Vertellen wat er is gebeurd toen het uit was?

30-07-2014 17:51 25 berichten
Hallo allemaal!



Ik heb objectief advies nodig en ik hoop dat jullie me kunnen helpen. Ik zal de situatie even schetsen:



ik woon in het buitenland en had tien jaar lang een vriend. We zijn in april uit elkaar gegaan, met het idee dat het niet meer goed zal komen, aangezien we in verschillende landen wonen en we beiden nog niet klaar waren een volgende stap te zetten. Nu was ik begin juli een tijdje in Nederland en heb ik mijn ex een paar keer gezien. We hebben toen heel lang gepraat over ons leven samen en apart, en zijn tot de conclusie gekomen dat we inderdaad nog veel van elkaar houden en er misschien nog een toekomst in zit. Aangezien ik weer terug moest en zeker nog tot januari in het buitenland zit, hebben we besloten nu nog even niks te doen, want er zijn natuurlijk wel issues waar we doorheen moeten werken, het is niet voor niets uit gegaan. Nu is het alleen zo dat ik nadat het uit was een one night stand heb gehad met een jongen. Mijn ex heeft hier tijdens het gesprek niet naar gevraagd, en ik heb niks verteld. Had ik dit wel moeten doen? Moet ik dit alsnog doen? Wat vinden jullie? Ik voel me er best schuldig over, al weet ik rationeel gezien dat ik helemaal niks fout heb gedaan!



Ik hoop dat jullie me advies kunnen geven!



Liefs
Alle reacties Link kopieren
Jezus, nee natuurlijk niet! Je bent geen Siamese tweeling en ik vermoed dat één van JOUW issues is dat je niet goed weet waar je grenzen liggen. Je hoeft niet alles te delen met de ander om maar zo 'eerlijk en open' over te komen. Wees eerlijk naar jezelf en laat dat rotschuldgevoel een eind optiefen.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou kiezen voor niet vertellen. Wat win je ermee? Mocht je ooit verder willen met je (ex)partner, dan maak je dat nu misschien onmogelijk. Je hebt niets verkeerd gedaan, jullie waren immers niet samen. Ik snap dat je je mogelijk schuldig voelt maar het vertellen zal niets toevoegen! Je hebt het nu hier 'verteld', dus je bent het kwijt...
Niet doen. Zou je het van hem willen weten?
Alle reacties Link kopieren
Ik kan wel bedenken waarom hij het niet gevraagd heeft....





Optie 1. Hij wil het niet weten ( hele slimme jongen, dan )

Optie 2. Hij denkt dat er niets gebeurd is

Optie 3. Hij kan zich wel voorstellen wat er gebeurd zou kunnen zijn omdat hij ook iets beleefd heeft en vindt het van nul en geen nut om uit te ruzieen wie het " slechtst ". Is geweest.





Ik mag hopen dat je one night stand en jij het safe hebben gedaan?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Advies is niet objectief hoor...



Een eensch met gismo.
But if you hurt what's mine. I'll sure as hell retaliate.
Alle reacties Link kopieren
Zoals Ross van Friends zegt



Het was uit, dus je bent niet vreemdgegaan! Hoef je dus niet te vertellen, maar mocht je je er beter door voelen kan je het altijd wel vertellen als je dat echt graag wil.
Alle reacties Link kopieren
Eens met Sensy en BGB.



TO, afgezien van je schuldig voelen, wat zou nog meer een reden zijn waarom je het wél wil vertellen?
wij slapen nooit.
Veel Friends afleveringen verhaaltjes op het forum zeg....
Alle reacties Link kopieren
Waarom voel je je schuldig?
Je bent zelf een theepot
Waarom zou je het vertellen, misschien heeft hij ook wel seks gehad met andere vrouwen en vertelt daar niets over.

Zou je het van hem wel willen weten?
Hai allemaal! Bedankt voor jullie reacties! Jullie hebben eigenlijk allemaal een punt, het is ook zo; het was uit en ik hoef het van hem ook niet te weten.



@Margie_72 Zo had ik het nog niet bekeken en ik moet eerlijk zeggen dat het al wel een stuk beter voelt dat ik het hier nu heb verteld

@Blijfgewoonbianca ja zeker! Dat vind ik super belangrijk

@SuzanneSuus ik weet het niet, ik denk dat ik emotioneel nog bij hem was ofzo? We spraken elkaar niet meer, maar het was wel vrij snel nadat het uit ging. Dus dat we voor mijn 'gevoel' nog samen waren en dat het toch voelt alsof ik ben vreemdgegaan? Ik denk dat het zoiets is.
Alle reacties Link kopieren
Ja, hij heeft vast zelf de hele boel bij elkaar gen**kt en kijkt wel uit om er over te beginnen. En gelijk heeft hij!
Alle reacties Link kopieren
quote:margie_72 schreef op 30 juli 2014 @ 17:54:

Ik zou kiezen voor niet vertellen. Wat win je ermee? Mocht je ooit verder willen met je (ex)partner, dan maak je dat nu misschien onmogelijk. Je hebt niets verkeerd gedaanAls ze werkelijk niets verkeerd heeft gedaan, zoals jij zegt, dan kan ze het toch ook gewoon vertellen? Waarom het achterhouden als je toch niks verkeerd hebt gedaan?
Alle reacties Link kopieren
Niet vertellen.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
quote:jo12345 schreef op 30 juli 2014 @ 18:43:

Ja, hij heeft vast zelf de hele boel bij elkaar gen**kt en kijkt wel uit om er over te beginnen. Of hij verkeert in de waan dat zij niet zo'n type is dat snel met een ander het bed induikt.
Alle reacties Link kopieren
Waarom zou je het wel vertellen?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
quote:Medina schreef op 30 juli 2014 @ 19:18:

[...]





Als ze werkelijk niets verkeerd heeft gedaan, zoals jij zegt, dan kan ze het toch ook gewoon vertellen? Waarom het achterhouden als je toch niks verkeerd hebt gedaan?



Wat heeft het voor zin?



En ze houdt niets achter.
Je bent zelf een theepot
Alle reacties Link kopieren
Niet vertellen joh, dat heeft toch geen zin! En de kans is groot dat hij ook niet al die tijd braaf is geweest en wil je dat die beerput opengaat? Niet vertellen en als het lukt tussen jullie, gewoon opnieuw beginnen zonder al deze ellende! Succes, ik hoop dat het goedkomt tussen jullie!
Alle reacties Link kopieren
Is het nu aan of uit?
@medina, ja je hebt gelijk, mijn gevoel zegt dat hij idd denk dat er niets heeft plaats gevonden.



De reden waarom ik denk misschien moet ik het vertellen is een eerlijk en open nieuw begin. Op dit moment zijn we niet samen, vooral omdat ik nu weer in het buitenland zit en ivm verplichtingen niet eerder terug kan komen dan eind januari. We hebben wel veel contact. De deur staat open om het maar zo te zeggen. Vandaar dat ik ook niet zo goed weet wat ik moet: er is nog geen relatie dus hij heeft er niks mee te maken. Maar aan de andere kant, als we opnieuw gaan beginnen is het misschien handig dat open en eerlijk te doen. Vandaar mijn twijfels. En ook mijn schuldgevoel hoor, dat speelt ook mee.
Hmmm, niet eens met de meesten hier. Ik zou het wel vertellen. Blijkbaar zit je ermee en het lijkt mij niets om er altijd over te blijven zwijgen.
Alle reacties Link kopieren
TO en ook Medina, ik gok dat jullie nog in de 20 zijn. Neem dit aan van een veertiger die al wat meegemaakt heeft: Niet vertellen. Heeft geen enkele zin, jullie zijn net weer bij elkaar en alles is nog erg precair. Ga dan geen steen in die vijver gooien in het kader van 'eerlijkheid'.
Alle reacties Link kopieren
Eens met Haley.



TO, jullie waren uit elkaar. Wat maakt het voor jou beter/eerlijker/veiliger om te vertellen wat je hebt gedaan? Puur en alleen om je schuldgevoel kwijt te raken? Misplaatst. En wat als jouw hernieuwde vriend hetzelfde gedaan heeft en besluit jou daar niet mee lastig te vallen of naar de hoeren is geweest in de tussentijd? Wil je het weten en zoja, wat kun/doe je er dan vervolgens mee? Het hem voor zijn voeten (blijven) werpen?



Geen antwoorden al geven waarop je de vragen niet aankunt en andersom ook.

Je hebt niks verkeerds gedaan en iets niet vertellen betekent niet automatisch liegen.



Welk voordeel haal jij ermee uit om het wel te vertellen?
wij slapen nooit.
@Haley ja klopt, idd midden twintig bedankt voor he antwoord!



@iceteapeach ik zou het inderdaad ook niet willen weten, maar in het kader van beginnen met een schone lei dacht ik dat t handig was om het te vertellen. Maar als je een nieuwe relatie begint vertel je waarschijnlijk ook niet over 'alle mannen' die voor de nieuwe vriend zijn geweest. Misschien moet ik het zo maar zien; als echt een nieuwe relatie! Ik denk ook niet dat mijn schuldgevoel verdwijnt, maar het is meer dat ik me schuldig voel ondat het voor mij voelt alsof ik hem niet trouw ben geweest. Maar dat slaat eigenlijk nergens op.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven