Lijf & Lijn alle pijlers

Het Erica Terpstra dieet: Prodimed

07-12-2008 11:34 81 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dit las ik op de site van Pro-EnerChi best wel leuk voor de mensen die hier afvielen met Prodimed!



"In de zomer van dit jaar is Prodimed benaderd door een BN’r, die vanwege gezondheidsproblemen haar overgewicht moest verminderen. Het betreft hier Erica Terpstra (voorzitter NOC-NSF) die in het diepste geheim en na uitvoerig overleg met haar personal coach van zorgverzekeraar Zilveren Kruis – Achmea met het Prodimed concept is gestart.



Erica Terpstra heeft de knop volledig kunnen omzetten. In enkele maanden tijd wist zij onder strenge begeleiding van een Prodimed dietiste en mede door haar Olympische doorzettingsvermogen zo’n 45 kilo in gewicht te verminderen. Geen eenvoudige opgave met haar vele verplichtingen tijdens de Olympische Spelen en de Paralympics tussendoor. Ook wist zij de verleidingen tijdens reizen met handelsdelegaties te weerstaan. Ze is daardoor zo gelukkig dat ze het de hele wereld wel wil toeschreeuwen en daarom heeft Erica een boek geschreven.

Het boek heet: Help ik val af! Het boek waarin het Prodimed concept uitvoerig aan bod komt zal ook in boekhandels worden verkocht."



Ik ben zelf met dit dieet afgevallen en zag van de week Erica bij Patty Brard. Ik herkende haar niet en dacht eerst dat het een jongere zus was van Erica, tot ik doorkreeg dat ze het zelf was. Ik heb zitten google en bovenstaande gevonden. Ongelofelijk knap Erica. Nou ik nog verder met mijn 20 kilo nog te gaan.

Groetjes,

Lady_IV
Alle reacties Link kopieren
Wat houdt dit dieet dan precies in?
Peas on earth!
Alle reacties Link kopieren
ik zat toevallig in april met Terpstra in het vliegtuig naar Beijing. Treurig hoor. hoe die er toen bij liep (naja, lopen kon ze dus amper meer!)
Alle reacties Link kopieren
quote:PrinsesOpDeErwt schreef op 07 december 2008 @ 11:36:

Wat houdt dit dieet dan precies in?



waarschijnlijk : minder eten meer sporten

en dan zal doe prodimed wel een of ander kuurtje zijn met mineralen vitamines en andere essentiele bestanddelen
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
Ik dacht dat ze op eigen kracht afgevallen was, zonder speciaal dieet.
Heb even gegoogled en ik zie dat dat weer allemaal pakjes en zakjes zijn. Dat is niet de manier om blijvend mee af te vallen. Als je weer normale maaltijden tot je gaat nemen vliegt 't er weer net zo hard terug aan.
Alle reacties Link kopieren
Oeps ik heb het verkeerd gezegd, het staat nog niet op de site, ik vond het op marktplaats. Sorry,



Maar over de pakjes en de zakjes; daar maak je dingen mee zoals pannekoeken, omeletten, brood, havermout pap, soep, drankjes en desserts. Daarnaast moet je zo veel mogelijk groenten eten. het gaat in 5 fases, Fase 1 vervang je alle maaltijden; fase 2 eet je weer vlees, fase 3 weer gewoon ontbijt en fase 4 weer gewoon lunch en fase 5 ook weer arrdappels, pasta, rijst etc. Je leert gedurende het afvallen enorm veel over goede voeding en krijgt veel ondersteuning. De bedoeling is om aan het eind van de rit je bewust te zijn van je verkeerde eetgewoontes en na afloop andere dingen in je boodschappenkarretje te doen.

Dat wet werkt is bewezen, anders lijkt het me ook dat het ZilverenKruis-Echmea er geen goedkeuring aan had gehecht.



Greezz Lady_IV
Alle reacties Link kopieren
Vergeet ik weer wat.. grr. Op de site van Prodimed kun je er over lezen, woensdag presenteerd Erica haar boekje dat ze erover geschreven heeft.

En het moet natuurlijk Achmea zijn

Lady
Alle reacties Link kopieren
nogmaals, het feit dat een verzekering iets vergoedt, zegt NIETS over bewezen werkzaamheid.

Ze vergoeden ook homeopathie, acupunctuur en andere dingen uit de zweefmolen die NOOIT overtuigend bewezen zijn volgens de wetenschappelijke, dubbelblind gecontroleerde placebo-onderzoeken.



wat ruik ik hier toch, trouwens..het stinkt naar...*snifsnif* reclame!
Alle reacties Link kopieren
Ik had inderdaad ook al ergens gelezen (niet op marktplaats) dat er een speciaal dieet aan te pas was gekomen dus dat zal die Prodimed wel zijn. Wel vreemd dat Erica in interviews aangeeft dat haar gewichtsverlies te danken was aan minder (normaler) eten en vooral bewegen. Dat ze daardoor meer dan ooit gemotiveerd is om mensen aan het sporten te krijgen. Erg jammer dat er nu weer een middeltje aan gehangen wordt terwijl iedereen zo langzamerhand wel weet dat verstandig eten en meer bewegen de sleutels zijn tot succes. Neemt niet weg dat ik het bijzonder knap vindt dat iemand zoveel gewicht kan verliezen. Ben nu dan erg benieuwd of ze het kan vasthouden, ik hoop het voor haar.
Alle reacties Link kopieren
Beetje offtopic hoor, maar Annemarie Jorritsma was toch ook zo veel afgevallen? Die zag ik bij de intocht van sinterklaas en volgens mij is ze weer dikker dan ooit?!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook even rondgesnuffeld op die site en onder andere m'n BMI berekend. Volgens alle sites en programma's die ik ken, is een BMI tot 25 hartstikke gezond. Ik weet dat ik daarvoor 66 kilo moet wegen (zit nu op ruim 67 dus ben d'r bijna). Volgens deze BMI-calculator moet ik nog liefst 9 kilo afvallen om dat gezonde BMI te bereiken. Hoe bedoel je misleidend en hoe bedoel je: wij willen graag dat onze potentiële klanten zich dik voelen terwijl ze een prima gewicht hebben. Ik vind het heel misleidend en het zegt wat mij betreft genoeg over de werkbaarheid van het product.
Alle reacties Link kopieren
Ach nee h'e, nu gaat ze toch een product verkopen.....ik zag haar een paar dagen geleden en idd ze was een stuk slanker, maar er kan nog meer vanaf. Enniewee, tijden die uitzending zei ze dat ze minder gegeten had en sporten, sporten, sporten!



Nou ja, iedereen weet al dat dat werkt natuurlijjk, kijk maar naar de biggest loser.

Maar ik denk dat ze toch ook haar boek wil verkopen 'a la Oprah Winfrey die ook zoveel geld uit haar vet weet te slaan.
Alle reacties Link kopieren
Aha, ik had haar ook gezien (bij Shownieuws volgens mij, met die vreselijke Patty Brard), en naar mijn idee wekte ze daar toch echt de indruk zonder hulpmiddeltjes afgevallen te zijn.
Peas on earth!
Alle reacties Link kopieren
ze is waarschijnlijk ook zonder middelen afgevallen, maar kreeg na het afslanken een enorm sponsorcontact onder de neus geschoven.

voor veel geld wil ze best zeggen dat ze dr lijn aan product X heeft te danken.. ka-tsjing! kassa!
En jij hebt aandelen LadyIV?
quote:RosieRo schreef op 07 december 2008 @ 12:08:





wat ruik ik hier toch, trouwens..het stinkt naar...*snifsnif* reclame!Nou, ik ruik het ook!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb net even op de site van Prodimed gekeken. Het is gewoon het aloude eiwit dieet. Je wordt begeleid en krijgt een menu dat bestaat uit veel te dure proteinezakjes en proteinerepen. Bodybuilders gaan ook regelmatig op een eiwitdieet om vetmassa kwijt te raken maar spiermassa te behouden. Zij gebruiken echter niet deze Prodimed producten. Je kan heel goed zelf met "normale" voedingsmiddelen een eiwitdieet samenstellen.

Ik vraag me alleen af of je met dit Prodimed dieet geen nare lichaamsgeur krijgt. Wanneer je veel eiwit inneemt en weinig koolhydraten ga nl. naar amoniak ruiken tijdens het sporten.
Alle reacties Link kopieren
Ook even gegoogled



Het is idd weer zakjes, pakjes, repen. Slim concept...verdienen zo kapitalen aan jou. 'k Ben zelf anti-zakjes, pakjes, repen.



M.i. ligt de sleutel tot succes je te verdiepen in voeding zelf en niet te verdiepen in wat een ander je voorkauwt te moeten gaan eten.

Je wordt niet dik van vetten en je wordt niet dik van koolhydraten, maar je wordt wel dik als je het totale aantal caloriën overschrijdt dan wat je per dag verbrand en als je dit al jaren doet is het logisch dat je dik wordt.

Dus neem jezelf onder de loep.



Stel; ik en mijn vriendin wegen allebei 55 kg en zijn allebei 1.68 lang. We sporten beiden niet. Zij zit op kantoor en ik werk als huishoudelijk medewerkster en we eten allebei gewoon gezond en exact hezelfde. Zij komt aan en ik niet. Logisch ik verbrand veel meer dan zij.

Veel onnozele mensen die niet verder denken dan hun neus lang is zullen zeggen: 'Hoe kan dat nou, ze eten allebei gezond en toch komt zij aan en zij niet'.

Met gezond eten kun je ook aankomen, het gaat om het totale caloriën. Het totaal wat je nuttigt en het totaal wat je verbrand.



Je hebt ook mensen die bijna alleen maar ongezond eten, hun normale maaltijden overslaan o.i.d., niet sporten en toch niet aankomen.

Deze mensen eten b.v. over heel de dag een half pak speculaas, halve reep chocola en wat ander snoep maar komen hiermee niet over het aantal caloriën dat ze per dag verbranden.

Dezelfde onnozele mensen zullen weer zeggen: 'Hoe kan dat nou?' Tja...mss dat men hen nu begrijpt?

En is zo'n persoon omdat hij/zij een gezond gewicht heeft daarmee een gezond iemand? Nee, natuurlijk niet! Zo iemand krijgt bijv. last van oververmoeidheid door een gebrek aan ijzer, heeft hoogstwaarschijnlijk een vitamine tekort, een bloedsuikerspieker spiegel die teveel stijgt en daalt met alle gevolgen van dien etc.



Verdiep je dus eens écht in voeding i.p.v. alle wetjes en regeltjes op te volgen van dieëtgoeroes.



Natuurlijk zijn er ook genetische factoren of bep. aandoeningen die je gewicht kunnen bepalen. Dit zijn echter nog altijd uitzonderingen. De overgrote meerderheid is te zwaar doordat ze teveel caloriën per dag eten, die inname niet netjes verdelen over de dag maar pas tegen de middag gaan eten etc etc.



Stap dus niet klakkeloos van het één naar het andere dieët maar verdiep je zelf gewoon in voeding en beweging en hoe je lijf daarmee omgaat.
Alle reacties Link kopieren
had ik maar aandelen:-) maar euh ik ben er zelf heel goed mee afgevallen, vandaar dat ik er enthousiast over ben en ik keek van de week op de site van prodimed en kwam daar het bericht tegen en na google'-en nog meer. Iedereen mag er een eigen mening over hebben, maar voorlopig ben ik nu al 2 jaar blijvend die kilo's eraf en zeker wordt je heel dringend aangeraden om veel te bewegen en te sporten. Ik hou niet van sporten, dus sleur ik mijn hondjes dagelijks 1 uur rond :-). Ze hebben er korte pootjes van gekregen! haha.

Na de feestdagen ga ik voor de volgende 17 kilo en ja toch echt met Prodimed, gewoon omdat het me prima bevallen is. En nee geen nare lichaamsgeur, soms wel last van mijn adem als ik goed in ketose was. En ik voelde me veel energieker toen.

Iedereen die komentaar heeft en nog nooit ervaren heeft hoe het is om overgewicht te hebben weet dus niet waar ze het over hebben en wat voor strijd het kost en kan beter even nadenken voor ze wat zeggen. Van mensen die zelf wel succesvol en blijvend zijn afgevallen hoop ik dat ze een goede tip voor me hebben. Dat van bewegen en op je eten letten weten we nu echt wel. Ben niet uit een ei of zo.

Maar ach, soms denken mensen dan dat ze orginele opmerkingen hebben. Mag hoor. alleen zo vermoeiend om telkens dezelfde opmerkingen te lezen die niets maar dan ook helemaal niets helpen.

Maar veel te lekker weer om hier achter te blijven, dus hup naar buiten met die beestjes,

Groetjes,

Lady
Alle reacties Link kopieren
ik heb haar van de week ook gezien bij la brard.

ook ik had de indruk dat ze het helemaal zelf had gedaan door gezonder te gaan eten en vooral veel te sporten.

en ik vond haar juist sterk verouderd in haar gezicht, veel los vel waardoor ze toch aardig wat rinmpels heeft.



en wat hier iemand al opmerkte over jorritsma was mij inderdaad ook opgevallen.

zij heeft het dus niet kunne volhouden.
Alle reacties Link kopieren
quote:rozemarijntje1 schreef op 07 december 2008 @ 14:10:

en ik vond haar juist sterk verouderd in haar gezicht, veel los vel waardoor ze toch aardig wat rinmpels heeft.



.



Ja, maar ze is nou eenmaal op een leeftijd dat je rimpels krijgt/hebt....alleen zat het vel eerst strak van de dikte.

Bovendien is ze wel heel erg snel afgevallen....
Alle reacties Link kopieren
quote:Nalani schreef op 07 december 2008 @ 14:05:

Je hebt ook mensen die bijna alleen maar ongezond eten, hun normale maaltijden overslaan o.i.d., niet sporten en toch niet aankomen.

Deze mensen eten b.v. over heel de dag een half pak speculaas, halve reep chocola en wat ander snoep maar komen hiermee niet over het aantal caloriën dat ze per dag verbranden.

Dezelfde onnozele mensen zullen weer zeggen: 'Hoe kan dat nou?' Tja...mss dat men hen nu begrijpt?

En is zo'n persoon omdat hij/zij een gezond gewicht heeft daarmee een gezond iemand? Nee, natuurlijk niet! Zo iemand krijgt bijv. last van oververmoeidheid door een gebrek aan ijzer, heeft hoogstwaarschijnlijk een vitamine tekort, een bloedsuikerspieker spiegel die teveel stijgt en daalt met alle gevolgen van dien etc.



Gezond gewicht....wat is een gezond gewicht??



Er zijn ook mensen die gezond eten, voldoende sporten en genoeg bewegen. Die mensen zijn lichaamlijk fit, weinig ziek en zitten vol energie maar......ze zijn toch iets te zwaar volgens de BMI berekeningen. Moeten deze mensen dan op dieet??
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij zit het succes in de begeleiding.



Als ik continue iemand naast me zou hebben staan zou ik ook veel minder eten.

Als er koekjes op tafel staan en ik drink koffie met mijn buurvrouw, kan ik na 2 koekjes zonder problemen ophouden. Drink ik koffie in m'n uppie, dan eet ik er met gemak 4, na het stofzuigen nog een koekje, na het wc poetsen nog een koekje, even dweilen, nog een koekje, en zo gaat op een ochtend het pak wel leeg.



Sporten van hetzelfde. Als iemand aan de deur staat en zegt: kom, we gaan wandelen, dan ga je mee. Maar als het regent en er komt niemand, dan installeer ik me lekker op de bank, met een fijn boek, een pot thee, en het volgende pak koekjes.



En nee, ik ben medisch gezien niet te zwaar, en zoveel koekjes eet ik echt niet. Maar ik ben dan ook iedere ochtend aan het werk en dan ben ik niet alleen. Dat was 2 maten geleden wel anders. Controle van iemand werkt pas echt. En daar kan geen dieet tegenop.
Alle reacties Link kopieren
quote:jetnes schreef op 07 december 2008 @ 17:33:

[...]



Gezond gewicht....wat is een gezond gewicht??



Er zijn ook mensen die gezond eten, voldoende sporten en genoeg bewegen. Die mensen zijn lichaamlijk fit, weinig ziek en zitten vol energie maar......ze zijn toch iets te zwaar volgens de BMI berekeningen. Moeten deze mensen dan op dieet??



Moet niet maar ik zou best wat lichter willen zijn, en iets minder in de omvang Ik zit nog in het gezonde BMI sport elke week zo'n 4 a 5x eet heel gezond en toch... kilo's kwijtraken gaat lastig, kilo's bijkomen des te makkelijker ( en het zijn niet alleen kilo's maar ook omvang, dus het spierverhaal gaat niet op)

Dus inderdaad denk na voor je over mensen oordeelt

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven