Voor mijn liefde

29-01-2014 13:31 573 berichten
Mooi liedje. Niet zo heel lang geleden keek ik in de auto naar links om naar de mooiste man van de wereld te kijken die uit volle borst dit nummer meezong. Ik geloof dat mijn hart net niet barste. Hij zong super vals, maar het is sindsdien het mooiste lied. Ik kraste mee. Niet zo lang geleden zag ik hem mijn haag snoeien. Een mooiere man heeft hier niet bestaan. Bezweet bovenlijf, met takken in zijn haar. Niet zo lang geleden stond hier een man in mijn keuken een lasagne te maken. Het was echt lekker, we hebben toen zo heerlijk gegeten en gedronken , de hele avond gelachen. Niet zo heel gek lang geleden hebben we sneeuwballen naar elkaar gegooid in Brugge, gegokt in Las Vegas, pootje gebaad in Nieuwegein. Niet zo heel lang geleden hebben we gezoend, heeft hij de kliko buiten gezet. We belden nog even om 14 uur. Dat gesprek vergeet ik nooit meer. Het is maar kort geleden, maar staat eeuwig woord voor woord in mijn geheugen. 10 minuten later was hij er niet meer. Maar voor mij wel. Ik hou altijd van hem. Ik ben zo verschrikkelijk dankbaar voor wat hij mij gebracht heeft. Dit nummer om aan te geven dat niemand dat ooit kan wegnemen.

Ik mis mijn man en huil al 2 jaar wat af, maar ik ben ook trots en blij dat ik het geluk heb mogen hebben met hem. Ik had geen haar van hem willen missen.



Ik mis je lieve schat. 2 jaar zonder jou had ik niet kunnen dragen als ik jou niet had gekend. Je hebt me veel gegeven, ik weet dat jij ook zoveel van mij hield. En jouw liefde was heerlijk. Heeft me sterker gemaakt, liever ook.

Mijn schat, er zijn geen tekens genoeg om te zeggen hoe mooi jij bent. Mijn hart was niet groot genoeg, het had mijn hele lijf nodig om jou te bevatten.

En voor iedereen die niet geloofd in liefde op eerste gezicht…. Het bestaat.



Ik hou van je, de liefste, mooiste mens die ik ooit ontmoet heb en waarmee ik jaren mee heb mogen leven.

Ik hoop dat je rust hebt. Dat mijn liefde voor jou je rust geeft.

Voor altijd de jouwe…..Jij bent de mooiste mens die ik ooit ben tegengekomen.



De dood scheidt ons niet, ik blijf bij je.

Wellicht niet voor iedereen een mooi lied, maar voor ons wel. Ik hou van je. Ik hoor je vals zingen. 

http://www.youtube.com/watch?v=NPn_kVPjpeU



Overmorgen werp ik 2 bloemen in het kanaal. Onze laatste twee bloemen bewaar ik. De mooiste bloemen die ik ooit heb gehad. Van jou, mooie diep rode rozen, voor Valentijn. We waren er niet van, maar jongens, hoe mooi vond ik het dat je me een bos met 24 rozen stuurde en hoe zenuwachtig je was. God ik hou van jou. Mijn lief. Voor mijn liefde.
Mooi is? Nee, dat is me niet opgevallen. Maar ik hoop dat hij bij je past, dat je diezelfde magische klik hebt.
quote:man1958 schreef op 20 maart 2014 @ 18:42:

Mooi is? Nee, dat is me niet opgevallen. Maar ik hoop dat hij bij je past, dat je diezelfde magische klik hebt.



Bedankt Pompoen! (ben jij SA?)

Deze is best wel heel erg lief en aardig! :-) Dat mooie wist ik niet eens. Tot 2 dagen geleden. Ik denk dat hij bij me past. Hij kan zo verrekte hard lachen....
Alle reacties Link kopieren
Aangezien ik geen idee heb wat je met SA bedoeld denk ik het niet , ik heb je topic een tijdje stiekum meegelezen, en ik vind je zo ongelofelijk sterk. Ik heb er echt ontzag voor!
quote:catacarax schreef op 20 maart 2014 @ 18:50:

[...]





Bedankt Pompoen! (ben jij SA?)

Deze is best wel heel erg lief en aardig! :-) Dat mooie wist ik niet eens. Tot 2 dagen geleden. Ik denk dat hij bij me past. Hij kan zo verrekte hard lachen....Ik weet ook niet wie of wat je met SA bedoelt (ken het alleen als bridge term, en dat zal jij vast niet bedoelen). Maar weet wel dat ik het fantastisch vind om te lezen hoe jij langzamerhand weer opkrabbelt en weer positieve dingen leert waarderen. Ik vind je een topvrouw!!
quote:pompoensoepje schreef op 20 maart 2014 @ 18:53:

Aangezien ik geen idee heb wat je met SA bedoeld denk ik het niet , ik heb je topic een tijdje stiekum meegelezen, en ik vind je zo ongelofelijk sterk. Ik heb er echt ontzag voor!Wat lief! Ik dacht even dat je Saintje was. Dank je wel. Ik ben echt enorm geroerd door jouw bericht.
quote:man1958 schreef op 20 maart 2014 @ 19:00:

[...]



Ik weet ook niet wie of wat je met SA bedoelt (ken het alleen als bridge term, en dat zal jij vast niet bedoelen). Maar weet wel dat ik het fantastisch vind om te lezen hoe jij langzamerhand weer opkrabbelt en weer positieve dingen leert waarderen. Ik vind je een topvrouw!!nee, geen bridge, maar als je verslagen wil worden...speel maar met me.;-) Jouw bericht ook ontzettend lief. Dank je. Deze man heeft mij verrast. Zoals je terug kan lezen zat hij niet in de planning. Maar gelukkig nu wel :-) Ik ben best wel een beetje heel erg van de kaart. Hij is leuk!
Alle reacties Link kopieren
Wat fijn voor je, geniet ervan!
Ik zit te grijnzen jongens!
Ha Catje! Enig idee hoe vaak ik dit topic vandaag al had gechecked voor een update? Wat super dat het een geslaagde avond is geweest en nog superderder dat hij jou vandaag lieve berichtjes heeft gestuurd waar je blij mee bent.
Alle reacties Link kopieren
Choilleich, ik weet van niks.



Catacarax, het lijkt wel dat jij door de kasten leeg te maken jij ook weer ruimte in jouw hart gekregen hebt?



Zelf heb ik de moed verzameld om de laatste brief van mijn pragmatische liefde te openen.

Een hele persoonlijke liefdesbrief waarin ze onder andere schrijft dat

zij er vertrouwen in heeft dat wij ook wel zonder haar kunnen leven,

zij een winnende race tegen haar afstervende lichaam heeft gelopen,

zij trots is dat ze het heeft gehaald tot de zelfstandigheid van onze kinderen en

wij niet in het verleden moeten gaan leven.



Ik vind het heden en de leegte die haar afwezigheid achterlaat

in mijn alledaagse leven nog steeds moeilijk om mee om te gaan.

Ik ben wel begonnen met haar laatste wil uit te voeren;

al haar persoonlijke spullen weggeven aan dierbaren voor wie zij het bestemd heeft.

Als voormalig notaris heeft zij geen enkel voorwerp onbeschreven gelaten helaas en

de leegte is nu een letterlijk groeiend iets hier in huis.



Ook door jou besef ik mij dat mijn vrouw slimmer was dan ik ben

en dat leegte óók nieuwe ruimte is.
volg je verstand, gebruik je gevoel
Highlander, jouw prachtige vrouw klinkt erg sterk. En jij ook.
Je loog niet lieve TO, je was nog in de ontkenningsfase. Je was bang om je hart opnieuw te verliezen aan iemand, omdat je weet hoe ontzettend veel pijn het kan doen.



Jou liefde voor jouw man zal altijd blijven, maar daarnaast heb je genoeg liefde in je voor een nieuwe man.



Ik hoop dat je geniet van de vlinders die je hebt. Ik hoop dat je binnenkort kunt melden dat je je weer gelukkig voelt.



quote:highlander schreef op 20 maart 2014 @ 19:32:

Choilleich, ik weet van niks.



Catacarax, het lijkt wel dat jij door de kasten leeg te maken jij ook weer ruimte in jouw hart gekregen hebt?



Zelf heb ik de moed verzameld om de laatste brief van mijn pragmatische liefde te openen.

Een hele persoonlijke liefdesbrief waarin ze onder andere schrijft dat

zij er vertrouwen in heeft dat wij ook wel zonder haar kunnen leven,

zij een winnende race tegen haar afstervende lichaam heeft gelopen,

zij trots is dat ze het heeft gehaald tot de zelfstandigheid van onze kinderen en

wij niet in het verleden moeten gaan leven.



Ik vind het heden en de leegte die haar afwezigheid achterlaat

in mijn alledaagse leven nog steeds moeilijk om mee om te gaan.

Ik ben wel begonnen met haar laatste wil uit te voeren;

al haar persoonlijke spullen weggeven aan dierbaren voor wie zij het bestemd heeft.

Als voormalig notaris heeft zij geen enkel voorwerp onbeschreven gelaten helaas en

de leegte is nu een letterlijk groeiend iets hier in huis.



Ook door jou besef ik mij dat mijn vrouw slimmer was dan ik ben

en dat leegte óók nieuwe ruimte is.
quote:highlander schreef op 20 maart 2014 @ 19:32:

Choilleich, ik weet van niks.



Catacarax, het lijkt wel dat jij door de kasten leeg te maken jij ook weer ruimte in jouw hart gekregen hebt?



Zelf heb ik de moed verzameld om de laatste brief van mijn pragmatische liefde te openen.

Een hele persoonlijke liefdesbrief waarin ze onder andere schrijft dat

zij er vertrouwen in heeft dat wij ook wel zonder haar kunnen leven,

zij een winnende race tegen haar afstervende lichaam heeft gelopen,

zij trots is dat ze het heeft gehaald tot de zelfstandigheid van onze kinderen en

wij niet in het verleden moeten gaan leven.



Ik vind het heden en de leegte die haar afwezigheid achterlaat

in mijn alledaagse leven nog steeds moeilijk om mee om te gaan.

Ik ben wel begonnen met haar laatste wil uit te voeren;

al haar persoonlijke spullen weggeven aan dierbaren voor wie zij het bestemd heeft.

Als voormalig notaris heeft zij geen enkel voorwerp onbeschreven gelaten helaas en

de leegte is nu een letterlijk groeiend iets hier in huis.



Ook door jou besef ik mij dat mijn vrouw slimmer was dan ik ben

en dat leegte óók nieuwe ruimte is. Wow..... Sprakeloos
Alle reacties Link kopieren
Highlander, het is werkelijk goed om deze wens van je vrouw uit te voeren. De ruimte die het geeft zul je snel merken in je hart.



Toen zij vertrokken is heb ik luid huilend meteen op de eerste avond al een deel van haar spullen die ze niet had meegenomen op laten halen. Gaandeweg heb ik alles weggegeven wat zij had meegenomen uit haar oude huis en niet naar haar nieuwe verblijf-plek had meegenomen.

Ofschoon de pijn langzaam slijt heeft het mij de ruimte gegeven mijn stempel op de woning te drukken, de veranderingen door te voeren die voor mij goed voelen. Het heeft me de ruimte gegeven om mijn hart weer te openen, te vermijden dat ik in de rebound-val stap enz.



Ik hoop werkelijk dat jij de ruimte ook opnieuw kunt vullen met een nieuwe liefde, een maatje...



Ik geef je in ieder geval een hartelijke knuffel, jij verdient 'm!
Zeker Highlander en jij ook Catacarax, voorzichtig plezier en liefde gewenst.
Alle reacties Link kopieren
Het doet me goed dat het je roert catacarax! Het is ook echt gemeend! Ik was zo ontroerd door je verhaal, heb tranen met tuiten gehuild om je openingspost. Ik denk dat heel veel mensen hier kracht halen uit jouw verhaal
Alle reacties Link kopieren
Lieve Catarax,



Het is gek. We hebben ook buiten het viva forum contact met elkaar, en toch voelt het lezen van dit topic als een inbreuk in je privacy. Ik heb het voor een deel gelezen toen je net het topic was gestart en heb mezelf toen streng toegesproken dat dit prive was. Dat ik mag mee leven, en zelfs de tranen van mijn wangen mocht vegen bij het lezen van jouw mooie en vooral rake woorden, maar dat ik verder geen recht heb om dit van jou te weten.



En dat is heel vreemd. Want daar ben je de vrouw niet naar. . Je weet dat ik dit kan lezen en ik denk eigenlijk ook niet dat je het erg vind.



Ik ben gestopt bij bladzijde drie toen, en ben net verder gegaan waar ik gebleven was. En wederom lopen de tranen over mijn wangen. De manier hoe je jouw liefde voor hem beschrijft maakt me sprakeloos. Verdrietig om je verlies, glimlachend om je mooie momenten met hem en met een zeker gevoel dat hij je nu heeft geholpen om door te gaan. Niet los te laten. Maar door te gaan.



Wat ben je toch een bijzondere vrouw. Ons gesprek die we hebben gehad, en waar je al vertelde over jouw liefde, heeft toen al veel in me los gemaakt. Maar nu, sprakeloos. Echt sprakeloos.



Jouw laatste berichten laten me lachen, mascara over mijn wangen en zit met een grote glimlach op mijn gezicht. Je verdiend dit. Je bent een mooi mens. Dat is iets wat je in je laatste berichten schreef over de man waar je verliefd op bent geworden.Dat hij zo mooi is. Maar heb ik je al eens verteld hoe mooi jij bent?



Weet je nog wat ik je vertelde over onze vrienden/ militairen die die nacht gesneuveld zijn? Zijn vriendin vertelde me nog niet zo lang geleden dat ze het nooit had verwacht, maar ook zij weer verliefd was. Haar grote liefde heeft een speciale plek in haar hart. En die deelt ze niet. Nee, ze omschreef het als een samensmelting van twee mannen die haar het geluk hebben kunnen geven. Ieder op hun eigen manier. En voor allebei is er meer dan genoeg plek.



Laat je hart samen smelten. Geniet, huil als het nodig is, lach en wees gelukkig. Je verdiend dit.



Liefs,



SA



Saintje
quote:saintjeisanoniem schreef op 25 maart 2014 @ 20:47:

Lieve Catarax,



Het is gek. We hebben ook buiten het viva forum contact met elkaar, en toch voelt het lezen van dit topic als een inbreuk in je privacy. Ik heb het voor een deel gelezen toen je net het topic was gestart en heb mezelf toen streng toegesproken dat dit prive was. Dat ik mag mee leven, en zelfs de tranen van mijn wangen mocht vegen bij het lezen van jouw mooie en vooral rake woorden, maar dat ik verder geen recht heb om dit van jou te weten.



En dat is heel vreemd. Want daar ben je de vrouw niet naar. . Je weet dat ik dit kan lezen en ik denk eigenlijk ook niet dat je het erg vind.



Ik ben gestopt bij bladzijde drie toen, en ben net verder gegaan waar ik gebleven was. En wederom lopen de tranen over mijn wangen. De manier hoe je jouw liefde voor hem beschrijft maakt me sprakeloos. Verdrietig om je verlies, glimlachend om je mooie momenten met hem en met een zeker gevoel dat hij je nu heeft geholpen om door te gaan. Niet los te laten. Maar door te gaan.



Wat ben je toch een bijzondere vrouw. Ons gesprek die we hebben gehad, en waar je al vertelde over jouw liefde, heeft toen al veel in me los gemaakt. Maar nu, sprakeloos. Echt sprakeloos.



Jouw laatste berichten laten me lachen, mascara over mijn wangen en zit met een grote glimlach op mijn gezicht. Je verdiend dit. Je bent een mooi mens. Dat is iets wat je in je laatste berichten schreef over de man waar je verliefd op bent geworden.Dat hij zo mooi is. Maar heb ik je al eens verteld hoe mooi jij bent?



Weet je nog wat ik je vertelde over onze vrienden/ militairen die die nacht gesneuveld zijn? Zijn vriendin vertelde me nog niet zo lang geleden dat ze het nooit had verwacht, maar ook zij weer verliefd was. Haar grote liefde heeft een speciale plek in haar hart. En die deelt ze niet. Nee, ze omschreef het als een samensmelting van twee mannen die haar het geluk hebben kunnen geven. Ieder op hun eigen manier. En voor allebei is er meer dan genoeg plek.



Laat je hart samen smelten. Geniet, huil als het nodig is, lach en wees gelukkig. Je verdiend dit.



Liefs,



SA



Saintje



Wat een ontzettend lief bericht Saintje! Ik slik even een brok weg.

terug!
Alle reacties Link kopieren
Terwijl ik de deur naar liefde aan het sluiten was stond zij op de stoep. Ik kon het niet over mijn hart verkrijgen haar daar te laten staan en vroeg haar binnen, koffie was vers gezet.

We praatten en praatten, de kasteelmuur om mijn hart brokkelde al af. Kon het niet sturen, wilde niet controleren wat er met mijn hart gebeurde...



Gek mens, ik ben stapel op je!
Je bent heel erg verliefd, lees ik, Cho. Ik hoop dat ze dat gaat zien. Sterkte en bewaak ook jouw hart. Ik weet niet zo goed wat ik moet zeggen. Je weet vast wel wat ik bedoel.
.
Alle reacties Link kopieren
De tijd zal het leren Cat. Ik ben blij dat ook jij je hart weer hebt geopend.



Nu zou ik alleen nog een nieuwe liefde op de stoep van highlander willen zien.
Alle reacties Link kopieren
Choilleich, mijn vrouw is net drie maanden heen en ik heb helemaal geen trek in een nieuwe liefde.



Ik heb gisteravond een van haar zogenaamde vriendinnen een knal gegeven.

Ik ben het zat.

Die 'vriendinnen' die met de cliche ovenschotel in de hand 'bezorgd' komen vragen of ik mij wel red

en me willen 'troosten' door me op de bek te proberen vliegen terwijl ze tegen me op rijden.

De volgende die weer zoiets flikt donder ik met schotel en al de straat op.

Wat is dat toch dat ze nu ik mijn liefde kwijt ben doen alsof ik in ene ook onthand ben?!

Ik had al gekookt, gegeten en zit niet op een rebound te wachten.



Het blijkt in de praktijk te kloppen dat je in moeilijke tijden je echte vrienden leert kennen.
volg je verstand, gebruik je gevoel
quote:highlander schreef op 30 maart 2014 @ 10:17:

Choilleich, mijn vrouw is net drie maanden heen en ik heb helemaal geen trek in een nieuwe liefde.



Ik heb gisteravond een van haar zogenaamde vriendinnen een knal gegeven.

Ik ben het zat.

Die 'vriendinnen' die met de cliche ovenschotel in de hand 'bezorgd' komen vragen of ik mij wel red en me willen 'troosten' door me op de bek te proberen vliegen terwijl ze tegen me op rijden.

De volgende die weer zoiets flikt donder ik met schotel en al de straat op.

Wat is dat toch dat ze nu ik mijn liefde kwijt ben doen alsof ik in ene ook onthand ben?!

Ik had al gekookt, gegeten en zit niet op een rebound te wachten.



Het blijkt in de praktijk te kloppen dat je in moeilijke tijden je echte vrienden leert kennen.



Jeetje Highlander, zo kort pas!



Wat respectloos van haar vriendin........



Ik kan mij goed voorstellen dat je helemaal niet zit te wachten op een andere vrouw in jouw leven. Misschien komt dat nog, misschien niet. Maar als het komt, dan komt het vanzelf en dan zal dat je waarschijnlijk overvallen.



Het klinkt een beetje alsof mensen zichzelf beter willen voelen door jou te helpen i.p.v. te kijken naar waar jij behoefte aan hebt.



Goed dat je je grens aangeeft.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven