Mode & Beauty alle pijlers

Sites enzo voor tips combineren kleding

21-04-2014 10:13 14 berichten
Hallo allemaal!



Ik vind het lastig kleding te combineren, ik heb bijboorbeeld pas een ontzettend leuk ecru gehaakt halflang (net over kont) vest gekocht. Maar ik weet niet hoe ik het leuk moet combineren. Ik kom dan niet verder dan een hemdje in dezelfde kleur en een spijkerbroek, maar dit moet toch leuker kunnen?



Waar halen jullie je combineer- en matchinspiratie vandaan?
Alle reacties Link kopieren
Geen. Ik koop setjes vanaf een plaatje/paspop. Ben er ook zo slecht in dus ik lees mee.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
Op styletoday, of Whowhatwear of Dyanne bv. Die sites geven je een idee hoe je kunt combineren.

Zelf koop ik zelden losse kledingstukken maar ga ik naar winkels waar ik me goed kan laten adviseren door verkoopsters die mijn stijl kennen en weten wat zij in de collectie hebben op dat moment wat daar bij aansluit. Hierdoor kun je de kledingstukken doordragen en verassende combi's maken.

Jouw ecru vest kun je combineren met wit (lekker zomers) maar ook met het nude en nude roze wat je nu veel ziet. Of juist met een jurkje en een paar leuke laarzen eronder. Of een klassiekere combi met een blouse, pencilskirt, haar omhoog en hakken. Met zwart eronder wordt het meer een geklede verschijning voor. Bv s'avonds.
Denk aan de egels en eekhoorns in de herfst en winter.
Alle reacties Link kopieren
Pinterest
http://www.stylefruits.nl
Alle reacties Link kopieren
Stylefruits.nl



Allemaal plaatjes van outfits met daarbij metern de winkels waar je het kunt kopen.
Alle reacties Link kopieren
Ik had hier zelf ook moeite mee.



Heb mijn kledingkast opgeruimd en heb van alles setjes gemaakt.

Kleding wat mooi bijelkaar past en heb gekeken wat ik nog nodig heb en moet aanschaffen.

Door combinaties te maken, heb ik vaker verschillende kledingstukken aan.

Dat werkt bij mij heel goed.

Een ecru vest kan bij veel kleuren, zoals mintgroen, nude, rose, wit.
Alle reacties Link kopieren
Vroeger had je idd van die papieren catalogi die wel veel handiger waren. Tegenwoordig moet je het doen met onaantrekkelijke websites met priegelfoto's waarbij de helft van de site overdekt is met navigatiebalken. Om het je lastig te maken denk ik. Ze willen niet dat je kijkt of koopt.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Na de eerste pagina bij de wehkamp site stop ik meteen al ontmoedigd.



't Is een ramp. Ik haat online winkelen naar mode! De rest gaat trouwens wel. Alleen mode is een ramp. Liefst koop ik niks.



Sorry voor de hartenkreet.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Je kunt ook kijken op Pinterest en dan gewoon zoeken op fashion. Je kan er ook zelf plaatjes verzamelen van wat je mooi vind. Ik denk niet dat ik mag linken maar ik heb bijvoorbeeld ook zo'n pinterest board met mijn eigen outfits en eentje met plaatjes die inspireren.
Blog, bloggen, blogger
Pinterest vind ik nog de fijnste manier om setjes te maken. Ik kijk waar ik iets soortgelijks kan kopen in Nederland en klaar ben ik.



Verder vind ik kledingsites zoals Esprit wel erg fijn, die hebben sowieso vaak combinaties op de foto + ze doen er suggesties bij.



En ik kijk heel erg graag naar What Not To Wear op TLC, daar krijg je na een paar afleveringen door wat wel en niet gaat. Is zeker de moeite om afleveringen te kijken met deelnemers die hetzelfde figuur hebben als jou.
Alle reacties Link kopieren
Neem je maten eens op en kijk naar aanleiding daarvan wat voor figuurtype je hebt. Trinny & Susannah hebben bijvoorbeeld allerlei suggesties voor de verschillende lichaamstypes.



Een kleurconsult kan ook veel helpen.
Dankjulliewel voor de tips.



Ik weet opzich wel wat me goed staat, ik heb een vrij gangbare maat 38, en alles is goed in proportie dus dat is makkelijk.



Alleen, het combineren vind ik lastig. Het blijft vaak vrij veilig en saai bij mij, of ik trek dingen niet aan omdat ik niet zo goed weet waarmee ik het moet combineren.



Ik ga de sites doorspitten.
Wat ik vaak zo lelijk vind is schoenen, tas en accessoires of jas ofzo allemaal in dezelfde kleur. Dan zie je dat ze hun best hebben gedaan om alles te matchen en het is het gewoon echt niet.

Zo jammer. Die dames zouden ook meer op internet moeten kijken naar hoe het wél modern en leuk gecombineerd kan worden.



Of zoals iemand die ik ken; accessoires in een felle kleur en dan ook die kleur (ongeveer) oogschaduw op...



Spullen die eigenlijk niet je kleur zijn kun je prima dragen als je er een sjaal bij draagt die wél jouw kleur is.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven