Parga, Griekenland

19-05-2008 21:02 96 berichten
Alle reacties Link kopieren
Is er iemand wel eens in Parga geweest? Mijn vriend en ik gaan er komende zomer naartoe. Ik heb al veel gezocht naar boekjes, maar nog niets gevonden. Alleen in een Capitool-reisgids staan een paar pagina's over het gebied Epiros. Dus wie heeft er nog tips?? We zijn van plan regelmatig een auto te huren om de binnenlanden in te rijden.
Alle reacties Link kopieren
Hoi Ginger,



Wanneer ga je naar Parga? En naar welk hotel? Want ik ga namelijk ook naar Parga, samen met mijn vriend! Ik heb nog niet veel kunnen vinden in reisgidsen over Epirus, het blijft steeds bij een paar bladzijden met niet vreselijk interessante info... ;-)... Dus ik ben ook benieuwd of er iemand tips heeft! Wij hebben namelijk dezelfde plannen als jullie!



Groetjes Amandroe
Na regen komt regent, kijk maar in de woordenboek
Alle reacties Link kopieren
Hoi Amandroe,



Wij gaan van 26 juli t/m 9 augustus naar het appartement Adam's House. En jullie? Nou maar hopen dat we meer info te pakken kunnen krijgen hier, he!



Groetjes, Ginger
Alle reacties Link kopieren
Haha, we lopen elkaar net mis! Wij zijn er van 12 juli tot en met 26 juli! Wij gaan naar App. Gina. Idd... ik wacht met spanning de info af! Heb vreselijke zin in de vakantie! :-)
Na regen komt regent, kijk maar in de woordenboek
Alle reacties Link kopieren
Ik ben in Parga geweest en vond het ontzettend leuk. Je hebt een klein strandje daar tussen de bergen, heel romantisch en een gezellige boulevard met restaurantjes, terrasjes... superleuk. Heb daar ook op camping gezeten. Verder heb ik niets cultureels gedaan dus ik kan jullie niet echt helpen vrees ik... maar alvast veel plezier want het is een gezellig en idyllisch plaatsje!!
Alle reacties Link kopieren
Ben er jaren geleden ook geweest, naar mijn idee iets te toeristisch maar verder wel leuk. Wij hebben ook een dag een bootje gehuurd, kon je zelf mee de zee op, was heel leuk, maar zorg dat je op tijd terug bent, in de loop van de middag kan het flink gaan waaien en komen er echt best hoge golven!

Veel plezier!
Alle reacties Link kopieren
hahaha wij gaan van 28 juni tot 12 juli. We zijn er al eens eerder geweest. We hebben heerlijk genoten. Dit jaar zijn paxos en antipaxos op het lijstje om te bezoeken en heelveel andere dingen en iedere avond eten bij ons vaste restaurantje



ow wat heb ik er een zin in
Je moet soms vallen om weer leren op te staan
Alle reacties Link kopieren
ja, paxos en antipaxos daar willen we ook heen. is het ook mogelijk om corfu nog te bezoeken? of ligt dat te ver weg? welk eettentje is een aanrader itsme26?
Alle reacties Link kopieren
Wij gaan ook naar Parga dit jaar. Kijk eens op parga.com: staan oa prachtige foto's! :-) Corfu is volgens mij met de watertaxi ook makkelijk te bereiken! heel veel plezier......
Ik ben er een jaar of 5 geleden geweest. Leuk dorpje, wel klein en in het dorp zelf is niet veel te beleven.

Wat zeker aan te raden is, is een excursie naar Meteora. Is een heel end weg, ik geloof dat het een 2-daagse excursie is, maar de kloosters op de rotsen is supermooi om te zien. Staat ook in de reisgidsen.

Auto huren kan heel makkelijk, Ioannina is een leuke stad om te bezoeken.

Ik weet de naam zo niet meer (ik geloof Metsovo o.i.d.), maar ongeveer een uur rijden van Parga staat een indrukwekkend monument op een berg, waar je naar boven kunt wandelen/klimmen.

Als je een auto huurt kun je ook makkelijk naar minder toeristische stranden in de buurt.

Vanuit Parga kun je tussen de olijven door naar een ruine van een burgt/kasteel wandelen. Dan kom je door leuke hele kleine dorpjes waar je lekker kunt lunchen tussen de Grieken.



Parga is tegen een heuvel aangebouwd, als je appartement niet beneden ligt, bereid je dan voor op spierpijn want het is overal behoorlijk steil (maar wel sfeervol).

Ik geloof dat ik een reisgids van de anwb had, van Epirus, daar staat echt veel info in.
Alle reacties Link kopieren
Ginger schreef op 20 mei 2008 @ 15:25:

ja, paxos en antipaxos daar willen we ook heen. is het ook mogelijk om corfu nog te bezoeken? of ligt dat te ver weg? welk eettentje is een aanrader itsme26?




golfos (on the beach) is echt heerlijk eten en niet al te duur en met live muziek. Verder hebben ze voor te lunchen kleine restaurantjes waar je lekkere dingen krijgt



paxos en antipaxos gaan wij dit jaar doen. De rest wat hier beschreven wordt hebben we al gezien en het is echt heel mooi.
Je moet soms vallen om weer leren op te staan
Alle reacties Link kopieren
Ik ga ook naar Parga!



Grappig, heb op vakantiereiswijzer.nl zitten kijken voor accomodaties met goede beoordelingen en Gina en Adam's House kwamen daar heel goed uit!
Alle reacties Link kopieren
Idd, die komen er heel goed uit! We boeken eigenlijk altijd alleen maar hotels of appartementen die daar goed aangeschreven staan!



vanBaerle, wanneer ga jij naar Parga?



Ik krijg er steeds meer zin in!
Na regen komt regent, kijk maar in de woordenboek
Alle reacties Link kopieren
Wij gaan 9 augustus, 15dagen! Heb er ook veel zin in! Hoop dat de drukte meevalt.. hoewel dat waarschijnlijk ijdele hoop is.. De vakantiereiswijzer bekijk ik ook altijd, heel handig.



Ik heb mijn keus voor Parga (onder meer) gemaakt door de reacties hier op 't forum :-) We wilden eerst twee eilanden aandoen, maar het gesleep met de bagage en de reis die we tussendoor zouden moeten maken maakte dat toch minder aantrekkelijk.
Alle reacties Link kopieren
gina's heb ik de vorige keer gezeten. Is echt een heel fijn appartement met heel leuke en lieve poetsmevrouwen



misschien klein detail grieken zijn heel erg van het aanraken. Als je iets gehaakts aan heb moeten ze er allemaal even aanzitten hahah
Je moet soms vallen om weer leren op te staan
Alle reacties Link kopieren
Ik zal me er op voorbereiden itsme26, dat die grieken aanrakerig zijn. Ik zal niets hakerigs meenemen haha....



Gina lijkt me idd erg leuk, je hoort/leest overal alleen maar goede verhalen!
Na regen komt regent, kijk maar in de woordenboek
Alle reacties Link kopieren
Goh, ik begin er alleen maar meer zin in te krijgen met deze goede verhalen! @ Amandroe: wij boeken ook alleen als er positieve reacties staan op vakantiereiswijzer :)
Alle reacties Link kopieren
amandroe schreef op 22 mei 2008 @ 19:12:

Ik zal me er op voorbereiden itsme26, dat die grieken aanrakerig zijn. Ik zal niets hakerigs meenemen haha....



Gina lijkt me idd erg leuk, je hoort/leest overal alleen maar goede verhalen!
kinderen worden heel vaak gewoon opgetild (waren mijn neefjes niet weg van hihih) en ik had een labeltje bij mijn bikini uitsteken (bij mijn borst) en dat duwde ze zo naar binnen.
Je moet soms vallen om weer leren op te staan
Alle reacties Link kopieren
@itsme26 Hé, jij gaat bijna naar Parga! Alvast heel veel plezier. En ik hoor graag hoe het geweest is!! Ik heb zo'n zin om te gaan, maar ik moet nog een maandje langer wachten.
Alle reacties Link kopieren
@itsme26: Alvast veel plezier! Ik kan ook bijna niet wachten om te gaan.... Als jij terug komt, gaan wij, dus kan ik helaas je goede verhalen niet afwachten..... :-( We spreken elkaar snel na onze vakanties..hihi...



groetjes Amandroe
Na regen komt regent, kijk maar in de woordenboek
Alle reacties Link kopieren
ja nog een weekje en dan ga ik (hoera hoera) grappig feit is dat ik gelijk met vrouwtj83 ga (die zit ook hier op het forum)
Je moet soms vallen om weer leren op te staan
Alle reacties Link kopieren
Is dit een handige plek om met een baby (van bijna een jaar dan) naar toe te gaan? Zag ergens dat het steil was maar is het wel te doen met een buggy? Iemand nog tips voor verblijf behalve die ik hierboven heb gezien?
Alle reacties Link kopieren
@Amandroe: Ik wens je alvast een heeeeeele fijne vakantie in Parga. Bereid ze maar vast voor op mijn komst ;-)
Alle reacties Link kopieren
Ginger: bedankt! Ik zal ze vast waarschuwen dat je eraan komt! ;-) Ik heb er ongelooflijk veel zin in!



Groetjes Amandroe
Na regen komt regent, kijk maar in de woordenboek
Alle reacties Link kopieren
http://www.grieksegids.nl/vakantieland/epirus/parga.htm

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven