Vriendschappelijk verliefd

16-05-2014 23:29 403 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het weer: een vriendschap waarin ik de ander graag wil zien en spreken, vaak aan diegene denk en ook heel blij wordt van het contact. Ik voel me dan ook echt heerlijk bij die ander. Het is nu de derde of vierde keer in mijn leven dat ik dit zo heb.



Eén keer dat ik het had dacht ik uiteindelijk dat ik verliefd was, ook al voelde ik me eigenlijk niet tot de ander aangetrokken. Toch ooit aan het rommelen geslagen, maar dat was echt geen succes.



En nu dus weer. Voel me totaal niet aangetrokken maar wil wel graag bij hem zijn. Waarom dit topic? Ik vraag me af of iemand het herkend. Of ben ik raar?



(Oké, die laatste is wel een inkoppertje, ik weet al dat ik een beetje gek ben. )
quote:Frizz schreef op 20 oktober 2014 @ 19:09:

[...]





Ja dat is zeker een mogelijkheid.





[...]





Ik leg mezelf bij dates niet zozeer die druk op hoor, bij dates ben ik denk ik juist mezelf. Ik ben gewoon echt geen leuke mannen tegengekomen de laatste jaren, niemand die mijn hart sneller deed kloppen. Ik heb alles geprobeerd, afwachtend zijn, mezelf gepushed, vertrouwen hebben in dat het echt heus wel komt, mezelf verder ontwikkeld, therapie volgen, ben mijn eigen toekomstplannen gaan maken, heb er zélfs een topic over geopend.



Ik merk echter nu dat ik, nu hij dichterbij komt, hetzelfde doe als jaren geleden in relaties. Ik probeer af en toe afstand te nemen, gevoelsmatig. Of ik creëer een ruzie of verzin dat hij niet meer van me houdt. Daarmee maakte ik het destijds met de echt leuke mannen kapot, bij hem echter niet. Omdat ie het al merkt voor ik het zelf door heb en het direct opengooit. En dan is het meteen weer over.



Afijn ik geloof dus niet zo dat de wereld bezaaid is met leuke mannen waar ik een geweldige relatie mee zou kunnen hebben. Dan had ik die wel allang gehad. Geen man overboord hoor, daarom heb ik een toekomst uitgestippeld zonder man. Mocht ie nog komen is ie welkom.



Mijn familie kent hem allang, ze weten alleen niet wat er is gebeurd de laatste maanden. En zijn vrienden ken ik dus ook al jaren (ik ken hem namelijk via andere vrienden van mij). Zoals gezegd, het overgrote mannelijke deel van zijn en haar familie heeft een vrouw erbij, en daar ben ik dan dus ook welkom. Dat vind ik zelf behoorlijk bizar overigens.



Ik zit met open mond de laatste pagina's te lezen, hoe jij in de halleluja-stand je 'volwaardige' relatie bejubelt.

Bovenstaande eruit gepikt omdat ik hier de crux lees icm met je latere reactie - dat je een ander zou adviseren om weg te wezen uit deze situatie maar zelf nu dus net doet of het geweldig is.



Jouw eigenwaarde ís al ontzettend naar de kloten. En dit heerschap heeft in een blijkbaar heftige en dus kwetsbare tijd jou een schouder geboden en 'in je geïnvesteerd' hetzij emotioneel hetzij praktisch.

Zonder dat je het door had heeft hij je in eenpisitie gewurmd en zelfs nu heb jij nog een betonnen plaat voor je kop. Misschien nog wel meer dan eerst omdat je lijf nu geluks-seks-hormonen ook met hem koppelt.

Die man bespeelt je waar je bij staat, bedriegt zijn vrouw en kinderen, en jij staat erbij, kirt hoe geweldig hij wel niet is en praat alles wat hij fout doet goed, en ziet alles wat hij voor jou doet als Echte Liefde. Ik dacht dat jij de 20 al ver voorbij was maar als ik je dit allemaal zie schrijven....

Frizz, of je het nu leuk vindt om te lezen of niet, je bent een klassiek geval en nee, het is bij jullie niet 'anders'.

Als ik jou was zou ik vlug terug in therapie gaan.
Alle reacties Link kopieren
Dappere Gerbera, er valt me een hoop te verwijten, maar een slachtoffer van een uiterst gewiekste player ben ik toch echt niet. Noch praat ik iets goed, dan heb je me echt verkeerd begrepen.



Het wordt steeds gekker hier op het forum, in therapie omdat je een gebonden man aan de haak hebt geslagen.
Dit soort mannen voelt haarfijn aan of een vrouw 'de liefde heeft opgegeven' en daar maken ze dan werk van. 2 jaar te lang en daarom niet geloofwaardig? O jawel hoor, gewoon Omdat Het Kan. En jij laat je ervoor lenen. Degene die je dacht dat een vriend was is gewoon een emotionele predator en heeft nu z'n zin.

Ik ben benieuwd wanneer zijn gedrag omslaat en jij helemaal faalt on voor jezelf op te komen. Laat het alsjeblieft niet zover komen , hoe graag je nu ook bij hem wilt zijn. Hij is geen goede vriend. Echt niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:DappereGerbera schreef op 21 oktober 2014 @ 00:19:

Dit soort mannen voelt haarfijn aan of een vrouw 'de liefde heeft opgegeven' en daar maken ze dan werk van. 2 jaar te lang en daarom niet geloofwaardig? O jawel hoor, gewoon Omdat Het Kan. En jij laat je ervoor lenen. Degene die je dacht dat een vriend was is gewoon een emotionele predator en heeft nu z'n zin.

Ik ben benieuwd wanneer zijn gedrag omslaat en jij helemaal faalt on voor jezelf op te komen. Laat het alsjeblieft niet zover komen , hoe graag je nu ook bij hem wilt zijn. Hij is geen goede vriend. Echt niet.



Wat een drama zeg. 'Dit soort mannen' en 'de liefde heeft opgegeven'. Een predator.

Maak je geen zorgen over hoe ver het gaat komen, ik ben prima in staat mijn eigen keuzes te maken.
Alle reacties Link kopieren
Afijn ik ga naar bed. Bedankt allen voor de goede raad en voor de neus op de feiten. Trusten!
Je praat van alles goed, lees je eigen Posts nog maar eens na.

Hij rent voor je, je smacht niet naar aandacht maar krijgt die meer dan je soms lief is, hij wel rondneuken buiten zijn huwelijk maar de vrouwen niet, jij die denkt dat je alles op een rijtje hebt terwijl je acties duidelijk anders uitwijzen....

Snap dat het hard is maar zoals iemand al eerder zei je maakt er gewoon een grote puinhoop van.

Maar soms moet je keihard vallen om te zien dat je onderweg naar beneden was. Kun jedaarna weer klimmen. Nu klim je op iets ontzettend neps. Flikker je des te harder straks hoor. Maar ja, jouw leven, jouw daden.

Maar mij maak je niet wijs dat het goed zit met jouw eigenwaarde, he hebt het tegendeel al gezegd in de post die ik quote hierboven. Je neemt genoegen met dit omdat je niet gelooft dat iets als dit in een eerlijke 1 op 1 relatie ook kan bestaan, of althans, niet (meer) voor jou is weggelegd.
Al draagt een aap een gouden ring, t is en blijft een lelijk ding. Welterusten.
quote:Frizz schreef op 21 oktober 2014 @ 00:12:

[...]





Daar ga je je niet meer voor lenen bedoel je.



Ik vind het wel grappig als iemand die zelf precies hetzelfde heeft gedaan zo'n toon gaat aanslaan. Ja hehe iets met ezels en stenen? En met vooruitschrijdend inzicht? Ik was toen 19 en nu 31 en zeg in eerdere posting dat ik TOEN niet doorhad dat het met eigenwaarde te maken had en nu wél. Toen vond ik mezelf heel wat. Echt mega belangrijk en och ik snapte hem wel en zijn vrouw snapte hem niet en ik ging helemaal mee in het drama. Nu denk ik die kerel zag me als makkelijk en gratis en als een domkop zonder eigenwaarde waar hij lekker consequentieloos zijn pik in kon rammen. Daarom vind ik het nu giga onsexy en leen ik me niet meer als object zodat die vent lekker vreemd met mij kan gaan. Ook weet ik nu door o.a. ervaring en de smoezenlijst dat de meeste kerels maar wat roepen als ze het thuis zo slecht hebben... en vind ik ze zwak.
Alle reacties Link kopieren
quote:ciambella schreef op 20 oktober 2014 @ 21:08:

Frizz, waar ik bang voor was is toch gebeurt. Dit kon je zien aankomen, maar je praatte het al maanden goed voor jezelf. "Het was platonisch en er zit niets achter". Nu ben je dus willens en wetens een ander mens pijn aan het doen. Dat zijn vrouw het niet weet, betekent niet dat er niets aan de hand is. Je kunt het blijven verzwijgen tot aan het graf, maar nog je doet haar schade aan en ook jezelf. Waarom

Val je op deze bezette man en heb je nog nooit zo'n fijne man gehad? Dat is denk ik niet vanwege de persoon, maar de schijnveiligheid. Je schrijft zelf al dat je niet eens wilt dat hij zijn gezin verlaat. Waarom niet? Wil je hem niet voor jezelf? Of komt het dan te dichtbij? Wordt het dan echt? Of is het gewoon een van je vele sociaal wenselijke antwoorden hier. Ik had respect voor je Frizz, voor de manier waarop je hier open over gepraat hebt, ik vond dat dapper. Maar eigenlijk heb je jezelf en ons keihard voor de gek gehouden. Ik kan gewoon ook geen respect opbrengen voor iemand die een platform creëert om vreemd te gaan. Want ik weet helaas maar al te goed hoe het voor die andere partij (je weet wel zijn vrouw) voelt, traumatisch, alsof de grond onder je voeten vandaan wordt gehaald. En niet alleen de gebonden man is hier schuldig aan, juist ook de niet gebonden vrouw die dit mogelijk maakt. Daar kan geen smoesje (ja maar anders zou hij het toch wel met een ander doen) tegenop.

Treurig Frizz, dat je zo diep gezakt bent en dat je het voor jezelf wederom weer weet mooi te maken. Dat je zelfs stellig zegt: "ik ga er niet mee stoppen want IK vind het zo fijn." Je zult jezelf wel tegenkomen op de harde manier en dat vind ik oprecht jammer voor je. Maar je bent een volwassen vrouw en zult dus ook zelf verantwoordelijkheid gaan nemen voor de consequenties.Wat een mooie posting..
Nou ja.. dat dus..
quote:Frizz schreef op 20 oktober 2014 @ 11:03:

Nou... Hier ben ik weer. Als ik dit topic nalees voel ik me verschrikkelijk suf. Ik wist zó goed dat het puur platonisch was. Echt heel erg zeker. Méér dan 100%.



Ben benieuwd hoe lang het duurt voordat je weer zoiets schrijft over de situatie zoals ie nu is. Over de zekerheden die je nu zo stellig schrijft.
Alle reacties Link kopieren
quote:Frizz schreef op 21 oktober 2014 @ 00:23:

Afijn ik ga naar bed. Bedankt allen voor de goede raad en voor de neus op de feiten. Trusten!



Frizz, welke feiten hebben jou op je neus gedrukt? Ben ik oprecht benieuwd naar. Ik zie je hier alle adviezen weerleggen. Zelfs hier en daar vals van je afbijten, zie en voel je dat werkelijk zo?



De opmerking over therapie omdat je willens en wetens iets aangaat met een getrouwde man en het feit dat je volhoudt dat er niks mis is met je eigenwaarde vind ik tenenkrommend. Ik geloof niet dat jij echt voelt wat je hier predikt.



Je laat namelijk tussen de regels door blijken dat je helemaal niet weet wat je voelt en wilt. En roept onderwijl dat je niet in staat bent om iemand dichtbij te laten komen, daarom ook dit getrouwde exemplaar.. Daar tegenover schuif je alle tegenargumenten met gemak opzij.. en heb jij vooral geen probleem..



Wij zeggen hier thuis: je pakt een drol in in een kadopapiertje, maar het blijft een drol..



Wat vind jij nou écht van deze situatie?
Nou ja.. dat dus..
Echt frizz je bent alles vooral voor jezelf aan het goedpraten,onder het mom van in zijn cultuur gaat het nu eenmaal zo,in zijn familie is dit heel gewoon en in die van haar ook.

Hij hij hij, maar in JOUW cultuur en familie is dit toch niet heel normaal?

Is dat ergens ook niet 1 van de redenen waarom jouw familie nog van niks weet?
Wat ik wel humor vind is dat je er van lijkt uit te gaan dat iemand die willens en wetens zijn vrouw beliegt en bedriegt jou wel de waarheid zou vertellen. Hoe grenzeloos naïef is dat? Alleen maar omdat jullie dit geheim delen met elkaar? Wie zegt dat hij ook al niet een ander heeft, waar je niks van weet. En stel jezelf de vraag hoe bedrogen jij je dan zelf zou voelen.
Het zou eens fijn zijn als vrouwen onderling solidair zouden worden. Relatie? Handen af. Nu lijkt het vaak wel een wapenwedloop der aftroeverij. Zo van Duf wijf lekker puh ik kan je man wél entertainen.



Misselijk.
Alle reacties Link kopieren
Wat ik pas misselijk vind is dat mij allerlei woorden in de mond worden gelegd. Misschien kom later even terug om op de serieuze reacties in te gaan.
Alle reacties Link kopieren
quote:Frizz schreef op 21 oktober 2014 @ 00:19:

Dappere Gerbera, er valt me een hoop te verwijten, maar een slachtoffer van een uiterst gewiekste player ben ik toch echt niet. Noch praat ik iets goed, dan heb je me echt verkeerd begrepen.



Het wordt steeds gekker hier op het forum, in therapie omdat je een gebonden man aan de haak hebt geslagen. Aan de haak geslagen? Als jij een gebonden man aan de haak had geslagen dan had hij zijn vrouw over jou verteld en was hij bij haar weggegaan om bij jou te zijn. Laat hem dat maar eens doen, dan zul je zien of je hem echt aan de haak hebt geslagen.
Wow, wat zie jij er vandaag geweldig uit!
quote:Frizz schreef op 21 oktober 2014 @ 14:05:

Wat ik pas misselijk vind is dat mij allerlei woorden in de mond worden gelegd. Misschien kom later even terug om op de serieuze reacties in te gaan.Ik leg jou zgn woorden in de mond maar moet wel de mijne houden aangezien ik als naïeve 19 jarige destijds wel die fout maakte? Je sekst willens en wetens met een bezet man. Welk gedeelte daaraan interpreteer ik nu verkeerd?
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat vrijwel iedereen dit vanaf het begin van het topic voelde aankomen. Jijzelf volgens mij ook, gezien je eerdere berichtjes over zien van de glijdende schaal. Waarom heb je er toch voor gekozen door te gaan?
quote:Frizz schreef op 21 oktober 2014 @ 14:05:

Wat ik pas misselijk vind is dat mij allerlei woorden in de mond worden gelegd. Misschien kom later even terug om op de serieuze reacties in te gaan.



Ach kom nou toch, als je een nieuwe forummer was geweest, was jij (de minnares dus) met de grond gelijk gemaakt. En je had een half jaar geleden nog vrolijk meegedaan met het affakkelen trouwens.

Vreemd dat je 'misselijk' wordt van de -nog milde- reacties.
Alle reacties Link kopieren
quote:Frizz schreef op 21 oktober 2014 @ 14:05:

Wat ik pas misselijk vind is dat mij allerlei woorden in de mond worden gelegd. Misschien kom later even terug om op de serieuze reacties in te gaan.Ik hoop echt dat je nog terugkomt.. Niet voor mij, maar écht voor jezelf..
Nou ja.. dat dus..
Misselijk?

Wat jij en die fantastische vent van je zijn vrouw aan doen is pas echt misselijk.!
En nu we niet ja en amen met je meedoen loop je weg van je eigen topic? Apart.
Mijn reactie was trouwens bloedserieus. Toen ik er middenin zat dacht ik dat er met mijn eigenwaarde niks mis was. Weet inmiddels wel beter. Gelukkig.
Alle reacties Link kopieren
Ik kan mij alleen maar bedenken, mijn hemel wat zou ik voelen zodra mijn man dit zou doen. En dat de minnares dit dan zo zou verklaren. Ik kan er gewoon tranen van in mijn ogen krijgen, denken dat je een mooi en leuk huwelijk hebt, maarrrrrr
Alle reacties Link kopieren
Tja Frizz, wij hebben jouw redenen om hiermee door te gaan al keer op keer voorbij zien komen in andere topics. Als je er zelf middenin zit dan zie je het blijkbaar niet, maar het is echt het klassieke smoezenverhaal. Hij houdt echt van je, cultuurverschillen, je wil geen gezin opbreken, blablabla. Toen je dit topic opende, wist je nog dat dit verkeerd was en dat je dit niet wilde. Ik hoop voor je dat je toch wat met de adviezen doet, want ze worden niet gegeven om je de grond in te boren of om je woorden in de mond te leggen, maar om je te helpen.
Wow, wat zie jij er vandaag geweldig uit!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven