Van samenwonen naar latten?

05-02-2014 04:02 547 berichten
.
Het is inderdaad heel vervelend boerderijgeit, alle extra paar duimen helpen!



Lillyofthevalley, fysieke mishandeling is niet aan de orde, kan me voorstellen dat sommige mensen dat als volgende stap aan zien komen maar ik zelf zie dat gelukkig niet. Wel dat ik me gedeisd moet houden, hij praat nog steeds niet tegen me en dat maakt me ook erg nerveus. Fijn dat jij het ook begrijpt van mijn katten!



Ik kon het ook bijna niet geloven Kastanjez, toen hij weer zo uit zijn plaat ging. Beter is het om nog even door te gaan met op mijn tenen lopen, want inderdaad, wat heb ik dát veel gedaan! Altijd maar bang voor zo'n bui... Vaak heb ik het voorzichtig aangekaart, maar er viel eigenlijk nooit over te praten. Eigen schuld ook, ik heb het zelf laten gebeuren en ik wil dat nooit meer! Het vergt heel veel meer dan ik tot voor kort gedacht heb.



Ik vind het fijn dat ik hier mijn verhaal kwijt kan, op mijn werk ben ik om te werken, wat me gelukkig goed afgaat, thuis wordt niet tegen me gepraat momenteel, en zo loop je bijna full time op eieren. Dat zal nog wat worden als ik een eigen huisje heb.



En wat een geluk dat ik zo wijs was om me in te schrijven bij de woningbouw ruim 7 jaar geleden!!
Doreia, dat neus aan neus heeft ie al gedaan vlak voor hij zei dat ik iets anders moest gaan zoeken en vervolgens vertrok om weg te blijven zonder iets te laten weten.



Gelukkig heb ik redelijk geslapen. Ik was even bang dat hij de knip op de deur gedaan zou hebben. Mijn collegaatje zei dat ik haar moest bellen in dat geval en naar haar moest komen dan. Ik vroeg, mag ik dan een schone onderbroek van jou morgenochtend? We hebben vreselijk gelachen! (Ook wel eens fijn!)



Maar dit nu van hem zie ik gewoon als weer een bui. Het was tenslotte alweer een maand geleden.
Gewoon weer als een bui? Tenslotte alweer een maand geleden?



Lieverd, je weet inderdaad niet op welk gevaarlijk pad je bent beland. Het is hartstikke onveilig voor jou! Zeker nu, nu je van plan bent onder zijn controle uit te komen. Dit is de meest gevaarlijke fase van de relatie.



Straks geeft ie je een duw bovenaan de trap omdat je hem zegt echt weg te gaan, of knijpt ie uit onmacht je keel dicht. Echt, het klinkt ongeloofwaardig misschien in jouw oren, maar ik kn het weten, ik ben helaas door mijn agressieve ex bijna gewurgd en pas daarna opgestapt. En Bellatrix heeft ook de nodige rotzooi meegemaakt met een agressieve ex!



Handel nu, nu je er fysiek nog niets is overkomen alsjeblieft.
Alle reacties Link kopieren
" Lillyofthevalley, fysieke mishandeling is niet aan de orde, kan me voorstellen dat sommige mensen dat als volgende stap aan zien komen maar ik zelf zie dat gelukkig niet. "





Wij wel. Tenslotte is het bij ons ook zo begonnen.



Maar goed, het goedpraten is alweer begonnen. Want het is maar een bui hè.

En het is tenslotte ook weer een hele maand geleden dat hij zo deed.



Dat maakt het allemaal volkomen oké natuurlijk.
Trouwe onderdaan van Zijne Majesteiten Kater I en II
Ze bedoelt het ironisch.
Alle reacties Link kopieren
Dat lees ik helemaal niet als ironisch.

Maar ik lees natuurlijk door een gekleurde bril.
Trouwe onderdaan van Zijne Majesteiten Kater I en II
quote:lilyofthevalley schreef op 23 februari 2014 @ 12:45:

Ze bedoelt het ironisch.



Wás dat maar zo. Maar in deze situatie (ik toen ook) is de vrouw ziende blind en horende doof. Saoto kan zich waarschijnlijk niet voorstellen dat de voorspellingen die hier gedaan worden ook uit gaan komen. Wat een spijt zal ze hebben als ze zichzelf op de grond terug vind na de eerste klap.



Maar het is maar een bui tenslotte. En door die zin breekt mijn hart, want Saoto denkt dat het zo'n vaart niet zal lopen. Har zal het niet overkomen. En zo denkt elke vrouw vlak voor de eerste klap. Ik verzin die niet, dit is onderdeel van de cyclus van in een agressieve relatie zitten.
Ik bedoelde het inderdaad sarcastisch, mijn zwarte humor speelt altijd op in verschrikkelijke situaties. Ik vind het helemaal niet normaal! Momenteel negeert hij me, zojuist is hij weer zonder 1 woord te zeggen de deur uitgelopen.



Ooit heb ik in een relatie gezeten waarin ik wel de trap af gegooid werd, gestompt, geschopt, zwanger en wel. Ik weet hoe het kan gaan maar ik wil er nu gewoon niet de hele tijd aan terug denken. Het maakt me bang en verdrietig en dan kan ik niet funktioneren, niet doen wat ik nu allemaal moet doen. Het is gelukkig heel lang geleden en de man in kwestie is dood.



Dat ik dat nu niet verwacht wil niet zeggen dat ik blind ben. Ik weet dat hij nu onvoorspelbaar is.



Ook goed nieuws, nummer 3 heeft het huis geweigerd waar ik dinsdag ga kijken, dat maakt mij nummer 3.
Alle reacties Link kopieren
Lieve Saoto ,

Ik heb in een zelfde relatie gezeten als jij. Jouw man had mijn ex kunnen zijn en ik herken alles: de buien, het op eieren lopen, het schreeuwen, het schelden en de agressie. En volgens mij heb ik ergens gelezen dat jouw (ex)vriend een jeugd vol agressie heeft gekend, zoals mijn ex dat ook had.



Ik begrijp de bezorgheid van de vrouwen hier en het is meer dan goed dat zij jou waarschuwen. Maar als aanvulling: het hoeft niet te gebeuren, dat hij fysiek geweld gaat gebruiken. Mijn ex kon ook zo ontzettend woedend zijn en de hele boel kort en klein slaan, maar mij heeft hij nooit geslagen. Daar lag zijn grens. Veel verder dan mijn grens, uiteraard, en ik ben uiteindelijk ook bij hem weggegaan.



Nogmaals, ik wil met deze post absoluut de situatie niet bagatelliseren, juist niet. Maar laten we er niet met zijn allen van uit gaan dat je binnenkort onder aan de trap ligt. Zeker met jouw verleden denk ik dat je de situatie best goed kan inschatten. Probeer de situatie leefbaar te houden (ja, moeilijk als hij je negeert...) en vertrek zodra er een mogelijkheid is. Ik leef met je mee en duim voor een leuk huisje.



Dat je niet zonder je katten wilt vertrekken snap ik trouwens ook, zijn toch een soort van je kinderen. Maar voor mensen die daar minder mee hebben, begrijp ik dat dat lastig is om te begrijpen.

Dit laatste is ook absoluut niet onaardig bedoeld naar de vrouwen die hier meeschrijven. Ik vind het fantastisch dat zij zo meeleven en met jou begaan zijn.
Johanna, heel erg bedankt voor je verhaal en steunende woorden! Ik neem ook zeker niemand ook maar iets kwalijk die bijvoorbeeld niet begrijpt dat ik hier nu nog in dit huis zit. Voel me echt alleen maar erg gesteund en ben oprecht blij met iedere tip, ook de tips die ik niet opvolg.



Goed dat je uiteindelijk weggegaan bent. Het valt niet mee en vaak suddert iets ook te lang door voordat je uiteindelijk kunt en wilt vertrekken. Ik wil het nu, sinds een maand, nu de mogelijkheid nog. Ik blijf het positief proberen te zien wat betreft woonruimte, het kan echt niet heel lang gaan duren!



Vanmorgen weer bij een huis op de vierde plaats geëindigd, dat is echt hoog als je weet dat er vaak ruim 300 mensen reageren op 1 woning!
Saoto,waar woon je?
Sandra, dat wil ik eigenlijk liever niet zeggen hier.
Heb je een privebericht gestuurd....
Ik heb het gevonden en beantwoord..
Alle reacties Link kopieren
quote:saoto schreef op 23 februari 2014 @ 15:22:

Johanna, heel erg bedankt voor je verhaal en steunende woorden! Ik neem ook zeker niemand ook maar iets kwalijk die bijvoorbeeld niet begrijpt dat ik hier nu nog in dit huis zit. Voel me echt alleen maar erg gesteund en ben oprecht blij met iedere tip, ook de tips die ik niet opvolg.



Goed dat je uiteindelijk weggegaan bent. Het valt niet mee en vaak suddert iets ook te lang door voordat je uiteindelijk kunt en wilt vertrekken. Ik wil het nu, sinds een maand, nu de mogelijkheid nog. Ik blijf het positief proberen te zien wat betreft woonruimte, het kan echt niet heel lang gaan duren!



Vanmorgen weer bij een huis op de vierde plaats geëindigd, dat is echt hoog als je weet dat er vaak ruim 300 mensen reageren op 1 woning!



Ik zie ook dat je niemand iets kwalijk neemt en ik zie zelf ook de goede bedoelingen van de waarschuwende posts. Ik wilde met mijn bericht ook niet zeggen: spring gerust van het dak, want niet alle mensen die van het dak af springen breken ook daadwerkelijk hun nek. Oftewel: niet alle mannen met (agressieve) buien slaan hun vrouw, dus no worries. Dat wilde ik dus juist niet zeggen. Je moet absoluut op je hoede blijven. Maar ik zag wel dat jouw topic een bepaalde wending nam. Iemand schreef iets in de trant van: als je straks onder aan de trap ligt, heb je spijt.

Dat gaat best ver (nogmaals, zonder een dergelijke uitspraak te veroordelen).



Over mijzelf. Ik heb in een periode dat ex wel aanspreekbaar was uitgelegd dat het beter was als wij apart zouden gaan wonen. Dat als we samen onder een dak bleven, er niets van onze relatie over zou blijven. Uiteindelijk heeft hij dit geaccepteerd en nu is er nog een soort van vriendschap tussen ons.

Bij jou waren de omstandigheden anders en waarschijnlijk voelt hij zich door jou "gestraft". En dat is iets wat dit soort mannen heel moeilijk kan hebben. Is er wellicht een mogelijkheid om, als de bui weer wat is gaan liggen, rustig met hem te praten en jouw besluit om te vertrekken als het ware om te buigen in een gezamenlijk besluit? Zou je uberhaupt nog met hem bevriend willen blijven?
Alle reacties Link kopieren
TO wat verveld voor je, reactie van deze man is op zn zachts gezegd niet volwassen.



Jij bent een persoon die meer gevoelig kan zijn voor bepaalde wendingen en hij wil daar geen rekening mee houden. En maakt je gevoeliger plek nog gevoeliger.



Daarom latten lijkt een logische stap.



Tegelijkertijd zie ik daar tegenstrijdige ideeën in.



Problemen tussen jullie, net als bij de meeste koppels, komen (waarschijnlijk) door misverstanden en onbegrip.



Beide hebben goede bedoelingen maar door onbegrip ontstaan frustraties.



Door te latten geef je onbegrip en frustratie minder kansen, betekent niet dat relatie 'beter' wordt.



Weet je wat ik bedoel?
Wás dat maar zo. Maar in deze situatie (ik toen ook) is de vrouw ziende blind en horende doof. Saoto kan zich waarschijnlijk niet voorstellen dat de voorspellingen die hier gedaan worden ook uit gaan komen. Wat een spijt zal ze hebben als ze zichzelf op de grond terug vind na de eerste klap



Haar partner gaat ver. Te ver. Daarom schrijf ik dat, van die spijt. Ze zal het niet opvolgen, ik heb die illusie niet. Daarvoor houdt ze teveel vast aan haar eigen plan om uit huis te gaan zodra ze een huis heeft. Maar ik had in elk geval wel degelijk spijt dat ik toen niet na de eerste klap ben weggegaan.
Doreia, die spijt had ik in mijn vorige relatie ook en het wordt steeds moeilijke om weg te gaan, als je na de eerste klap niet weggaat, tenminste dat was bij mij wel. Zeven jaar heeft het geduurt en nog vele jaren meer om er enigzins weer bovenop te komen en soms nog steeds, ook al is het al meer dan 16 jaar geleden, heb ik er nog last van.
Doreia en Bellatrix, ik vind het geweldig dat jullie zo open over je eigen ervaringen spreken. Ik kan me ook helemaal voorstellen dat jullie bang zijn voor Saoto, bang voor wat er kan gebeuren en haar daar heel graag voor waarschuwen.



Misschien dat het grote verschil tussen jullie en Saoto is, dat Saoto al heeft besloten dat dit niet de relatie is die ze wil. Ze heeft al gezien dat dit niet beter wordt, misschien alleen maar erger, en niet goed voor haar is. Ze is niet meer in het stadium waarin ze heel verliefd denkt 'ik kan hem wel veranderen', of waarin ze al helemaal getransformeerd is naar 'ik zal er zelf wel om gevraagd hebben'.



Dat neemt niet weg dat er een dreiging zou kunnen zijn, maar ik denk dat het hoe dan ook een ander soort dreiging is.



Maar goed, misschien moet ik eigenlijk mijn mond houden, ik leef in een heel veilig wereldje waarin ik (gelukkig) nog nooit van heel dichtbij dit soort dingen heb meegemaakt.



Ik heb bewondering voor Saoto dat ze dit proces voor haarzelf is begonnen en heb net zo veel bewondering voor jullie dat jullie dit proces op jullie manier ook ooit doorlopen hebben!
Alle reacties Link kopieren
quote:Doreia schreef op 23 februari 2014 @ 19:37:

Wás dat maar zo. Maar in deze situatie (ik toen ook) is de vrouw ziende blind en horende doof. Saoto kan zich waarschijnlijk niet voorstellen dat de voorspellingen die hier gedaan worden ook uit gaan komen. Wat een spijt zal ze hebben als ze zichzelf op de grond terug vind na de eerste klap



Haar partner gaat ver. Te ver. Daarom schrijf ik dat, van die spijt. Ze zal het niet opvolgen, ik heb die illusie niet. Daarvoor houdt ze teveel vast aan haar eigen plan om uit huis te gaan zodra ze een huis heeft. Maar ik had in elk geval wel degelijk spijt dat ik toen niet na de eerste klap ben weggegaan.



Dat begrijp ik heel goed en ik wil dan ook op geen enkele, maar dan ook geen enkele manier afdoen aan de dingen die die jij, en andere vrouwen op dit forum, hebben meegemaakt. Ik heb enorme bewondering voor je en de wijze waarop jij je inzet om andere vrouwen te behoeden voor datgene wat je wel zelf mee hebt moeten maken.



Dat mannen zoals de vriend van TO beginnen met schelden en van kwaad tot erger gaan, geloof ik direct. Zelf zat ik in een relatie die ook niet agressie- vrij was, maar mijn ex heeft mij nooit geslagen, daar lag voor hem de grens.



Nu hoeven wij niet in een welles-nietes spelletje terecht te komen over hoe eea zich bij Saoto zal ontwikkelen, alleen al de kans dat haar vriend ooit fysiek geweld zal gaan gebruiken is al reden genoeg om zo snel mogelijk weg te gaan daar. Daarin geef ik je volkomen gelijk.

Saoto zelf schat in dat dit niet op heel korte termijn zal gaan gebeuren. Bovendien heeft zij al een verleden van geweld achter de rug. Wij weten het niet, misschien moeten we toch een beetje op het beoordelingsvermogen van Saoto vertrouwen?
Alle reacties Link kopieren
Dubbel[
Wil even laten weten dat ik alles gelezen heb!

Hij praat nog steeds niet met me, ik ben aan het kijken waar ik naartoe kan in de buurt van mijn werk met mijn beestjes.

Mensen helpen zoeken want ik ben aan het werk.



Morgen én, indien dan nog nodig, volgende week maandag huisje kijken.

Bij beide nummer 3.



Inmiddels ben ik wel bang, omdat hij zo onvoorspelbaar is.
Succes Saoto! Ik denk aan je. Ik hoop dat je op tijd een goed huis hebt en onderdak voor je katten!



Edit: ik las je laatste zin pas na verzenden. Ik ben ook bang voor zijn onvoorspelbaarheid. Omdat hij niet praat, weet je niet wat er in hem omgaat en kun je hem niet peilen. Ik zou heel graag willen dat je veilig uit zijn buurt zou zijn. Hoe slapen jullie 's nachts?
Alle reacties Link kopieren
Saoto ik hoop met heel mijn hart dat je morgen je toekomstige huis binnenloopt. Ik denk aan je!
Saoto, ik woon in het midden van het land. Mocht je denken dat dat in de buurt van je werk zou kunnen zijn, dan mag je me mailen op mijn nick apestaartje live punt nl

Wij hebben een logeerkamer en niet snel ergens last van...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven