Ex met rust laten

29-06-2014 21:27 1832 berichten
Bijna een jaar na de topic opening kan ik zeggen dat ik mijn ex een "rustplaats" heb gegeven.

Het gaat goed met me, heb veel bijgeleerd en heb natuurlijk mijn ups and downs maar dat is het leven!



Dank jullie wel allemaal voor jullie steun!



Special thanks aan Monroe, Pollewop etc etc.



Pollewop..nieuw topic mag geopend worden!!
Yep. Het was trouwens... Oh how Nice .... Maar goed, even pauze en niet reageren.
Alle reacties Link kopieren
Sorry voor warrig bericht. Zit in ov. Iets teveel gedrinken. Denh dat ik naar ex ga.
Alle reacties Link kopieren
Als je op de bank zit en je ziet hem steeds online komen is het zaak om even offline te gaan. Ga naar de bios in je eentje zonder telefoon mee, of een eindje fietsen, zonder telefoon er bij. Bijvoorbeeld. Even dat ritme/patroon van online komen en maar aan hem denken doorbreken.
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”
Slaap lekker real eyez.



Opmerking was trouwens. Oh how Nice:)

Blijft vreemd. Maar goed, even lekker laten voor wat het is.



@pollewop...je kunt het proberen...je kunt altijd terug...:)
@sneeuwklokje, weet je het zeker?
Boezeboe. Het hielp niet meer omdat ik de tijden ging analyseren. Dat kan met fb chat... Dus dan maar eruit gooien.
Alle reacties Link kopieren
Hallo meiden,



Ik herken al jullie berichten. Afgelopen zondag heb ik zelf een punt achter mijn relatie gezet. We waren 4 jaar samen, waarvan 2.5 jaar samenwonend. Hij was al ergens anders gaan wonen. Hij wilde een lat-relatie. Maar ik merkte dat ik dat niet trok. Hoeveel ik ook van hem houd, ik kan en wil niet samen zijn met een man die wel de lusten wil maar niet de lasten aankan, die geen kinderen wil, die niet wil trouwen, die niet weet hoe hij zijn waardering moet uitspreken, die niet voor me wil of kan vechten, die 'ok' zegt als ik het uitmaakt. Ik heb zoveel geïnvesteerd, maar nu is het klaar. Enerzijds opgelucht en sterk, maar anderszijds mis ik hem. Hij komt binnenkort de laatste spullen ophalen. Maar verder heb ik hem van fb verwijderd, van app, e.d..

Maar ik wil hem zo graag emailen omdat ik hunker naar een lief woord, een lief gebaar. En niet de zakelijke, luchtige houding die hij aanneemt. Maar ik doe het niet.



Kennen jullie deze:

Loslaten betekent niet je niet meer betrokken voelen,

maar ik kan het niet voor een ander doen.

Loslaten is niet mijzelf losmaken,

maar het besef dat ik een ander niet kan besturen.

Loslaten is niet een ander wat toestaan,

maar hem laten leren door ervaren.



Loslaten is machteloos toegeven,

want het resultaat is niet van mij afhankelijk.

Loslaten is niet een ander willen veranderen of hem de schuld geven,

maar het beste van mijzelf te maken.

Loslaten is niet meer zorgen voor,

maar zorg hebben om.

Loslaten betekent niet meer vasthouden,

maar steunen.

Loslaten is niet oordelen,

maar anderen de kans geven zichzelf te zijn.

Loslaten betekent niet meer alles willen regelen,

maar anderen de kans geven de werkelijkheid onder ogen te zien.

Loslaten betekent niet ontkennen,

maar aanvaarden.

Loslaten betekent niet langer willen scheiden of twisten,

maar eigen tekortkomingen zoeken en verbeteren.

Loslaten is niet alles naar mijn hand zetten.

maar elke dag nemen zoals die komt en daar plezier in hebben.

Loslaten is niet iedereen bekritiseren en bedisselen,

maar proberen te worden waarvan ik droom.

Loslaten is niet het verleden betreuren,

maar groeien en leven naar de toekomst.



Loslaten is minder angst en meer liefhebben.
Alle reacties Link kopieren
Ja, weet het zeker. Ik mis 'm!
Alle reacties Link kopieren
Nee, ik moet het niet doen!
Dank je wel blauwe bes. Elke zin klopt..,omdenken moeten we hier meer. Ik zal het komende dagen wel vaak moeten overlezen .:)



Sneeuwklokje succes...
Alle reacties Link kopieren
quote:maka22 schreef op 04 juli 2014 @ 22:36:

Boezeboe. Het hielp niet meer omdat ik de tijden ging analyseren. Dat kan met fb chat... Dus dan maar eruit gooien.Lijkt me een goed plan Wat is er nou helemaal het ergste dat kan gebeuren met een paar weekjes geen facebook.
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”
Alle reacties Link kopieren
Sorry, helder denken, wat moet ik nu? Niet gaan, toch?
Ga slapen sneeuwklokje. Als je er morgen nog zo over denkt dan kun je gaan. Nu ben je dronken en te emotioneel vrees ik!
Alle reacties Link kopieren
quote:sneeuwklokje74 schreef op 04 juli 2014 @ 23:12:

Sorry, helder denken, wat moet ik nu? Niet gaan, toch?Nee natuurlijk niet. Slaap er een nachtje over.
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”
Alle reacties Link kopieren
Keurig naar huis gegaan. Niet bij ex geweest. In de war. Dit is meer een keuze geweest omdat men (lees: jullie) dit zeggen. Dit is niet mijn gevoel. Wat doet missen pijn...



Hoe diep moet je gaan? Voel me zo machteloos. Hoe kan ik hem nu loslaten?,te drinken, te emotioneel, de frustratie lijkt er wel in alle hevigheid uit te komen! Hij moet dit toch ook voelen? Hoe kan hij nou gewoon doorleven, werken, lol maken? Radeloos...
Alle reacties Link kopieren
Ach lieverd, slaap maar wat.

Alle reacties Link kopieren
Ik lees jullie verhalen. Ik wil dat niet. Ik wil niet verdrietig zijn, mezelf niet afvragen wat hij doet, vindt en voelt.



En natuurlijk had ik niet moeten drinken, dat is geen oplossing. Maar slapen lukt ook niet. Te hyper, te radeloos. Hoe doen jullie dit? Ik ben 1,5 week geleden al de mist in gegaan: toen met ex naar bed geweest. Wil dit niet nog een keer, maar vlees is zwak.
Hee sneeuwklokje. Goed gedaan.
Alle reacties Link kopieren
Sorry voor mijn warrige berichten van gisterenavond/nacht. Stom!



Echt, drank is niet de oplossing. Maar ja, dronken mensen spreken wel de waarheid. En de radeloosheid is groot. Veel te veel met ex bezig. Ik probeer afleiding te zoeken, maar het lukt gewoon niet erg.
Ach ja, je bent ook maar een mens
Alle reacties Link kopieren
quote:maka22 schreef op 05 juli 2014 @ 07:30:

Ach ja, je bent ook maar een mens



Helaas wel. Was ik maar robot, denk ik af en toe. Lekker niet na hoeven denken, niet piekeren, niet boeken...



Ik app nauwelijks (laatste dagen echt niet meer), bel niet (meer), FB heb ik niet. Ik controleer zijn on-line status ook niet. Toch kan ik 'm niet loslaten...
Alle reacties Link kopieren
Ik hoopte al te lezen dat je niet was gegaan, sneeuwklokje. Well done. Ik denk echt dat je daar goed aan hebt gedaan: dronken aan komen zetten is natuurlijk niet zo charming en kan ook weer een reactie uitlokken bij je ex. Zo van: oh, dán staat ze hier voor de deur.

Echt, wees trots!



Hier onrust. En af en toe huilen. Pffffff. Hij moet toch ook wát, íets voelen?! Zag een foto van een vriend van hem op fb voorbijkomen ( zit ook in mijn vriendenlijst, die komt dan voorbij in het overzicht). Flesje wodka op tafel met twee borrelglaasjes. "Op naar festival met... (ex)

Ja joh, gezellig. Eikel. Kwaad ben ik. Op mezelf. Dat ik thuis zit te janken. En de heren pakken gezellig de draad op. Klotezooi.



Boezeboes: alleen naar de bios stond nog op mijn wishlist. Ga ik een keer doen.
Alle reacties Link kopieren
Sneeuwklokje, compliment! Je bent gewoon niet gegaan, ondanks dat je het heel graag wilde. Good for you! Misschien voelt het nog niet zo, maar op lange termijn is het beter.



Pollewop75, herkenbaar hoor. Mijn ex komt zo zakelijk over. Voelt hij wel wat? Gister toen hij de laatste dingen kwam regelen zag ik een klein scheurtje in zijn luchtige, zakelijke houding. Ik had nagenoeg de perfecte break-up zonder ruzie of drama. Ik heb het zelf uitgemaakt, maar ook ik vraag me af wat hij aan het doen is. Is hij op zoek naar een nieuwe scharrel nu hij het studentenleven is ingedoken?



We moeten gewoon goed voor onszelf zorgen. Ik heb eigenlijk wat feestjes staan vandaag, maar ik heb geen zin. Ik denk dat ik lekker thuis blijf. Een beetje mediteren, rondje wandelen, series kijken. Misschien wat praktische dingen zoals administratie of zelfs sporten. Beetje lezen.



Hoe slapen jullie? Ik slaap wel, maar gemiddeld 5-6 uur per nacht.
Alle reacties Link kopieren
Wat mij hielp was me even op mezelf richten als ik merkte dat ik alleen maar met mijn gedachten bij hem zat.



Zeg maar even 'in het moment' komen, zoals je dat met mindfullness training beter kan leren.



IPV te denken, 'wat denkt hij, wat wil hij, wat voelt hij', bewust worden van 'wat wil ik, wat denk ik, wat voel ik'.



De eenzaamheid voel je vooral als je zo erg aan de ander denkt, maar als je meer bij jezelf blijft, wordt het vanzelf leuker alleen te zijn.
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”
Alle reacties Link kopieren
quote:boebezoebe schreef op 05 juli 2014 @ 09:34:

Wat mij hielp was me even op mezelf richten als ik merkte dat ik alleen maar met mijn gedachten bij hem zat.



Zeg maar even 'in het moment' komen, zoals je dat met mindfullness training beter kan leren.



IPV te denken, 'wat denkt hij, wat wil hij, wat voelt hij', bewust worden van 'wat wil ik, wat denk ik, wat voel ik'.



De eenzaamheid voel je vooral als je zo erg aan de ander denkt, maar als je meer bij jezelf blijft, wordt het vanzelf leuker alleen te zijn.



Ben dat niet gewend. Mindfullness e.d. zijn (waren?) termen die mij wat zweverig overkomen. Ik ben gewend om altijd maar door te gaan.



Maar als het echt helpt, moet ik het maar eens proberen. Tips?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven