Twee liefdes vervolg

13-10-2006 14:01 701 berichten
Alle reacties Link kopieren
Maar ff een nieuwe geopend :) Brokenheart ik denk dat je het jezelf op deze manier heel erg moeilijk maakt. Ze kiest niet voor je en zal dat waarschijnlijk ook niet doen. Jij kan zo geen toekomst opbouwen als je hierin blijft hangen. Ook ik heb geproneerd (en probeer ik nu nog) om de situatie te accepteren zoals hij is. Maar dat gaat zo tegen je gevoel in. Soms heb ik dagen dat het prima gaat maar meestal voel ik me er gewoon ellendig onder. Stoppen is de enige optie maar ja het isssss zoooo moeilijk.
Alle reacties Link kopieren
Hoi meiden,

hee Yoaska, wat is er gebeurt. Ik wil je heel veel strekte wensen want ik weet wat je nu doormaakt. Huil maar veel en schrijf hier van je af maar doe geen dingen waar je later spijt van krijgt. (heb tot m'n grote spijt in deze situatie alles aan m'n nr 1 opgebiecht)

@Mar1ies, ik hoop dat je de juiste beslissing neemt, jij ook veel sterkte.



Alle anderen, weet je zeker dat dit iets is wat je eigenlijk niet wilt, stop er dan mee. Ik weet echt hoeveel pijn het doet en heb er ook liters tranen om gehuild. Nu eindelijk lijk ik de afstand te kunnen nemen, na ruim 1 jaar!!!!





even een feit:

De cijfers laten zien dat maar 2% van de getrouwde mannen uiteindelijk bij zijn vrouw weggaat om met z'n minnares verder te gaan.

Zegt dit niet genoeg!!!???



Veel sterkte en liefs allemaal*;
Alle reacties Link kopieren
oeps, mosterd na de maaltijd!!!
Alle reacties Link kopieren
Hey meiden, hier ben ik terug!!!Het is best goed gegaan!!! Ik ben ongeveer een uurtje bij nr2 geweest. Nr1 is gewoon thuis gebleven en had het er helemaal niet zo moeilijk mee als hij had verwacht. Ook niet toen ik terug thuis was en toen ik vertelde dat het gesprek toch iets anders gelopen is dan verwacht...Het viel me echt goed mee om hem te zien. We hebben een goed gesprek gehad, maar het liep toch niet helemaal zoals verwacht. Ik heb hem duidelijk kunnen zeggen dat ik geen relatie met hem wil en dat ik mijn huwelijk niet zal opgeven voor hem. En toen... zei ik dat ik enkel seks met hem wil. En dat dat zeker nog zal gebeuren, eens zijn werk in ons huis klaar is (ik wil niet teveel details geven, maar lijkt me voor de goede verstaander wel voldoende duidelijk zo). Over enkele weken spreken we opnieuw af en dan... laten we ons lekker gaan! Het voelt zo goed, zo 'natuurlijk', op die manier, ineens wist ik ook 'dit is wat ik écht wil'. Het beste van twee werelden.... En ja, hij is verliefd op me, maar is wel blij met de duidelijkheid nu, hij weet dat hij niet meer moet verwachten en kan er zich wel bij neerleggen.We hebben niets gedaan, op een knuffel en wat zoenen na (wat fijn, die armen weer om me heen!!!), want ik zat net middenin m'n vruchtbare periode en ik mag dan wel geil zijn, ik ben niet gek ;-) Ik wacht nu al zo lang, kan heus nog wel enkele weken langer wachten...Thuisgekomen heb ik het ook zo aan m'n man verteld en hij reageerde echt super positief. Hij vindt als dit is wat ik écht wil, dat ik er dan maar voor moet gaan, hij wil me dan niet tegenhouden. Zolang onze relatie er maar niet onder lijdt en er geen risico is om uit elkaar te gaan en dat er niets stiekem gebeurt, kan hij er naar eigen zeggen mee leven... Onwerkelijk, hé? Nu moet ik er wel bijvertellen dat man en ik erg lang beste vrienden zijn geweest voor we een relatie kregen en dat we elkaar toen ook wel met anderen hebben zien 'rotzooien' en zo. Dat maakt het misschien iets makkelijker te verteren voor hem? Hij wist ook toen al dat ik nogal seksueel ben en ik nam het ook toen (in m'n studententijd) niet altijd zo nauw met monogamie, dus het komt voor hem niet als een complete verrassing, het hoort zo'n beetje bij mij, zo ziet hij het nu.... (bloos). Ik kan het bijna niet geloven dat het allemaal zo loopt... Ik dacht afscheid te nemen van nr2 vandaag en toen dat niet lukte (ik kreeg het niet gezegd en wil hem nog te graag als minnaar aanhouden), en mijn man laat het toe... Het zal vast nog wel moeilijk zijn, nog dipjes en weerslag, maar ik heb vandaag een grote stap gezet: langsgeweest bij nr2 met medeweten van nr1!!! En dat ging dan ook nog eens goed, ook voor nr1. ..Wordt ongetwijfeld vervolgd... (en vanavond of morgen kom ik weer bijlezen en reageren, beloofd!!!)Kus,Marlies
Alle reacties Link kopieren
jeetje Marlies en Yoaska,

Het is zo begrijpelijk allemaal, het niet kunnen loslaten, het fijne gevoel van zijn armen om je heen!

Marlies en voor jou is het nu allemaal duidelijk geworden, voor jou en je nr1, maar kijk uit, nr2 is WEL verliefd op jou,

Thea, jij ook succes, reageer later meer,

groetjes Anna
Alle reacties Link kopieren
@Daantje, hoe is het nu met jou??



Weer een slapeloze nacht :( denken, piekeren en er uit niet uit komen.

Gisteravond met mijn vriendin uit wezen eten, gelukkig weet zij als enige wat er speelt en kon ik mijn verhaal kwijt. Zo ook smsen met mijn nr. 2 want die was ook lekker bezig...



Hij antwoordde op mijn sms dat zijn verstand zei dat het inderdaad beter is te stoppen maar dat gevoelsmatig niet aan kan. Dus wil hij me blijven zien maar minder vaak. Maar, wil ik dat dan. Wat jij schrijft Marlies over jouw nr. 2 - dat ben ik bij voor mijn nr. 2. De sex, het lichamelijke, dat kan mijn nr. 2 niet loslaten. The best of both worlds inderdaad maar in hoeverre wil ik dat. Tuurlijk wil ik niet scheiden en mijn nr. 1 dit aandoen. Hij ook niet. Maar wat doen we nu onze nrs. 1 aan? En als dit ooit uitkomt wat dan?

Daarbij valt het me vaak op dat de dingen die hij zegt niet helemaal kloppen, gewoon een gevoel. Zesde zintuig, achterdocht? Ik weet het niet, een paar keer bleek mijn gevoel niet te kloppen en zijn verhaal wel. Maar dit zegt toch ook genoeg over hoe ik hier in zit. En daarbij, ik zie hem er wel toe in staat om na mij weer een ander in te palmen. Ik weet het, dit klinkt vreselijk negatief maar ergens is de enige uitleg van wat er gisteren gebeurd is egoisme.... ook van mijn kant: kiezen voor de makkelijkste weg en voor jezelf.

Het blijft dus vooralsnog een verslaving die moeilijk te stoppen is, helemaal als nr. 2 niet meewerkt. We hebben nu afgesproken elkaar dus minder te zien, al was dit al niet echt vaak: 1x in de gemiddeld 10 dagen of langer.

Wat ik ook als afknapper heb ervaren gisteren is dat hij ineens wel tijd had om direct naar me toe te komen terwijl normaal hij niet echt lang vrij kan nemen en allerlei afspraken moet verzetten. Zucht, ik laat het maar allemaal even tot me doordringen maar probeer tegelijkertijd toch steeds meer afstand te nemen en te houden want dit is uiteindelijk alleen maar uitstel van executie....
Alle reacties Link kopieren
@Marlies, ben blij voor je dat dit (voorlopg?) even in een rustiger vaarwater is beland. Ook voor jouw nr. 1 die nu wat meer duidelijkheid heeft in de hele situatie.

Het voordeel is denk ik dat jouw nr. 2 geen nr. 1 heeft....  Het kan denk ik ook wel werken zo omdat mannen hun gevoel wat beter opzij kunnen zetten dan wij vrouwen. Andersom is wat ingewikkelder - kijk maar op het minnaressen topic.

Ik hoop alleen dat hij zijn verliefdheid onder controle kan houden of zelfs een plekje kan geven...

Liefs, Yoaska
Alle reacties Link kopieren
het gaat waardeloos met mij. Ik heb veel gehuild gisterenavond en vanacht en ook nu voel ik me nog steeds kl*te. Het ging zo goed en ineens is daar die mega dip. Het missen doet soms (nu dus) zo'n pijn. Hoop echt dat het snel beter gaat.

veel liefs allemaal
Alle reacties Link kopieren
@Daantje *;

Hoe was het ook alweer, 2 stappen vooruit eentje achteruit?....

Tegen dat gevoel zit ik dus ook vreselijk aan te hikken terwijl ik weet dat het komen gaat....



Veel sterkte en probeer wat afleiding te zoeken (zij ze wijs - terwijl je daar waarschijnlijk totaal geen behoefte aan hebt).
Alle reacties Link kopieren
oeps zij=zei

(te weinig slaap)
Alle reacties Link kopieren
Marlies goed hoor van je dat je het gesprek bent aangegaan. Maar goed dat je niet verliefd op hem bent, dat maakt het allemaal nog veel moeilijker. Ik hoop voor je, zoals Yoaska net zei, dat hij zijn gevoelens voor jou ook onder controle kan houden en dat hij hiermee genoegen blijft nemen en op den duur niet meer wil. Yoaska lastig al die verwarde gevoelens. Je wil hem wel, maar eigenlijk ook weer niet. Wat ik me afvraag is of jullie nr 1 er van weet. Van Marlies wel weet ik, maar kan niet alle details onthouden uit de eerdere postings. Mijn nr 1 weet er niet van en als ik dan zo in een dip zit weet ik niet zo goed wat ik tegen hem moet zeggen. Hij vraagt zich natuurlijk af wat er aan de hand is. Daantje ook ik heb 3 jaar geleden, toen ik er helemaal doorheen zat, alles verteld tegen mijn nr 1. Heb daar ook spijt van gehad. Nu 3 jaar later zit ik weer in dezelfde situatie. Ik weet het, ik kies er zelf voor.
Alle reacties Link kopieren
Hi Leeuw,



Mijn Nr1 weet dat ik goed bevriend ben met mijn collega. Hij heeft hem en zijn vrouw ook ontmoet. Hij vindt soms wel dat we erg goed bevriend zijn maar daar blijft het bij. Er is bij ons ook nog niets voor gevallen. Als dat wel gebeurt vertel ik het mijn Nr1 niet. Ik weet zijn mening daarover, hij zou dat niet accepteren en onmiddelijk een scheiding aanvragen.
Alle reacties Link kopieren
@Marlies:

Dapper van jou/jullie!.

Wel ben ik benieuwd hoe jouw reactie is/zou zijn als jouw nr. 1 thuiskomt en je vertelt dat hij ook een nr. 2 heeft gevonden.

Hoe sta jij er dan tegenover?



Maak goede afspraken en stel ook (je eigen) grenzen.

Houd niets verborgen, dat keert zich op den duur altijd tegen je.

Ik hoop alleen dat je man niet met de situatie heeft ingestemd, omdat hij vond niet anders te kunnen.

Succes *;
Alle reacties Link kopieren
dank je wel Yoaska voor je *; kan ik idd wel even gebruiken. Ik stoor e nog et meeste aan het feit dat ik m'n gevoelens/ emoties niet onder controle wat hem betreft. Normaal ben ik stabiel, weet wat ik wil, ben onafhankelijk maa als het nr 2 aangaat pffffffffffff



@leeuw, m'n nr 1 weet niet dat ik nog kontakt heb met nr 2. En als ik de klok kon terug draaien zou ik het hem nooi hebben verteld. 

Ben je niet ontzettend bang dat je nr 1 er achter komt. Ik n.l. wel en weet dat het dan over is. (waar ben ik mee bezig)
Alle reacties Link kopieren
Jeetje Mar1ies, wat een ontwikkeling. Geweldig als je man hier zo mee om kan gaan en dat jij de relatie met nr 2 puur sexueel kan laten.

Ben je echt niet verliefd op nr 2?
Alle reacties Link kopieren
Daantje je verhaal komt veel overeen met dat van mij. Heb het dus toen, 3 jaar geleden ook tegen mijn nr 1 verteld en heb nu weer contact met mijn nr 2 zonder dat nr 1 hiervan weet. Ben soms wel bang dat hij erachter komt, maar we doen voorzichtig. Niet teveel contact dus.
Alle reacties Link kopieren


dank je wel Yoaska voor je *; kan ik idd wel even gebruiken. Ik stoor e nog et meeste aan het feit dat ik m'n gevoelens/ emoties niet onder controle wat hem betreft. Normaal ben ik stabiel, weet wat ik wil, ben onafhankelijk maa als het nr 2 aangaat pffffffffffff



@leeuw, m'n nr 1 weet niet dat ik nog kontakt heb met nr 2. En als ik de klok kon terug draaien zou ik het hem nooi hebben verteld. 

Ben je niet ontzettend bang dat je nr 1 er achter komt. Ik n.l. wel en weet dat het dan over is. (waar ben ik mee bezig)
Daantje, die angst voel ik af en toe ook. Ik weet dat het verstandigste zou zijn om zo min mogelijk contact te hebben met collega, maar ik krijg het niet voor elkaar.
Alle reacties Link kopieren
Waar ik nog wel benieuwd naar ben is jullie gevoel naar jullie nr2. Zijn jullie allemaal verliefd of houden jullie van jullie nr2.

Toen ik nl 3 jaar geleden mijn nr2 leerde kennen had ik echt het gevoel dat we voor elkaar bestemd waren. Daarom heb ik toen ook de stoute schoenen aangetrokken en hem gebeld. Hij bleek dus een relatie te hebben. Nu ik hem een halfjaar geleden weer tegenkwam had ik zoiets van dat het toch op de een of andere manier zo moest zijn dat we elkaar weer tegen zouden komen en dat er misschien nog een kans voor ons in zou zitten. Dit is dus niet het geval en ga ik verder met mijn nr 1. Want bij hem weggaan is voor mij geen optie omdat ik ook oprecht van hem hou. Maar als mijn nr 2 alleen zou komen weet ik niet wat ik zou doen.
Alle reacties Link kopieren
Weer even in delen hoor:Marlies: wat goed zeg! Zo is alles open en duidelijk voor iedereen een jij hebt wat je wilt! Ik vind het fantastisch voor je!.Ik vind het echt super van je man, ook omdat jij weet dat jullie relatie er niet oner zal lijden.
Alle reacties Link kopieren
Yoaska: mannen zitten echt anders in elkaar, daar ben ik inmiddels ook wel achter. En ze zullen echt niet doen wat jij van hen verwacht, zeker als je het niet uitspreekt.Daantje: Gaat het weer een beetje met je??
Alle reacties Link kopieren
He dames,



Ik wilde ook mijn verhaal van "twee liefdes", en hoe e.e.a. ook kan eindigen laten lezen.

Alleen heb ik pas op het einde van de affaire duidelijk mijn gevoelens naar hem uitgesproken. Ik vraag me wel eens af wat er was gebeurd als ik dit in eerder had uitgesproken? Dat is voor mij een vraag en voor hem een weet. 

In ons laatste gesprek heeft hij aangegeven dat hij het waardeerde dat ik eerlijk en oprecht was. Alles wat hij tegen mij heeft gezegd meende hij, gaf hij aan en ik was hem dierbaar. Een relatie was niet de insteek, vertelde hij mij. 

Tja en dat is waar, we gingen tenslotten allebei vreemd. Tot het moment dat hij gevoelens kreeg voor die  excollega en met haar wilde hij klaarblijkelijk wel een realatie. Aan de ene kant ben ik blij dat ik eerlijk t.o.v. hem ben geweest en mijn gevoelens wel heb uitgesproken. Aan de andere kant was zijn reaktie niet zoals ik had  gehoopt Als het een echte vent was geweest had hij mij verteld dat ik diegene kende etc. etc. 

Waar ik wel spijt van heb is dat ik nog eenmaal een mail naar hem heb verstuurd en daar geen enkele reaktie heb ontvangen.

Duidelijk is in ieder geval nu dat de gevoelens bij mij veel dieper zaten en hij gn behoefte heeft aan contact.  Ik probeer hem nu uit mijn systeem te halen, wat overigens  steeds beter gaat. Ik ben heel blij dat ik uiteindelijk geen keuze tussen nummer 1 en 2 heb hoeven maken, maar dat hij die keuze voor mij heeft gemaakt. Het idee dat ik ook maar even heb gedacht dat hij ooit voor mij zou gaan...En wat heb ik achteraf allemaal op het spel gezet, zullen we maar zeggen.!  Soms denk ik nog wel eens aan een gepaste wraakactie, maar ik ben realistisch genoeg om te weten dat ik daar niets mee bereik. De beste actie is om door te gaan met MIJN leven.

Succes allemaal, met jullie gevoelens en keuzes in het leven....
Alle reacties Link kopieren
Ja, mijn nr1 weet dat ik nr2 meer dan alleen maar leuk vind, maar kent ons beide zo goed om te weten dat het nooit zal werken tussen ons, en dat dat ook niet aan de orde zal zijn.Ik hou wel heel veel van nr2, maar hij is niet voor niets nr2. We bespreken de gevoelens ook niet teveel, dat wordt te ingewikkeld en dan horen we mss dingen die we niet willen weten en waar we ook niets mee kunnen. We houden de vriendschap zoals hij was en voegen daar sex aan toe. Al is dat inmiddels al een tijd geleden.nr1 staat er in principe wel open voor, alleen nog niet helemaal, vandaar dat het nog steeds stiekem zou moeten gebeuren. Baal ik wel van, want dat wil ik eigenlijk echt niet meer.Staan er nog ontmoetingen op de agenda bij sommige?? (even ook wat leuks vertellen! We doen dit tenslotte omdat we er ook plezier aan beleven, nietwaar?)
Alle reacties Link kopieren
Vissen: absoluut! Doorgaan met JOUW leven is het allerbelangrijkste.Laat die exnr2 lekker de rambam krijgen, hij maakt je niet gelukkig. Al is het op de lange termijn natuurlijk heel goed omdat het zichzelf heeft opgelost.Maar wat als jouw gevoelens werden beantwoord, zou je dan voor nr2 zijn gegaan?
Alle reacties Link kopieren
@bestaat, 't gaat al weer wat beter met me. Heb veel te doen vandaag en dat scheelt.  Ik ben verdrietig, dat ziet nr 1 ook, en ook al vraagt hij waarom dan kan hem niet vertellen waarom ik verdrietig ben dus dat maakt het een beetje pijnlijk allemaal.



Ik hou oprecht van nr 2, en net zoals bij leeuw zou ik niet weten wat ik zou doen als hij z'n relatie zou beeindigen om met mij verder te willen, en dat terwijl ik ook echt van nr 1 hou.

Nr 2 zal nooit meer uit m'n hart verdwijnen dat weet ik nu wel zeker.



@vissen12, fijn dat je dingen nog hebt kunnen uitspreken naar je nr 2. Zo blijf je in ieder geval niet de rest van je leven met vragen zitten.

Veel geluk in je leven en met jouw nr 1.

grz.
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal.

Weet je wat ik zo vreemd vind??? Dat er evengoed een nr2 kan komen als je nr1 de ware liefde is????

Mijn nr2 is dus mijn eerste en enige WARE, maar is het dan zo dat als je een aantal jaren samen met je ware liefde bent dat het een sleur word of zo???

Dit is een vraag aan de dames die vinden dat hun nr1 de ware is, ik bedoel, ben ik dan zo 'romantish' te geloven dat je NOOIT meer behoefte hebt aan een ander als je de ware gevonden hebt, en als het al dan een 'sleur' is geworden, dan moet je dat gevoel toch weer terug kunnen krijgen????

zucht:P
Alle reacties Link kopieren
Mijn nr 2 weet overigens niet dat ik me zo rot voel nadat we weer eens hebben afgesproken en ook niet dat mijn gevoelens zo diep zitten, anders had hij het allang gestopt. Ik doe me sterk voor tegenover hem omdat ik anders bang ben dat het over is en dat wil ik (nog) niet. Weet niet hoe lang ik dit volhou.

Maar Anna je hebt gelijk, hoe kan je verliefd worden op een ander terwijl je je grote liefde al hebt gevonden. Ik snap het ook niet, maar het overkomt je. Mijn nr 2 heeft gewoon veel bij me los gemaakt. Hij heeft me weer bewust gemaakt van mezelf. Klinkt misschien vreemd, maar is lastig om uit te leggen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven