Trouwen in 2013/2014 deel IX

14-11-2013 11:36 1989 berichten
Alle reacties Link kopieren




Voor alle romantische, stijlvolle, stoere, moderne, traditionele, net-een-beetje-anderse, ontzettend lieve bruiden en bruiden-to-be: een geheel nieuw, fris en vers topic!







Iedereen is welkom om zich hierbij aan te sluiten, kom lekker binnenvallen en vertel ons je aanzoek verhaal!



wil je in de tabel erbij, eruit of klopt er iets niet laat het even weten via pb of shout out, sorry als ik je nog niet toegevoegd heb, tis niets persoonlijks





naam datum budget Miriammm15 november 2013 Moniekkdecember 2013 Slappekletspraat 14 februari 2014 Elko half april 2014 Prulletje 2 mei 2014 filesofeetje 9 mei 2014 Marloes85 24 mei 2014 Doedel juni 2014 Raggedydoll juni 2014 Mssfiddler juni 2014 Bambam38 22 juni 2014 Lotte_joy 7 juli 2014 missmystique 11juli 2014 Missrabbit juli 2014 Spicy1958 begin juli 2014 Celine* juli 2014 Kippelingetje 1 augustus 2014 ¤4000,-/5000,- Lena91 augustus 2014 Musha augustus 2014 ¤15.000 Wished- 4 september 2014 AnnBritt 5 september 2014 ovb ¤10.000 Rosekapje 5 september 2014 ¤10.000,- EssientialBliss 12 september 2014 < ¤7000,- Zobella 12 september 2014 ± ¤10.000,- LaVerie Oktober 2014 ¤15.000 Groenogig_monster oktober 2014 HelgaC najaar 2014¤5.000,-Lisboa2015¤7.000,- missm83 mei 2015 voetjesinhetzand mei 2015 ¤6000,-/ ¤7000,- Pirel 13 mei 2015 Abigail8315 mei 2015¤10.000,- Sonietsjka 5 juni 2015 ¤20.000,-
Alle reacties Link kopieren
quote:magnolia81 schreef op vrijdag 18 april 2014 16:18 Mooie taart musha!



Ik bedacht dat het leuk zou zijn om de taart in dezelfde kleur/stijl te doen als de kaart.

Wij willen onze kaarten via internet bestellen. Geen drukker oid, vinden we te duur. Heb al mooie kaarten gezien bij kaartje2go en tadaaz. Iemand ervaring mee? Of nog andere tips waar we kaarten kunnen bestellen?



Poobies

Belarto

Cardxl



Geniet van elke dag!
Alle reacties Link kopieren
Wij doen als bedankje op de dag zelf bruidsuiker en laten door de fotograaf een foto maken die we gaan gebruiken voor het versturen van bedankkaarten een paar weken later
Alle reacties Link kopieren
Poobies had ik ook al gevonden. Andere twee ga ik bekijken! Thanks
Alle reacties Link kopieren
Poeh sorry, werden het toch nog 3 Posts..



Zobella: check even of je locatie schotelgeld rekent. Als een locatie zelf taarten heeft, en je kiest voor een "ik neem hem zelf mee" taart, rekenen ze daar vaak schotelgeld voor (vaak rond de 2,50 pp.)



Ook voor de rest een tipje eventueel..
Geniet van elke dag!
Alle reacties Link kopieren
Mooie taart musha. Maken jullie die ene laag ook zo hoog?



Minnim, tompoucen zijn inderdaad heerlijk dus daar zal iedereen vast blij mee zijn!

En leuk idee van de bedankjes!



Bedankjes zijn in mijn ogen gewoon een leuk aardigheidje voor de gasten. Ik denk dat je er vooral rekening mee moet houden dat 80% er niks mee doet/weggooit. Dus iets eetbaars wordt dan misschien nog wel opgegeten. Of je moet iets goedkoops doen waarvan het niet zonde is als iemand het weggooit. Of je moet gewoon heel veel geld hebben dat het niet uitmaakt haha .

Wij hebben een soort plastic eieren, die open kunnen, met grappige gezichtjes erop in pastelkleurtjes en die vullen we met persoonlijk bedrukte m&m's. (De eieren vond ik gewoon heel grappig, ik ben wel van de lollige dingen, en ben ook ten huwelijk gevraagd met een ei, dus vandaar maar als anderen de lol er niet van inzien en hem weggooien is het ook prima).



Zobella, fijn he om wat dingen af te strepen . Vind ik ook altijd.



Hier nu bijna alles geregeld, maar er moeten nog wel wat kleine dingen gebeuren hoor.

Ben nog bezig met onze zelfgemaakte taarttopper. We moeten de dans nog leren, ik moet mijn schoenen nog inlopen, de bedankjes nog vullen, mijn jurk nog ophalen, een plattegrondje met namen doorgeven aan de trouwlocatie voor de ceremonie, de tuin nog een beetje opknappen voor het ontvangst hier thuis aan het begin, het huis schoonmaken (ramen wassen enzo, onze bouwval is namelijk niet zo netjes natuurlijk), we hebben van die stickertjes van 'i do' en 'me too' voor onder onze schoenen die we er nog onder moeten plakken, dat soort dingen. Maar is allemaal maar klein.



Verder moeten we de dag van tevoren ook nog wel wat doen zoals het snoepbuffet klaarzetten en wat dingen op de tafels enzo op de feestlocatie. En hier thuis wat tafels dekken en dergelijke voor de lunch. Broodjes hebben we besteld, dus die hoeven we gelukkig niet te smeren nog. (Dit is dan voor de mensen die erbij zijn als mijn aanstaande mij ophaalt thuis).
Alle reacties Link kopieren
Dat vind ik ook wel een leuke mrsenm, dan zullen mensen het eerder neerzetten of ophangen denk ik. Leuke herinnering aan.
Just because I rock, doesn't mean I'm made of stone.
Alle reacties Link kopieren
Hallo Meiden!





Ik heb vandaag vrij dus zit alweer de hele middag achter de pc te spitten naar ideeen. Ook wij gaan voor eetbare bedankjes, bijv een potje met snoepjes erin en daarop tekst ´´ Bedankt ´ Of onze namen en trouwdatum. Ik denk dat mensen dat wel altijd opeten en dat hoeft ook niet zoveel te kosten.

Ik kom maar niet uit over de dag indeling. Wij trouwen om 14:30, vriend en ik slapen beide niet thuis, maar mijn ouders en zijn ouders wonen op ruim 1 uur rijden van elkaar.. En wij trouwen op vrijdag dus dat is gewoon een werkdag. Ik zie dat niet zo zitten dadelijk zitten we met file of wat dan ook, en het lijkt mij ook gewoon echt niet praktisch dat vriend eerst nog uur moet rijden om mij op te halen en dan nog ruim een halfuur naar onze eigen woonplaats waar we gaan trouwen. Dat vriend thuis slaapt en ik bij mijn ouders zou kunnen, dan hoeft hij maar een halfuur te rijden ( dit is binnen door weg) dus kans op file nihil, maar dit betekend ook dat zijn ouders dan bij ons thuis moeten slapen nacht van tevoren. Ik weet niet of ik dat allemaal wel wil, goede tips of ideeen zijn echt van harte welkom, want ik kom er echt niet uit! Grrrrr... even afkuren
Weet wat je zegt, maar zeg niet alles wat je weet
Alle reacties Link kopieren
Prulletje; wat tof die eieren! Zou ik ook wel waarderen hoor



Roan: thanks



Wished: Oh frustratie! Kun je niet een hotel of B&B boeken voor zijn ouders? Scheelt jou vooral heel veel stress..
Geniet van elke dag!
Alle reacties Link kopieren
@ Mrsnem



Hebben we inderdaad voor gekeken.

Zijn ouders en mijn ouders verblijven de nacht van de trouwdag ook in een hotel, we zaten ook te denken om dan inderdaad gewoon een nacht eerder al te boeken.. Dat is wel een optie, kost wel wat meer moeten we even kijken of we daarin uit komen.

Dat hotel is in de plaats waar wij ook trouwen en wonen, dan blijft het feit nog dat hij sochtends naar mijn ouders moet rijden (ong 35 min)

En daarna weer terug, eigenlijk zou het nog makkelijker zijn als we beide in dat hotel slapen maar dan is het ophaal moment minder in een hotel ghihihi

wat een stress.....
Weet wat je zegt, maar zeg niet alles wat je weet
Alle reacties Link kopieren
Waarom is het ophaalmoment minder?

Boek gewoon kamers die niet naast elkaar liggen, sochtends na het ontbijt beide naar de ouders en omkleden, en dan zien jullie elkaar gewoon ergens buiten, of onder aan een trap..

Een beetje hotel heeft daar wel een gaaf plekje voor hoor. Ook voor de "make up" foto's kun je een leuk hoekje opzoeken..
Geniet van elke dag!
Alle reacties Link kopieren
En jij thuis slapen (dus in jullie eigen huis) en dan kunnen jouw ouders ook daar slapen. Hoeft vriend maar 1x 30min te rijden
Alle reacties Link kopieren
Magnolia,

Wij hebben onze kaarten bij kaartje2go gemaakt en besteld. Goed te personaliseren en niet te duur. Ook hebben wij onze bruidstaart op de kaart afgestemd.... mooi!
Alle reacties Link kopieren
@ Mrsnem



Dat is waar.. het is een ontzettend mooi hotel dus we kunnen weleens gaan kijken wat daarin de opties zijn



Bedankt Magnolia ook voor de tip. Ik hou alles in gedachte.
Weet wat je zegt, maar zeg niet alles wat je weet
Alle reacties Link kopieren
Over hotels gesproken; weet iemand een mooi hotel in de buurt van Utrecht? Met bijzondere suites? (bijvoorbeeld:

in Alkmaar zit een hotel met een privé zwembad in de suite maar we willen niet nog een klein uur hoeven rijden na de drukke dag)
Just because I rock, doesn't mean I'm made of stone.
Alle reacties Link kopieren
Geen hotel roan, maar een B&B in abcoude: villa oldenhoff. Luxe kamers/suites met super vriendelijke eigenaren. Weet niet of het te ver rijden is voor je
Alle reacties Link kopieren
Zo'n taart lijkt mij geweldig: taart gewoon lekker simpel!



Bedankjes doen wij waarschijnlijk ook simpel. Zakje van tule met hartjessnoepjes erin. Kaartje met lintje eraan bevestigen. De bedankjes van Elko vond ik ook geweldig, maar wordt te duur voor ons
Alle reacties Link kopieren
quote:roan2013 schreef op vrijdag 18 april 2014 18:34 Over hotels gesproken; weet iemand een mooi hotel in de buurt van Utrecht? Met bijzondere suites? (bijvoorbeeld:

in Alkmaar zit een hotel met een privé zwembad in de suite maar we willen niet nog een klein uur hoeven rijden na de drukke dag)



Ja ik (doh)..



Suite met Jacuzzi en mooi hotel:

http://www.nederlanden.nl/nl/kamertypes.html



Bruidssuite mitland



http://www.mitland.nl/hotelkamer-utrech ... ssuite.htm
Geniet van elke dag!
Alle reacties Link kopieren
@Magnolia, thnx ik ga ff google'n



@ mrsnem, je bent een bruiloft-orakel thnx, ga ik ook google'n
Just because I rock, doesn't mean I'm made of stone.
Alle reacties Link kopieren
Yes! We zijn eruit...

Vriend slaapt gewoon in ons eigen huis met zijn ouders, en komt mij sochtends ophalen (halfuurtje rijden ) scheelt toch ruim als dat hij vanuit zijn ouders huis moest vertrekken.



En eindelijk zijn we ook uit over de rest van de dagplanning.

Doen jullie bij het gemeentehuis nog een soort 'entree ', dat de daggasten al zitten en jullie binnen komen? zit daar over te twijfelen...
Weet wat je zegt, maar zeg niet alles wat je weet
Alle reacties Link kopieren
mooie taart ook fleur!



@ prulletje, ja die onderlaag wil ik graag zo hoog, en dat was geen probleem gelukkig :D

echt aftellen voor jou, maar dat klintk alsof te allemaal goed te doen is..

ik hoorde dus van onze taarten mevrouw dat ze een week voor haar eigen bruiloft nog geeneens een jurk had, ze had eigenlijk niets met trouwen dus ze had zich er niet erg mee bezig gehouden haha, talk about stress momentje, maar uiteindelijk is het haar wek gelukt in een mooie jurk te trouwen..
Alle reacties Link kopieren
oh ja @ marloes, ik slaap ook gewoon lekker in eigen huis en vriend slaapt bij zijn ouders. mijn moeder is er niet heel blij mee, maar heeft het geaccepteerd het scheelt gewoon zooo veel gedoe, trouw/feestlocatie zijn 10 min lopen van ons huis en de avond er voor gaan we daar ook nog versieren, dan zou ik daarna nog naar mijn ouders moeten, en op vrijdag in de spits mijn vriend mij komen halen, ik vind dat zonde van de tijd, bovendien slaap ik veel lekkerder in eigen bed..



vergeet ook helemaal te zeggen dat vriend zijn pak binnen heeft, hij is er helemaal blij mee en ik ben zooooo benieuwd.



zelf ben ik gaan winkelen met moeder en schoonmoeder, maar helaas weer niet geslaagd voor schoonmoeder (moeder heeft al iets) wel kwam ik 2 verschillende volkswagen busjes tegen! precies waar we naar op zoek waren, de chauffeur aangesproken en 1 van de 2 is nog beschikbaar op onze datum (andere was errug duur) , dus dat valt misschien ook wel zo in onze schoot haha
Alle reacties Link kopieren
Wished, fijn dat het nu geregeld is .



Mijn vriend en ik slapen gewoon samen in ons eigen huis de nacht van tevoren. Ik ben al jaren het huis uit. Ik zou het dan raar vinden om ineens weer bij mijn ouders te gaan slapen. Daarbij is dat ook meer dan een uur rijden hiervandaan dus dat is sowieso niet handig. De ouders van mijn vriend wonen wel dichtbij, maar mijn vriend slaapt lekker naast me. Ik zou echt niet de avond van tevoren met mijn stresshoofd alleen in bed willen liggen.

Maar dat ben ik hoor .

Mijn moeder, zusje, ceremoniemeester en haar vriend komen wel bij ons slapen diezelfde avond, omdat ze anders veel te vroeg weg moeten 's ochtends.



Een week van tevoren nog geen jurk?! Dan hou je echt niet van trouwen nee haha. Dat was bij mij het eerste wat ik had juist!



Fijn dat je vriend zijn pak heeft en leuk van dat busje!

Voor mij is het nog een verrassing welke auto we hebben. Vriend heeft het geregeld en ik zie het 2 mei pas... ben benieuwd!
Alle reacties Link kopieren
Over het aankomen bij het gemeentehuis, daar moet je denk ik even goed over nadenken. Mensen die ik ken stonden daar in hun mooie jurk en pak nog ong 30 min te wachten en toen ging iedereen die aan kwam hun dus al zoenen. Maar dan heb je dat dus meerdere keren... Zo'n felicitatie rij...
'Dat was mijn spreekbeurt, zijn er nog vragen?'
Alle reacties Link kopieren
Ik hoef gelukkig niet alleen te slapen, dat zou ik ook niet trekken haha, mijn moeder en zus komen slapen, kunnen we s'ochtends lekker met zn 3en aan de champagne :P



spannend die auto majorie! leuk dat je vriend dat doet!



over t gemeentehuis(in ons geval trouwlocatie): iedereen wacht ons op met een borrel, daarna laten wij de gasten in de zaal gaan zitten en gaat vriend mij vooraan opwachten, bruidsmeisje mag dan voor mij en vader uit de zaal in lopen.. lekker oldskool..
Alle reacties Link kopieren
@aankomst: vriend haalt mij eerst thuis op. Daar zijn al een paar mensen bij (ouders, broers/zussen, opa/oma) dus die zien ons al eerder. Dan lunchen we eerst even samen bij ons thuis. Daarna moet iedereen naar de trouwlocatie, dus ook de andere daggasten die niet bij het ophalen waren. Die moeten dan allemaal in de 'zaal' gaan zitten en dan komen eerst de bruidsmeisjes, dan vriend met zijn moeder en daarna ik met mijn vader binnen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven