Spacescooter ervaringen

27-08-2014 20:59 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik wil voor mijn zoon van 6 jaar, hij is 1.15 meter lang een spacescooter kopen. We zijn naar de winkel geweest waar ze 2 spacescooters verkopen, een voor de leeftijd 5/8 jaar en een vanaf 8 jaar.



Nu wilde ik die van 5/8 jaar kopen aangezien hij 6 is, deze kost ¤90,-.

Maar in de winkel zeiden ze dat ik beter die van 8 jaar kan kopen omdat ze snel de kleine uitvoering ontgroeit zijn. Maar deze is wel weer duurder ¤130. Mijn zoon was ook eigenlijk te klein voor die grote.



In mijn omgeving hoor ik ook mensen dat ze snel kapot zijn.



Hebben jullie ervaringen en advies welke de beste keuze zou zijn in mijn geval, bedankt.
Alle reacties Link kopieren
Mijn zoon van 6 is 1.20 m en heeft de grote spacescooter. Dat gaat prima. Ik zie ook kleinere kinderen er op rijden. Ik zou voor de grote gaan. Daar heeft ie veel langer wat aan.

Hier hebben 2 spacescooters in huis. De eerste is nu een half jaar oud. Geen problemen hier. Ik heb het op school ook nog niet gehoord dat ze snel stuk gaan.
Ik zou ook de grote nemen. Hier zie ik eigenlijk altijd maar een maat bij zowel kleuters als grotere kinderen. Volgens mij gaan ze niet snel stuk, en er wordt toch aardig op geragd. Alleen uitkijken bij stoepjes, vanwege de veer aan de onderkant.
Alle reacties Link kopieren
Mijn zoon heeft de Messi uitvoering gekregen voor zijn verjaardag helemaal blij mee

En gebruikt hem veel

Ik zag maandag bij action hebben ze er ook voor grote kids

En geloof 80¤
Alle reacties Link kopieren
Is dat hetzelfde als een jaar of 10 geleden zon stepje?
Alle reacties Link kopieren
Ja die bij de action heb ik ook gezien maar las op internet dat deze toch minder zijn. Iemand hier ervaringen mee?



Een spacescooter is een soort step met daarop een soort van skateboard die op en neer gaan en zo voortbewegen.
Alle reacties Link kopieren
quote:moedergans22 schreef op woensdag 27 augustus 2014 21:48 Mijn zoon heeft de Messi uitvoering gekregen voor zijn verjaardag helemaal blij mee

En gebruikt hem veel

Ik zag maandag bij action hebben ze er ook voor grote kids

En geloof 80¤ Hoe oud is je zoon?
Misschien heb je hier wat aan? http://kassa.vara.nl/tv/a ... upersnelle-steps/speel/1/
Alle reacties Link kopieren
Die van de action is een ander type, pedaal bestaat daar uit twee delen. En dit soort dingen zou ik daar sowieso niet snel kopen bij de action, maar dat is een vooroordeel.



Mijn dochter heeft sinds 3 dagen ook een spacescooter, het grote model. Zij is 1.50 lang en het stuur staat nu op de hoogste stand, kan nog iets van 30cm korter gemaakt worden.

Het houdt niet over, voor mijn gevoel is zij er alweer bijna uitgegroeid. Lijkt me prima geschikt voor kinderen tussen de 1.20 en 1.50.

Ik zou in jouw geval niet voor het kleinere model kiezen, daar doe je vast niet lang mee.
Zet 'm wel op slot. Hier zijn er op het schoolplein al twee gestolen.
quote:bubbelwijn schreef op 27 augustus 2014 @ 22:20:

Zet 'm wel op slot. Hier zijn er op het schoolplein al twee gestolen.Mijn dochter was laatst naar Mensendieck op haar space scooter. Kom ik haar een uurtje later ophalen, geen space scooter in de praktijk. Zegt ze: 'Nee, die staat in het fietsenrek buiten'. Pfffff gelukkig stond hij er nog!
Mijn middelste dochter heeft de grote versie gekregen voor haar 6e verjaardag in maart. Ze was toen ook ongeveer 115 cm. Dat gaat prima. Hij is behoorlijk stevig, ze vindt het heerlijk om mee te spelen.

Hij gaat op school wel op slot.
Alle reacties Link kopieren
Zowel mijn zoon van 5 als 8 hebben een rock board. Gaat bij alle kinderen die hem proberen meteen goed, groot of klein.



Ik zou in dit geval wel voor de echte merken gaan dus Rockboard of spacescooter en niet de toch nog dure andere modellen. Qua veiligheid maakt het wel uit. (zie diverse testen op internet)



Laat ze wel rustig wennen aan de spacescooter. Mijn oudste dacht meteen wel te kunnen racen en is bij de derde bocht al lelijk gevallen.
Alle reacties Link kopieren
Mijn dochter wil hem ook voor haar vijfde verjaardag maar wij doen het niet. Vind ze nog behoorlijk hard gaan, hoe vaak ik hier niet haast omver wordt gereden door die dingen!

Wij houden het eerst bij een gewone step en als ze wat ouder is en ze wil er nog steeds een, dan kan het.
Alle reacties Link kopieren
sorry voor de late reactie

Mijn zoon is 7

Hoop dat je inmiddels al bent geslaagd?
Alle reacties Link kopieren
awesomely done Vespa motorscooters

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven