Minnaar deel 25.

20-07-2014 22:35 3008 berichten
Al 24 delen lang schrijven we over het wel en wee om en rond onze minnaars.

Heb jij een fladderend hart of zit ze vast verankert in je eigen borstkas? Eet, slaap en toiletteer jij met je telefoon of leg je hem ook rustig een paar dagen in de kast?

Met andere woorden...



Kun jij een minnaar hebben zonder verliefd te worden? Blijf jij met groot gemak in de verlust fase hangen of verleg jij constant je grenzen?



Dit topic is bedoelt voor discussie met gelijkgestemden. Voor oordeel en dis-nuances zijn andere topics.



Kanttekening van mij: ik zie graag avatars bij de (vaste) schrijvers. Dan blijven we kleurrijke loeders!
Okay, misschien is het dan verkeerd op mij overgekomen en ga ik me er toch nog wel even tegenaan bemoeien. M'n mond houden is toch niet één van mijn kwaliteiten geloof ik



Goed om te horen dat het nu zoveel beter gaat Ano*k! Heel knap hoe je de balans hebt teruggevonden en hoe je uit die diepe dalen beter tevoorschijn bent gekomen.



Loui, ik kan me ook wel voorstellen dat het gevoelsmatig anders is of je nr 2 een single vrouw is of een vrouw die zelf ook een nr 1 heeft. Het vertrouwen dat de relatie geheim blijft is denk ik groter als je allebei iets te verbergen hebt. Misschien is hij bang dat jij nu gaat proberen om hem bij zijn vrouw weg te krijgen.

Ik zeg niet dat die angsten terecht zijn, maar ik kan me wel indenken dat het daardoor anders voelt.
Puzzled



Als jij het woord "minnaar" hoort, denk je dan aan wat je had? Of wat je (weer) zou kunnen hebben? Zou jij nu iemands nr. 2 willen zijn of is het voor jou alles...of anders maar niet?
Bij minnaar denk ik inderdaad aan wat ik had, een verliefdheid voor een ander tijdens mijn huwelijk.

Ik weet niet of ik iemands nr 2 zou kunnen zijn. Ik dacht altijd van wel, maar toen ik contact ging zoeken via SL voelde dat toch niet goed. Blijkbaar is een contact alleen maar voor de lust op dit moment niet wat ik nodig heb. Maar aan een nieuwe volwaardige relatie moet ik op dit moment ook nog niet denken.

En dat terwijl ik eigenlijk wel enorm zin heb om in 2 sterke armen tegen een warm, lekker lijf aan te kruipen en heerlijk te genieten.

Kortom, het voelt nog heel dubbel, ik ben er nog niet helemaal uit wat ik op dit moment eigenlijk wel wil
Alle reacties Link kopieren
Look,

Er is niets over de kwaliteiten van mijn man gezegd.Dan zou hij dat tegen mij hebben gezegd en was ik daar meteen op ingegaan.

Hij heeft iets tegen mijn nmr 1 gezegd en dat vind ik ongepast.Schijnheiligheid in kwadraat.Natuurlijk is het "goed" gemeend voor de buitenstaander (en mijn man) maar het slaat nergens op als je het met zijn vrouw doet of wil doen.Hij neemt hem hiermee heel bewust in de maling.

In onze situatie kan je wel eens niet onder dingen uit maar dit kwam spontaan bij hem vandaan.Vind ik sarcastisch en niet respectvol naar mijn man.Waarom dat bewust opzoeken als het niet nodig is?

Kan ik pissig om worden.
Alle reacties Link kopieren
Hart, jij kan haar bloed drinken, bent pissig op hem en nog zit jij op contact te wachten?

Waarom melodrama blijven opzoeken als dat nergens voor nodig is?
volg je verstand, gebruik je gevoel
Eens met HL.



Je dreigt nu verstrikt te raken in je eigen gedachtenkronkels Hart.

Overschat jezelf niet als je middenin zoiets complex zit. Nummers 1 en 2 op elkaars lip, intense (en verwarrende) gevoelens die elkaar opvolgen...



Stap eruit, neem een serieuze pauze en bekijk het een tijdje van enige afstand. Je zit er te diep in met alle risico's vandien.
Alle reacties Link kopieren
Hl,

Zij staat voor mij los van dit alles.Ja,ik vind haar een onsympathiek mens (geworden).Daarom past zij niet meer in mijn leven en zal dat overgaan.Dat heeft niets met hem te maken want dat was al zo voor die tijd.

Ik heb gevoelsmatig alleen nog met hem te maken.Soms ben ik pissig op hem.Zeker als hij zoiets doet.



Ik zou hem graag vertellen wat ik vind van die opmerking maar ik ben geen stalker.Heb hem laten weten dat ik verbaasd ben maar hij reageert niet.

Op wat voor contact dacht jij dat ik zat te wachten nu?

Ik word niet opgewonden van sarcasten.En ik hoop van harte dat hij op korte termijn stopt met deze praktijken en gewoon weer zichzelf wordt.Ik weet dat hij heel erg leuk kan zijn.Maar als hij dat gedeelte van zichzelf niet meer laat zien zou ik niet weten wat ik nog met hem moet.
Alle reacties Link kopieren
Ano*k,

Dat vonden wij ook.Hebben net een pauze van 6 maanden achter de rug.Op mijn initiatief.Omdat ik hem uit mijn hoofd wilde hebben.Dat is goed gelukt.De ergste verliefdheid is er wel vanaf en mijn keuze voor nmr 1 is weer helder.De aantrekking met hem blijft dus tijd om andere afspraken te maken.Ook dat hebben wij gedaan.
Kat in het bakkie dus, volgens jou.



Maar waarom word je dan pissig? Waarom heeft hij nog zo'n invloed op je?



Edit: je bevestigt nu mijn punt. "Ik raak verstrikt"...

Hart, erken gewoon dat dat zo is. Dat je wel objectief wilt zijn en afstand wilt nemen maar dat dat gewoon niet lukt. En ik herken dat hè...! Het is ook verrekte verwarrend soms.



Maar daarom zei ik: overschat jezelf niet. Trek je even goed terug uit deze toestand, zijn spel...
Alle reacties Link kopieren
Ik raak verstrikt in het aantrekken en afstoten spelletje van hem.Zo is hij helemaal leuk,gezellig en zoals ik hem ken en dan is het weer een enorme klootzak.

Dodelijk vermoeiend en dus zo vermoeiend dat ik denk:flikker op!Laat ik hem links liggen en dan draait hij weer naar leuk,gezellig en zoals ik hem ken.
Alle reacties Link kopieren
Kwestie van op de juiste of verkeerde knoppen drukken Ano*k.

Hij weet ze gewoon beide heel goed te vinden.

Hij weet precies hoe hij mij kwaad kan krijgen.Of we zijn gewoon water en vuur.Daarom zouden we nooit in een vaste relatie moeten zitten.Dat zou een drama worden.
Alle reacties Link kopieren
Ja,ik ben op dit moment best wel verstrikt maar niet meer zo los van alles als voorheen.

Nog herstellende van alles wat is geweest.Ondanks mijn heldere keuze voor nmr 1 doet het soms nog zeer als ik er aan denk maar ik heb het wel geaccepteerd.

Niet los kunnen laten,nieuwe afspraken,alles herschikken van binnen.Alles weer een andere plek geven en ondertussen dat spel.

Het is best veel allemaal terwijl je ondertussen gewoon nog een huwelijk te runnen hebt,en een baan en een paar kinderen.
quote:hart01 schreef op 17 september 2014 @ 22:53:

Niet los kunnen laten,nieuwe afspraken,alles herschikken van binnen.Alles weer een andere plek geven en ondertussen dat spel.

Het is best veel allemaal terwijl je ondertussen gewoon nog een huwelijk te runnen hebt,en een baan en een paar kinderen.En juist daarom moet je nu de kracht tonen om je terug te trekken uit dat "spel". Hee joh, ik doe niet meer mee. Het holt me uit, brengt me niks, zuigt me leeg. Terwijl ik mijn energie en liefde wel beter kan besteden. Hasta la vista baby!
Alle reacties Link kopieren
Het holt me uit,brengt me niets en zuigt me leeg.Dat gevoel herken ik wel.Dat is wat ik bedoel met dat als hij op korte termijn niet weer zichzelf wordt ik er niets aan vind.

Maar dat hasta la vista baby! Daar moet ik nog mee aan de slag

Soms zijn die momenten er maar toch doe ik het niet.En ik weet niet waarom.Dan laat ik het gewoon weer op zijn beloop.

Ik heb een issue met de deur dicht gooien.En niet alleen met hem,ook met zijn nmr 1 dus want het eerste stukje tekst zou daar ook zo op van toepassing zijn.



Er zijn momenten dat het me heerlijk lijkt om dat te kunnen zeggen.Die kracht te hebben.
Alle reacties Link kopieren
moeilijk om iets af te sluiten Hart dat herken ik. Maar er mee bezig blijven voedt het ook weer om niet af te kunnen sluiten.

Voor mijn ex nr 2 is de balans weg, en wil hij mijn emoties niet of een andere fase in. Dat hij mij ons zo schijnbaar makkelijk opgeeft vind ik ook moeilijk. Ego of ik heb er veel meer belang aan gehecht. Weet het niet zo goed meer.
Alle reacties Link kopieren
Loui,

De verhoudingen tussen jou en ex nmr 2 zijn nu geheel anders.Jullie waren gelijkwaardig en die balans is nu weg.Misschien moet hij even wennen aan de nieuwe situatie en komt het wel weer goed.

Als hij daar geen moeite meer instopt en jullie zo opgeeft kan ik mij goed voorstellen dat dat moeilijk is.Wat was het dan waard?

Misschien was/is de waarde die jij er aan hecht veel groter en dat is niet leuk om te ontdekken.

Was het enkel sex of ook meer?In dat geval lig jij in scheiding als ik het goed heb en is het nu tijd voor hem om even te laten blijken dat hij er ook als mens voor jou is.Jou nu in de steek laten vind ik slap.
Alle reacties Link kopieren
Het is zuur maar juist nu wil hij veel afstand en geen steun geven . Dit om inmenging te voorkomen in mijn scheiding en om diepere hechting te voorkomen. Ook al is het pijnlijk ik begrijp het volkomen. Natuurlijk zou ik het nu heel fijn vinden om hem om me heen te hebben . Een reden om na lang denken hem op de hoogte te brengen van mijn scheiding, ik wist dat dat voor hem reden tot meer en meer afstand zou zijn. Ik kan niet goed zwijgen of dingen verzwijgen en ook al sta ik er nu geheel alleen voor hij heeft natuurlijk recht op zijn standpunt. Het was het het wel waard we hebben echt een heel mooie tijd gehad, hij heeft overwogen om iets met mij te beginnen maar dat heb ik afgekapt. Dat werkt niet of zou niet gewerkt hebben, het failliet van een jong gezin nou nee. Het hakt er allemaal flink in, en nu gewoon gezonde afleiding zoeken in mijn jongens, werk familie en vrienden. Komen absoluut leuke dingen aan , reizen onder andere .
Alle reacties Link kopieren
Dat klinkt ingewikkeld Loui.

Knap dat je alles zo helder ziet en goed weet wat jij wel en niet wilt.

Hij heeft overwogen om iets met jou te beginnen.Is die wens bij hem helemaal weg?



Als jouw minnares gaat scheiden en je was toch al bereid je eigen gezin op te geven voor haar zit hij nu ook niet echt in een makkelijke positie.Uiteindelijk ben je nu beschikbaar maar toch ook weer niet voor hem.Is hij bang om te gaan zien dat jij voor een ander gaat vallen?Jouw huwelijk was niet goed maar voor hem wellicht een goede basis om jouw als minnares te hebben.



Goed om te focussen op de kinderen.Die zullen jouw liefde nu goed kunnen gebruiken.Als het over gaat,gaat het over.Waar deuren sluiten gaan vaak ook hele mooie nieuwe deuren open.
Alle reacties Link kopieren
quote:hart01 schreef op 17 september 2014 @ 23:16: Het holt me uit,brengt me niets en zuigt me leeg.Dat gevoel herken ik wel.Dat is wat ik bedoel met dat als hij op korte termijn niet weer zichzelf wordt ik er niets aan vind.Zoals ik het lees wil jij iets van jouw minnaar dat er niet meer is of zelfs nooit is geweest.

Jij zegt zelf al dat hij jou bewust de illusie van verliefdheid heeft gegeven omdat jij op lust alleen niet met hem wil(de) neuken.

Omdat jij jezelf en hem niet als lustoord kunt/wilt zien heeft hij de roze droom in jou gevoed.

Nu de roze oogkleppen bij jou zijn afgevlogen zie jij hem zoals hij werkelijk is.

Net zoals jij jouw man weer helder kunt zien zoals hij is.

Ipv jezelf te blijven ophangen aan jouw minnaar kun jij jezelf gaan richten op jouw man wie jij wèl (weer) waardeert.

Dat lijkt mij een keuze waar jij wel energie van krijgt.
volg je verstand, gebruik je gevoel
Alle reacties Link kopieren
Hl,

Iets wat er niet meer is of nooit is geweest.Als dat zo is zou ik de conclusie moeten trekken dat hij een rol heeft gespeeld al die tijd.Op de een of andere manier lukt dat niet.

Ik heb moeten wennen aan het concept minnaar aangezien ik nogal lang op die roze wolk heb gezeten.

Ik kan wel iets met het concept maar iedereen geeft daar zijn eigen draai aan denk ik.De een wil af en toe een paar uur lust en verder niets Voor mij is een minnaar,iemand die ik heel leuk vind,waar ik om kan lachen,plezier mee heb,chemie en zo af en toe fantastische sex.Iemand die mij genoeg kriebels geeft om me gek te maken maar niet zoveel dat ik ga denken dat het leuk zou zijn om samen boodschappen te doen.

Als hij zich gedraagt als een klootzak,ik zijn opmerkingen en reacties niet leuk vind dan is dat een chemiekiller voor mij.

In dat geval holt hij mij uit,zuigt hij mij leeg maar nogal belangrijk als minnaar hij brengt mij niets.

Toch wil hij mijn minnaar blijven.Als hij dat wil zal de wisselwerking met mij terug moeten naar hoe het was anders moet ik mij zoals Ano*k zo mooi zei gaan concentreren op het Hasta la Vista Baby!



De ombuiging naar minnaar in mijn gedachten heeft gemaakt dat ik ook ben gaan nadenken over wat ik er uit wil halen.
En wat wil je eruit halen? Lachen, plezier, af en toe fantastische seks lees ik. Wanneer had je dat voor het laatst met hem? Is hij je energie dan nog waard? Er zijn meer mannen he...
Hartje, deze fase van het minnaarschap, als om wat voor reden dan ook de roze wolk een zwart randje heeft gekregen, is gewoon niet leuk. Dit kost energie en levert heel weinig op. Terug naar hoe het was op die roze wolk kan niet. Je bent in een andere fase gegleden, zoals Lookolook vaak zo treffend opmerkt.



Ik denk dat het voor jezelf zowel nu als op lange termijn zinvol is om deze fase zo snel mogelijk voorbij te laten zijn. Door knopen door te hakken. Dat geeft ruimte in je hoofd voor anderen, nieuwe dingen of de mooie herinneringen die je aan hem had. Koester die en laat hem voor wat hij is. Er valt in de hele situatie met hem voor jou helemaal niks meer te winnen, slechts te verliezen.
Marana!
Alle reacties Link kopieren
Hart, jij zei pas toch al dat hij jou heeft bespeeld?!

Zolang beide zich er bewust van zijn dat het een geil rollenspel is is er niets aan de hand.

Jouw beginnersfout is dat jij ervan uit ging dat hij met jou serieus was.

Dat hij jou wijs maakte dat zijn huwelijk op was en jij leuker bent dan zijn vrouw zal jou alleen meer de (roze) mist in hebben geholpen.

Geeft niets, al doende leer je.

Zet duidelijk op een rij hoe jij behandeld wilt worden.

Gedraagt hij zich daar niet naar dan staat het jou vrij hem te verbannen.

Graag of helemaal niet toch?
volg je verstand, gebruik je gevoel
Alle reacties Link kopieren
Edit

Als ik een minnaars relatie met hem aanga mag ik toch op zijn minst verwachten dat die leuk is?Anders zie ik het nut er niet van in.

Ik stop weer aandacht en liefde in mijn nmr 1.Daar krijg ik energie van en vind ik ook gewoon weer leuk.

Mijn minnaar vind het nodig om daar op te reageren en dat vind ik vervelend.Ik vind het niet wenselijk dat hij na de afspraak minnaars te worden/blijven mijn huwelijk gaat ondermijnen met stomme reacties

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven