Hoe kom je van een verliefdheid af?

19-04-2014 21:46 5 berichten
Alle reacties Link kopieren
Om meteen maar met de deur in huis te vallen; ik ben verliefd, denk ik. Op mijn supervisor. Zij heeft een vriendin, waarmee ze samenwoont. We zijn erg goed bevriend, ik ga ook goed om met haar vriendin en ben wekelijks bij hun thuis. Ik zie haar elke dag op 't werk.



En ik ben verliefd. Denk ik. En ik wil het absoluut niet. Ik waardeer onze vriendschap, ik ben gek op d'r vriendin en wil dit alles niet op het spel zetten. Dus eigenlijk is mijn enige vraag; hoe kom ik van deze verliefdheid af?



Ik wil het haar niet vertellen. En ik wil ook geen afstand nemen, want dat zal ze niet begrijpen. Iemand tips?
Dat het anders had kunnen zijn, betekent niet dat het ook beter was geweest.
Alle reacties Link kopieren
waarom zal ze dat niet begrijpen?
never a failure, always a lesson
Alle reacties Link kopieren
quote:fireandice schreef op 19 april 2014 @ 21:55:

waarom zal ze dat niet begrijpen?Omdat ik niet wil dat ze weet dat ik verliefd op d'r ben - in de hoop onze vriendschap te kunnen behouden zoals het is. En als ik afstand neem zonder uitleg zal ze dat niet begrijpen. Zo bedoelde ik het..
Dat het anders had kunnen zijn, betekent niet dat het ook beter was geweest.
Alle reacties Link kopieren
Waarom zeg je verschillende keren dat je DENKT verliefd te zijn ?

Klinkt alsof je er niet zo zeker van bent.
Le plaisir est le bonheur des fous, le bonheur est le plaisir des sages.
Alle reacties Link kopieren
quote:guillaumette schreef op 19 april 2014 @ 22:46:

Waarom zeg je verschillende keren dat je DENKT verliefd te zijn ?

Klinkt alsof je er niet zo zeker van bent.



Dat klopt, ik ben er ook niet zeker van. De laatste tijd zit ik behoorlijk in de knoop qua gevoelens. Drie jaar een relatie gehad waarvan twee jaar samenwonend. Uit elkaar gegaan omdat ik/we niet meer verliefd waren. Tegen het einde van de relatie kreeg ik gevoelens voor een ander meisje, nadat onze relatie voorbij was dat onderzocht, maar dat bleek puur de spanning te zijn. Geen gevoelens, geen verliefdheid. Paar maanden later een meisje leren kennen, hele leuke tijd gehad, vond haar echt leuk, maar iets hield me tegen. Zij wilde graag een relatie, ik kreeg het daar heel benauwd van en wilde dat absoluut niet. Nu achteraf gezien heb ik het idee dat ik simpelweg niet verliefd was. En nu deze gevoelens weer. Ik weet het allemaal niet zo zeker meer. En dat is echt heel erg rot, omdat ik het gevoel heb mezelf niet meer te kunnen vertrouwen, omdat ik niet weet wat ik voel.



Maar ik denk veel aan d'r. En m'n hart maakt een sprongetje als ik d'r zie als ik 's ochtends binnenkom. En ik ben graag bij d'r, ik maak d'r graag aan het lachen en ik zoek elk vrij moment op om met d'r te praten. Dus volgens mij vind ik d'r - minstens - heel erg leuk.
Dat het anders had kunnen zijn, betekent niet dat het ook beter was geweest.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven