teennageltje hard gestoten

24-06-2010 17:40 52 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,



ben er nog helemaal van ondersteboven maar mijn dochter van 17 maanden heeft net haar teentje tegen de deur aangestoten, het bloedde iets, is iets rood maar verder zie ik er niets aan. Mooie pleister erop, mevrouw loopt vrolijk rond alsof er niets aan de hand is maar ik ben zo bang dat die nagel er alsnog afvalt. Hebben jullie zo iets aan de hand gehad? Wat nou als die nagel er inderdaad afvalt?



Dank voor jullie hulp....
Nou, wat als ie er afvalt? Joh, niet druk maken, als ze er zelf niet ondersteboven van is, waarom jij dan wel?
Alle reacties Link kopieren
lijkt me zo ellendig als die nagel eraf valt, komt dat wel goed dan? Ze heeft nog zo'n miniteentje
Alle reacties Link kopieren
Als het bleodde dan kan het bloed dus weg. Kleine kans dat de nagel er dan nog afvalt. Kindjes kunnen een stuk meer hebben dan wij .
Alle reacties Link kopieren
vooral als de mama zwanger is.....
Mijn dochter heeft haar grote teen een keer zo hard gestoten dat de nagel er idd in zijn geheel af kwam. het zag er naar uit, maar ze heeft er weinig tot geen last van gehad. Ik heb haar wel preventief in een badje soda gezet toen de nagel er nog half op- half af lag, omdat er een wondje onder zat en haar zo vaak mogelijk op slippertjes laten lopen zodat het goed kon drogen. Na een maand of acht zat er weer een keurige nieuwe teennagel op.
En ik begrijp even niet wat jouw zwangerschap er mee te maken heeft
Alle reacties Link kopieren
Kimmake, het ligt eraan in hoeverre het nagelbed beschadigd is. Meestal valt zo'n nageltje als ie blauw wordt er inderdaad af, maar veel meer dan afplakken met een pleister doe je daar niet aan. Meestal is het nagelbed verder niet beschadigd en groeit er gewoon weer een nageltje. Het duurt even, zo snel groeien ze niet, maar met zo'n klein teentje zal het wel meevallen!



Verder kun je er gewoon weinig mee, wat Ainne al zegt, als ze er zelf lekker mee doorspeelt is er totaal geen reden om je er zorgen over te maken. Het is zelfs zo dat als je als ouder overdreven bezorgd reageert, je kindje veel sneller ook zelf in paniek raakt. Dat is nergens voor nodig.

Natuurlijk is het sneu, maar kindjes raken nu eenmaal beschadigd, daar leren ze ook van, en dit soort dingen zullen nog wel vaker gebeuren. Niet drukker om maken dan nodig!
Alle dieren -behalve de mens- weten dat het leven in de eerste plaats bedoeld is om ervan te genieten. ~Samuel Butler~
Alle reacties Link kopieren
quote:dangeensuus schreef op 24 juni 2010 @ 17:49:

En ik begrijp even niet wat jouw zwangerschap er mee te maken heeft Ik denk dat ze bedoelt dat ze daardoor extra snel zelf emotioneel is en zich sneller druk maakt?
Alle dieren -behalve de mens- weten dat het leven in de eerste plaats bedoeld is om ervan te genieten. ~Samuel Butler~
Alle reacties Link kopieren
zwangerschap heeft er niets mee te maken behalve dat ik wat hyperemotioneel ben, heb er hier ook geen drama van gemaakt maar ik was even bang dat die nagel niet meer mooi terug komt. Kon ik me eigenlijk niet zo goed voorstellen maar moest het even bij jullie checken
quote:dangeensuus schreef op 24 juni 2010 @ 17:49:

En ik begrijp even niet wat jouw zwangerschap er mee te maken heeft Wellicht dat ze ietwat hysterisch is
Alle reacties Link kopieren
je kan het beter emotioneel incontinent noemen ...
Nou ja en dan nog als nagel niet meer mooi komt, zijn ergere dingen.
quote:kimmake schreef op 24 juni 2010 @ 17:53:

je kan het beter emotioneel incontinent noemen ...
Alle reacties Link kopieren
Hopelijk hebben we je wat gerust kunnen stellen Kimmake!
Alle dieren -behalve de mens- weten dat het leven in de eerste plaats bedoeld is om ervan te genieten. ~Samuel Butler~
Alle reacties Link kopieren
ja zeker gerustgesteld, ze wandelt nog steeds vrolijk rond en sjouwt nu weer het speelgoed door het huis heen, ik wacht gewoon af wat er met die nagel gebeurd. Ik heb nog nooit een kind zonder nagel gezien dus zal wel goed komen
Mijn nagel is er ook wel eens afgevallen maar daar was toch wel wat meer voor nodig dan alleen maar tegen de deur stoten. Er is gewoon een nieuwe nagel terug gegroeid. Niet druk maken dus :-)
Alle reacties Link kopieren
ze laat trouwens nu van alles op haar voet vallen en moet er hard om lachen
Alle reacties Link kopieren
Kleine kinderen, kleine zorgen........
Alle reacties Link kopieren
Nee joh, komt goed. Als ze blij speelt heeft ze geen pijn en als ie er nu nog op zit is dat ook prima, beetje bloed betekent niet zo veel.



Heb je zelf nog nooit een teennagel die blauw werd en eraf viel gehad? Als ie niet meteen eraf ligt, dan kan dat soms alsnog gebeuren, maar dan groeit ie langzaam uit en dan raakt ie op een gegeven moment los. Kun je prima aan zien komen en meestal zit er nog een dunner nageltje onder. Sowieso groeit je bagel eigenlijk altijd terug, tenzij het door de arts echt volledig verwijderd is, met wat stoten krijg je dat niet voor elkaar hoor.



Bovendien is het bij kleine kinderen erg zeldzaam dat hun nagel eraf gaat: ook nagels zijn een stuk flexibeler an mijn volwassenen.



Ontsmetten, sodabadjes ed zijn niet nodig als het niet ontstoken is, dus rood en warm. Misschien enkel even een drupje sterilon en een pleister net na het kwetsuur. That's all. No worries.
We dont make mistakes here, we just have happy accidents. We want happy, happy paintings. If you want sad things, watch the news. Everything is possible here. This is your little universe -Bob Ross
Owww zo, je bent een jankerd op het moment



het komt goed
Alle reacties Link kopieren
Groeit wel weer aan hoor, die nagel (en hij is er niet eens af, kun je nagaan ).



Maar ik snap dat het enorm schrikken is. Ik heb laatst iets heel stoms gedaan met mijn dochter - ze is van ons bed af gevallen, omdat ik even naar de badkamer liep - en ben er nog steeds van ondersteboven, terwijl zij het na vijf minuten alweer vergeten was (of nu enorme hersenbeschadiging heeft, met hetzelfde effect ) (maar dat zal wel niet) (hoop ik) (nouja, ze herkende haar vader net op een foto, dus het zal wel los lopen) (maar man, wat voelde ik me lullig) (voel, eigenlijk) (anyway: begrip en een knuffel).
Alle reacties Link kopieren
quote:AlettaJacobs schreef op 24 juni 2010 @ 18:02:

Groeit wel weer aan hoor, die nagel (en hij is er niet eens af, kun je nagaan ).



Maar ik snap dat het enorm schrikken is. Ik heb laatst iets heel stoms gedaan met mijn dochter - ze is van ons bed af gevallen, omdat ik even naar de badkamer liep - en ben er nog steeds van ondersteboven, terwijl zij het na vijf minuten alweer vergeten was (of nu enorme hersenbeschadiging heeft, met hetzelfde effect ) (maar dat zal wel niet) (hoop ik) (nouja, ze herkende haar vader net op een foto, dus het zal wel los lopen) (maar man, wat voelde ik me lullig) (voel, eigenlijk) (anyway: begrip en een knuffel).











*ik moest lachen*



Maarre... zoiets gebeurt ook de beste moeder weleens. Moet je eens vragen wat jouw moeder jou wel allemaal niet aangedaan heeft
We dont make mistakes here, we just have happy accidents. We want happy, happy paintings. If you want sad things, watch the news. Everything is possible here. This is your little universe -Bob Ross
Wij hebben overal "magic cream" voor (arnica) - op elke verdieping en in elke handtas wel een tube. Ik zweer erbij!
ahhh ainne, de wereldberoemde smurfenzalf voor dochter ( waarom ze denkt dat smurfen groen zijn is mij een raadsel) en hulk-zalf voor mijn jongens want smurfen zijn dom

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven