Voor mijn liefde

29-01-2014 13:31 573 berichten
Mooi liedje. Niet zo heel lang geleden keek ik in de auto naar links om naar de mooiste man van de wereld te kijken die uit volle borst dit nummer meezong. Ik geloof dat mijn hart net niet barste. Hij zong super vals, maar het is sindsdien het mooiste lied. Ik kraste mee. Niet zo lang geleden zag ik hem mijn haag snoeien. Een mooiere man heeft hier niet bestaan. Bezweet bovenlijf, met takken in zijn haar. Niet zo lang geleden stond hier een man in mijn keuken een lasagne te maken. Het was echt lekker, we hebben toen zo heerlijk gegeten en gedronken , de hele avond gelachen. Niet zo heel gek lang geleden hebben we sneeuwballen naar elkaar gegooid in Brugge, gegokt in Las Vegas, pootje gebaad in Nieuwegein. Niet zo heel lang geleden hebben we gezoend, heeft hij de kliko buiten gezet. We belden nog even om 14 uur. Dat gesprek vergeet ik nooit meer. Het is maar kort geleden, maar staat eeuwig woord voor woord in mijn geheugen. 10 minuten later was hij er niet meer. Maar voor mij wel. Ik hou altijd van hem. Ik ben zo verschrikkelijk dankbaar voor wat hij mij gebracht heeft. Dit nummer om aan te geven dat niemand dat ooit kan wegnemen.

Ik mis mijn man en huil al 2 jaar wat af, maar ik ben ook trots en blij dat ik het geluk heb mogen hebben met hem. Ik had geen haar van hem willen missen.



Ik mis je lieve schat. 2 jaar zonder jou had ik niet kunnen dragen als ik jou niet had gekend. Je hebt me veel gegeven, ik weet dat jij ook zoveel van mij hield. En jouw liefde was heerlijk. Heeft me sterker gemaakt, liever ook.

Mijn schat, er zijn geen tekens genoeg om te zeggen hoe mooi jij bent. Mijn hart was niet groot genoeg, het had mijn hele lijf nodig om jou te bevatten.

En voor iedereen die niet geloofd in liefde op eerste gezicht…. Het bestaat.



Ik hou van je, de liefste, mooiste mens die ik ooit ontmoet heb en waarmee ik jaren mee heb mogen leven.

Ik hoop dat je rust hebt. Dat mijn liefde voor jou je rust geeft.

Voor altijd de jouwe…..Jij bent de mooiste mens die ik ooit ben tegengekomen.



De dood scheidt ons niet, ik blijf bij je.

Wellicht niet voor iedereen een mooi lied, maar voor ons wel. Ik hou van je. Ik hoor je vals zingen. 

http://www.youtube.com/watch?v=NPn_kVPjpeU



Overmorgen werp ik 2 bloemen in het kanaal. Onze laatste twee bloemen bewaar ik. De mooiste bloemen die ik ooit heb gehad. Van jou, mooie diep rode rozen, voor Valentijn. We waren er niet van, maar jongens, hoe mooi vond ik het dat je me een bos met 24 rozen stuurde en hoe zenuwachtig je was. God ik hou van jou. Mijn lief. Voor mijn liefde.
Lieve Catacarax, wees eens alsjeblieft niet zo hard voor jezelf zeg



Je hebt het geprobeerd maar de tijd is nog niet rijp.

Ik vind je heel moedig, ook om te onderkennen dat het er nog niet in zit.
Je moet niet zo hard voor jezelf zijn. Niet iedereen heeft het geluk om zo'n intense liefde mee te mogen maken, en als je die dan kwijtraakt dan verandert dat je leven voorgoed.



Het is mooi dat je op een bepaalde manier toch open kunt staan voor gevoelens voor andere mannen. Maar je bent waarschijnlijk nog niet de juiste man tegengekomen, of misschien ben je er inderdaad nog niet aan toe.



Iemand die niet heeft meegemaakt wat jij hebt meegemaakt zal nooit kunnen beseffen hoe jij je voelt. Welke strijd er zich in jouw hoofd en hart afspelen. Ik kan me er een voorstelling van maken maar dit zal nooit in de buurt kunnen komen van de werkelijkheid.



Een nieuwe liefde zal nooit de plek in kunnen nemen van jouw grote liefde. Een nieuwe liefde zal nooit in jou los maken wat jouw grote liefde deed. Een nieuwe liefde zal nooit de enige zijn van wie jij houdt. Dus ja, de nieuwe liefde zal sterk in zijn schoenen moeten staan.



Maar als jij de juiste man tegenkomt dan zou het zomaar kunnen zijn dat er in jouw hart ruimte komt voor iemand zonder dat je het gevoel hebt je grote liefde daarmee te kort te doen.



Wees niet zo hard voor jezelf lieve Catacarax, je bent een mens van vlees en bloed en je kunt er niks aan doen dat je deze gevoelens hebt. Zolang geleden is het nog niet, en je hebt pas al een hele grote stap gemaakt door dingen uit te zoeken. Geef jezelf de tijd.



Alle reacties Link kopieren
Cata,



Het komt wel. Maar nu even niet.

Ik vind je heel dapper en lief en eerlijk.
Trouwe onderdaan van Zijne Majesteiten Kater I en II
Alle reacties Link kopieren
Catarax, neem de tijd



Highlander, lijkt me zeer frustrerend. Ik zou ook gaan gooien
Alle reacties Link kopieren
Falling...
Alle reacties Link kopieren
Cata en Highlander:
Ach lieve Cate toch!



Wat jammer om dit te lezen maar als de tijd nog niet rijp is dan is het gewoon zo. Hoop wel dat je beseft dat dit niet betekend dat je nooit meer een relatie aan kan gaan.



En wat het vergelijken betreft tja ik maak me daar ook schuldig aan (nog steeds) eerlijk gezegd. Ik heb me daarbij neergelegd maar dit is niet makkelijk geweest.



Ik was van plan je komende week te bellen (sorry heb het momenteel druk en ik wil er ff de tijd voor nemen) maar als je juist liever rust hebt begrijp ik dat ook.



Sterkte iig!
Highlander,

wat lijkt het me moeilijk als die vriendinnen van je vrouw je zo gedragen. Ik zat er ook niet op te wachten hoor onverwachts mensen op de stoep en ik vond koken en structuur behouden juist erg prettig de eerste maanden na het overlijden van mijn man.



Geloof dat ik de volgende keer toch zou zeggen goh bedankt maar ik heb al gegeten en zit nu een programma te volgen en de deur weer dicht doen maar dat is wel een stap.
Alle reacties Link kopieren
Highlander, herkenbaar.

laat je niks opdringen, op een gegeven moment stopt het dan.

en vinden die mensen jou een rare, ondankbare freak.



maar dan heb je er tenminste geen last meer van.
wij slapen nooit.
Alle reacties Link kopieren
Cata



Ik denk dat je inderdaad nog niet klaar bent met je lief en hierdoor niet openstaat voor een nieuwe liefde. Ik ben over 2 maanden 8 jaar weduwe en ik ben nog steeds niet klaar met de verwerking. Dus nog geen ruimte voor een nieuwe liefde. Als het komt dan komt het en anders lekker niet hoor.
Wat vreselijk ook voor jou, Aapjea. Zucht.... ik zat net ff in de put en alhoewel jouw post niet heel jippy is, geeft het me rust. Dank je.



HL? hoe is het met jou?
Ik zat me net te bedenken dat ik nooit meer zo iemand ga ontmoeten. Iemand waarmee ik alles aanvoel, een ben. Alles klopt, de wereld in elkaar valt en samen veilig voelen als we samen waren. Alles klopte, of maakte niet uit. Pfff... ik herinner me op weg naar huis dit... http://www.youtube.com/watch?v=611Wxihk9vk Ik zal maar niet vertellen over de misbruikte kanarie van die dag in een treintje. Maar wel over de prachtige grotten die we samen hebben gezien en het mooie terras waar we over de Ardennen keken. Het is alsof de wereld niet zo mooi meer is zonder hem. Ik wou zo graag dat hij er nog was. Ik wou dat ik de tijd kon terug draaien.



Nu vraagt men wanneer ik op vakantie ga en waarheen en met wie.

Geen idee.


Ik ken het zo goed. Mijn 2 liefdes staan inmiddels naast elkaar omdat ze totaal verschillend zijn. Ik heb heel bewust voor mijn partner gekozen die totaal anders is want ik wil de vergelijking niet maken en dat is gelukkig goed uitgepakt. En toch, we maken ruzie heel soms en dan weet ik niet om wie ik huil. Zal altijd wel een dingetje blijven.
Alle reacties Link kopieren
Mijn dagen zijn kleurloos zonder mijn grote liefde erin.

Ik mis het gepassioneerde zoenen en scherp discussiëren met haar.

Bij leven kon al geen enkele andere dame aan mijn vrouw tippen.

Al swingend hebben mijn vrouw en ik heel wat anderen meegemaakt

en ik weet zeker dat ik niemand meer ga ontmoeten die zo

vurig, down to earth, luchtig en ruimhartig is als mijn vrouw was.



Konden we de tijd maar terug draaien.

Dan zette ik de tijd stil om bepaalde momenten eindeloos te herbeleven.

Onze eerste ontmoeting, onze trouwdag, onze kinderen.

Alles voordat de diagnose kwam.

Die dag was het begin van het einde.

Klotedag.



Feitelijk staat mijn leven nu stil.

Het is niet leuk om niet langer rekening te houden met haar wil

en op alleen mijn eigen wil te worden teruggeworpen.

Ik draai overdag een nieuwe routine die mij ongewoon is en (nog) slecht past.

's Nachts draaien al die bepaalde momenten uit het verleden in herhaling in mijn hoofd.



Ik vraag me af of het leven zonder haar ooit zal wennen.

Ik mis het om mijn dagen met haar te delen.

Die momenten dat zij tegen mij aan lag in bed

en we samen de dag doorspraken waren de beste momenten van mijn dag.

Ik weet niet hoe zij het deed en toch wist zij 9 van de 10 keer

mijn zinnen af te maken met wat ik wilde zeggen.
volg je verstand, gebruik je gevoel
quote:highlander schreef op 11 april 2014 @ 23:00:

Mijn dagen zijn kleurloos zonder mijn grote liefde erin.

Ik mis het gepassioneerde zoenen en scherp discussiëren met haar.

Bij leven kon al geen enkele andere dame aan mijn vrouw tippen.

Al swingend hebben mijn vrouw en ik heel wat anderen meegemaakt en ik weet zeker dat ik niemand meer ga ontmoeten die zo vurig, down to earth, luchtig en ruimhartig is als mijn vrouw was.



Konden we de tijd maar terug draaien.

Dan zette ik de tijd stil om bepaalde momenten eindeloos te herbeleven.

Onze eerste ontmoeting, onze trouwdag, onze kinderen.

Alles voordat de diagnose kwam.

Die dag was het begin van het einde.

Klotedag.



Feitelijk staat mijn leven nu stil.

Het is niet leuk om niet langer rekening te houden met haar wil en op alleen mijn eigen wil te worden teruggeworpen.

Ik draai overdag een nieuwe routine die mij ongewoon is en slecht past.

's Nachts draaien al die bepaalde momenten uit het verleden in herhaling in mijn hoofd.



Ik vraag me af of het leven zonder haar ooit zal wennen.

Ik mis het om mijn dagen met haar te delen.

Die momenten dat zij tegen mij aan lag in bed en we samen de dag doorspraken waren de beste momenten van mijn dag.

Ik weet niet hoe zij het deed en toch wist zij 9 van de 10 keer mijn zinnen af te maken met wat ik wilde zeggen.Herkenbaar.
Alle reacties Link kopieren
Tussen het verlies van mijn grote liefde en de volgende levensgezellin zat een periode van bijna 10 jaar... Ze leeft nog als het zonnetje in mijn hart, maar werpt geen schaduwen meer over me.



Op een gegeven moment kom je weer terug bij jezelf, kun je weer in de zon zitten en genieten van het gezang van een leeuwerik...



Cat en HL, knuffels!
Chol, ik denk dat ik nooit meer een kano pak, de rivier op ga. Er zijn alleen maar schaduwen. Ik kan niet meer naar Parijs, of naar Vegas. Niet naar de Ardennen en niet naar Frankrijk. Ach ja.... Ik zit wel weer in de zon.
Op het bankje dat hij heeft gehaald. Afgebladderd inmiddels, maar voor mij het mooiste bankje wat er is.
Alle reacties Link kopieren
Cat,



Dat had ik vroeger ook, een dierbare hobby aan de wilgen gehangen. Op een dag heb ik weer op de Waddenzee gezeild, een overstek gemaakt, alleen, een nacht drooggevallen op een zandbank, wel gehuild ja, maar ook genoten, van de vogels, van de zeehonden. Sindsdien heb ik al weer aardig wat zeiltochten gemaakt, alleen en in gezelschap.



Alles op z'n tijd, rustig aan, op 'n dag merk je dat er geen schaduw is, dat je spiegelbeeld je toelacht...



x
quote:highlander schreef op 11 april 2014 @ 23:00:

Mijn dagen zijn kleurloos zonder mijn grote liefde erin.

Ik mis het gepassioneerde zoenen en scherp discussiëren met haar.

Bij leven kon al geen enkele andere dame aan mijn vrouw tippen.

Al swingend hebben mijn vrouw en ik heel wat anderen meegemaakt en ik weet zeker dat ik niemand meer ga ontmoeten die zo vurig, down to earth, luchtig en ruimhartig is als mijn vrouw was.



Konden we de tijd maar terug draaien.

Dan zette ik de tijd stil om bepaalde momenten eindeloos te herbeleven.

Onze eerste ontmoeting, onze trouwdag, onze kinderen.

Alles voordat de diagnose kwam.

Die dag was het begin van het einde.

Klotedag.



Feitelijk staat mijn leven nu stil.

Het is niet leuk om niet langer rekening te houden met haar wil en op alleen mijn eigen wil te worden teruggeworpen.

Ik draai overdag een nieuwe routine die mij ongewoon is en slecht past.

's Nachts draaien al die bepaalde momenten uit het verleden in herhaling in mijn hoofd.



Ik vraag me af of het leven zonder haar ooit zal wennen.

Ik mis het om mijn dagen met haar te delen.

Die momenten dat zij tegen mij aan lag in bed en we samen de dag doorspraken waren de beste momenten van mijn dag.

Ik weet niet hoe zij het deed en toch wist zij 9 van de 10 keer mijn zinnen af te maken met wat ik wilde zeggen.
quote:choilleich schreef op 11 april 2014 @ 23:43:

Cat,



Dat had ik vroeger ook, een dierbare hobby aan de wilgen gehangen. Op een dag heb ik weer op de Waddenzee gezeild, een overstek gemaakt, alleen, een nacht drooggevallen op een zandbank, wel gehuild ja, maar ook genoten, van de vogels, van de zeehonden. Sindsdien heb ik al weer aardig wat zeiltochten gemaakt, alleen en in gezelschap.



Alles op z'n tijd, rustig aan, op 'n dag merk je dat er geen schaduw is, dat je spiegelbeeld je toelacht...



x

Dank je. Ik durf hier niet altijd zo te kijken, omdat ik soms het gevoel heb dat ik faal. Gelukkig lang met zus gesproken en die heeft me duidelijk kunnen maken dat ik niet faal. Op naar lachende spiegelbeelden.

En Highlander, ik hoop voor jou ook.
Ik zit even in zak en as..... Mis hem zo
Alle reacties Link kopieren
Trouwe onderdaan van Zijne Majesteiten Kater I en II
Wat lief BVD
Mijn fantastische man....'t is ook niet gek dat daar niemand tegenop kan. Ik hou zo verschrikkelijke veel van die man.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven