Parga, Griekenland

19-05-2008 21:02 96 berichten
Alle reacties Link kopieren
Is er iemand wel eens in Parga geweest? Mijn vriend en ik gaan er komende zomer naartoe. Ik heb al veel gezocht naar boekjes, maar nog niets gevonden. Alleen in een Capitool-reisgids staan een paar pagina's over het gebied Epiros. Dus wie heeft er nog tips?? We zijn van plan regelmatig een auto te huren om de binnenlanden in te rijden.
Alle reacties Link kopieren
Ah en morgen ga je al! Ik ben 1 dagje geweest naar Parga, vanuit Korfoe...gewoon met een veerboot, dus andersom moet dat ook kunnen.

Veel plezier!
Alle reacties Link kopieren
en ik ben er weer, heb het heerlijk gehad



het is er wel een beetje warm maar de zee is een welkome afkoeling veel plezier amandroe
Je moet soms vallen om weer leren op te staan
Alle reacties Link kopieren
Itsme26, vertel vertel!! Wat heb je allemaal gedaan? Wat zijn de do's en don'ts?



Ik heb de reisbescheiden inmiddels binnen. We vliegen om 5.00u 's morgens, dus dat wordt een nachtje overslaan.
Alle reacties Link kopieren
wat hebben wij allemaal gedaan



euhm heerlijk gegeten en lekkere cocktails gedronken bij de sugar bar (aan de boulevard)



wij hadden voor twee weken een auto dus we zijn naar het dodenorakel geweest, amoudia (zandstrand), meteora (kloosters in de bergen), preveza en lefkas (daar kun je goed shoppen hahaha) verder met de captain hook naar paxos en antipaxos (heerlijk zwemmen in doorzichtig water)
Je moet soms vallen om weer leren op te staan
Alle reacties Link kopieren
Wt heerlijk om te lezen. Ik ga eerste week september een weekje naar Parga. Ik heb er zin in!



Is het beter om daar een auto te huren, of van tevoren in Nederland? Weet jij dat wellicht it's me?



Kan je 's avonds ook 'uitgaan' daar vraag ik me af? Tuurlijk cocktailtje drinken en terrasje pakken, maar wordt er ook gedanst, behalve de Sirtaki? ;-)
DTEEZ!
Alle reacties Link kopieren
ik zou vanuit hier eentje huren, wij hadden een aanbieding van onze reisaanbieder en daardoor hebben we voor de helft minder geld een auto gehuurd. Het kan ook daar maar dan ben je veel meer kwijt



er kan zover ik weer gedanst worden in de cocktailbars en in een discotheek die ergens in een achterafstraatje ligt. Daar ben ik zelf nog niet binnen geweest dus ik weet niet of dat wat is
Je moet soms vallen om weer leren op te staan
Alle reacties Link kopieren
Dank je voor de informatie!!



In Parga voldoende geldautomaten neem ik aan om te pinnen?



Ik ga eens informeren voor het huren van een auto. Ben erg benieuwd!
DTEEZ!
Alle reacties Link kopieren
er zijn er twee schuin tegen over elkaar in het centrum. Meer ben ik er nog niet tegengekomen maar ik heb nog nooit hoeven wachten bij een geldautomaat
Je moet soms vallen om weer leren op te staan
Alle reacties Link kopieren
Wat fijn al die informatie van jou! ;-)



Ik heb er ontzettend zin in moet ik zeggen. Zin om te relaxen, zin om wat dingen te gaan ondernemen.



Als ik 1 of hooguit 2 dagen ga ondernemen, wat zal jij mij dan adviseren te gaan doen. Wat vond je echt het aller leukst, mooist etc?



Ik weet dat het smaken verschil is, maar vind het gewoon leuk. Ben nieuwsgierig! X-D
DTEEZ!
Alle reacties Link kopieren
als je 1 of twee dagen wat gaat doen zou ik lekker kort bij blijven en dan bijvoorbeeld met de auto (of met de scooter) naar necromandi (dodenorakel) rijden en vervolgens naar Gliki te rijden waar de rivier de achoron doorstroomt. ijskoud water maar het schijnt goed te zijn voor je gezondheid. Als je een auto hebt zou ik er ook nog preveza bijdoen (prima te doen op een dag maar wel zorgen dat je dan in preveza begint).



op de tweede dag zou ik dan met de boot naar paxos en antipaxos gaan. Als het nog een beetje weer is kun je dan uit de boot en lekker zwemmen en het is een heel mooi tochtje (hele dag



Verder is er in parga zelf een kasteel, je moet een flink aantal trappen op maar dat kun je ook doen op een avond. Niet echt dagje uit zeg maar. Je hebt ook nog een treintje naar ali pasja's kasteel. Ook leuk maar niets iets voor een dagtrip. Je zou het aansluiten de eerste dag die ik beschreef kunnen doen (als afsluiting zeg maar). Je kunt er namelijk ook zelf met de auto heen
Je moet soms vallen om weer leren op te staan
Alle reacties Link kopieren
Super leuk al je tips! Ik ga ze eens allemaal noteren!
DTEEZ!
Alle reacties Link kopieren
ow nog een tip naar aanleiding van een ander topic. Haal als je aankomt in de supermarkt even een antimug spul dingetje. Je hebt apparaatjes met een soort van tabletjes om het stopcontact te steken. Anders heb je geheid last van muggen en daar wil je niet door gestoken worden
Je moet soms vallen om weer leren op te staan
Alle reacties Link kopieren
Ben bezig met een auto te huren, had een reis via Arke geboekt en mijn vader had nog een reischeque van Arke!! Dat is dus leuk! Wil gewoon 1 dag een auto huren, een jeepje met een open dak.



Overigens vind ik de auto huur tarieven redelijk aan de hoge kant daar, of vergis ik me daarin?
DTEEZ!
Alle reacties Link kopieren
wij hebben 350 euro betaald voor een fiat pinda (wij hadden de panda liefkozend omgedoopt tot pinda) met airco voor twee weken. Weet niet wat jullie moeten betalen hoor maar misschien zit je bij andere verhuurder
Je moet soms vallen om weer leren op te staan
Alle reacties Link kopieren
Heb inmiddels geboekt,



3 dagen, een jeep cabrio.

177 euro.

Zag dat 1 dag en 3 dagen niet zoveel verschil maakte.

Dan maar 3 dagen en vind ik de prijs weer meevallen!



Wilde graag een Jeep hebben omdat ik het heerlijk vind om 'open' te rijden. Zeker omdat het maar een paar daagjes is.



Helemaal leuk! X-D
DTEEZ!
Alle reacties Link kopieren
Ik ben er weer! We hebben een fantastische vakantie gehad! Veel gedaan, maar natuurlijk ook lekker op het strand geluierd.. ;-) We hebben het volgende gedaan:

* met de auto naar het Zagoria gebied en de Vikos kloof voor 2 dagen (een aanrader! ga zelf met de auto en niet met de georganiseerde excursie, is goed te doen)

* dodenorakel, Arta, Acheron rivier/Gliki

* met de boot naar Paxos en Anti Paxos

* Metsovo en Meteora voor 2 dagen (ook zelf met de auto)

* Ioanina, grotten van Perema

* 's avonds cocktails drinken bij de Sugar bar (hihi...itsme26...dat hebben wij ook gedaan...)

* eten aan de boulevard bij verschillende gezelige restaurantjes

* en op de laatste dag zijn we nog met het treintje naar het fort van Ali Pashja geweest (beetje fout, maar wel leuk ;-) )



Tips:

* huur een auto en ga zelf alle excursies doen die ze aanbieden in Parga. Het is heel goed zelf te doen en het is veel leuker dan met 40 mensen de hele dag door te brengen in een bloedhete bus....

* blijf, wanneer je naar het Zagoria gebied gaat, een nachtje slapen in het hotel Porfyron in Ano Pedina. Dit hotel was vorig jaar te zien in het programma van Herman de Blijker, Herrie in het hotel. Leuk hotel met een aardige eigenaar.

* neem voor 's avonds eventueel een lange broek en trui mee, want het was er soms nog wel frisjes...



Mocht er iemand nog wat meer willen weten, dan hoor ik het wel!



Groetjes Amandroe
Na regen komt regent, kijk maar in de woordenboek
Alle reacties Link kopieren
hahahahaha, amandroe jou lijstje komt aardig overeen met wat wij gedaan hebben. Wij hebben allen de vikoskloof niet gedaan



ik ben ook voor de iegen auto, je moet je anders zo aanpassen aan 40 andere mensen



ben je met captain hook naar paxos en antipaxos geweest. Ik vond het heerlijk om in dat blauwe water te zwemmen



hoe waren de grotten van perema. Wij hebben die overgeslagen maar we gaan volgend jaar weer dus dan is het misschien het bezoeken waard
Je moet soms vallen om weer leren op te staan
Alle reacties Link kopieren
Ik hou helemaal niet van dat geschuivel met 40 man achter elkaar aan op zo'n excursie... lopende band werk...bah..hihi.... lang leve de huur-auto... ;-)



wij zijn niet met de captain hook geweest omdat die zo vreselijk volgepakt was altijd, we zijn met een andere boot geweest (ben de naam ff vergeten)



de grotten van Perema waren op zich wel leuk, maar als je al vaker grotten hebt gezien, dan is het niet veel bijzonders. Maar wel leuk om te zien.



We hebben echt een heerlijke vakantie gehad, en voor iedereen die nog twijfelt over Parga of Epirus: gewoon doen, een betere Griekenland-vakantie kun je je niet wensen!
Na regen komt regent, kijk maar in de woordenboek
Alle reacties Link kopieren
ben het helemaal met je eens amandroe, wij gaan volgend jaar weer en dan met de eigen auto.



Ik ben helemaal niet van de excursies wij zijn ook naar meteora geweest en daar stonden die volgepakte bussen met iedereen die achter elkaar aan liep bleeegh. Ow en tip voor meteora. Ik kreeg van mevrouw van reisorganisatie te horen dat je als meisje broek tot over je knieeen aanmoest en t-shirt dat je schouders bedekte. Helaas ik moest een rok van het klooster aan. Je moet als vrouw namelijk een rok aan, tot aan je knieen
Je moet soms vallen om weer leren op te staan
Alle reacties Link kopieren
Idd, dat klopt! Je moet bij de kloosters van Meteora idd een rok aan, een broek wordt niet goedgekeurd! Ben er zelf niet binnengeweest, was veel te druk, maar hoorde dat idd.



Ik mis Parga nu al, de gezellige avonden op de boulevard en de leuke dingen die we gedaan hebben.... Volgend jaar gaan we niet naar Parga, we gaan liever ieder jaar naar een andere bestemming, maar terugkomen doen we zeker!
Na regen komt regent, kijk maar in de woordenboek
Alle reacties Link kopieren
ik mis het ook hoor, wij gaan altijd eten bij golfo's omdat we de mensen die er werken goed kennen. Zou zo terug gaan, maar helaas
Je moet soms vallen om weer leren op te staan
Alle reacties Link kopieren
God........ wat ben ik blij dat ik nog moet gaan!!! ;-)
DTEEZ!
Alle reacties Link kopieren
Grrrrr... Djoels, ik ben jaloers..... ;-)
Na regen komt regent, kijk maar in de woordenboek
Alle reacties Link kopieren
Haha Djoels, ik ook! :-)



Ga straks even een lijstje maken van alle tips die hier worden gegeven voor restaurantjes en uitstapjes!



Scheelt het trouwens echt zoveel in de kosten als je hier een auto huurt..? We vinden het lastig om nu al te bepalen welke dagen we eropuit gaan namelijk.. Wij gaan 15 dagen en willen graag een paar dagen rondrijden om de verder gelegen bezienswaardigheden te zien. Twijfelen nog wel tussen auto en scooter. Oh en een bootje willen we ook graag huren voor twee dagen ofzo! Schijnt heel leuk te zijn, omdat je dan op afgelegen strandjes kan komen die over land niet te bereiken zijn..
Alle reacties Link kopieren
bootjes huren kan helaas niet meer, er zijn wel bootjes die je naar de strandjes brengen waar je niet kunt komen met de voet of auto
Je moet soms vallen om weer leren op te staan

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven