Lijf & Lijn alle pijlers

Het Erica Terpstra dieet: Prodimed

07-12-2008 11:34 81 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dit las ik op de site van Pro-EnerChi best wel leuk voor de mensen die hier afvielen met Prodimed!



"In de zomer van dit jaar is Prodimed benaderd door een BN’r, die vanwege gezondheidsproblemen haar overgewicht moest verminderen. Het betreft hier Erica Terpstra (voorzitter NOC-NSF) die in het diepste geheim en na uitvoerig overleg met haar personal coach van zorgverzekeraar Zilveren Kruis – Achmea met het Prodimed concept is gestart.



Erica Terpstra heeft de knop volledig kunnen omzetten. In enkele maanden tijd wist zij onder strenge begeleiding van een Prodimed dietiste en mede door haar Olympische doorzettingsvermogen zo’n 45 kilo in gewicht te verminderen. Geen eenvoudige opgave met haar vele verplichtingen tijdens de Olympische Spelen en de Paralympics tussendoor. Ook wist zij de verleidingen tijdens reizen met handelsdelegaties te weerstaan. Ze is daardoor zo gelukkig dat ze het de hele wereld wel wil toeschreeuwen en daarom heeft Erica een boek geschreven.

Het boek heet: Help ik val af! Het boek waarin het Prodimed concept uitvoerig aan bod komt zal ook in boekhandels worden verkocht."



Ik ben zelf met dit dieet afgevallen en zag van de week Erica bij Patty Brard. Ik herkende haar niet en dacht eerst dat het een jongere zus was van Erica, tot ik doorkreeg dat ze het zelf was. Ik heb zitten google en bovenstaande gevonden. Ongelofelijk knap Erica. Nou ik nog verder met mijn 20 kilo nog te gaan.

Groetjes,

Lady_IV
Alle reacties Link kopieren
Tja, jouw advies om lekker, maar met mate, mee te eten op het sjieke diner heeft Erica in het verleden niet echt geholpen he? Dat deed ze namelijk altijd al. Maar misschien had ze net even te veel van die sjieke gelegenheden.



quote "Maar goed, gezond eten en veel bewegen is een veel minder interessante of nieuwe boodschap en levert aanmerkelijk minder spectaculaire resultaten op voor de korte termijn."



Hier kan ik dus echt pissig om worden. Denk je nu echt dat jij iets toevoegd aan deze discussie? Blijkbaar heb je niet zo goed gelezen, geeft niks hoor, niet iedereen kan dat.



Maar Erica heeft dus heel erg veel bewogen en super gezond gegeten. Met name veel groenten. Ze heeft een echte life change gemaakt maar dat heb je dus niet helemaal begrepen.

Lees eerst eens en verdiep je in dingen voor je weer met zo'n algemeen, "niet zo erg to the point" advies voor deze discussie komt.



Blijkbaar heb je geen idee waar het over gaat.

Sorry ben ff pissig.

Die zogenaamd verstandige adviezen van: 'Maar goed, gezond eten en veel bewegen is een veel minder interessante of nieuwe boodschap en levert aanmerkelijk minder spectaculaire resultaten op voor de korte termijn.

Wie heeft die nu niet gehoord??



Ook adviezen van: ' ieder pondje gaat door het mondje"



Vooroordelen van : "iemand die dik is is lui en weet niets van voeding en beweegt weinig."

Denk je nu echt dat je mail iets toevoegt voor mensen die problemen hebben met hun gewicht? Of dat deze posting ook maar iets nieuws zegt?

Je haalt alleen maar mensen naar beneden die het op deze manier wel gelukt zijn om af te vallen.



Heb je zelf problemen met je gewicht?



Dat valt me trouwens wel op op deze site; Er zijn veel mensen die weten te adviseren hoe je moet afvallen; maar hoeveel daarvan hebben zelf moeite met op gewicht te blijven?

Praten mensen hier over een probleem waar ze zelf eigenlijk geen last van hebben?

Zelf deed ik in mijn jeugd dansacademie, moest elke week op de weegschaal, trainde 5 uur per dag, leefde onderhand op mandarijntjes, maar bleef te zwaar.

Stopte met de dans academie en kwam in 1 maand 10 kilo aan.

Bleef daarna stevig.

Ik ben in een klote periode in mijn leven (scheiding, diverse overlijdens) behandeld met Prozac en daar giga (30 kilo) van aangekomen.

En dan moet ik van die simpele adviezen aanhoren?



Eet minder. gevarieerd, beweeg..

Dacht iemand dat ik dat allemaal nog niet gehoord had?



Nog wat; ik heb een vriendin die in haar jeugd sexueel misbruikt is en haar vet als en goede beschutting gebruikt, maar toch graag slank wil zijn. Maar te bang is om slank te worden.

Hebben jullie daar een advies voor?



Kortom: hou eens op met die simpele adviezen en bekommer je eens echt om je medemens (vrouw)
Alle reacties Link kopieren
met het versturen heb ik alweer spijt. Heb namelijk geen energie meer om alles uit te leggen.
Alle reacties Link kopieren
lady, zou haast denken dat je erica zelf bent zo fel als je in de verdedigig schiet...

en advies voor je vriendin, zoek een goede psycholoog.
quote:Lady_IV schreef op 18 december 2008 @ 17:11:

Quote: "ik geloof niet in een dieet, pilletjes, poedertjes, zakjes pakjes en repen. Je moet gewoon je complete eetgewoonten omgooien wil het succesvol blijven. Anders gaan leven, gezonder eten, gevarieerd eten, bewegen. Ik ben nu 2 maten kleiner dan pak em beet 4 maanden geleden, gestopt met roken en drinken, begonnen met sporten en noem het maar op."



En ook bij jou is het maar afwachten of je dat in de toekomst ook volhoudt. Trouwens, Mijn dieet is juist gebaseerd op veel bewegen, en het compleet omgooien van je eetgewoontes. En op het gevarieerd eten. Alleen hebben sommige mensen (zoals ik) gewoon een echt breekpunt nodig. Met een gewoon dieet liep ik de hele tijd aan eten te denken. Met prodimed dus niet. Maar je stopt dus rigoreus met je oude eetgewoontes en bouwt weer een normaal eetpatroon op. Tja ook ik geloof echt niet in dieeten die beloven dat je nooit mer aankomt, dat doet de Prodimed ook. Tenslotte, als je na het afvallen weer je gaat volstoppen en foute dingen doet helpt dat ook niet. Maar juist omdat ik onder controle bleef bij Pro-enerchi, had ik toch een stok achter de deur. Ik heb de tijd genomen in overleg met Henriëtte om te stabiliseren, en ga nu na oud en nieuw weer verder. Trouwens ik had ook steun aan de acupunctuur. (was wel even au, vooral de puntjes in mijn oor)

Nog wat; die BMI kan wat mij betreft het raam uit. Die houdt namelijk geen rekening met spierweefsel tegenover vetweefsel, tegenover water. Mijn dietiste werkt daar dan ook niet mee.

Ik verheug me op de kerst en op de 3x per week sporten die ik in januari heb afgesproken op mijn werk. Ik ben gelukkig dat ze dat op mijn werk bieden sinds kort, hoef ikniet meer 's avonds de deur uit, maar tussen mijn werk of na.

Groetjes, Lady



Gweldig dat jij zo ongedisciplineerd bent dat jij een of ander ruk-dieet nodig hebt, maar ik weet van mezelf dat ik alles vol ga houden, omdat het me geen moeite kost!

Vooral doorgaan met zulke reacties posten zou ik zeggen, en zeker in de verdediging voor jouw o-zo-geweldige-dieet blijven schieten, daar bereik je het meeste mee........muts.....

Het is bewezen dat dieeten niet helpt......dus zullen we over een paar jaar even kijken wie het beste af is, jij met je dieetje of ik met mijn discipline?
Mijn advies aan Laday_IV: reageer hier niet op!
Alle reacties Link kopieren
quote:Lady_IV schreef op 18 december 2008 @ 20:40:

Tja, jouw advies om lekker, maar met mate, mee te eten op het sjieke diner heeft Erica in het verleden niet echt geholpen he? Dat deed ze namelijk altijd al. Maar misschien had ze net even te veel van die sjieke gelegenheden.



quote "Maar goed, gezond eten en veel bewegen is een veel minder interessante of nieuwe boodschap en levert aanmerkelijk minder spectaculaire resultaten op voor de korte termijn."



Hier kan ik dus echt pissig om worden. Denk je nu echt dat jij iets toevoegd aan deze discussie? Blijkbaar heb je niet zo goed gelezen, geeft niks hoor, niet iedereen kan dat.



Maar Erica heeft dus heel erg veel bewogen en super gezond gegeten. Met name veel groenten. Ze heeft een echte life change gemaakt maar dat heb je dus niet helemaal begrepen.

Lees eerst eens en verdiep je in dingen voor je weer met zo'n algemeen, "niet zo erg to the point" advies voor deze discussie komt.



Blijkbaar heb je geen idee waar het over gaat.

Sorry ben ff pissig.

Die zogenaamd verstandige adviezen van: 'Maar goed, gezond eten en veel bewegen is een veel minder interessante of nieuwe boodschap en levert aanmerkelijk minder spectaculaire resultaten op voor de korte termijn.

Wie heeft die nu niet gehoord??



Ook adviezen van: ' ieder pondje gaat door het mondje"



Vooroordelen van : "iemand die dik is is lui en weet niets van voeding en beweegt weinig."

Denk je nu echt dat je mail iets toevoegt voor mensen die problemen hebben met hun gewicht? Of dat deze posting ook maar iets nieuws zegt?

Je haalt alleen maar mensen naar beneden die het op deze manier wel gelukt zijn om af te vallen.



Heb je zelf problemen met je gewicht?



Dat valt me trouwens wel op op deze site; Er zijn veel mensen die weten te adviseren hoe je moet afvallen; maar hoeveel daarvan hebben zelf moeite met op gewicht te blijven?

Praten mensen hier over een probleem waar ze zelf eigenlijk geen last van hebben?

Zelf deed ik in mijn jeugd dansacademie, moest elke week op de weegschaal, trainde 5 uur per dag, leefde onderhand op mandarijntjes, maar bleef te zwaar.

Stopte met de dans academie en kwam in 1 maand 10 kilo aan.

Bleef daarna stevig.

Ik ben in een klote periode in mijn leven (scheiding, diverse overlijdens) behandeld met Prozac en daar giga (30 kilo) van aangekomen.

En dan moet ik van die simpele adviezen aanhoren?



Eet minder. gevarieerd, beweeg..

Dacht iemand dat ik dat allemaal nog niet gehoord had?



Nog wat; ik heb een vriendin die in haar jeugd sexueel misbruikt is en haar vet als en goede beschutting gebruikt, maar toch graag slank wil zijn. Maar te bang is om slank te worden.

Hebben jullie daar een advies voor?



Kortom: hou eens op met die simpele adviezen en bekommer je eens echt om je medemens (vrouw)



Ah, excuses dat ik niet mee ga in je promopraatje voor dit dieet.

Of ik wat toevoeg aan deze "discussie" weet ik niet, boeit me ook niet. Ik wil graag zien of mw. Terpstra over 2 jaar nog altijd zo slank is als nu. Mijn verwachting? Ik denk van niet, maar ach, volgens jou ben ik zelf een gefrustreerde dikkerd, dus het zal wel projectie zijn, nietwaar?



Het is misschien niet leuk om te horen, maar in de meeste gevallen is het ten slotte een kwestie van eet gezond, met mate en beweeg. En dan met name die laatste. Want laten we het beestje maar gewoon bij het naampje noemen, onze vriendin Erica is zo enorm aangekomen toen ze stopte met topsport maar wel bleef eten alsof ze nog topsportte, zoals ik haar meer dan eens op tv heb horen vertellen. En in jouw geval is het ook begonnen toen je stopte met dansen en dus met enorm veel bewegen. En, als ik het goed begrijp bewoog je dagelijks enkele uren en leefde je op niets, waarmee je je stofwisseling enorm in de spaarstand hebt gezet. (Disclaimer: Waarmee ik echt niet wil zeggen: eigen schuld dikke bult.) Duidelijk gevalletje van verstoorde energiebalans. En ja, ik weet echt wel dat het niet zo makkelijk is om dat zo maar om te draaien.



Wat betreft je vriendin, die is er natuurlijk niet met eet gezond met mate en beweeg, nee, die moet naar een hele goede psych. (En jij misschien ook als je zo ongelofelijk boos wordt van mijn post, goeiemorgen zeg...)
Inad en ik zijn echt twee verschillende personen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Lady_IV schreef op 18 december 2008 @ 20:42:

met het versturen heb ik alweer spijt. Heb namelijk geen energie meer om alles uit te leggen.Je had je post ook kunnen verwijderen, had ik hem nooit gezien.
Inad en ik zijn echt twee verschillende personen.
quote:vikki schreef op 17 december 2008 @ 09:36:

Volgens mij niet dun en niet té dik. Een klein beetje mollig. Rode wangen, een gezonde "weer en wind" uitstraling.Bedankt voor je uitleg!Ik had net een grappige gedachte... rode wangen of bolle wangen of hollands welvaren doet me denken aan reclame uit de jaren '50 met kinderen die op een koekjesverpakking zijn afgebeeld...
Ik vind de reclame van toen sowieso erg leuk en bolle wangen beschouw ik niet als lelijk.Dat klinkt in der daad als gezond en weldoorvervoed,niet dik hoor.
Ik zag er als kind zo uit!!! Had er toen een verschrikkelijke hekel aan, wilde liever interessant bleek zijn en "tenger". Pas later werd ik tevreden met m'n uiterlijk.....
Was je dan een stevig kind?Ik had altijd een slank-normaal postuur.Heb nu een normaal postuur.Vind ''hollands werlvaren''ergens wel mooi verwoord,is toch een typisch Hollandse uitdrukking.In Duitsland zeggen ze dan b.v.

''rund und gesund''(niet dik trouwens) of ''Rote Wangen und gesund''..Dit gebruiken ze vaak ook bij babies en kleine kinderen.Als hun beentjes mollig zijn is dat normaal.



Uh,ik herinner me ooit een uitspraak van Anna Nicole Smith.Ze zei dat er geen gram vet aan haar baby mocht zijn want ze wilde een sexy baby.Maar waarom zou een baby sexy moeten zijn?Ik vind dat maar raar.
Alle reacties Link kopieren
Hoi, een vriendin van mij is ook heel veel afgevallen met dit dieet. qua zakjes en reepjes valt het reuze mee ze hebben ook gewoon toast en pasta enz. Ik heb wat geproeft en vond het hartstikke goed te eten. Mijn vriendin is ook al 20 kilo kwijt via www.hippro.nl ik denk dat ik ook in januari ga starten. Je krijgt bij hun ook een gratis boek erbij met recepten enz.
Alle reacties Link kopieren
Erica was ook bij DWDD en daar vertelde ze dat het ook veel sporten is. Klein uurtje op de home trainer elke dag, paar kilometer lopen etc. Toen kreeg ze weer het sport gevoel te pakken.
Alle reacties Link kopieren
quote:Geraldine schreef op 21 december 2008 @ 17:26:

Was je dan een stevig kind?Ik had altijd een slank-normaal postuur.Heb nu een normaal postuur.Vind ''hollands werlvaren''ergens wel mooi verwoord,is toch een typisch Hollandse uitdrukking.In Duitsland zeggen ze dan b.v.

''rund und gesund''(niet dik trouwens) of ''Rote Wangen und gesund''..Dit gebruiken ze vaak ook bij babies en kleine kinderen.Als hun beentjes mollig zijn is dat normaal.



Uh,ik herinner me ooit een uitspraak van Anna Nicole Smith.Ze zei dat er geen gram vet aan haar baby mocht zijn want ze wilde een sexy baby.Maar waarom zou een baby sexy moeten zijn?Ik vind dat maar raar.Echt waar? dat van Anna Nicole en haar baby? dan ben je toch echt heel ver heen, als je vind dat een baby geen mollige beentjes mag hebben.....babies hebben ook altijd bolle wangen (een en al spier om goed te kunnen zuigen) en een bol buikje, bij de meeste babies zie je precies dat ze net gevoed zijn. Ik bekeek laatst nog de babyfoto's van mijn dochter.....wat een lekker bolletje was het....tot ze 15 maanden was ongeveer en ze ging lopen...vanaf toen was het een mollige kleutertje was opgroeide tot een sprietige tiener...
quote:toetyfroety schreef op 24 december 2008 @ 12:01:

[...]





Echt waar? dat van Anna Nicole en haar baby? dan ben je toch echt heel ver heen, als je vind dat een baby geen mollige beentjes mag hebben.....babies hebben ook altijd bolle wangen (een en al spier om goed te kunnen zuigen) en een bol buikje, bij de meeste babies zie je precies dat ze net gevoed zijn. Ik bekeek laatst nog de babyfoto's van mijn dochter.....wat een lekker bolletje was het....tot ze 15 maanden was ongeveer en ze ging lopen...vanaf toen was het een mollige kleutertje was opgroeide tot een sprietige tiener...Ja,echt waar!!! Heb een vermoeden dat het voortkwam uit onzekerheid.Dat een baby mollige beentjes heeft is normaal en daarmee is een baby nog lang niet dik.Mijn nichtje was zelf een slanke baby en heeft haar lichaamsbouw van haar vader geerft.Ze zat iets onder het doorsneegewicht.Ze was niet mager maar ook zeker niet mollig.Ze is nu bijna 2 jaar,loopt veel,eet goed en haar lichaamsbouw is nog steeds dezelfde.Maar ze is gezond.In der daad,het moet niet gekker worden dat een baby sexy moet zijn...maar ja,gek Hollywood he!!!
Alle reacties Link kopieren
Wat een discussie allemaal. het is ook nooit goed of iemand is te dik of ze vallen af en dan is er ook weer heel veel commentaar. Persoonlijk vond ik Erica Terpstra een vriendelijker uitstraling op haar gezicht hebben toen ze nog voller was. Maar misschien trekt dat nog wel wat bij. Ze is natuurlijk wel in een ongelofelijke korte tijd zoveel afgevallen. Knap hoor, want behalve een goed dieet kiezen moet je wel zelf doorzetten. Ik ben 23 kilo afgevallen in 6 maanden tijd vorig jaar. Met een soortgelijk dieet via www.lowcarbclub.nl dat was een stuk goedkoper en de begeleiding was gratis per e-mail. Leuke vrouw die zelf ook veel te zwaar is geweest en dus weet hoe het is om zoveel af te willen vallen. En natuurlijk moet ik nu letten op wat ik eet, als ik weer terug zou vallen op mijn eetpatroon van daarvoor zit het er zo weer aan. Ik heb diverse foto's van mezelf in dikke tijd hangen aan binnenkant van kasten. Kom ik nog eens in de verleiding dan zie ik mezelf en stop meteen. Helpt wel. Iedereen veel succes en bekritiseer geen ander als je niet weet hoeveel moeite men ervoor heeft gedaan.
Afvallen is niet altijd makkelijk.Gelijk heb je in wat je zegt.Wat knap dat je 23 kilo bent afgevallen!Ben je al op je streefgewicht?
Alle reacties Link kopieren
Hallo ... (dit is trouwens mijn eerste post (a))

Ik ken ook twee personen die dit dieet volgen. Één is in 4 weken al 15 kilo afgevallen! Ikzelf sta er heel huiverig tegenover. Bijna 4 kilo per week kan toch niet verantwoord zijn? Dat je de eerste week 3 a 4 kilo kwijtraakt, oké, je veranderd ten slotte rigoreus je eetpatroon en daar reageert je lichaam heftig op, waarnaast je ook veel vocht verliest. Maar elke week?

Daarbij komt dat beiden niks aan sport doen. Ik denk dan ook dat ze, bij het zoveel en zo snel afvallen en niet sporten, nadien nog een mega complex gaan krijgen van alle loshangende vel!

En die zakjes en alles ... volgens mij zit je er dan echt je hele leven aan vast! Als je weer gewoon gaat eten komt alles er toch weer direct en extra aan?

Ik ben zelf ook niet één van de slanksten, maar hier ben ik toch wel sceptisch over. Heb zelf ook modifast gedaan en hoewel ik nadien heel gezond verder ging eten (met mate, o.a 200 gram groente, twee stuks fruit en genoeg water) is het gewicht weer teruggekomen + extra.

Ben nu 2x in de week aan het sporten, aan het eten met mate en drink genoeg water en val ook af. Het gaat wat langzamer maar het is naar mijn mening veel verantwoorder en beter voor de lange termijn.



Vraag me idd ook af hoe Erica er na een jaartje of 2 uitziet.
Alle reacties Link kopieren
Er is al een topic van meer dan 40 pagina's, daar kan je alle ervaringen vinden. Eigenlijk alleen maar positief.
Je bent niet ongelukkig door wat je meemaakt, maar je bent ongelukkig door de manier hoe je ermee omgaat
Nou, miertje M, alleen maar positief... Ik kan me nog herinneren dat ik me ooit behoorlijk negatief uitgelaten heb over dit dieet in zo'n topic van jou, maar daar was je niet van gediend en dat topic is later gesloten. 'Alleen maar positief' is nogal subjectief dus.
Alle reacties Link kopieren
Ach ja, ik vroeg ook om mensen met ervaring met Prodimed, als er dan eentje reageer dat ik de moeite niet neem om gezond te eten terwijl haar mijn achtergrond niet bekend is, dan lijkt me duidelijk dat diegene niet objectieg is. Sommige mensen reageren ook om het reageren. En er staat EIGENELIJKalleen maar positief

En het topic is niet gesloten.....het heeft ondertussen bijna 90 pagina's en ik ben idd 15 kg afgevallen en het is er nog steeds af.
Je bent niet ongelukkig door wat je meemaakt, maar je bent ongelukkig door de manier hoe je ermee omgaat
Nog wel ja. Maar je zoekt het maar uit. Er zijn ook mensen met een plaat voor hun kop. Mijn ervaring is dat die vooral op deze pijler rondhangen. Ik ga daar geen energie meer insteken. Lees trouwens eerst je post eens door voor je op 'verstuur bericht' klikt, dat geldt ook voor je signature, het staat wat netter als je eerst zo veel mogelijk typefouten eruit haalt, anders kom je NOG dommer over dan je nu al doet.
Alle reacties Link kopieren
Dit laatste zegt meer over jou, dan dat het over mij doet......hahahaha Ik heb gewoon dikke vingers, die zijn nou net niet afgeslankt

Laat mij lekker dom zijn, liever dom dan.......vul zelf maar in

Ik snap echt niet dat mensen zoveel energie in iets steken als ze het toch niet zien zitten (lees reageren om het reageren)

Heb je afgelopen nacht zo slecht geslapen en alle oude topics maar ff te voorschijn gehaald om mensen die afval ervaringen

vragen maar een sneer te geven ( Wie heert ervaring met het Cohen dieet(bloedprikken) , jammer dat je niets beters te doen hebt. heel zielig.



Ik ga lekker op vakantie



GRTZ M
Je bent niet ongelukkig door wat je meemaakt, maar je bent ongelukkig door de manier hoe je ermee omgaat
Alle reacties Link kopieren
we zijn nu ruim 2 jaar verder (januari 2011) en afgelopen week zag ik erica terpstra op tv bij een programma zitten; ze is dus gewoon weer dik! Het bewijs dat dit soort dieten dus niet werken op lange termijn.

Haar eetgewoontes zijn ondanks het (dure) prodimed dieet uiteindelijk niet veranderd.
Alle reacties Link kopieren
quote:Supersmollie1 schreef op 19 december 2008 @ 18:20:

[...]





Ah, excuses dat ik niet mee ga in je promopraatje voor dit dieet.

Of ik wat toevoeg aan deze "discussie" weet ik niet, boeit me ook niet. Ik wil graag zien of mw. Terpstra over 2 jaar nog altijd zo slank is als nu. Mijn verwachting? Ik denk van niet, maar ach, volgens jou ben ik zelf een gefrustreerde dikkerd, dus het zal wel projectie zijn, nietwaar?



Het is misschien niet leuk om te horen, maar in de meeste gevallen is het ten slotte een kwestie van eet gezond, met mate en beweeg. En dan met name die laatste. Want laten we het beestje maar gewoon bij het naampje noemen, onze vriendin Erica is zo enorm aangekomen toen ze stopte met topsport maar wel bleef eten alsof ze nog topsportte, zoals ik haar meer dan eens op tv heb horen vertellen. En in jouw geval is het ook begonnen toen je stopte met dansen en dus met enorm veel bewegen. En, als ik het goed begrijp bewoog je dagelijks enkele uren en leefde je op niets, waarmee je je stofwisseling enorm in de spaarstand hebt gezet. (Disclaimer: Waarmee ik echt niet wil zeggen: eigen schuld dikke bult.) Duidelijk gevalletje van verstoorde energiebalans. En ja, ik weet echt wel dat het niet zo makkelijk is om dat zo maar om te draaien.



Wat betreft je vriendin, die is er natuurlijk niet met eet gezond met mate en beweeg, nee, die moet naar een hele goede psych. (En jij misschien ook als je zo ongelofelijk boos wordt van mijn post, goeiemorgen zeg...)



Zo....het is dus nu januari 2011. Afgelopen week zag ik Erica Terpstra op TV: dik!

en geen woord over prodimed!!!!!Terwijl ze er zelfs een boek

over heeft geschreven! Wat een lachertje!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven