Mode & Beauty alle pijlers

Vintage & modegeschiedenis

08-01-2012 19:54 3073 berichten
Alle reacties Link kopieren
Bij deze een topic voor vintage liefhebbers. Om te praten over leuke winkels, aankopen en websites... maar ook het delen van leuke inspiratie foto's etc. etc..







Om Wikipedia te quoten, met de hier door mij bedoelde defenitie van 'vintage:' "Vintage omvat oude kleding, schoeisel en accessoires waarvoor een hernieuwde belangstelling bestaat. Meestal gaat het om designerkleding of met de hand gemaakte kledingstukken die typisch zijn voor een bepaalde tijdgeest en die een zekere stilistische waarde hebben"



Voor mij staat de term vintage dus voor de liefde van mode uit de geschiedenis, tot de jaren '80, al dan niet gedragen/tweedehands. Ik werk al jaren in de vintage branche en heb een doorgewinterde liefde voor modegeschiedenis, en hoop op deze manier mede-enthousiasten te ontmoeten!
Alle reacties Link kopieren
FD, wil je nog doorgeven hoeveel je voor de jurk vraagt? Vind hem echt super mooi (en ik moet nog een jurk voor mijn afstuderen wat hopelijk binnenkort plaatsvindt )
Alle reacties Link kopieren
Hahaha FD, we komen mekaar nu overal tegen... :P Ik zag dat je de groene jurk wegdoet. T is echt een pláátje.



Ik heb ook net weer 2 nieuwe oude aankopen binnen, een zwart lederen avondtasje uit de 40s en een zwarte jurk van rayon met een aparte halsafwerking. Ik ga foto's posten zodra ik weet hoe dat hier moet. :P
Alle reacties Link kopieren
Hey mooiheid!!! Wat leuk je hier te zien
Alle reacties Link kopieren
Wat is de grote wereld toch klein haha. :-D
quote:jill92 schreef op 27 april 2012 @ 00:03:

[...]





Bij de kringloop winkel... Maar 3 euro! Ze zijn hier een beetje maf met prijzen, gepilde H&M vestjes voor 5 euro en dan zo'n mooi jurkje voor maar 3. Heb hem snel mee gegrist Wat een mazzel zeg!!
Alle reacties Link kopieren
quote:audrey86 schreef op 27 april 2012 @ 16:45: