Lijf & Lijn alle pijlers

Menstruatieondergoed bij hevige menstruatie, ervaringen?

07-05-2024 19:21 44 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Mijn dochter van 14 menstrueert sinds een aantal maanden. Ze heeft last van nogal hevige bloedingen. Het lukt haar niet goed dit te managen met maandverband en lekt daardoor regelmatig door.
Ik vraag me af of menstruatieondergoed een oplossing zou kunnen zijn.
Ik hoor graag ervaringen over menstruatieondergoed bij heftige bloedingen. Werkt dit? En zo ja; welk merk/model kun je aanbevelen?
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik vind het zelf alleen op lichte dagen prettig. Ik heb ze van Primark en Zeeman, allebei prima :)
Alle reacties Link kopieren Quote
Mijn dochter geeft de voorkeur aan maandverband. Ondergoed beschermt niet voldoende naar haar idee.
Vaak wisselen is het beste
Alle reacties Link kopieren Quote
Hey Appie,
Bedankt voor je reactie. Ik las in een artikel dat de goedkopere varianten (zeeman, primark,HEMA e.d.) idd sowieso niet geschikt zijn als je heftig menstrueert.
Alle reacties Link kopieren Quote
lonelycat schreef:
07-05-2024 19:29
Mijn dochter geeft de voorkeur aan maandverband. Ondergoed beschermt niet voldoende naar haar idee.
Vaak wisselen is het beste
Ze geeft aan dat het vooral slecht op z’n plek blijft.
Maandverband gaat schuiven en vleugels plakken vast aan haar benen? Ik heb haar voor laten doe hoe ze ze in plakt, maar dat is wel gewoon goed.
Alle reacties Link kopieren Quote
Het lijkt me vooral lastig om ondergoed te wisselen bijvoorbeeld tijdens een schooldag.
Misschien het ondergoed uitproberen op een thuisdag.
Alle reacties Link kopieren Quote
En zijn tampons een optie?
Ik vond t zelf destijds heel spannend maar mijn dochter heeft ze vanaf haar tweede menstruatie zonder problemen gebruikt. En al haar vriendinnen ook.
Dan kun je super tampons nemen en voor de zekerheid combineren met menstruatie ondergoed?
Alle reacties Link kopieren Quote
smorre schreef:
07-05-2024 19:37
En zijn tampons een optie?
Ik vond t zelf destijds heel spannend maar mijn dochter heeft ze vanaf haar tweede menstruatie zonder problemen gebruikt. En al haar vriendinnen ook.
Dan kun je super tampons nemen en voor de zekerheid combineren met menstruatie ondergoed?
Tampons vindt ze heel spannend en durft ze niet te proberen. Ze is sowieso nog erg ‘jong’ voor haar leeftijd. Dus het overkomt haar allemaal een beetje.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb er een van Snuggs, maar op mn zwaarste dag draag ik het eerste deel van de dag een tampon zodat die onderbroek niet de hele werkdag hoeft op te vangen.

Misschien is de combi van menstruatie onderbroek en maandverband ook te doen, al wordt het wel dik. Maar ja, beter dan doorlekken lijkt me.
Alle reacties Link kopieren Quote
Voor zo’n jong meisje zou je ook kunnen kijken of een combinatie werkt en maandverband ín een menstruatieslip plakken. Dan kan ze halverwege het maandverband weggooien en alleen de laatste uren vertrouwen op de slip.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik zou de hugger van Snuggs kopen. Daar in de ochtend maandverband in doen en dat halverwege de dag eruithalen. Dan de laatste uren tot je weer thuis bent met alleen het menstruatieondergoed. Indien nodig kan je dan thuis weer wisselen voor een schone.

Zo doe ik het op werkdagen ook. De toiletten zijn daar erg krap, dus onderbroek wisselen is daar niet ideaal.
Alle reacties Link kopieren Quote
Oh het is vast vloeken op de viva forum maar uhhh de pil een optie....

Ik was heel blij dat ik die kreeg van de HA met ik geloof net 15...

Geen zware menstruaties meer, geen gezeik met ongesteld tijdens kamp/zwemmen/vakantie.

Ideaal. Hoop doorlek ellende bespaart gebleven. En ik vond maandverband echt voelen als een luier, brrrr....
Alle reacties Link kopieren Quote
Hier word juist gebruikt op de zware dagen maar dan meer als back up, dus maandverband/tampon en menstruatieondergoed. Scheelde zoveel doorlekken. Vooral bij mij, ik krijg eerdaags een novasure want ik bloed soms maanden.

Op lichte dagen alleen ondergoed, zo fijn.

Mijn oudste gebruikte het op zware dagen ook als backup en op de lichte dagen scheelt het een tampon in.


Maar geen ondergoed alleen op de zware bloeddagen.
lucifee2024 wijzigde dit bericht op 07-05-2024 20:10
40.13% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Mijn 15e jarige is daarna ook aan de pil gegaan, doorslikken en heeft 2x per een doorbraakbloeding en verder niets.
Alle reacties Link kopieren Quote
Dochter heeft onderbroek van de wibra voor de heftige dagen als ze moet werken.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb een zware menstruatie en gebruik slips van modibodi, de zwaarste variant (ook geschikt voor incontinentie). Moet je wel echt kijken naar welke kleding je aandoet eroverheen, maar een slip kan 50ml hebben. Ik ben geen slips tegen gekomen die meer aankunnen
Alle reacties Link kopieren Quote
En of de strips beetje goed doorlopen, sommige hebben een zeer beperkt stukje, kan je zeker gaan wachten op lekken.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb Snuggs voor zware dagen. Ik vloei echt hevig en kan er een paar uur (5-6) mee vooruit.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb ze van Snuggs maar die kunnen geen hevige ongesteldheid aan (ik heb die met de meeste “druppels”). Met 2 uur lek je al door (als in, het stroomt er dwars door heen). Ze zijn wel heeeeeeel fijn voor de niet zware dagen!
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb juist veel meer baat met de menstruatieslips op zware dagen. Maandverband ging vaak na 1/2 uur helemaal doorlekken, met de slip (bamboozy) nog nooit doorgelekt. En kan hem echt wel een werkdag aan.
Of mijn menstruaties zijn niet zo heftig als die van de reacties, maar licht zijn ze de eerste 48 uur zeker niet.
Lichte dagen kan ik ze helemaal lang aan.

Maandverband op een menstruatieslip lijkt mij juist niet werken, ik denk dat het er dan juist uitloopt naast de slip.. tampon zou ik dan eerder doen, maar die vond ik zelf niks dus nooit gebruikt.

Lastig altijd die zware menstruaties en schooldagen
Alle reacties Link kopieren Quote
Wij hebben een heel arsenaal.
Kind is tenger en die van moi et marie is denk ik heel goed in opvangen maar kind vind het te 'stijf', heel gevaarte tussen de benen.
Primark heeft verschillende soorten en die voor de zware menstruatie vind ik heel goed aanvoelen, alleen zit de extra laag over de hele bil en ik heb het idee dat je dat ziet, een soort monobil.
Die van de Wibra en zeeman vind ik heel fijn maar zijn denk ik niet geschikt voor zware menstruatie.
Dus mijn advies de zware variant van de Primark en die van moi et marie eens proberen in combi met maandverband.
Verder weet ik niet vanaf welke leeftijd mirena mag maar mijn kwaliteit van leven is zo verbeterd daardoor. Nooit. Meer. Ongesteld.
Alle reacties Link kopieren Quote
GreenLadyFern schreef:
07-05-2024 20:11
Ik heb een zware menstruatie en gebruik slips van modibodi, de zwaarste variant (ook geschikt voor incontinentie). Moet je wel echt kijken naar welke kleding je aandoet eroverheen, maar een slip kan 50ml hebben. Ik ben geen slips tegen gekomen die meer aankunnen
Wat bedoel je precies met “kijken welke kleding je aandoet”. Omdat je het anders kunt zien bedoel je?
Dochter draagt vooral baggy spijkerbroeken, dus dat zal dan misschien wel meevallen?
Alle reacties Link kopieren Quote
Lievelieve schreef:
07-05-2024 19:55
Oh het is vast vloeken op de viva forum maar uhhh de pil een optie....

Ik was heel blij dat ik die kreeg van de HA met ik geloof net 15...

Geen zware menstruaties meer, geen gezeik met ongesteld tijdens kamp/zwemmen/vakantie.

Ideaal. Hoop doorlek ellende bespaart gebleven. En ik vond maandverband echt voelen als een luier, brrrr....
Dat was ‘in mijn tijd’ idd ook de oplossing. Ik heb het idee dat tegenwoordig minder standaard is.
Ze is ook nog maar 3 keer ongesteld geweest ofzo, dus misschien moet het nog een beetje settelen? Wel iets om te overwegen als het zo lastig blijft.
Alle reacties Link kopieren Quote
Boginja schreef:
07-05-2024 21:12
Wat bedoel je precies met “kijken welke kleding je aandoet”. Omdat je het anders kunt zien bedoel je?
Dochter draagt vooral baggy spijkerbroeken, dus dat zal dan misschien wel meevallen?
Ja hoor, zolang ze geen 'strak in de billen' zittende broeken aan heeft, zie je echt niets.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik vind het zelf een veel veiliger gevoel dan maandverband of tampons op zware dagen. Ik gebruik snuggs (zware dagen liefst de hugger vier druppels). Ik zou die dan als ik haar was inderdaad combineren met maandverband. Ik start op mijn zwaarste dag de dag vaak met een tampon en de rest red ik wel met m’n snuggs.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven