De silent treatment

21-09-2014 00:07 233 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik dacht 5 jaar geleden dat ik hier van af was. 5 jaar geleden leerde ik mijn huidige partner kennen. Hij leerde mij om de silent treatment niet meer toe te passen. Het was duidelijk beter om erover te praten ipv bijvoorbeeld 5 dagen hem te negeren en niet uitpraten.



Nu, 5 jaar later.. na een grote ruzie, heb ik al 2 dagen niet tegen mijn partner gepraat. Begrijp me niet verkeerd. Ik hou van mijn vriend. We hebben buiten dit om een goede relatie.



De ruzie ging ook om iets wat voor ''onze'' tijd is gebeurd. Je zou zeggen wat een onzin om daar ruzie over te maken maar als ik ergens echt een bloedhekel aan heb, dan is het liegen!



Wat vinden jullie van de silent treament?
The world is not what it seems....
Alle reacties Link kopieren
quote:mientje070 schreef op 21 september 2014 @ 00:22:

[...]





Ja, we wonen samen. Ik dacht er eerlijk gezegd aan om te gaan slapen voordat hij thuis komt.En dan aan dag 3 beginnen? Goed plan.
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren
Als ik je goed begrijp voel jij je niet gehoord en wil je hem nu een koekje van eigen deeg geven? Als je je verhaal om welke reden dan ook niet kwijt kunt bij hem, schrijf dan een brief. Er is geen excuus om dit gedrag voort te blijven zetten.
Ik zou het snappen als het je eerste reactie is maar na 2 dagen is dat het echt niet meer. Je hebt je zelf hier mee in een hoek gedrukt waardoor je nog maar 2 keuzes hebt. Of je besluit dat hij onbetrouwbaar is en gaat bij hem weg of je moet door het stof en je blijven afvragen of je met een leugenaar samenwoont.



Een goed gesprek zit er niet meer in omdat het helemaal op de spits gedreven is door je zelf.
Alle reacties Link kopieren
Waarom wacht je niet op hem en zeg em dat je je niet zo wilt gedragen maar niet goed weet hoe het anders moet?

Dat jullie discusie niet belangrijk was maar toen hij begon te liegen je je enorm gekwetst en onzeker voelde.

Dat je moeite hebt met zijn liegen omdat je je nu afvraagt of hij vaker liegt of gelogen heeft.



Zoiets
quote:redchili schreef op 21 september 2014 @ 00:31:

Waarom wacht je niet op hem en zeg em dat je je niet zo wilt gedragen maar niet goed weet hoe het anders moet?

Dat jullie discusie niet belangrijk was maar toen hij begon te liegen je je enorm gekwetst en onzeker voelde.

Dat je moeite hebt met zijn liegen omdat je je nu afvraagt of hij vaker liegt of gelogen heeft.



ZoietsZe weet wel hoe het anders moet, want ze deed het al vijf jaar niet meer...
Alle reacties Link kopieren
quote:doornroosje9 schreef op 21 september 2014 @ 00:21:

O, en als ik jouw vriend was, vloog je buiten. Dat pik ik niet, van niemand.+1
Alle reacties Link kopieren
Alsjeblieft zeg, hoe oud ben je? Twee dagen elkaar negeren....omdat je te koppig bent om het gesprek aan te gaan? Wat wil je dan? Moet hij eerst beginnen met praten, moet hij eerst zijn excuses aanbieden? Kick je op deze macht ofzo? Dat jij pas bepaald wanneer iets voorbij is en wanneer er weer gepraat wordt?



Als ik hem was pakte ik mn spullen en ging ik er een paar dagen vandoor, dan zocht je het maar fijn met jezelf uit.
Alle reacties Link kopieren
Dat is dus wat ik zo raar vind..
The world is not what it seems....
Alle reacties Link kopieren
quote:ana_isabel schreef op zondag 21 september 2014 00:44 <blockquote><div>quote:</div><div class="message-quote-div"><b><a href="redchili in "De silent treatment"" class="messagelink">redchili schreef op 21 september 2014 @ 00:31</a>:</b>

Waarom wacht je niet op hem en zeg em dat je je niet zo wilt gedragen maar niet goed weet hoe het anders moet?

Dat jullie discusie niet belangrijk was maar toen hij begon te liegen je je enorm gekwetst en onzeker voelde.

Dat je moeite hebt met zijn liegen omdat je je nu afvraagt of hij vaker liegt of gelogen heeft.



Zoiets</div></blockquote>Ze weet wel hoe het anders moet, want ze deed het al vijf jaar niet meer... Dat is dus wat ik zo raar vind..
The world is not what it seems....
Alle reacties Link kopieren
quote:ana_isabel schreef op 21 september 2014 @ 00:44:

[...]





Ze weet wel hoe het anders moet, want ze deed het al vijf jaar niet meer...

Das waar, maar soms kunnen situaties of reacties zorgen dat je terugvalt in je oude gedrag.

Daar.moet to nu als de sodemieter weer uit
quote:mientje070 schreef op 21 september 2014 @ 00:14:

Precies de reacties die ik had verwacht.

.



Het probleem is ook dat ik niet weet wat ik ermee wil bereiken. Ik wil geen discussie meer. Heb alles eruit gegooid en toen niet meer gepraat.



Zoals ik al zei; ik heb dit in geen 5 jaar meer gehad. Het lijkt ook ''vanzelf'' te gaan.

Van mij kreeg je een enkeltje naar buiten. Dat "vanzelf" gaan...geloof je het zelf? Het is manipulatief, onvolwassen gedrag. Maar wel goed doordacht. Je snoert hem de bek, laat hem in onzekerheid, je geniet van de macht. Je weet wel degelijk wat je wil bereiken: dat hij door de knieën gaat en smekend achter je aan kruipt. Het bewijs dat jij het gelijk aan je kant hebt, de touwtjes in handen en de macht om de relatie en hem naar je hand te zetten.

Bloeden zal hij, voor een leugen over iets dat voor jouw tijd gebeurd is. Waar zeik je eigenlijk over?

Kinderachtig, dat ben je. En zeker geen volwaardige partner.

En daar kom je vanzelf wel achter als hij voorgoed klaar is met dat debiele gedrag.
Alle reacties Link kopieren
quote:yoshe schreef op zondag 21 september 2014 00:45 Alsjeblieft zeg, hoe oud ben je? Twee dagen elkaar negeren....omdat je te koppig bent om het gesprek aan te gaan? Wat wil je dan? Moet hij eerst beginnen met praten, moet hij eerst zijn excuses aanbieden? Kick je op deze macht ofzo? Dat jij pas bepaald wanneer iets voorbij is en wanneer er weer gepraat wordt?



Als ik hem was pakte ik mn spullen en ging ik er een paar dagen vandoor, dan zocht je het maar fijn met jezelf uit. Was dat maar waar. Dat is de reden dat ik het hier op het forum gooi, om te kijken of er meerdere mensen zijn. Ik weet dat het kinderachtig is, zo voelt het ook... maar toch blijft dat gevoel, dat hij moet "boete". En de onzekerheid over dat hij misschien 5 jaar lang heeft gelogen?
The world is not what it seems....
Alle reacties Link kopieren
quote:Mopsie41 schreef op 21 september 2014 @ 00:50:

[...]



Van mij kreeg je een enkeltje naar buiten. Dat "vanzelf" gaan...geloof je het zelf? Het is manipulatief, onvolwassen gedrag. Maar wel goed doordacht. Je snoert hem de bek, laat hem in onzekerheid, je geniet van de macht. Je weet wel degelijk wat je wil bereiken: dat hij door de knieën gaat en smekend achter je aan kruipt. Het bewijs dat jij het gelijk aan je kant hebt, de touwtjes in handen en de macht om de relatie en hem naar je hand te zetten.

Bloeden zal hij, voor een leugen over iets dat voor jou tijd gebeurt is. Waar zeik je eigenlijk over?

Kinderachtig, dat ben je. En zeker geen volwaardige partner.

En daar kom je vanzelf wel achter als hij voorgoed klaar is met dat debiele gedrag.+1
quote:mientje070 schreef op 21 september 2014 @ 00:51:

[...]





Was dat maar waar. Dat is de reden dat ik het hier op het forum gooi, om te kijken of er meerdere mensen zijn. Ik weet dat het kinderachtig is, zo voelt het ook... maar toch blijft dat gevoel, dat hij moet "boete". En de onzekerheid over dat hij misschien 5 jaar lang heeft gelogen?Boeten? Leven we nog in de middeleeuwen?
Alle reacties Link kopieren
Liegen is een breed begrip. In feite lieg jij nu ook en dat doe je door het gesprek met je vriend uit de weg te gaan in plaats van eerlijk te zijn over je onmacht of wat het ook is wat jou over de rooie heeft gekregen. Silent treatment is niets anders dan mokkend boos zitten te wezen en denken dat door je vriend buiten te sluiten je hem straft. Je hebt alleen jezelf ermee en als bonus schaadt je ook nog eens een - wat jij noemt - een goede relatie. Je tactiek steekt de kop op omdat iets je over de zeik heeft gekregen. Kennelijk was er gedurende de afgelopen 5 jaar nog niet zo'n 'heftig' moment geweest en nu wel. Tijd om je tactiek en het resultaat daarvan eens onder de loep te nemen en je af te vragen of het je werkelijk verder helpt.
Alle reacties Link kopieren
quote:Mopsie41 schreef op zondag 21 september 2014 00:50 <blockquote><div>quote:</div><div class="message-quote-div"><b><a href="mientje070 in "De silent treatment"" class="messagelink">mientje070 schreef op 21 september 2014 @ 00:14</a>:</b>

Precies de reacties die ik had verwacht.

.



Het probleem is ook dat ik niet weet wat ik ermee wil bereiken. Ik wil geen discussie meer. Heb alles eruit gegooid en toen niet meer gepraat.



Zoals ik al zei; ik heb dit in geen 5 jaar meer gehad. Het lijkt ook ''vanzelf'' te gaan.</div></blockquote>

Van mij kreeg je een enkeltje naar buiten. Dat "vanzelf" gaan...geloof je het zelf? Het is manipulatief, onvolwassen gedrag. Maar wel goed doordacht. Je snoert hem de bek, laat hem in onzekerheid, je geniet van de macht. Je weet wel degelijk wat je wil bereiken: dat hij door de knieën gaat en smekend achter je aan kruipt. Het bewijs dat jij het gelijk aan je kant hebt, de touwtjes in handen en de macht om de relatie en hem naar je hand te zetten.

Bloeden zal hij, voor een leugen over iets dat voor jou tijd gebeurt is. Waar zeik je eigenlijk over?

Kinderachtig, dat ben je. En zeker geen volwaardige partner.

En daar kom je vanzelf wel achter als hij voorgoed klaar is met dat debiele gedrag. Je komt denk ik aardig in de buurt.
The world is not what it seems....
Alle reacties Link kopieren
Na aanleiding van een ander topic waar je onnodige zaken er bij haalde om jezelf beter voor te doen dan je bent, vraag ik me af of dit het hele verhaal wel is en niet meer dan wat er werkelijk speelt.
Waarover heeft hij gelogen? Als het heel heftig is, begrijp ik wel dat je nu geen zin hebt in communiceren met hem.
quote:mientje070 schreef op 21 september 2014 @ 00:49:

[...]





Dat is dus wat ik zo raar vind..

Het is niet raar het is bijna " normaal" je bent al vijf jaar met je vriend. In het begin was je natuurlijk tot alles bereid. Hij heeft jou zo erg gekwetst dat jij onbewust denkt recht te hebben om te vervallen in "oud gedrag"

Je vindt hem de moeite nu niet (meer) waard.

Overigens complimenten voor de manier waarop je hier reageert.
quote:mientje070 schreef op 21 september 2014 @ 00:54:

[...]





Je komt denk ik aardig in de buurt.Ik weet het wel zeker. Ooit had ik een partner zoals jij. Is nu ex. En ik heb een goed beeld hoe dat "silent treatment" mechanisme werkt.
Ik kan me best voorstellen dat het voelt alsof het vanzelf gaat, al helemaal als het een oud gedragspatroon van je is. Soms heeft een mens zichzelf gewoon niet helemaal in de hand. Maar bedenk je dan ook: je ziet dit nu gebeuren en je bent er bewust van dat dit geen constructief gedrag is. Nu moet je kiezen: je kan het laten gebeuren, maar je kan ook besluiten iets anders te doen door weer iets te zeggen. Díe keuze kan je wel maken, daar heb je zelf invloed op.



Dus geef jezelf een schop onder je kont en doe je mond open, maakt niet uit wat je zegt, als je maar íets zegt. Liefst de gedachtes die je hier bespreekt natuurlijk, want die hier neerleggen heb je helemaal niks aan.
Alle reacties Link kopieren
quote:ronniemitchel schreef op zondag 21 september 2014 00:55 Na aanleiding van een ander topic waar je onnodige zaken er bij haalde om jezelf beter voor te doen dan je bent, vraag ik me af of dit het hele verhaal wel is en niet meer dan wat er werkelijk speelt.Over welk topic heb je het?
The world is not what it seems....
quote:buaya schreef op 21 september 2014 @ 00:57:

Ik kan me best voorstellen dat het voelt alsof het vanzelf gaat, al helemaal als het een oud gedragspatroon van je is. Soms heeft een mens zichzelf gewoon niet helemaal in de hand. Maar bedenk je dan ook: je ziet dit nu gebeuren en je bent er bewust van dat dit geen constructief gedrag is. Nu met je kiezen: je kan het laten gebeuren, maar je kan ook besluiten iets anders te doen door weer iets te zeggen. Díe keuze kan je wel maken, daar heb je zelf invloed op.



Dus geef jezelf een schop onder je kont en doe je mond open, maakt niet uit wat je zegt, als je maar íets zegt. Liefst de gedachtes die je hier bespreekt natuurlijk, want die hier neerleggen heb je helemaal niks aan.Ik denk juist dat toch Door het forum in kan zien hoe destructief ze bezig is.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind the silent treatment verschrikkelijk. Mijn vader deed dat vroeger bij mijn moeder, dagenlang. Mijn broertje heeft het ook een paar keer bij mij gedaan. Toen we allebei nog thuis woonden wel een maand lang. Heel naar. Jan Smit deed het wel twee jaar bij zijn zusje Monique zonder dat die wist wat er aan de hand was. Zoiets brengt mijns inziens veel meer schade en pijn aan dan een fikse ruzie. Mijn broertje en ik bijvoorbeeld hadden heel fikse ruzies, maar dat was dan toch nog beter dan die silent treatment. Nu ben ik zelf beslist geen prater en helemaal niet goed met negatieve emoties dus sociaal gezien gaat het soms stroef tussen mijn broertje en mij omdat hij een gevoelsmens is en zich makkelijk en graag uit.
Alle reacties Link kopieren
quote:ana_isabel schreef op zondag 21 september 2014 00:55 <blockquote><div>quote:</div><div class="message-quote-div"><b><a href="mientje070 in "De silent treatment"" class="messagelink">mientje070 schreef op 21 september 2014 @ 00:49</a>:</b>

[...]





Dat is dus wat ik zo raar vind..</div></blockquote>

Het is niet raar het is bijna " normaal" je bent al vijf jaar met je vriend. In het begin was je natuurlijk tot alles bereid. Hij heeft jou zo erg gekwetst dat jij onbewust denkt recht te hebben om te vervallen in "oud gedrag"

Je vindt hem de moeite nu niet (meer) waard.

Overigens complimenten voor de manier waarop je hier reageert.



Ja, het heeft me indd gekwetst. Hij weet dat liegen het ergste is wat je me aan kan doen.



Hoe reageer ik eigenlijk?
The world is not what it seems....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven