed Virginia! Ik dacht dat je nichtje een week alleen zat, al erg genoeg, maar gaat 't nu over 2 of 3 weken?

Wat een belachelijke ouders!
Misschien klopt het niet allemaal, maar het is wel waar
Alle reacties Link kopieren
Misschien iets voor 't terug naar de 70'er jaren-topic. Daar vinden een aantal dat kinderen te beschermend worden opgevoed.

Nou, daar is hier geen sprake van.



Ongelooflijk.
Misschien klopt het niet allemaal, maar het is wel waar
Heel goed Virginia! Neem je de hond ook mee? Ik hoop het wel

Onbegrijpelijk dat ze zo'n jong kind 2 weken(?) alleen laten. Stel dat ze ziek wordt of dat er wat gebeurd!



Ik zou wel de school inlichten, als kind niet op komt dagen zonder inlichten trekken ze waarschijnlijk sowieso aan de bel. Misschien kun me met school overleggen om met evt stappen te wachten tot ouders terug zijn, dan kan je ze zelf eerst aanspreken.
Oh en TO natuurlijk: Geniet van je vakantie! Heeeerlijk 30 graden, ik zou zo met je meegaan.

Trek je niks aan van wat andere zeggen. Anderen doen het nl altijd beter in hun ogen.
Alle reacties Link kopieren
Moeilijke situatie zeg! Kan me voorstellen dat je er goed over nadenkt en dat het waarschijnlijk wel zal uitlopen in een familie-rel. Maar ook ik zou haar gaan halen. Dan maar geen school.

Een 10-jarig meisje laat je niet zo aan haar lot over.

Ik ben wel nieuwsgierig hoe het meisje hier zelf op gaat reageren.

Ben benieuwd hoe het verder verloopt, hou ons op de hoogte!
Alle reacties Link kopieren
En TO, wat klinkt het heerlijk zeg je vakantie!

Ik heb een zoontje van bijna 15 maanden. En hoewel ik ontzettend geniet van alle dagen dat we samen zijn en ik me zelfs rot kan voelen over een dag dat hij naar het kdv gaat en ik vrij ben (ik werk onregelmatig), het idee van 8 dagen onbezorgd op vakantie lijkt me heerlijk! En als dit zich voor zou doen, denk ik dat ik er goed over na zou denken, me schuldig zou voelen, een ontzettende knoop in m'n buik zou hebben en vervolgens het toch zou doen.

Af en toe verdien je tijd voor jezelf. Niet als moeder van/vrouw van, maar gewoon jij.

Fijne vakantie!
Alle reacties Link kopieren
Begin dit jaar moest man voor zijn werk naar New York, een stad waar we al heel lang samen naar toe wilden maar dat er gewoon niet van kwam door de kinderen. Hij heeft zijn terugreis kunnen verzetten en ik ben nadat hij 3 dagen weg was nagevlogen.

Kinderen hebben ons ( met name papa erg gemist, maar hebben ook leuke dingen gedaan bij opa en oma. School was een goede afleiding en ik had een afstreepkalender gemaakt, zodat ze konden zien dat we zo weer thuis waren.

In New York ben ik weinig met de kinderen bezig geweest, wel bellen en kijken voor leuke souveniers/speelgoed speciaal voor hen. Heerlijk was dat om gewoon even weer echt alleen met je man te zijn voor langer dan bijv 1 weekend.



Ik ga zeker graag met mijn gezin op vakantie of weekendjes weg, maar vind alleen met man ook net zo belangrijk. Als het kan en de kinderen worden goed opgevangen zou ik deze tripjes niet willen missen. ( enne vanaf een jaar of 16 willen ze zonder ons op vakantie, dus nu moeten zij er ook maar tegen kunnen



Voorbeeld waarbij een 10-jarige veel alleen blijft is natuurlijk absurd.



TO hele fijne vakantie! Komt goed
Alle reacties Link kopieren
Goed dat je haar haalt, neem de hond ook mee, en licht school in, dit kan toch niet!
Never look down on anybody, unless you're helping them Up.
Alle reacties Link kopieren
En TO natuurlijk Heel veel plezier!
Never look down on anybody, unless you're helping them Up.
Alle reacties Link kopieren
TO, veel plezier! Mijn kinderen zijn ook jong, ik moet er zelf nog niet aan denken ze een week niet te zien. Die tijd komt nog wel.



Virginia, waarom kun jij met je kindjes én man niet logeren in het huis van dat meisje? Ze is 10, dus kan alleen naar school lopen. Dan wacht jij haar op met een boterham. Je man kan dan vanaf daar met de auto naar zijn werk.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind de tip van op school ophalen en werkjes meevragen een goede!
Alle reacties Link kopieren
Net mijn man gebeld en de knoop doorgehakt. Hij gaat haar strakst na het werk ophalen. Hij gaat ook nog zijn familie bellen dat ze haar niet meer hoeven op te vangen.

Ik ben benieuwd hoe zijn broer (het is de dochter van zijn broer dus) hier straks op gaat reageren als ze terug zijn.

Ze zijn afgelopen woensdag gegaan, dus totaal blijven ze 2 weken weg.

Oh de hond komt uiteraard mee.
Alle reacties Link kopieren
Meryan mijn 2 oudste kinderen gaan naar school, dus dat is geen optie.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven