Trouwen in 2013/2014 deel IX

14-11-2013 11:36 1989 berichten
Alle reacties Link kopieren




Voor alle romantische, stijlvolle, stoere, moderne, traditionele, net-een-beetje-anderse, ontzettend lieve bruiden en bruiden-to-be: een geheel nieuw, fris en vers topic!







Iedereen is welkom om zich hierbij aan te sluiten, kom lekker binnenvallen en vertel ons je aanzoek verhaal!



wil je in de tabel erbij, eruit of klopt er iets niet laat het even weten via pb of shout out, sorry als ik je nog niet toegevoegd heb, tis niets persoonlijks





naam datum budget Miriammm15 november 2013 Moniekkdecember 2013 Slappekletspraat 14 februari 2014 Elko half april 2014 Prulletje 2 mei 2014 filesofeetje 9 mei 2014 Marloes85 24 mei 2014 Doedel juni 2014 Raggedydoll juni 2014 Mssfiddler juni 2014 Bambam38 22 juni 2014 Lotte_joy 7 juli 2014 missmystique 11juli 2014 Missrabbit juli 2014 Spicy1958 begin juli 2014 Celine* juli 2014 Kippelingetje 1 augustus 2014 ¤4000,-/5000,- Lena91 augustus 2014 Musha augustus 2014 ¤15.000 Wished- 4 september 2014 AnnBritt 5 september 2014 ovb ¤10.000 Rosekapje 5 september 2014 ¤10.000,- EssientialBliss 12 september 2014 < ¤7000,- Zobella 12 september 2014 ± ¤10.000,- LaVerie Oktober 2014 ¤15.000 Groenogig_monster oktober 2014 HelgaC najaar 2014¤5.000,-Lisboa2015¤7.000,- missm83 mei 2015 voetjesinhetzand mei 2015 ¤6000,-/ ¤7000,- Pirel 13 mei 2015 Abigail8315 mei 2015¤10.000,- Sonietsjka 5 juni 2015 ¤20.000,-
Alle reacties Link kopieren
quote:roan2013 schreef op 16 april 2014 @ 19:36:

Dank jullie wel!



@ essentialbliss, wij hebben het nog niet helemaal rond maar zoals de planning er nu uitziet:



Rond 11.00-12.00 haar en make up en aankleden, ligt er aan hoelang ze bezig is, moet nog de proef doen

Dan om 15.00 opgehaald door aanstaande met auto en de fotograaf die volgt

Om 16.00 ceremonie gevolgd door receptie en borrel , waarna we met 25 gasten om 18.30 gaan dineren tot een uur of 22.00.

Wij hebben geen feest erachteraan omdat je dan vaak de mensen uitnodigt die je er overdag niet bij wilt hebben.

(Dat is onze mening hoor )

We zijn er nog niet over uit wat we daarna gaan doen mbt overnachting

En jullie?



...



Valt me op dat er geen tijd is ingeruimd voor het maken van fotos? Is dat een bewuste keuze?



Wij hebben besloten om in een hotel de huwelijksnacht door te brengen.
Alle reacties Link kopieren
@ roan, oh no heb ik je nu een nachtmerrie erbij gegeven? ik heb een zus tegenover wie ik 0 schaamte heb en zij ook niet bij mij dus dat wordt sowieso mn toilet buddy, maar volgens mij red ik het ook best alleen, misschien wel even het invalide toilet gebruiken hihi



wij slapen s' nachts in het hotel wat bij de trouwlocatie hoort, 2 nachten zelfs want naar ons idee zullen we de eerste nacht er weinig van zien, en nu kunnen we lekker de hele dag in onze kamer blijven hangen heurlijk!



valt mij inderdaad ook op, doen jullie geen fotosessie vooraf aan de ceremonie?
Alle reacties Link kopieren
Hier een meelezer!



Hoe doen jullie dat nu met de jurk en naar de wc gaan? Ik ben vandaag gaan passen (op lengte maken van de jurk) en heb nog geen idee hoe ik dat handig aan kan pakken.... het wordt in ieder geval een hokje gevuld met jurk haha!



Over dagindeling: 13 uur trouwen, 14 uur taart, 15-17 uur foto's, 17:30 diner, vanaf 20 uur feest.
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij is de tip vaak achterstevoren op het toilet gaan zitten...
'Dat was mijn spreekbeurt, zijn er nog vragen?'
Alle reacties Link kopieren
@toilet met jurk: ja volgens mij inderdaad ook achterstevoren en iemand meenemen die je jurk vasthoudt.

Ik krijg er als het goed is tips over wanneer ik mijn jurk de laatste keer ga passen/ophalen. En ook hoe mijn moeder hem dicht moet maken en dergelijke.



Welkom nieuwe meiden!

Roan, mijn broertje is vorig jaar echt het boeket vergeten toen hij ging trouwen. Maar ze konden er eigenlijk alleen maar om lachen en iemand heeft het nog snel op kunnen halen daarna. Dus ach, er valt altijd wel weer wat van te maken .



Wat schrijven jullie toch allemaal weer veel zeg. Ik houd het niet meer zo goed bij haha. Maar heb het nu ook wel druk met de laatste dingen voor onze eigen bruiloft.

Vandaag weer de hele middag geshopt voor de laatste spulletjes en mijn vriend en ik hebben net de hele avond samen zitten fimo-kleien voor de taart topper! Werkelijk, als je me dat een jaar geleden zou zeggen dat wij samen zouden gaan zitten kleien had ik je vierkant uitgelachen haha. Ach ja, alles voor een mooie dag he .
Dat was ik ook van plan idd. Gelukkig heb ik meerdere vriendinnen bij wie ik nul schaamte heb. Helaas is er op de verdieping waar de dj is maar 1 toilet. We hadden al bedacht dat de mannen naar de wc éen klein trappetje naar beneden moeten maar ik denk dat ik dan maar boven naar een ruimere wc ga. Toch wel handig om dat niet in een klein algemeen hokje te moeten doen.
Alle reacties Link kopieren
Morning ladies!



Wat heerlijk dat er zoveel geschreven is! Hele weekend gewerkt, maandag t/m gister tot 2200 uur, en dan is het heerlijk om over zoveel leuks bij te lezen!



Welkom aan alle nieuwe bruiden! En natuurlijk gefeliciteerd met jullie verloving!



@Rosekapje

Wat een vervelende situatie. Ik ben het met je eens dat je vriend er waarschijnlijk te makkelijk over denkt, maar ik kan me zijn gevoel ook wel voorstellen. Als je continue het idee krijgt dat wat je doet toch niet goed is dan zou ik ook geen zin hebben om er tijd in te steken.

Hier denk ik wellicht te makkelijk over maar waarom geen andere kerk? De hypocrisie dat ze liever hebben dat mensen liegen dan openlijk voor hun liefde en geluk uitkomen vind ik onbegrijpelijk. Wil je bij dat soort mensen horen? Wil je hen toelaten op zo’n bijzondere dag als je huwelijksdag terwijl ze eigenlijk helemaal niet blij zijn voor jullie?

Volgens mij heeft Minnim een goed punt met een minder intensieve locatie; uiteindelijk is de locatie niet waar het om gaat en het neemt volgens mij wel een boel stress weg.



@Dromer

Mbt cadeaus: ik denk dat je meer cadeaus op je lijst moet zetten dan je gasten hebt. Dat betekent in mijn ogen niet dat je hebberig bent, maar zo is er voor iedereen wel iets om uit te kiezen. Stel je voor dat je 10 gasten heb en 10 cadeaus op de lijst (er van uitgaande dat iedereen 1 cadeau geeft), dan heeft de laatste die de lijst krijgt niets meer te kiezen. Wat nou als het gaat om iets wat hij niet wil geven? Dan is diegene gedwongen om geld te geven. Zou ik persoonlijk niet blij mee zijn. Jullie prijs range lijkt me overigens uitstekend.

Activiteiten voor tijdens de huwelijkreis zou ik er zeker wel opzetten! Ikzelf zou dat veel leuker vinden om te geven dan een set theeglazen. Wellicht kun je de website van een duikschool erbij zetten zodat de duik of wat dan ook direct geboekt kan worden en jij een voucher kan krijgt. Op die manier hoeven mensen geen geld te geven als ze dat willen. (Overinges is het in NL totaal geen probleem om geld te vragen.)



@Spciy

Super dat jullie je openingsdansnummer hebben. Wat is het geworden?



Mbt verplaatsen en spreken met gasten

Tijdens het diner zitten we gewoon aan dezelfde tafel. Wellicht dat we verplaatsen bij verschillende gangen, maar het zit niet in de planning. We ruimen genoeg tijd in om iedereen tijdens de receptie te spreken.



@AnnBrit

Wat fijn van je jurk!!!



Mbt Kouseband

Ik zie de meerwaarde niet, en vind het eigenlijk een beetje genant dat mijn (dan) man onder mijn rok moet staan graaien.



@LaDouceFrance

Openingsidee als je niet wil dansen: een confettikanon afschieten en vooraf je getuigen, ceremonio’s, en vriendjes en vriendinnetjes instrueren dat ze wanneer jullie dat doen ze direct op de dansvloer moeten komen dansen.

Vriendinnetje van mij wilde geen lange openingsdans, ze koos een nummer uit dat 15 seconden langzaam was en daarna up tempo werd. Dat was onze cue om te komen dansen. Iedereen volgende ons voorbeeld.



@Marloes

Vroegen ze dat echt op Aruba? Dat is briljant en bizar tegelijkertijd. Ik voel me altijd enorm superieur tegenover dat soort etenspraktijken. No wonder everyone is fat. Mensen hebben echt geen idee meer wat ze naar binnen schuiven.



AS is overigens erg fan van de Europese manier van dineren, de discussie over de planning zal niet met hem zijn maar meer met de locatie!



@MrsNEM

Ook als je ceremonie rond 2000 uur is moet je eigenlijk wel zorgen dat er een eetgelegenheid in de buurt is voor je gasten; als ze er rond 1930 moeten zijn (en men is altijd te laat dus dat moet je wel op de uitnodiging zetten), zou het vervelend zijn als het voor hen nog een uur rijden is.



@Musha

Dassen klinken goed! Mag ik vragen waar je ze vandaan hebt? AS wil graag een oranje das (themakleur) maar in de US zijn het altijd van die slappe gevalletjes die je nooit mooi kan strikken.



Voor wat betreft onze planning: we hebben een nieuwe locatie gekregen van de wedding planner, en die is ook prachtig! We wachten nu op de bevestiging dat ze bitterballen kunnen maken (of dat we die zelf mogen aanleveren), op een sample menu, en op de officiele quote. Met een beetje geluk kunnen we voor het eind van de maand de locatie vastleggen!



Niet direct huwelijk-gerelateerd maar wel leuk: onze wederzijdse ouders hadden gister een meet the parents!
Accept what you can't change, change what you can't accept
Alle reacties Link kopieren
En hoe ging de ontmoeting?



Hier ligt het allemaal een beetje stil. Ik ben erg druk en tot eind juni heeft de bruiloft niet de hoogste prioriteit.
I choose happy!
Alle reacties Link kopieren
@ Magnolia & Musha



Ja, dat is dus ook waar wij een beetje mee zitten... De enige mogelijkheid is om dit tijdens de borrel te doen, we zitten op een prachtige locatie waar we ook de 'portret'foto's willen maken.

Dus dat scheelt...iets

De fotograaf is erbij vanaf het moment van ophalen en in de auto (leek ons ook leuk en er was nog een plekje over), maar we stoppen niet onderweg. Juist omdat de locatie zo mooi is.



@ Musha

Haha ja! Kon er niet van slapen vannacht

Nee hoor :-) ik heb er gewoon echt niet aan gedacht dat ook

bruiden naar de wc moeten...



@ Marloes85, ja daar heb je helemaal gelijk in, vind het normaal al niet prettig op een algemene, laat staan met je mooie jurk.



@Sonietsjka, oeh spannend, hoe ging het?



@ allemaal: jullie ook van harte met het voorgenomen huwelijk!
Just because I rock, doesn't mean I'm made of stone.
Alle reacties Link kopieren
quote:roan2013 schreef op donderdag 17 april 2014 09:19 @ Magnolia & Musha



Ja, dat is dus ook waar wij een beetje mee zitten... De enige mogelijkheid is om dit tijdens de borrel te doen, we zitten op een prachtige locatie waar we ook de 'portret'foto's willen maken.

Dus dat scheelt...iets

De fotograaf is erbij vanaf het moment van ophalen en in de auto (leek ons ook leuk en er was nog een plekje over), maar we stoppen niet onderweg. Juist omdat de locatie zo mooi is.



"



@roan: wel zonde om tijdens de borrel te doen misschien. Je hebt dan minder tijd om met de gasten te praten. Is het niet een idee om al eerder naar de locatie te gaan en daar ongeveer een uur voor de ceremonie foto's te maken. Eigenlijk zoals wij ook onze dag hebben ingedeeld qua foto's. Ik laat ook foto's maken tijdens het opmaken/aankleden
Alle reacties Link kopieren
@Sonietsjka



Wat bedoel je met eetgelegenheid als de ceremonie om 20.00 is? Voor naaste familie gewoon een diner, andere gasten komen savonds. Als je een avondfeest hebt verwacht je toch ook geen eten? - behalve hapjes.

Ik denk dat iedereen dat prima zelf kan regelen.
Geniet van elke dag!
Alle reacties Link kopieren
Ja, het is niet ideaal,maar het moet kunnen.

We willen juist graag als laatste aankomen op de locatie, zodat de ceremoniemeester iedereen naar buiten kan begeleiden als wij onze entree maken.



Beetje flauw als ze ons dan al hebben zien rondhuppelen
Just because I rock, doesn't mean I'm made of stone.
Alle reacties Link kopieren
Eerste ontmoeting ging goed! Gister was alleen ophalen van het vliegveld en naar het hotel brengen (ouders kwamen begin van de avond pas aan) maar vandaag gaan ze een rondvaart maken en uit eten en iedereen heeft er nu al zin in! Had ook niet anders verwacht maar het is toch altijd fijn als iets positief uitpakt .



@Mrsnem

Uiteraard verwachten gasten geen eten als ze bij jullie arriveren. Maar ze zullen toch van te voren moeten eten (dat is tenslotte etenstijd).

Het zou goed zijn om in de buurt van de locatie een paar restaurants te hebben waar gasten die niet bij het eten zijn op eigen gelegenheid kunnen gaan eten.

Voor mensen die in de buurt van de locatie wonen is het geen issue, maar stel je gaat trouwen in Nijmegen, en er komen gasten uit Alkmaar, die zouden of thuis eten van de voren en dan nog twee uur rijden (en als je er om 1930 moet zijn komt dat wellicht niet heel goed uit met etenstijd), of ze gaan eerder naar Nijmegen en eten daar omdat het handiger uitkomt.

Het zou onhandiger zijn als je een locatie in Noord-Oost Friesland op het oog hebt en het dichtsbijzijnde restaurant voor voorgenoemde situaties is nog 50 minuten rijden.



Je bent geenzins verplicht om hier rekening mee te houden, maar gasten waarderen het altijd wanneer er over dat soort dingen wordt nagedacht. Het is behulpzaam.



@Roan

Foto’s maken tijdens de borrel is in de VS heel normaal. Dat is de enige reden dat ze de borrel (‘cocktail hour’) hebben; om de gasten te entertainen terwijl het bruidspaar foto’s maakt met het bruidspersoneel.

Maar gewoon je borrel iets langer zodat je tijd hebt voor foto’s en om met je gasten te praten.
Accept what you can't change, change what you can't accept
Alle reacties Link kopieren
Thanks voor je uitleg! We trouwen ook in Nijmegen

Families komen enkele uit het Noorden. Ik kan ze idd een suggestie geven om ergens te eten samen (die kant van de familie) aan de andere kant zijn ze ook wel zo makkelijk dat ze thuis gewoon iets vroeger eten.
Geniet van elke dag!
Even een kort vraagje tussendoor, zoals een aantal wellicht nog weten hebben wij een goodie bag als bedankje die we op de bedden van onze gasten zetten.



De tasjes zijn binnen maar nu moeten ze nog gevuld worden. Dit is het idee:

Pers brief

Weckpotje met zelfgemaakte chutney

Pakje zakdoekjes

Oordopjes

Gezichtsmaskertje voor de dames

Flesje Spa

Sterretjes

Bellenblaas voor degene die vrijdag al komen



Ik wil er nog iets bij maar het moet ook niet te prijzig worden... Iemand nog een idee?
Alle reacties Link kopieren
Wat grappig! Ik noemde Nijmegen als voorbeeld (dacht eerst over Maastricht, maar dat leek weer een tikje extreem) Nijmegen is trouwens een superleuke stad!



Je bent niet verantwoordelijk voor ze maar je kunt altijd de ceremonio vragen om een paar restauranttips in de ceremoniemeester brief te zetten. Dan zijn mensen vrij om er iets mee te doen of niet.

Ik zou zelf ter plaatse gaan eten; je weet nooit wat er gebeurt met files of autopech etc. Huwelijken wil je niet missen!
Accept what you can't change, change what you can't accept
Alle reacties Link kopieren
quote:roan2013 schreef op donderdag 17 april 2014 09:58 Ja, het is niet ideaal,maar het moet kunnen.

We willen juist graag als laatste aankomen op de locatie, zodat de ceremoniemeester iedereen naar buiten kan begeleiden als wij onze entree maken.



Beetje flauw als ze ons dan al hebben zien rondhuppelen Daarom hebben wij 30min speling en laten we de cm in de brief zetten dat gasten niet eerder dan half 3 mogen komen. Dus dan kunnen wij ons terugtrekken en een entree maken. Op onze locatie hebben ze daar ook over mee gedacht als we bv iets met een auto willen. Is niet zo maar kan. Wij gebruiken waarschijnlijk een mooie trap in de locatie zelf
Alle reacties Link kopieren
@Marloes

Geen idee wat de mogelijkheden en/ of de kosten zijn maar gooi gewoon even een paar dingen op:

• Paracetamol

• Hartige snack (zakje chips, nootjes, japanse mix, etc.)

• Zoete snack (M&Ms, dropjes, winegums, karamel, etc. )

• Sultana’s/ Liga’s/ of hoe heten die dingen, granola bars – van die granenrepen.

• Appel, banaan, ander soortig fruit

• Plattegrond van de omgeving en lijstje met dingen die er te doen zijn voor the day after of voor later (als mensen langer blijven)

• Iets aanders te drinken dan water (toegevoegd aan het flesje water) dubbel fris, cola, pakje druivensap oid.

• Kauwgom/ pepermuntjes

• Hand sanitiser (weet niet precies hoe dat in het Nederlands heet)

• Een local ‘souvenir’: kaas, bier, mosterd, jam, stroopwafels of iets niet-eetbaars van de streek waar jullie trouwen

• Miniflesje wijn, champagne, whiskey, brandy, andere alcoholische versnapering

• Antimugspul (als de locatie dicht bij water is)

• Zonnebrandcreme (als het lekker weer is)

• Een gebrande CD met liedjes van de dag

• Iets wat specifiek bij jullie past; houden jullie van bridge of andere kaartspelen, een spel kaarten.
anoniem_145695 wijzigde dit bericht op 17-04-2014 11:45
Reden: Aanvulling
% gewijzigd
Accept what you can't change, change what you can't accept
Alle reacties Link kopieren
quote:Marloes85 schreef op 17 april 2014 @ 11:06:

Even een kort vraagje tussendoor, zoals een aantal wellicht nog weten hebben wij een goodie bag als bedankje die we op de bedden van onze gasten zetten.



De tasjes zijn binnen maar nu moeten ze nog gevuld worden. Dit is het idee:

Pers brief

Weckpotje met zelfgemaakte chutney

Pakje zakdoekjes

Oordopjes

Gezichtsmaskertje voor de dames

Flesje Spa

Sterretjes

Bellenblaas voor degene die vrijdag al komen



Ik wil er nog iets bij maar het moet ook niet te prijzig worden... Iemand nog een idee?



haha ik was echt enorm aan t nadenken wat een pers brief was, maar neem aan dat je persoonlijke brief bedoeld? daar heb ik je wel eerder over gehoord.



ehh paracetamol?

misschien iets van een chocolaatje? (gewoon een zak celebrations ofzo uitdelen)

zo'n oogcompress

misschien oordoppen voor de gene die naast de snurkers liggen
Alle reacties Link kopieren
quote:Marloes85 schreef op 17 april 2014 @ 11:06:

Even een kort vraagje tussendoor, zoals een aantal wellicht nog weten hebben wij een goodie bag als bedankje die we op de bedden van onze gasten zetten.



De tasjes zijn binnen maar nu moeten ze nog gevuld worden. Dit is het idee:

Pers brief

Weckpotje met zelfgemaakte chutney

Pakje zakdoekjes

Oordopjes

Gezichtsmaskertje voor de dames

Flesje Spa

Sterretjes

Bellenblaas voor degene die vrijdag al komen



Ik wil er nog iets bij maar het moet ook niet te prijzig worden... Iemand nog een idee?



Ik zou idd iets van een sultana doen ofzo...

Slaapmasker?



@ Sonietsjka, ja dat lijkt me een goede optie, thnx!



@ Magnolia, bedankt voor je tip, maar we stick to the plan.

Mede ook om we een jong kindje (9 maanden oud) hebben en alle slaap die ze meekrijgt mooi meegenomen is
Just because I rock, doesn't mean I'm made of stone.
Persoonlijke brief moet het inderdaad zijn, haha



We zaten eerder al te denken aan een miniflesje bubbels maar dat wordt weer iets te prijzig. Vind het wel een heel leuk idee om er een aantal celebrations bij in te doen en iets te doen in de omgeving. Bij de vvv daar hebben ze info boekjes over Spa, denk dat ik daar ga vragen om een hele stapel van die boekjes voor bij in de zakjes. Leuk!



Andere ideen met een max van ¤0,50 pp zijn welkom en anders laten we het gewoon zo.
Alle reacties Link kopieren
Wat doen jullie trouwens voor taart? Wij moeten in mei hiervoor naar de banketbakker, lekker proeven...



Las ook al iets over een echte kaastaart, leuk idee ook!
Just because I rock, doesn't mean I'm made of stone.
Alle reacties Link kopieren
misschien nog even de euroland, bigbazaar, action in hoppen marloes...



@ taart, wij gaan vanavond praten bij onze bakster, dus ben erg benieuwd, iemand nog tips wat ik haar moet vragen behalve da aflevering en of ze suiker of rolfondant gebruikt?
Alle reacties Link kopieren
@ musha, goede vraag.. ben ook benieuwd naar tips!
Just because I rock, doesn't mean I'm made of stone.
Wij doen idd zo'n kaastaart dus heb geen goede tips... Misschien wel handig om iets over de aflevering af te stemmen als het heel warm is? Zou zonde zijn als de taart al half smelt... En verder natuurlijk een mooie vorm, taarttopper en lekkere vulling(en) kiezen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven