Mode & Beauty alle pijlers

Beugel en volwassen deel 2

25-06-2010 22:03 3018 berichten
Alle reacties Link kopieren
In den beginne was er niets. Daarna was er nog heeeel lang niets en toen, ja toen kwam de mensch.

Die dingen in zijn mond waren niet echt interessant. Zijn uiterlijk was niet interessant.

Maar de mensch ontwikkelde zich en het uiterlijk werd steeds belangrijker.

Ook werd men wijzer en kwam men er achter dat de stand van tanden en kiezen een heleboel invloed heeft op het welzijn van de mensch.

Ondertussen is het zo ver gekomen dat de knappe koppen die zich orthodontist noemen (ook wel ortho genoemd) veel mensen zover hebben kunnen krijgen de stand van het gebit te veranderen met hun hulp.

Nee het is niet wat u denkt, niet de ortho persoonlijk veranderd die stand, hij laat dat doen.

Opmerkelijk is dat hij dit laat doen door een haast middeleeuws werktuig. Stukken staal worden op tanden en kiezen geplakt waardoor weer een staaldraad geregen wordt. Dit alles moet er voor zorgen dat de mensch weer volwaardig kan mee draaien in de maatschappij.

Want dat is namelijk wat de slachtoffers van dit middeleeuws geweld met elkaar willen bespreken in dit topic.

Het wel en wee wat hoort bij het dragen van een beugel, zorgen om een eventuele operatie en stomme ortho's en assistentes die van alles vergeten of verkeerd doen



Gelukkig weten we dat het allemaal tijdelijk is en daarvoor is dan ook een tijdschema gemaakt die hieronder af te lezen is:









Foto's plaatsen doe je zo:

1. Je klikt de foto aan die je wilt plaatsen

2. Dan klik je met rechts, en kiest 'eigenschappen'

3. Kopiëer de hele regel die achter 'Adres' staat

4. Kies nu hier in dit scherm het icoontje van het schilderij (4e van rechts)

5. Plak de gekopiëerde regel in het schermpje dat verschijnt

6. En daar is je foto!
anoniem_104730 wijzigde dit bericht op 05-01-2011 09:23
Reden: 05-01-2011
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Alle reacties Link kopieren
Alle reacties Link kopieren
Alle reacties Link kopieren
Ik wíst het!



Niemand kan dit zo goed als jij BP!

Je bent een bijzonder ehm..... mensch.
You don't have to fit into the format
Alle reacties Link kopieren
Alle reacties Link kopieren
Enne, BoPeep, nu jij de regie over de openingspost in handen hebt, kun je meteen mijn fout in de 'hoe plaats ik een foto-handleiding' verbeteren. Het schilderij-icoontje is natuurlijk het vierde van RECHTS. Rechts, da's waar de duim links zit.



Dacht ik.....
You don't have to fit into the format
Alle reacties Link kopieren
Had ik al gedaan....
Alle reacties Link kopieren
gevonden een nieuw topic.



Vraagje wie heeft er nog meer kiezen laten trekken??

Ik heb maandag m'n kiezen laten trekken.

de onderste wond blijft toch nog wel heel erg zeer doen.

alhoewel de wond dicht is het is meer de kaakrand.

Net naast de wond, begrijpen jullie het nog.

Iemand enig idee hoe lang het duurt voordat het over is.

De bovenkant heb ik nauwelijks last van.
Alle reacties Link kopieren
het schilderijtje had ik al gevonden maar het adres nog niet, als ik met mijn r muis op de pic klik kom ik in eigenschappen??
Alle reacties Link kopieren
ehh nog even verder, eigenschappen dus. Maar geen adres... laat staan een regel...
Dus we gaan vanaf nu in deze verder?!

Ongelofelijk hoeveel er geschreven word he?

Om nog even over elektrisch tandenpoetsen te hebben. welke tandenborstel hebben jullie?
Alle reacties Link kopieren
ben er al uit, kan ze niet vanaf mijn harde schijf copieren
Alle reacties Link kopieren




Zoals beloofd ook van mij een aantal foto's m.b.t. mijn beugelvorderingen.



De eerste foto is gemaakt op 27 mei 2010. (ik heb mijn beugel gekregen op 27 april). Er zijn bij mij vier kiezen getrokken om ruimte te maken.







De tweede foto is gemaakt op 24-6.



Afgelopen dinsdag heb ik mijn 2e controle gehad. Het is de bedoeling dat mijn rechtervoortand er nu tussen komt te staan.

Dat is ook mijn grootste ergernis dus ik ben erg blij als ik resultaat zal gaan zien.



Boven heb ik al wat ruimte gekregen maar onder nog niet genoeg. Rechtsonder heb ik nu ook een elastiek (alleen linksboven niet) zoals jullie op de derde foto kunnen zien. Weet iemand hoe zo'n elastiek heet?







De spanning op mijn tanden was de eerste twee dagen na de controle niet prettig. Ik slik dan wel wat paracetamol en dan trekt het gelukkig weer weg. Ik heb ook de super floss gehaald bij Etos en daar ben ik erg blij mee. Bedankt voor de tip!



Ik heb alleen de eerste maand last gehad van blaartjes in de mond maar dat gaat nu gelukkig een stuk beter.



Ik hou jullie op de hoogte van het verloop en blijf gezellig meelezen!
Alle reacties Link kopieren
@ Sophie. Ik heb ook kiezen laten trekken. Ik moest er 4 maar bleef van 1 zo ontzettend veel last houden. Ik nam pijnstillers maar hielp allemaal niet en wist niet meer wat ik van de pijn moest doen. Ben toen maar terug gegaan naar de tandarts. Daar bleek dat er een ontsteking zat en hebben ze het opnieuw open gemaakt en gespoeld. Deed erg zeer maar al snel nam de pijn af. Van de andere 3 kiezen heb ik bijna geen last gehad. Behalve dat ik vreselijk uit mijn mond stonk. Miss vanwege de ontsteking of is dit normaal bij getrokken kiezen??? I.i.g. mocht je het niet vertrouwen en blijf je naar jouw mening teveel last houden bel dan even naar de tandarts, zij kunnen dan aangeven of het normaal is of dat het verstandig is dat je langs komt. Sterkte!
Alle reacties Link kopieren
aha geweldig! een heel nieuw topic!!! Ook ik ben er weer bij hoor!!
Alle reacties Link kopieren
@Bobeep, wat een geweldig intro heb je geschreven :-). Mag ik ook op het lijstje? Marije, 38 jaar, start 25 juni 2010, onder en boven metalen slotjes, plan 1,5 tot 2 jaar.



Dan ga ik maar eens verder met mijn bakje kwart met muesli. Had ook meteen koffie gezet, maar die is wel koud tegen de tijd dat ik mijn bakkie muesli opheb. De opbeten zijn zo hoog dat ik zowat niks kan eten. Op naar de -10 kg .
Alle reacties Link kopieren




Ook ik ben wederom uiteraard van de partij! Kan jullie niet meer missen hoor! Met wie moet ik anders bespreken hoe ik weer volwaardig kan meedraaien in de maatschappij



Maare....mogen topics niet te lang worden ofzo? Is daar een regel voor?



@ Marije: Gefeliciteerd! Je bent nu een echt beugelmensch!

Maar....muesli?? Daar zou ik nooit voor hebben gekozen! Daar zitten allemaal harde stukjes in. Wat dacht je van aardappelpuree of een lekker tomatensoepje?

@ Tinka: Oral B met gewoon borsteltje

@ Dimphy: Klopt en daar staat dan ergens: view image info en dan krijg je een hele rij aan informatie en dan kopieer je wat er achter location staat (mijn lt is int engels)

@ Bopeep: Wil je bij mij veranderen dat ik maar 1,5 jaar ga beugelen, ik ga die 2 jaar echt niet redden (als alles zo voorspoedig doorgaat als nu, hoi, hoi) (ja, ja, je hebt er een hele taak bij gekregen, ik weet het )
Alle reacties Link kopieren
@ MarijeN ik heb je toegevoegd. Gefeliciteerd!



@Isira: ja dat had Lotte me er niet bijverteld en ik had het me n iet gerealiseerd dat ik er nu een taak bij heb.

Maar ik doe het met liefde voor onze medemensch!!



Zo meteen ben ik voor twee daagjes niet op het internet en kan dus geen dingen wijzigen.

Dat jullie menschjes dat even weten....
Alle reacties Link kopieren
quote:BoPeep schreef op 26 juni 2010 @ 08:31:

@Isira: ja dat had Lotte me er niet bijverteld en ik had het me n iet gerealiseerd dat ik er nu een taak bij heb.

You don't have to fit into the format
Alle reacties Link kopieren
quote:MarijeN schreef op 26 juni 2010 @ 06:45:



Dan ga ik maar eens verder met mijn bakje kwart met muesli. Had ook meteen koffie gezet, maar die is wel koud tegen de tijd dat ik mijn bakkie muesli opheb. De opbeten zijn zo hoog dat ik zowat niks kan eten. Op naar de -10 kg .



das wel waar,ben sinds ik ben gaan beugelen ongeveer 12 kilo kwijt geraakt..

das dan wel weer leuk aangezien ik best een paar kilootjes kon missen ;)
Alle reacties Link kopieren
Bopeep, mooi geschreven weer!



Bij mijn zoon is deze week de beugel eruit gegaan!

Oh wat ben ik jaloers, dat hij er al weer klaar mee is.

Binnen 1 jaar! Gelukkig heb ik er nog 2 die aan de beugel mogen binnenkort.

Ik zal als ik tijd heb wat foto´s laten zien.
Alle reacties Link kopieren
Kom ik ff een dagje niet kijken op het forum zijn ze een nieuwe gestart!



Tja ik sta nog in de OP dus hoop dat ik nog wel even mee mag doen!



Maar wat is eigenlijk de reden van een nieuwe? Werdt die andere al te lang?



Dit is voor mij en lotte en misschien een enkel ander dan al het 3e beugel topic van viva!!!!



Gezellig ik ga hier weer lekker mee lezen!
Alle reacties Link kopieren
quote:sophie40 schreef op 25 juni 2010 @ 22:54:

gevonden een nieuw topic.



Vraagje wie heeft er nog meer kiezen laten trekken??

Ik heb maandag m'n kiezen laten trekken.

de onderste wond blijft toch nog wel heel erg zeer doen.

alhoewel de wond dicht is het is meer de kaakrand.

Net naast de wond, begrijpen jullie het nog.

Iemand enig idee hoe lang het duurt voordat het over is.

De bovenkant heb ik nauwelijks last van.



Hoi Sophie,



Ik heb vier kiezen laten trekken. Ik denk dat het bij mij ongeveer drie weken behoorlijk gevoelig is geweest. De eerste week had ik veel last dat er eten in de wondjes ging zitten. Ik had geen mondspoelmiddel meegekregen van de kaakchirurg en dat zou ik zeker al vanaf de eerste week gaan gebruiken als ik jou was om ontstekingen te voorkomen. Bij mij ging één wond licht onsteken. Na een week heb ik via mijn tandarts een recept voor een mondspoelmiddel gekregen en ben daarmee 2x per dag gaan spoelen. Het is heerlijk verfrissend in je mond voor het slapen gaan. Ik gebruik het nu nog steeds. Ik had ook last dat het niet fris rook in mijn mond. Daar kun je weinig aan doen behalve goed schoon houden.



Na drie weken is bij mij de beugel geplaatst en eerlijk gezegd was ik blij dat het toen pas gebeurde. Na die drie weken ging het prima.Het geneest wel heel snel hoor in je mond. Probeer ook goed je tandvlees te masseren met de tandenborstel op je kaak waar het zeer doet dat scheelde bij mij ook.



Veel succes en het gaat vast spoedig beter!
Alle reacties Link kopieren
quote:Leeuw37 schreef op 26 juni 2010 @ 00:03:

[afbeelding]



Zoals beloofd ook van mij een aantal foto's m.b.t. mijn beugelvorderingen.



De eerste foto is gemaakt op 27 mei 2010. (ik heb mijn beugel gekregen op 27 april). Er zijn bij mij vier kiezen getrokken om ruimte te maken.



[afbeelding]



De tweede foto is gemaakt op 24-6.Leeuw, het kán zijn dat ik een zonnesteek heb opgelopen vandaag hoor, maar dit is toch twee keer exact dezelfde foto?!
You don't have to fit into the format

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven