leuke gordijnen kinderkamer..

25-04-2010 18:38 38 berichten
Alle reacties Link kopieren
dag,



we krijgen een jongen en voor het kamertje ben ik op zoek naar leuke hang gordijnen..

een wand is turquoise, verder licht houten vloer, witte meubeltjes (denk ik) en verder veel turquoise, rood, fris groene accenten denk ik..

ik dacht zelf aan witte gordijnen met kleine stipjes in bovenstaande heldere kleuren (ook voor meisjeskamer te gebruiken). bij hema geweest maaar aanbod viel erg tegen.

hebben jullie misschien tips?
Alle reacties Link kopieren
Zoiets?











Alle reacties Link kopieren
dank je wel maar toch echt te druk..
Alle reacties Link kopieren
is er niet een leuk merk met een website waar ik op kan zoeken dat iemand weet?
Alle reacties Link kopieren
ze moeten nog wel genaaid worden dan, maar als je een handig iemand in de familie hebt:

Alle reacties Link kopieren
verkeerde knop, het moet dit zijn
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben stof bij de Ikea vandaan en schoonmoeder heeft er gordijnen van gemaakt. Al kan je ze daar ook laten maken geloof ik.
MILF in the making ;-)
Alle reacties Link kopieren
mmm soms hebben ze leuke gordijntjes bij de ikea.

of bij een stoffe handel.

vriendin haalt altijd stof op de markt of bij een stoffe handel en haalt daar soms echt super leuke gordijn stof voor de kinderkamer.
Alle reacties Link kopieren
Afgelopen zaterdag heb ik Deze gordijnen gezien, misschien is dat wat? Foto is niet al te best, maar was binnen.
Alle reacties Link kopieren
quote:DarkRosePrincess schreef op 25 april 2010 @ 18:58:

Wij hebben stof bij de Ikea vandaan en schoonmoeder heeft er gordijnen van gemaakt. Al kan je ze daar ook laten maken geloof ik.



Je kan daar niet laten maken. Wat ik mij afvraag: de stoffen van Ikea zijn vrij dun. Hoe hebben jullie (of jullie kennis) daar mooie gordijnen van gemaakt? Ik wil nl. met Ikea stof ook graag zelf gordijnen maken, maar weet niet zo goed of de stof geschikt is (of moet je het voeren en zo ja, waar koop je dat dan?).



Sorry voor het inbreken TO, ik heb verder geen tips!
Alle reacties Link kopieren
quote:piba schreef op 25 april 2010 @ 19:25:

Afgelopen zaterdag heb ik Deze gordijnen gezien, misschien is dat wat? Foto is niet al te best, maar was binnen.Ze vindt de bovenste 3 al te druk
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb sinds vandaag hele toffe gordijnen op de kinderkamer, door mijn moeder gemaakt van een stof van de (stoffen)markt in Zwolle! Zóveel leuke stofjes met ikweetniethoeveel motiefjes, printjes, etc! Ga dus eens op een goede lappenmarkt kijken
Peas on earth!
Alle reacties Link kopieren
http://www.ikea.com/nl/nl ... ng=relevance&pageNumber=0



jongens, ik heb ze gezien alleen weet ik niet of ze ook te koop zijn. bij ikea. kijk bij textiel - kinderen en dan kun je scrollen helemaal naar rechts... die aan de waslijn hangen, wit met stipjes..

of vinden jullie dat te meisjes-achtig??

ze zijn wel erg licht terwijl als zon schijnt eind vd middag precies op babykamer..
Alle reacties Link kopieren
Ik zie niet welke je bedoelt. Kun je een plaatje plakken (klik met rechtermuisknop op plaatje, dan 'afbeeldingslocatie kopieren', dan in dit schermpje op het icoontje klikken op de vierde plek van recht (schilderijlijstje) en daar je link in plakken)?
Peas on earth!
Alle reacties Link kopieren
volgens mij zijn dat dekbed overtrekjes of lakentjes.

Je kunt ook als je een erg licht gordijn hebt er verduistering achter maken.

Vind het motief een beetje te lief voor een jongenskamer dan vindt ik een effen kleur leuker of wat grovere strepen of figuren.

maar ja dat is een kwestie van smaken verschillen.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind ze leuk én geschikt voor een jongenskamer.

Wij hebben van die gebloemde vitrage voor de (meisjes)kinderkamer.

Erg leuk en gewoon een verduisterend rolgordijntje erachter (ook van Ikea) en opgelost!!
Alle reacties Link kopieren
Ik vind ze cute Evt. kan je ze laten voeren tegen zonlicht en hitte.
Alle reacties Link kopieren
ik vind ze echt geweldig maar hopelijk is de stof als gordijnstof te koop en kan ik ze gebruiken als gordijntjes...

misschien idd voering erachter of anders rolgordijntjes..

het wordt wel een lief kamertje met turquoise muur, maar ja..
Alle reacties Link kopieren
Bij Kwantum hebben ze heel erg veel gordijnstoffen (en een maakservice), en ik heb ooit bij toeval bizar mooie gordijnen bij Leen Bakker vandaan gehaald. Ook met maakservice (beide winkels prima resultaat en redelijk vlotte levering).
Alle reacties Link kopieren
En een tip voor de volgende keer: kies eerst je gordijn en daarna de kleur van je muur. Die laatste kun je namelijk in 100.000 kleuren laten mengen.



Gewoon wit misschien een optie? En dan met blauw lint (zelfde tint als de muur) opleuken? Of met een randje knuffeltjes oid in dezelfde tint? Of doe ik nu te creatief?

Ruitjesstof in wit/blauw?



Hema had trouwens gestreepte stof met veel aquablauw erin en een beetje groen en oranje. Die vind je nog op marktplaats.
Alle reacties Link kopieren
quote:ilske79 schreef op 25 april 2010 @ 19:59:

ik vind ze echt geweldig maar hopelijk is de stof als gordijnstof te koop en kan ik ze gebruiken als gordijntjes...

misschien idd voering erachter of anders rolgordijntjes..

het wordt wel een lief kamertje met turquoise muur, maar ja..volgens mij zijn het kant en klaar gordijnen met lussen. (ik heb mijn beeldscherm vergroot, dan kun je het beter zien)
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een zwart verduisterings(rol)gordijn in de kinderkamer, dan is het goed donker 's nachts. En daarover gewone gordijnen. Dan hoef je de gordijnen niet te laten voeren. Daar krijg je het toch niet zo donker mee.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Alle reacties Link kopieren
quote:El_lebel schreef op 25 april 2010 @ 19:33:

[...]





Je kan daar niet laten maken. Wat ik mij afvraag: de stoffen van Ikea zijn vrij dun. Hoe hebben jullie (of jullie kennis) daar mooie gordijnen van gemaakt? Ik wil nl. met Ikea stof ook graag zelf gordijnen maken, maar weet niet zo goed of de stof geschikt is (of moet je het voeren en zo ja, waar koop je dat dan?).



Sorry voor het inbreken TO, ik heb verder geen tips!Dat ligt aan de stoffen denk ik. Je hebt er echte gordijnstoffen per meter en die zijn dik genoeg.
MILF in the making ;-)
Alle reacties Link kopieren
Piba, waar heb je jouw gordijnen gezien? Ik vind ze wel erg leuk en nog druk op zoek naar gordijnen voor een kinderkamer.
Alle reacties Link kopieren
Vind je zoiets niet leuk?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven