Vriendschappelijk verliefd

16-05-2014 23:29 403 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het weer: een vriendschap waarin ik de ander graag wil zien en spreken, vaak aan diegene denk en ook heel blij wordt van het contact. Ik voel me dan ook echt heerlijk bij die ander. Het is nu de derde of vierde keer in mijn leven dat ik dit zo heb.



Eén keer dat ik het had dacht ik uiteindelijk dat ik verliefd was, ook al voelde ik me eigenlijk niet tot de ander aangetrokken. Toch ooit aan het rommelen geslagen, maar dat was echt geen succes.



En nu dus weer. Voel me totaal niet aangetrokken maar wil wel graag bij hem zijn. Waarom dit topic? Ik vraag me af of iemand het herkend. Of ben ik raar?



(Oké, die laatste is wel een inkoppertje, ik weet al dat ik een beetje gek ben. )
Alle reacties Link kopieren
Dus toch de gevoelens zijn toch heftiger geworden en uiteindelijk een relatie met elkaar gekregen.



Wat wil je nu zelf Frizz? Zie je hier een toekomst in of leef je in het moment? Ik bedoel daar zit in een verschil in. Ga je verder met je eigen wensen, je toekomstbeeld met B.A.M traject of staat dit nu op lossen schroeven?

Ik hoop dat je wel je eigen pad blijft bewandelen en je niet laat lijden door je gevoelens voor hem over je kinderwens en vooral tegen jezelf eerlijk bent.



Ik heb even doorgelezen wat er is geschreven, maar misschien heb je deze vragen al beantwoord en heb ik over heen gelezen, dus als ze dubbel zijn dan weet je hoe het komt ;).
en, hoe is het nu?
Alle reacties Link kopieren
Lieve frizz, hoe voel jij je straks over die kindjes van hem? Huilend in bed, eenzaam en afgewezen. Want dat is namelijk wat deze situatie met hen gaat doen. Twijfelen of ze niet voldoende zijn, gevoelens wegstoppen om hun mama te helpen. Enfin, we weten het allemaal.

En toch doe je dit, terwijl dit bewezen gevolgen voor kinderen zijn. Echte liefde, een neukertje, enz daar brand ik m'n vingers niet aan. Ik ben er niet bij en weet het dus niet. Maar die arme kindjes, daarvoor breekt m'n hart.

Mocht het jou gegeven zijn om zwanger te worden, al dan niet in je eentje, dan wil je toch het beste voor je kindje? Hoe zou jij dan denken over iemand die willens en wetens jouw kindje verdriet doet en beschadigt voor het leven?
Ooh als ik echt wil doe ik het hoor ik laat me niet afkaken yoe
Alle reacties Link kopieren
We hebben een hoop gesprekken en drama achter de rug. Dat het 'bijzondere stuk tussen ons' moet stoppen was me wel al gauw duidelijk, maar of het dan verder tussen ons en zo ja hoe, daar kwamen we niet helemaal uit. Want dat is natuurlijk het kloterige, wellicht hebben we onze vriendschap nu verpest. Zo voelde het de afgelopen dagen in ieder geval wel, alsof alles kapot is gegaan. Stom van ons en een verwijten over en weer. Afijn, de huidige stand van zaken is dat we uitproberen hoe het is om weer gewoon vrienden te zijn. Op zich lijkt dat wel te lukken, maar ik heb flinke reserves. Die op zich alleen maar goed zijn natuurlijk, maar of daarmee een vriendschap tussen ons ook nog mogelijk is weet ik niet. We zien wel.
Frizz, hoe klote het nu ook voelt voor je en hoe rot het ook is als je de vriendschap inderdaad ook kwijt bent, ik vind dat je de goede keuze hebt gemaakt door in elk geval met het 'bijzondere stuk' te stoppen. Vind het zoals ik al zei echt stom waar je mee bezig was maar wil je wel een groot compliment geven dat je nu meteen hebt doorgepakt ondanks alle gevoelens die je nog voor hem hebt. En ook dat je dit nog komt schrijven hier.

Je hebt de juiste keuze gemaakt en ik hoop van harte dat je voet bij stuk houdt door niets meer dan evt vrienden / kennissen te zijn als dat nog mogelijk is en zo niet, helemaal het contact te verbreken.
Oh, deze wending verbaast me!



Waarom was het duidelijk dat het bijzondere stuk tussen jullie moest stoppen? Ik kreeg juist idee dat jullie vrede met situatie hadden. Jij als goede vriendin & mogelijke 'bijvrouw'.
De tijd zal het leren frizz en jullie beiden hebben even de tijd nodig om hier een weg in te vinden.

Zorg goed voor jezelf..
Alle reacties Link kopieren
Nou ja die wending komt eigenlijk ook wel door dit topic hoor. Toen ik me bedacht dat er over een aantal dingen goed gesproken moest worden zonder aandacht te besteden aan vlinders en al dat heppiedepeppiegedoe bleek dat we beiden niet achter het plan stonden om door te pakken. En ik denk dat daar ook wel iets is stuk gegaan, dat ie willens en wetens met mij door wil(de) gaan en zijn vrouw wil(de) blijven bedriegen. Zonder roze bril zag dat er voor mij een stuk minder logisch uit dan met.

Maar goed, dat maakt direct dat de lol van het hand in hand lopen enzo er wel vanaf is, wat op zich voor het behoud van de vriendschap dan wel weer goed is.



Ik zorg wel goed voor mezelf denk ik hoor Diamant, ik ben er alleen wel echt zó moe van nu. Praten, huilen, ruzie, bah. Gelukkig zijn de knopen doorgehakt en is het nu lekker weekend.
Alle reacties Link kopieren
Heel goed en dapper van je frizz! Hoe moeilijk ook, maar wel zuiver. Sterkte meis
Ooh als ik echt wil doe ik het hoor ik laat me niet afkaken yoe
Jee, nou echt petje af dat je de roze bril zo snel af hebt weten te zetten!! Ik zag het totaal niet aankomen, omdat je hier toch behoorlijk stellig schreef.

En heel veel sterkte, want je voelt je natuurlijk kut en verdrietig. Niet zomaar een scharrel, maar een goede vriend ook nog. Rot-situatie.
Alle reacties Link kopieren
Eigenlijk hè... Voel ik me helemaal niet zo erg rot over dat we zijn gestopt met seks en al dat soort zaken. Wat dat betreft kan ik de knop vrij goed omzetten. Het is meer dat ik een beetje angst heb dat het tussen ons gewoon niet goed meer komt. En dat zou ik dan zó dom vinden van mezelf (dat ik er ooit aan begonnen met dus). Maar goed, het is wat het is. En het is ook wel lekker eigenlijk dat ik me nu weer kan focussen op mijn eigen plannen, want die waren inderdaad een beetje overschaduwd door ons verliefde gedoe.
Tijd zal het inderdaad leren. Ik heb met 2 exen nog een heel goede vriendschap, dat waren precies de 2 relaties die als vriendschap zijn begonnen. Vonk sloeg pas na flinke tijd over.

Toen relaties uitgingen was er eerst een tijdje geen contact, maar na verloop van tijd is het met beide vriendschappen helemaal goed gekomen. Ik-kan-je-midden-in-de-nacht-bellen en kom-je-op-mijn-bruiloft-goed.
Overigens is jullie situatie natuurlijk wel beetje anders ;) Hoop dat het goed komt en voel je vooral niet dom.
Vaak is er gewoon een beetje tijd en ruimte voor nodig om (terug) naar vriendschap te gaan. Gezien jullie geschiedenis zou dat best wel kunnen op termijn. Ik vind het trouwens een verstandige beslissing van je, zal niet makkelijk zijn geweest. Maar je klinkt als een stoer wief!
Alle reacties Link kopieren
Een respectvolle keuze.

Misschien elkaar even niet zien, dan kunnen de kaarten opnieuw geschud worden.
Hatsjikideee...
Alle reacties Link kopieren
Ben heel blij te lezen, dat de "echte" Frizz weer terug is. Ook heel eerlijk, dacht ik al vanaf mei toen je dit topic opende dat de vriendschap einde oefening was. Neem afstand, dat had je eerder moeten doen, maar doe het nu voordat je/ jullie toch weer meegesleurd worden door verlangen. Dat is echt voorlopig het enige dat helpt. Sterkte, wijze les!
Alle reacties Link kopieren
Lieve Frizz. Ik kom even uit de meeleesstand. Ik ken jou uit een ander topic van jaren geleden. Iets met relativeren enzo, heb nu een andere nick. Ik ben blij dat jij je relativeer modus weer gevonden hebt. Goed om nu je focus weer op je eigen plannen gericht te hebben! Het zou zonde zijn als je dat uit het oog verliest. Zorg goed voor jezelf, maar volgens mij komt dat wel goed!
Alle reacties Link kopieren
Heeee Manawa! Wat leuk dat je er weer bent! Hoe gaat het met je?



En ja wat betreft mijn vriendschap, ik weet echt even niet wat wijsheid is. We hebben elkaar wel nog gezien omdat we al kaartjes ergens voor hadden gekocht, maar het is allemaal zo onwennig omdat ik de deur van mijn hart weer heel hard heb dichtgegooid. We zaten gewoon zwijgend naast elkaar in de auto.
Nou mooi dan weet je gelijk dat er geen basis voor vriendschap meer is (tenminste, voorlopig)

Focus weer lekker op je eigen doelen en leven, en niet te veel facepalmen naar jezelf, je hebt een harde les geleerd, nu weer lief zijn voor jezelf.

🎂🍻
Alle reacties Link kopieren
Is dat een taart en een halfvol glas?
Alle reacties Link kopieren
Prima gedaan meid.



Een grote dikke Brabantse veer in jouw bevallige achterste.



Gij hèt ze skon den boks opgedoan!
Trouwe onderdaan van Zijne Majesteiten Kater I en II
Nee een taart en een pilsje, voor jou! Het zit zelfs meer dan halfvol, dus drink op meid, proost

Had ik al gezegd dat ik echt blij ben te lezen dat je weer voor jezelf kiest? Nee. Nou, bij deze. Hang in there!
Alle reacties Link kopieren
Haha komt goed hoor. Maar eehhhmmm... Mag ik dat biertje afslaan? Er is weinig wat ik zo godsgruwelijk vies vind als bier. Kan wel even een wodka inschenken hier.
Oké wodka dan, als je er maar van geniet. Pak ik een wijntje! 🍷 op sterke vrouwen en relativeringsvermogen.

Trouwens... Ik weet dat ik van de week wat lomp en hard tegen je was Frizz, maar ik lees jou ook al langer dan vandaag, en lees je veel liever met je kop uit t zand dan erin dusseuhm... sorry dat ik vond dat ik even hard moest zijn. Zand erover dan maar?
Alle reacties Link kopieren
Oh jóh, niks aan de hand. Tegen mij mag je alles zeggen, ik raakte alleen een beetje geërgerd door de manier waarop sommigen dat deden. Daar hoorde jij niet eens bij.



Op sterke vrouwen!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven