Mode & Beauty alle pijlers

Beugel en volwassen deel 2

25-06-2010 22:03 3018 berichten
Alle reacties Link kopieren
In den beginne was er niets. Daarna was er nog heeeel lang niets en toen, ja toen kwam de mensch.

Die dingen in zijn mond waren niet echt interessant. Zijn uiterlijk was niet interessant.

Maar de mensch ontwikkelde zich en het uiterlijk werd steeds belangrijker.

Ook werd men wijzer en kwam men er achter dat de stand van tanden en kiezen een heleboel invloed heeft op het welzijn van de mensch.

Ondertussen is het zo ver gekomen dat de knappe koppen die zich orthodontist noemen (ook wel ortho genoemd) veel mensen zover hebben kunnen krijgen de stand van het gebit te veranderen met hun hulp.

Nee het is niet wat u denkt, niet de ortho persoonlijk veranderd die stand, hij laat dat doen.

Opmerkelijk is dat hij dit laat doen door een haast middeleeuws werktuig. Stukken staal worden op tanden en kiezen geplakt waardoor weer een staaldraad geregen wordt. Dit alles moet er voor zorgen dat de mensch weer volwaardig kan mee draaien in de maatschappij.

Want dat is namelijk wat de slachtoffers van dit middeleeuws geweld met elkaar willen bespreken in dit topic.

Het wel en wee wat hoort bij het dragen van een beugel, zorgen om een eventuele operatie en stomme ortho's en assistentes die van alles vergeten of verkeerd doen



Gelukkig weten we dat het allemaal tijdelijk is en daarvoor is dan ook een tijdschema gemaakt die hieronder af te lezen is:









Foto's plaatsen doe je zo:

1. Je klikt de foto aan die je wilt plaatsen

2. Dan klik je met rechts, en kiest 'eigenschappen'

3. Kopiëer de hele regel die achter 'Adres' staat

4. Kies nu hier in dit scherm het icoontje van het schilderij (4e van rechts)

5. Plak de gekopiëerde regel in het schermpje dat verschijnt

6. En daar is je foto!
anoniem_104730 wijzigde dit bericht op 05-01-2011 09:23
Reden: 05-01-2011
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Het is weer zo ver.. dit is het 3000 bericht op deze pijler... wie heeft de eer om een nieuw topic te maken????
Alle reacties Link kopieren
@ melice, hoe was het bij de tandarts???



@ tara wat verwacht je nu van ons???



@claudia, ja staat echt al mooi
Alle reacties Link kopieren
Hoi Anneke,

Jij gaat gewoon Stralen met jou beugel,je bent zo lekker positief bezig!!

Zelfs gestopt met roken nu samen met je vriend? oeiii(of man)

Ja dat is Motivatie!!!
Alle reacties Link kopieren
Hoi Isapisa,het 3000ste bericht!!!

Dat is tijd voor een Feestje Yheaaaaa

Maar waar zie je dat nou toch???
Alle reacties Link kopieren
Wat een onaardige reactie op mijn berichtje dat ik zo verdrietig ben na ruim een jaar beugelen. Niet alleen staan de tanden minder mooi dan ik begon, ook de kiezen sluiten niet goed meer op elkaar.



Ik wil wel een foto plaatsen hoor dan kunnen jullue het zelf zien.



Ik probeer nu de moed op te brengen om bij een andere orthodontist opnieuw te beginnen en hoopte juist wat steun van jullie te krijgen. Je moet toch met 1 berichtje beginnen?



Ik zie juist bij jullie van die fantastische resultaten. Dat geeft me weer moed.
Alle reacties Link kopieren
@Yara,Je bent dus al een jaar bezig?

dat was in jou eerste berichtje niet duidelijk.

Vertel gerust jou verhaal,en dan kunnen (gaan) we jou echt wel steunen hoor.
Alle reacties Link kopieren
Yara, sorry als je me onaardig vond, maar ik vind je eerste bericht nog steeds vreemd, wel vertellen dat er is mis is gegaan en waar je behandeld bent, en verder niks.



Belangrijker lijkt me wat het probleem was, voordat je begon met beugelen, wat er misgegaan lijkt te zijn en waarom je niet tevreden bent, maar toch de beugel er uit is gegaan?
Alle reacties Link kopieren
@Claudia: dat ziet er al goed uit, niet?



@Yara: ja je eerste berichtje vind ik ook maar vreemd hoor. Waarom heb je de beugel er eigenlijk uit laten halen als het niet goed staat?



@Maria: bovenaan het topic staat in kleine grijze letters hoeveel reacties er al gegeven zijn.



@anneke: nu is het echt aftellen! (Voor mij ook, heb dan m'n laatste examen van het semester ) Dan zal ik je ook eens in de tabel zetten.
Alle reacties Link kopieren
quote:yara1980 schreef op 28 januari 2011 @ 16:54:

O nee!



Ik ben net klaar bij Orthocenter en het resultaat is heel lelijk geworden. Vooraf had ik maar een kleine afwijking, maar nu is mijn gebit niet meer om aan te zien.



Ik ben zo verdrietig.



Yara, kun je uitleggen wat de afwijking was, en hoe het er dan nu uitziet? Waarom vind je je gebit niet meer om aan te zien?



Je beugel is er nog niet zo lang uit, misschien moet je nog wennen aan je 'nieuwe glimlach'. Je vertelt ook dat je kiezen niet goed meer op elkaar passen. Dat is natuurlijk niet de bedoeling.



Ik ben ook moderator op het forum van tandarts.nl. Als je wilt kun je je daar registreren, en je verhaal doen. Liefst met een foto erbij. Er lezen daar namelijk tandartsen mee, en ook een orthodontist. Misschien kunnen zij je adviseren.
You don't have to fit into the format
Alle reacties Link kopieren
Oh ja, Lien. Ik vind jou de aangewezen persoon om een nieuw topic te openen. Jij bent hier het meest actief, en houdt sowieso de tabel al bij.



Aan de andere kant; waar bemoei ik me ook weer mee, als bijna beugelloze...
You don't have to fit into the format
Alle reacties Link kopieren
@Lien,dank je!

Daar let ik nu nooit op,ben al blij dat ik het hier een beetje bij kan benen.

Maar voor dinsdag succes Lien.
Alle reacties Link kopieren
Maria, moet je nou toch kijken!

Die avatar-kies van jou kan nog veel meer dan fietsen joh...









Je bent 'm zat hè?

Heb je al een ander plaatje op het oog?
You don't have to fit into the format
Alle reacties Link kopieren
Och Lotte meis Wat lief,

kun je het veranderen dan? zodat ik weer kan reageren op de blog`s,vooral die van Nynke ze is zo goed.

Lotte iets met een bloem??
Alle reacties Link kopieren
Gistermiddag naar de kaakchirurg terug geweest. Hij moest al lachen toen ik binnenkwam en zei, meis wat heb jij een pech.

Volgens hem is dit een hele heftige reactie op het weg snijden van een kies. Normaal gesproken reageren ze niet zo heftig.

Het was ook nog niet zo goed genezen als het zou moeten zijn, wat wel kon wijzen op een beginnende onsteking.Ik heb een antibioticakuurtje gekregen en vanmiddag moest het al minder dik zijn.



Vanochtend vol enthousiasme uit bed en naar de spiegel, maar het is nog net zo dik. Gelukkig hoef ik alleen nog maar vanochtend te werken en dan heb ik weekend. Doordat ik niet zoveel kan eten ben ik toch een beetje gammeltjes...



Maar gelukkig was het nog net niet ontstoken en was ik er op tijd bij!



@Anneke, dinsdag al! Wow dat gaat snel, ben zo benieuwd! Ik moet nog 6 weekjes wachten pfoe....wat lang. Maar eerst maar eens van mijn dikke wang af haha
Alle reacties Link kopieren
zo melice das echt 'dikke'pech! Hopen maar dat de kuur vlug aanslaat!



Lien ik vind ook dat jij het nieuwe topic moet openen hoor! Kan je ook ten alle tijden de lijst aanpassen
Alle reacties Link kopieren
quote:maria07 schreef op 28 januari 2011 @ 22:24:

kun je het veranderen dan? zodat ik weer kan reageren op de blog`s,vooral die van Nynke ze is zo goed.

Lotte iets met een bloem??

Ik weet niet of het alweer kan, er was toch een bug?

Maar een ander kan dat sowieso niet voor je doen, i.v.m. inloggen.

De vorige keer heeft Lien volgens mij het plaatje voor je verkleind, en op de beugelhyves gezet. Dat kunnen we nu natuurlijk weer doen. Moet je alleen even een leuk plaatje zoeken.

Moet lukken, bloemen genoeg op het net:











En Maria, die blog van Nynke is inderdaad geweldig!

Knap hoor, als je zo kunt schrijven.
You don't have to fit into the format
Alle reacties Link kopieren
Dames en heren:



dit topic is vol dus heb ik een nieuw aangemaakt, allen daarheen!



--> beugel en volwassen deel 3



Panda, ik heb je uit de nieuwe lijst gehaald
Alle reacties Link kopieren
Maria: wat een leuk berichtje, dank je!

Mijn man (klinkt me nog steeds raar (ben 24), na al bijna 2 jaar, haha..) is nog niet gestopt met roken, maar ik vandaag al 3 weken. Moeilijk, maar 't is te doen gelukkig! Ik weet waar ik het voor doe hè? Die mooie stralende lach over 2 jaar, haha!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven