Wie ook trouwen in 2015?

11-09-2014 21:07 230 berichten
Het 'Trouwen in 2013/2014' topic is een beetje ingekakt. De meesten zijn ondertussen getrouwd of schrijven weinig.



Zijn er nog dames (of heren natuurlijk) die volgend jaar gaan trouwen en daar over willen kletsen, tips uitwisselen etc?



Gr. Mattie
Bij de locatie die nu mijn voorkeur heeft (zonder iets gezien te hebben ) gaan we gewoon een keer uit eten en van tevoren regelen met het restaurant dat we die avond de ruimte ook even kunnen zien en eventueel als die bevalt onze wensen al kunnen bespreken.
We hebben bij onze 3 favo locaties ook al eens sfeer geproefd. Bij elke 'belangrijke' dag voor ons, gaan we uit eten.. En laten we nu net de afgelopen 3 keer bij die locaties zijn geweest :D



Net de stoute schoenen aangetrokken en een aantal offertes opgevraagd via contactformulieren. Duidelijke benoemd wat we graag willen, met alles gespecificeerd als dat mogelijk is.



Ben benieuwd! Het zijn direct de duurdere locaties naar mijn idee, maar dan weet ik wel direct waar we aan toe zijn.. Vriend laat dit maar over aan mij, hij mag straks andere zaken regelen :P.



Dat wordt niet meer zoveel kopen de komende maanden ;)
@Chantilly, van de locaties die open en eerlijk hun prijzen op hun websites zetten heb ik gezien dat de "feel" en de prijs niet altijd helemaal logisch zijn. Sommige sfeerloze (naar mijn idee) locaties waren duurder dan leukere locaties en andersom.
Ik zit serieus te overwegen om de fotograaf al te reserveren Ik heb een bepaald persoon op het oog die mooie foto's maakt voor een hele schappelijke prijs en ben dan bang dat ze anders al bezet is. Zo eens haar portfolio aan vriend laten zien.



Edit: die vindt de prijs absurd, terwijl hij VER onder de prijs van de meeste fotografen ligt. Zucht. Mannen
Alle reacties Link kopieren
Fotografen zijn toch al niet goedkoop... Ik heb gelukkig een kennis die fotografe is, ze wil wel een prijsje voor ons maken. Kijk, dan hoeven we toch niet nog een jaar op water en brood te leven ;).



Ander vraagje, willen jullie getrouwd worden door een ambtenaar van de gemeente of een BABS (zzp ambtenaar)?

Ik ben bij heel wat bruiloften geweest afgelopen jaren (vriendengroep kreeg trouwkriebels geloof ik) en een BABS is wel echt ontzettend leuk. Enig nadeel is dat het extra kosten met zich meebrengt (ook vanuit de gemeente) en ze niet allemaal gecertificeerd zijn om je 'echt' te trouwen, waardoor je eerst op maandagochtend in de trouwzaal van de gemeente staat om het papiertje geregeld te krijgen en het weekend erna je ceremonie en feest met BABS hebt. Dat voelt toch een beetje vreemd!
Hier gewoon een ABS. Ik ken de mensen op het gemeentehuis hier via mijn werk en ze zijn leuk
Alle reacties Link kopieren
Handig! We gaan binnenkort maar eens kennismaken met de ambtenaren van hier
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben een dochter van dan drie, die krijgt zeker een rolletje als bruidsmeisje. Waarschijnlijk samen met nichtje van dan 1,5.

We hebben ook een cm, iig voor de dag zelf maar ik weet nog niet precies wat ze van tevoren gaat doen. In de laatste week de afspraken nabellen en verder... Wat laten jullie over aan de cm (als je er een hebt)?
Alle reacties Link kopieren
@locatie we hebben redelijk wat locaties in de regio bekeken. Hadden een bepaald beeld/sfeer in ons hoofd. Nu is een passende locatie daarbij hier nog niet zo makkelijk te vinden. We dachten dat we ruim op tijd waren ( +|- 1jaar). Hadden een idee voor een datum (mocht iets eerder oid). Ons werd op 1e locatie al verteld dat alle vrijdagen in mei en juni al geboekt waren :(. Omdat de locatie ons wel wat leek, hebben we vlot een zaterdag gereserveerd. Is nu ook de locatie geworden. Merkte wel dat de prijzen ongeveer vergelijkbaar zijn.



@jurk wat zijn mensen vlot met de jurk . Ik heb wel een idee, ook al erg mooie gezien en weet waar ik naartoe wil. Maar ga denk ik in november. Afspraak moet ik nog maken.



Hebben jullie een bepaalde sfeer in gedachten?
Alle reacties Link kopieren
@bruidsmeisjes etc. Neefje en nichtjes zijn niet zo schattig klein meer. Lijkt me wel leuk, maar locatie niet een een 'aanloop' naar voren, dus bloemenmeisjes niet veel nut. Mss dat neefje de ringen wil brengen. Nog ff over nadenken en bespreken.



Eerst maar eens grotere dingen. Voor nu op de planning: band, gemeente, notaris en fotograaf. Dan jurk en ringen. Vriend heeft vaak wat tijd nodig om dat soort dingen uit te zoeken, dus ringen wat sneller. En dit jaar iig de ceremoniemeesters en getuigen vragen. Wat mij betreft doen de cm vooral het beantwoorden van vragen van gasten, regelen van de planning (ook op de dag) en regelen van de versiering ed. Wat laten jullie late over aan de cm?



Ow en weet iemand nog een goede band? Iets van 4-6 personen, rock en foute muziek. Bij voorkeur zowel mannelijke als vrouwelijke zanger. En willen ook wel spelen in t oosten vh land.
@bloempje, sfeer voor de jurk of voor de bruiloft? Ik overweeg (ivm diner ook) te gaan voor een "italiaanse bruiloft"
Alle reacties Link kopieren
@matroesjka ik neem aan dat de jurk en bruiloft wel bij elkaar passen toch

Italiaans als in eten, gezellig met z'n allen aan 1 tafel enzo?
@bloempje, idd. Lange tafels met (natuurlijk italiaans eten), italiaans bedankje (of bruidsuiker, of een flesje limoncello of goede olijfolie) en verder kun je het thema natuurlijk terug laten komen in de aankleding, uitnodiging etc.
Ik weet wel al min of meer wat voor jurk ik wil. Nu nog eens gaan passen of dat ook echt staat bij mij. Heb mijn beste vriendin al meegevraagd maar dat gaat par over een paar maanden lukken.



Vriend is overtuigd, vanavond de fotograaf mailen of ze beschikbaar is



Edit: toch niet, hij wil nog ff een keer extra portfolio kijken
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd allemaal met jullie voorgenomen huwelijk.



@berggeitje zoek je nog een korte bruidsjurk?

Ik ben 2 jaar geleden getrouwd in een korte jurk, die nu al 2 jaar in een hoes in de kast hangt. Jurk is niet vermaakt, maat 38 en is van het merk ladybird.



Leuk topic meiden!
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben op onze bruiloft voor de verandering maar liefst 6 bruidsmeisjes en 6 bruidsjonkers! Alle (schoon)zussen+beste vriendin en alle broers, zwagers+beste vriend, allemaal volwassen.



Heb voor de fotoshoot dus ook hele leuke ideeën!
I'm a goal digger.
Alle reacties Link kopieren
quote:matroesjka_ schreef op 13 september 2014 @ 19:11:

@bloempje, idd. Lange tafels met (natuurlijk italiaans eten), italiaans bedankje (of bruidsuiker, of een flesje limoncello of goede olijfolie) en verder kun je het thema natuurlijk terug laten komen in de aankleding, uitnodiging etc. Leuk thema! Ik houd van de Italiaanse keuken/sferen!
I'm a goal digger.
Wauw 6 bruidsmeisjes en 6 bruidsjonkers! Doe je dan ook say yes to the dress bridesmaids want dan wens ik je heel veel succes



Ik ben niet zo thuis in Nederlandse trouwgewoontes. Wat is precies de functie van de bruidsmeisjes/jonkers?



Mail naar fotograaf is verstuurd! Duimen nu dat ze beschikbaar is!
Alle reacties Link kopieren
Leuk topic, ik schrijf graag mee!



Wij gaan in april trouwen. Onze bruiloft wordt vrij traditioneel, maar dat vinden we juist leuk. Overdag zijn er ongeveer 100 gasten, 's avonds 150.



Dit weekend hebben we de locatie besproken en over twee weken ga ik op jurkenjacht.



Ik ben ook nog op zoek naar inspiratie voor de ceremonie. Hebben jullie daar al over nagedacht? Bij de bruiloften waar ik tot nu toe geweest ben, vond ik de ceremonie van het burgerlijk huwelijk namelijk nogal onpersoonlijk, met zo'n standaard praatje van de ABS. Hoe gaan jullie de ceremonie vormgeven?
@procne, leuk, welkom! Ik heb eigenlijk geen idee in hoeverre er ruimte is om de ceremonie zelf in te vullen.
Alle reacties Link kopieren
@procne, ik heb daar inderdaad ook al over na gedacht, omdat ik het wel leuk zou vinden dat de ceremonie niet helemaal standaard is. Misschien willen wij nog wat persoonlijks tegen elkaar zeggen en je kunt iemand anders de trouwakte laten voorlezen. Wij willen dat waarschijnlijk laten doen door mijn schoonvader.

Wij gaan wel gewoon voor een ABS. Ik heb wel één keer tijdens een bruiloft meegemaakt dat de ABS de naam van de bruidegom vergat en een aantal keer een verkeerde naam noemde. Dat was heel gênant. Hopelijk gebeurt dat niet bij ons.



Ik ben trouwens wel benieuwd wat voor budget jullie ongeveer bedacht hebben voor jullie bruiloft (als je dat wilt delen uiteraard). Wij gaan nu uit van 8.500 euro en ik heb een document gemaakt met alle kostenposten en het budget per onderdeel. Tot op heden zijn we hier niet over heen gegaan.
Die naam wordt nog wat. Mijn voornaam wordt standaard verkeerd uitgesproken. Ik denk dat ik die maar koet opschrijven voor de abs op demanier waarop je het uitspreekt.



@budget, tussen de 5000-6000, maar ik ga mijn best doen daar onder te blijven en ik verwacht ook dat dat gaat lukken. Zo'n zelfde bedrag voor de huwelijksreis.
Alle reacties Link kopieren
Ons budget is rond de ¤16.500,-, maar we vieren het dan ook behoorlijk groots. De locatie(incl. eten en drinken de hele dag) kost iets minder dan ¤10.000, dus we hebben nog ¤6500,- voor de band, de fotograaf, trouwauto, bloemen, haar/make-up en ringen.



Gelukkig zijn we al een tijdje aan het sparen.
Ons budget is 10.000,-.. Voor rond de 40 daggasten en totaal 130 avondgasten. En het moet heel gek lopen willen we daar overheen komen! Mijn jurk krijg ik van mijn oma, volgend jaar maar eens naar op zoek. Eerst locatie, ambtenaar en fotograaf regelen, daarna de kleding. Al verheug ik me daar behoorlijk op ;)



Verder besparen we op de trouwauto. Mijn ouders hebben een heel wagenpark aan mooie auto's waar ik uit kan kiezen..



Heel misschien dat we alsnog een ceremonie in de kerk doen, vriend is van huis uit katholiek, ik ben 'niets'. Zelf wilde ik wel altijd graag in de kerk trouwen, maar nu vind ik dat toch wel huichelarij. Vriend heeft alleen ineens een omslag, die wil nu misschien toch wel een dienst..



Een van onze favo locaties heeft de beschikking over een kapel, misschien dat we alsnog in een kerkelijke omgeving kunnen trouwen, alleen dan zonder een complete dienst.



Zusje wordt hier dus CM, heeft ze zichzelf al tot gebombardeerd, zonder dat ik het haar heb gevraagd ;) Ze is wel een van de weinigen die al echt op de hoogte is van alle plannen, ouders ook wel, maar die houden zich nog een beetje afzijdig totdat het echt officieel is zeg maar.

Zusje is er dus voor om vooral op de dag zelf te zorgen dat alles in goede banen wordt geleid, bedankjes, geld voor de taxi's etc. En ze wordt het aanspreekpunt voor vragen rondom de bruiloft. Heerlijk, zo'n zusje! Heb haar wel gezegd dat als het haar teveel wordt ze het direct moet zeggen, ook op de dag zelf. Ze moet er wel van genieten. Naast onze CM wordt ze ook getuige, samen met mijn broertje. Ook zonder te vragen heeft ie zichzelf al uitgeroepen ;) Heerlijk, die familie van mij :P
Alle reacties Link kopieren
Wat een leuk topic!

Onze grote dag gaat zijn op 15-05-2015. De locatie ligt vast en ik ben van de week geslaagd voor mijn jurk.

De taart en bedankjes maak ik zelf en de muziek voor 's avonds wordt verzorgd door de band van een hele lieve vriend.

Wij zijn overdag met ongeveer 35 man en 's avonds met ongeveer 125.

Nu na gaan denken over wat ik met mijn haar wil.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven