Relatie stoppen of er weer voor gaan?

23-07-2014 09:35 26 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik leef met een groot dilemma! Momenteel ben ik al ruim zeven jaar samen met mijn vriend. We wonen samen. Enige tijd terug ben ik gaan twijfelen over onze relatie. Soms weet ik zelf niet eens zo goed waarom. Hij is super lief en heeft alles voor me over. Hij is knap en ons seksleven is ook prima. Dus je zou denken, wat heb je te klagen? Waarom dan toch die twijfel? Elke dag zit ik nu te piekeren en de voors-en tegens tegen elkaar af te wegen. Ik was 19 toen we elkaar leerden kennen. Inmiddels ben ik 26 en in de tussentijd heb ik mezelf aardig ontwikkeld op diverse gebieden. Bij hem heb ik het idee dat het allemaal een beetje hetzelfde is gebleven. Het idee om weer vrij te zijn lijkt me heerlijk, maar ik ben ontzettend bang om spijt te krijgen!! Is dit een tijdelijk iets (sleur) of wordt het niks meer? Wel weet ik dat ik dit gevoel niet lang meer volhoud.. het leven in deze twijfel maakt me gek. Alle (serieuze) tips en ervaringen op dit gebied zijn welkom. Het lijkt me fijn om even een objectieve mening te horen
Alle reacties Link kopieren
The seven year itch....
Alle reacties Link kopieren
Heb je er 1 moment over nagedacht om met je vriend te gaan praten voordat je dit op een onpersoonlijk forum knalde?



Je hebt veel ideeen, maar je zit jezelf een breuk aan te praten. Praat met je vriend en kom er samen uit, misschien heeft hij hetzelfde gevoel.

Succes!
Alle reacties Link kopieren
Sleur komt na een aantal jaren wel meer voor. Alles gaat goed en gaat gewoon zijn gangetje. Het nieuwe is er van af.

Maar als de relatie verder helemaal goed is zou ik die niet verbreken als ik jou was.



Probeer de sleur te bestrijden. Doe andere dingen. Op andere tijdstippen. Ga eens wat doen wat jullie nooit hebben gedaan.



Google maar eens op sleur. En wat je daar tegen allemaal kan doen.

Hier alvast een eerste linkje waar je even kan lezen. Maar met google vind je er veel meer.

Doorbreek de sleur



Het zou zonde zijn om een hele goede relatie te stoppen om sleur. Die sleur krijg je met een andere partner naar een aantal jaar weer net zo goed. Je gaat ontzettende spijt krijgen als je de relatie gaat verbreken. Zie maar weer eens net zo'n vent te vinden waar je zo'n klik mee hebt en het fijn mee samenleven is.
Het lijkt me logisch dat dit een sleur is. Als alles goed gaat, je bent al een lange tijd samen, dan is het gewoon niet meer zo spannend en nieuw als in het begin. Dat zul je met elke relatie hebben, dus je wilt alle mannen na ongeveer 7 jaar gaan dumpen vanwege een sleur? Ik vraag me af hoe serieus jij je relatie neemt, als je twijfelt om hieraan te gaan werken.
TO: ik heb ongeveer hetzelfde net achter de rug.

We hebben kort geleden samen de knoop doorgehakt omdat dat voor ons allebei goed voelde.

Dat was overigens erg eng, de knoop doorhakken, maar het lucht wel heel erg op.



Mijn tip: volg je gevoel, altijd. Als je dat niet doet en meer je verstand (ratio) volgt kom je vroeg of laat jezelf tegen.
Alle reacties Link kopieren
Zijn jullie altijd zo aardig? Of gewoon super chagrijnig vandaag? Natuurlijk neem ik deze relatie ontzettend serieus. Uiteraard heb ik dit ook al meerdere keren met mijn vriend persoonlijk besproken. Hij geeft ook toe dat we uit elkaar zijn gegroeid en wellicht niet meer bij elkaar passen. Aan de andere kant houden we nog wel van elkaar, maar dat is logisch na zo'n lange tijd. Zelf denk ik niet dat het de sleur is, maar dat we andere doelen hebben in het leven.
Alle reacties Link kopieren
Dat is misschien wel het probleem marilyn82 Ik ben een ontzettend rationeel persoon! :O
Alle reacties Link kopieren
Dan heb je je antwoord toch?
Alle reacties Link kopieren
Ik denk zelf dat het idd kan dat jullie uit elkaar zijn gegroeid. 19 is natuurlijk nog jong. Jullie zijn beide ouder geworden. Hoe denken jullie beide over een time out? Op die manier kunnen jullie erachter komen of jullie liever zonder elkaar verder gaan of juist elkaar gaan missen?



Succes!
Carpe Diem!
Alle reacties Link kopieren
Dat zou je wel denken hè? Maar wordt dat in een andere relatie beter? Niemand is perfect.. Het is vooral de spijt waar ik bang voor ben.
Alle reacties Link kopieren
We hebben inderdaad al een time out gehad, van een week. Die week voelde ik me eigenlijk prima alleen Maar vond het uiteindelijk ook weer fijn dat hij terug kwam. Lekker dubbel dus en nog geen duidelijkheid
Alle reacties Link kopieren
marilyn82, gemiddeld komt de echte sleur zo na een jaar of zeven.

Ga je dan na circa 7 jaar elke keer de relatie verbreken?



Dat gaat een keer ophouden natuurlijk.



En wat dan als je eerst een goede relatie verbreekt en daarna geen goeie vent meer kan vinden? En alleen maar foute mannen tegenkomt of mannen met een (te) grote rugzak.

Om er vervolgens achter te komen dat alle leuke mannen 'bezet' zijn? En de B-keus over is gebleven?



En jou afgewezen ex inmiddels een andere leuke vriendin heeft gevonden en ze erg gek op elkaar zijn?



Dan kan je je wel voor je kop slaan.



Ik blijf zeggen dat als een relatie helemaal goed is. En alleen de dingen een beetje gewoontjes (sleur) worden.....

Dan moet je de sleur aanpakken en niet de stekker uit een goede relatie trekken.



Je ruilt een goed rijdende auto toch ook niet in als de asbak vol is? Snap je?

Iedere relatie krijgt vroeg- of laat met sleur te maken. Daar ontkom je niet aan.



Verbreken doe je alleen als het ergens niet goed zit.

Maar anders kan je toch echt beter de sleur proberen te doorbreken.
quote:daantje1988 schreef op 23 juli 2014 @ 10:04:

Zijn jullie altijd zo aardig? Of gewoon super chagrijnig vandaag? Natuurlijk neem ik deze relatie ontzettend serieus. Uiteraard heb ik dit ook al meerdere keren met mijn vriend persoonlijk besproken. Hij geeft ook toe dat we uit elkaar zijn gegroeid en wellicht niet meer bij elkaar passen. Aan de andere kant houden we nog wel van elkaar, maar dat is logisch na zo'n lange tijd. Zelf denk ik niet dat het de sleur is, maar dat we andere doelen hebben in het leven.Wat je nu vertelt had je ook in het begin wel even mogen vermelden. Als je de helft van het verhaal maar vertelt, kun je ook niet verwachten dat iedereen passend advies geeft. Als jullie allebei vinden dat jullie uit elkaar zijn gegroeid en andere doelen hebben, zou ik er inderdaad mee stoppen. De vraag is dan hoelang jullie elkaar nog gelukkig maken in het leven.
Alle reacties Link kopieren
quote:daantje1988 schreef op 23 juli 2014 @ 10:12:

We hebben inderdaad al een time out gehad, van een week. Die week voelde ik me eigenlijk prima alleen Maar vond het uiteindelijk ook weer fijn dat hij terug kwam. Lekker dubbel dus en nog geen duidelijkheid



Hmmzzzz.. Lastig. Is een time out van een week niet erg kort? Probeer eens een maand en ook op geen enkele manier contact met elkaar te hebben. Kijk eens hoe dat gaat? Denk dat je dan pas echt kunt voelen of je hem mist.



Of, maar weet niet of dit bespreekbaar is binnen jullie relatie, ga beide eens met een ander daten. Kijk eens hoe je je dan voelt. Wordt je jaloers omdat hij met een ander is? Dan weet je denk ik genoeg. Of probeer samen eens wat nieuwe dingen uit. Ga er samen op uit, wie weet is het idd alleen de sleur.
Carpe Diem!
Alle reacties Link kopieren
quote:daantje1988 schreef op 23 juli 2014 @ 10:12:

We hebben inderdaad al een time out gehad, van een week. Die week voelde ik me eigenlijk prima alleen Maar vond het uiteindelijk ook weer fijn dat hij terug kwam. Lekker dubbel dus en nog geen duidelijkheid

Als er al een time-out is geweest dan zijn er wel degelijk problemen en vraagtekens in jullie relatie.



In dat geval is mijn verhaal misschien toch niet op jullie van toepassing. Bij jullie beide is er twijfel. Dat veranderd de zaak dus wel degelijk. Had je beter al in de openingstekst kunnen vermelden.
Alle reacties Link kopieren
welke andere doelen in het leven hebben jullie?



en wat is het effect van het hebben van die andere doelen op jullie relatie?
Alle reacties Link kopieren
Daar heb je gelijk in juicey, maar ik dacht dat ik redelijk serieus over kwam!



Die langere time out ga ik voorstellen. Ik denk dat dat inderdaad een goed idee is.
Alle reacties Link kopieren
quote:daantje1988 schreef op 23 juli 2014 @ 10:25:

Daar heb je gelijk in juicey, maar ik dacht dat ik redelijk serieus over kwam!

Die langere time out ga ik voorstellen. Ik denk dat dat inderdaad een goed idee is.Nou dan ben je er snel uit. Topic (en relatie) afgerond en klaar....
Alle reacties Link kopieren
Hier ga ik niet eens meer op in. Jammer!
Zelf denk ik niet dat het de sleur is, maar dat we andere doelen hebben in het leven.



Hier heb je je antwoord. Ik denk niet dat je er spijt van krijgt. Je bent bezig om te bepalen of jullie doelen voor de komende 70 jaar wel gelijk opgaan, of in elk geval niet uit elkaar lopen. Blijkbaar doet dit het niet. Hebben jullie andere doelen.



Dan zou ik zeggen: bedank elkaar voor de fijne tijd en ga op zoek naar iemand die wel dezelfde doelen heeft. Ik heb meerdere vriendjes gehad in het verleden. Elk was goed voor die periode. En nu ben ik alweer 5.5 jaar bij mijn man en we passen nu precies bij elkaar. Eerder niet, hij wilde reizen, ik wilde studeren en settelen. Maar goed dat wij elkaar dus niet 10 jaar terug hebben ontmoet. Dan had het tussen ons niet gewerkt. Dus ik zeg: blijf niet hangen, maar ga ervoor.
Alle reacties Link kopieren
De sleur waar je inzit of voelt, is persoonlijk. Zoek het antwoord in jezelf, ga dingen doen je leuk vindt, vul je verlangens in. Als je van elkaar houdt laat je dan nket door gedachten , piekeren twijfelen uit elkaar drijven. Want wat je aandacht geeft groeit! Je houdt van elkaar, wees dankbaar voor de liefde enz dat je een lieve vriend hebt. Ga dit proces met jezelf aan, want in elke relatie zal dit altijd terugkeren.

Richt je aandacht op de dingen die er wel zijn en stop met piekeren, geniet van het leven. De tijd zal het je dan laten weten.



Groetjes
Alle reacties Link kopieren
quote:rob_uit_zeist schreef op 23 juli 2014 @ 10:14:

marilyn82, gemiddeld komt de echte sleur zo na een jaar of zeven.

Ga je dan na circa 7 jaar elke keer de relatie verbreken?



Dat gaat een keer ophouden natuurlijk.



En wat dan als je eerst een goede relatie verbreekt en daarna geen goeie vent meer kan vinden? En alleen maar foute mannen tegenkomt of mannen met een (te) grote rugzak.

Om er vervolgens achter te komen dat alle leuke mannen 'bezet' zijn? En de B-keus over is gebleven?



En jou afgewezen ex inmiddels een andere leuke vriendin heeft gevonden en ze erg gek op elkaar zijn?



Dan kan je je wel voor je kop slaan.



Ik blijf zeggen dat als een relatie helemaal goed is. En alleen de dingen een beetje gewoontjes (sleur) worden.....

Dan moet je de sleur aanpakken en niet de stekker uit een goede relatie trekken.



Je ruilt een goed rijdende auto toch ook niet in als de asbak vol is? Snap je?

Iedere relatie krijgt vroeg- of laat met sleur te maken. Daar ontkom je niet aan.



Verbreken doe je alleen als het ergens niet goed zit.

Maar anders kan je toch echt beter de sleur proberen te doorbreken.100% eens!
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat Doreia de spijker op z'n kop slaat. Jullie hebben een hele leuke tijd met elkaar gehad, maar op dít moment passen jullie niet bij elkaar. Het hangt niet alleen af van de juiste persoon, maar ook van de juiste tijd.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor de reacties. Ik denk dat Doreia inderdaad een goed punt heeft. Ik wil het echt niet zomaar opgeven, maar ergens in blijven hangen heeft ook geen zin. We moeten elkaar wel gelukkig maken en op dit moment is dat niet het geval.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven