Mode & Beauty alle pijlers

Vintage & modegeschiedenis

08-01-2012 19:54 3073 berichten
Alle reacties Link kopieren
Bij deze een topic voor vintage liefhebbers. Om te praten over leuke winkels, aankopen en websites... maar ook het delen van leuke inspiratie foto's etc. etc..







Om Wikipedia te quoten, met de hier door mij bedoelde defenitie van 'vintage:' "Vintage omvat oude kleding, schoeisel en accessoires waarvoor een hernieuwde belangstelling bestaat. Meestal gaat het om designerkleding of met de hand gemaakte kledingstukken die typisch zijn voor een bepaalde tijdgeest en die een zekere stilistische waarde hebben"



Voor mij staat de term vintage dus voor de liefde van mode uit de geschiedenis, tot de jaren '80, al dan niet gedragen/tweedehands. Ik werk al jaren in de vintage branche en heb een doorgewinterde liefde voor modegeschiedenis, en hoop op deze manier mede-enthousiasten te ontmoeten!
Alle reacties Link kopieren
FD, wil je nog doorgeven hoeveel je voor de jurk vraagt? Vind hem echt super mooi (en ik moet nog een jurk voor mijn afstuderen wat hopelijk binnenkort plaatsvindt )
Alle reacties Link kopieren
Hahaha FD, we komen mekaar nu overal tegen... :P Ik zag dat je de groene jurk wegdoet. T is echt een pláátje.



Ik heb ook net weer 2 nieuwe oude aankopen binnen, een zwart lederen avondtasje uit de 40s en een zwarte jurk van rayon met een aparte halsafwerking. Ik ga foto's posten zodra ik weet hoe dat hier moet. :P
Alle reacties Link kopieren
Hey mooiheid!!! Wat leuk je hier te zien
Alle reacties Link kopieren
Wat is de grote wereld toch klein haha. :-D
quote:jill92 schreef op 27 april 2012 @ 00:03:

[...]





Bij de kringloop winkel... Maar 3 euro! Ze zijn hier een beetje maf met prijzen, gepilde H&M vestjes voor 5 euro en dan zo'n mooi jurkje voor maar 3. Heb hem snel mee gegrist Wat een mazzel zeg!!
Alle reacties Link kopieren
quote:audrey86 schreef op 27 april 2012 @ 16:45:

Wat is de grote wereld toch klein haha. :-DNederland is vooral klein haha... zin in de 26ste?
Alle reacties Link kopieren

OMG.
Alle reacties Link kopieren
Hahahaha oh ohw..... Emma is zo mooooiii
Alle reacties Link kopieren
Jaa, wat heb je me aangedaan...













Alle reacties Link kopieren
Wauw Ceci, ik zit hier een partij te zwijmelen bij die foto's.



@FD En of ik er zin in heb! Ben al aan t nadenken wat ik aan ga trekken haha, misschien iets maken zelfs...
Alle reacties Link kopieren
Whieh ik zou ook wel wat willen kunnen maken haha... mooi hoge taille broekje met een leuke boothals top (them = sailor)
Alle reacties Link kopieren
Klinkt stoer! Ik had een wit '50s stijl halter jurkje in gedachten en dan met een sjaalkraag (leuke donkerblauw lint of sjaal er onderdoor strikken voor de sailorlook). Mja, wie weet verzin ik nog iets anders..



Je weet trouwens bij wie je moet zijn haha.
Alle reacties Link kopieren
@audrey: zoiets?

Alle reacties Link kopieren
@Ceci: Nee, wel echt een halterjurk maar dan met een sjaalkraag. Ik moet trouwens zeggen dat ik die op de foto ook cute vind. Had Cheryl Morero ook niet zoéén in de gooische vrouwen film?
Alle reacties Link kopieren
Geen idee Audrey, ik heb die film nooit gezien (en de serie ook niet).
quote:fiftiesdarling schreef op 27 april 2012 @ 19:18:

Whieh ik zou ook wel wat willen kunnen maken haha... mooi hoge taille broekje met een leuke boothals top (them = sailor)



Deze sailor pants lijkt me wel wat:







en dan met zo'n Bretons shirt erop:



Howel ik niet zoveel heb met de uitdagende Burlesque/pin up-kant van Dita von Teese vind ik wel dat ze altijd erg mooi en vrouwelijk gekleed gaat. Daarom hierbij een hommage aan deze vintage queen:

























(in vintage Dior )
Alle reacties Link kopieren
prinjurkje in het midden is van Bernie Dexter, ze heeft meer van dat soort jurkjes. In NL te koop via Ilovevintage



Alle reacties Link kopieren
Bernie is leuk, maar duur en de kwaliteit matig
Alle reacties Link kopieren


Alle reacties Link kopieren
Nou ik krijg een mail met een waarschuwing van Viva vanwege het feit dat ik mijn blog doorlink. Jammer... niemand heeft er last van, ik ben geen bot die hier alleen maar zit om te spammen... je hoeft er niet op te drukken. Maar als ik op mn vingers getikt word omdat af en toe een link post (grotendeels in topics die ik zelf open) zal ik dat niet meer doen.



Ik wil benadrukken dat ik geen geld verdien met mijn blog, mensen alleen maar gratis (waardevolle) spulletjes weg geef omdat het mij goed doet... ik krijg daar niks voor. Daarbij is het ook nog eens zo dat we hier weken lang geen foto's hebben kunnen posten... en doorlinken één van de weinige opties was. Ook ga ik niet volledige blogs doorposten, en post ik alijd links die betrekking hebben op het besproken onderwerp.



Maar Viva lief... doe niet alsof ik hier alleen maar zit te spammen. Ik meng me in discussies, probeer mensen altijd van leuke tips te voorzien en verder te helpen met modevragen. Zelfs via de email heb ik contact met dames van het forum met allerlei modevragen, die ik met liefde beantwoord. Ik probeer leuke topics te openen etc.. dus zet me niet te boeken als spammer a.u.b. (ik doe dit nu openbaar omdat het me de lol een beetje beneemt)
Alle reacties Link kopieren
Vind het ook een beetje flauw idd.
Wow FD, jij een spammer? Wat een onzin, want je blogs zijn niet commercieel en reuzeleuk!
Alle reacties Link kopieren
Mjah ze vinden mijn blog blijkbaar commercieel... eh was het maar zo :P maar ik verdien er 0.0, betaal alleen aan alle give-aways hahaha...... Ik snap heel goed dat spammers irri zijn, maar iki zie mezelf niet zo omdat ik af en toe een link meepost
Zeg het dan gewoon even als je een nieuwe blog hebt, want ik vind ze te leuk om te missen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven