Lijf & Lijn alle pijlers

Wie herkent dit? Gespannen lijf. Overgang? Overspannen

17-09-2014 19:43 5 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal.

Al een poosje zit ik in de overgang en ben ik overspannen.

Na een half jaar niet te hebben gemenstrueerd begint de ellende toch weer.Weer menstrueren dus. Nu valt het mij op dat ik telkens tijdens de menstruatie mij abnormaal gespannen voel. Echt veel pijn door het hele lijf. Alsof ik super gesport heb en spierpijn heb.

Ik vraag mij nu steeds af of het idd bij de overgang hoort of dat ik toch rustiger aan moet doen.

Wie herkent de gespannenheid rond de menstruatie?
Don't worry be happy
Alle reacties Link kopieren
Aan mij heb je niet zo veel want de menstruatie is bij mij op een bepaald moment gewoon weg gebleven en nooit weer gezien.
Iedereen wil oud worden, maar niemand wil het zijn.
Meid, ik zou eens naar de huisarts gaan hiermee. Misschien krijg je er iets voor of is er een homeopathisch middel op de markt. Sowieso als je overspannen bent is dat geen slecht idee.



Veel sterkte, klinkt helemaal niet fijn.
Alle reacties Link kopieren
@ fleetfox, Meid je wil niet weten hoe vaak ik naar de huisarts, bedrijfsarts, natuur arts ga....

Morgen weer naar de huisarts..

Maar ik vroeg of iemand de klachten herkent in samenhang met menstrueren en/of overgang.
Don't worry be happy
Niet in samenhang met de overgang, daar heb ik nog niets van meegekregen. Maar wel in samenhang met erg moe en al wat gespannen zijn. En dat al mijn hele leven.



Sowieso heb ik tijdens de menstruatie standaard kans op extra pijn in mijn gehele lichaam en meer moeheid. Spieren spannen zich dan ook sneller aan in vooral mijn bekken en kan dan bijvoorbeeld op sommige dagen ook echt een stuk minder lang pijnvrij lopen. Iets wat me sowieso al moeite kost, maar dan meer.



Kortom, mijn algehele lichamelijke conditie is bij menstruatie een stuk slechter qua mijn chronische vermoeidheid en mijn fibromyalgie. Gynaecoloog omschreef mijn klachten rondom menstruatie toe aan hetzelfde fenomeen wat bij zwangerschap kan gebeuren qua weekmakers. Op dat moment voelde het voor mij hetzelfde zij ze. Iets met hormonen dus ook.



Maar aan mij heb je verder niets op het gebied van uitleg wat er dan gebeurt. Ik weet het zelf nog steeds niet waarom dat gebeurt.



Iemand anders wel?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven