Buren boos aan de deur i.v.m. herriemakende kat

28-07-2014 23:37 169 berichten
Grrr even stoom afblazen hoor! Ik heb vandaag mijn kat opgehaald die nog bij mijn ex woonde maar waar hij niet meer voor kan zorgen. Beestje is natuurlijk in de war en aangezien ze een Oosters Korthaar is kan ze behoorlijk schreeuwen. Ik weet dat dit ook weer overgaat als ze gewend is aan de nieuwe omgeving. Nu staat de buurvrouw net op de stoep gelijk helemaal in de aanval dat die herrie moet stoppen want haar baby wordt er wakker van. Ik nog proberen uit te leggen hoe de vork in de steel zit maar ze wilde niet luisteren en ik ben zo dom geweest me mee te laten sleuren in haar boze bui aangezien ik de afgelopen maanden meerdere malen wakker ben geworden van haar baby als die keihard lag te schreeuwen. Heb alleen nooit boos bij haar aan de deur gestaan aangezien ik snap dat ze die baby moelijk stil kan krijgen en dat dit erbij hoort. En geloof me als die baby ligt te janken gaat dat rustig een uur door. Ook overdag. Ook als mijn vriend nachtdienst heeft. Dus ja dat heb ik haar nu alsnog voor haar voeten geworpen dat ze eens moest weten hoe vaak wij om de meest onmogelijke tijden hebben wakkergelegen. "die kat moet NU stil anders bel ik de politie" riep ze nog. Zit hier te trillen als een rietje met mijn gordijnen dicht. Ik snap heus wel dat het irritant is dat de kat jankt maar dit gaat ze echt geen weken doen hooguit 3 dagen tot ze beetje gewend is. Overigens hoor ik hier regelmatig in de straat krolse katten en die maken nog meer herrie. Bah ik wou dat ik de loterij won zodat ik lekker vrijstaand kon gaan wonen. Zou de politie hier echt voor aan mijn deur komen???
tuurlijk niet, net zo min als ze voor een huilende baby komen.

Harde muziek enzo is een ander verhaal.
Alle reacties Link kopieren
Nee joh natuurlijk niet.

Waarschijnlijk oververmoeide moeder die al chronisch slaapgebrek heeft en even de pan uit is geflipt.

Morgen als het licht is is alles weer anders. Of kan je sowieso al niet met deze mensen door één deur?

Anders morgen even uitpraten en twee doosjes oordoppen kopen. Eentje voor haar en eentje voor jezelf.

Je zou ook de dierenarts even kunnen raadplegen.
Ik vind het gewoon echt mega irritant, laasts waren diezelfde buren een nieuwe schutting aan het plaatsen. Prima maar ik lag ziek thuis met migraine. Die buurman bleef met de andere buurman discussiëren over de plaatsing van een paaltje. Recht onder mijn raam ook al zat dat raam dicht. Terwijl ze naast elkaar stonden was het alsof ze een voetbalveld moesten overbruggen. Aangezien zij niet kunnen ruiken dat ik thuis ben dacht ik even vriendelijk te vragen of ze even het werkoverleg konden voortzetten op een plek waar ik er zelf geen last van had. Werd gelijk uitgekafferd dat ik dan maar aan de andere kant van het huis moest gaan slapen. Was toen ook al met de stomheid geslagen.
Alle reacties Link kopieren
De advertentie die ik nu zie: "kattenverjager"

Alle reacties Link kopieren
Natuurlijk komt de politie hier niet voor. Ik zou ook uit mn plaat gegaan zijn tegen haar over die baby hoor. Ze mag wat mij betreft best weten dat jullie nu kiet staan
I would rather shit in my hands and clap
Alle reacties Link kopieren
Wat ik begrepen heb moet de politie de klacht onderzoeken wanneer er melding wordt gedaan.



Via een bekende verhalen gehoord dat de politie langs kwam na meldingen met minder overlast dan jou kat zou geven.



Maar kan het ook mis hebben
Alle reacties Link kopieren
O, het zijn dus niet echt gezellige sociale buurtjes.

Lekker laten gaan!
Om nog maar te zwijgen dat ze vaak met zijn allen in de tuin zitten en dan de hond steeds lopen uit te dagen zodat het beest blaffend en grommend door de tuin rent. Dus ja ik vind het niet de meest sympathieke mensen. En omdat je geen ruzie wil laat je het dan maar en nu horen ze mij een keer staat zij gelijk met een grote waffel met de politie te dreigen.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat de buuf bang is dat jouw kat haar net slapende baby'tje wakker maakt
Frankly my dear, I don"t give a damn
Alle reacties Link kopieren
Grumpy, wat ontzettend vervelend voor je!



Ik denk ook niet dat de politie voor zoiets langskomt. Maar het is vervelend dat die buurvrouw zo tekeer ging en met de politie dreigde. Ik hoop dat het morgen, als iedereen bijgekomen is van de schrik (met name de kat en jij!) opgelost kan worden met een goed gesprek. Ondertussen: maak je niet te druk, zorg maar goed voor jezelf en je bange kattebeest en ik hoop dat je ondanks alles straks lekker kunt slapen.
Alle reacties Link kopieren
En wat een gezeur zeg. Je buurvrouw reageert alsof je kat dit al weken doet
Alle reacties Link kopieren
quote:GrumpyCat1983 schreef op 28 juli 2014 @ 23:42:

Ik vind het gewoon echt mega irritant, laasts waren diezelfde buren een nieuwe schutting aan het plaatsen. Prima maar ik lag ziek thuis met migraine. Die buurman bleef met de andere buurman discussiëren over de plaatsing van een paaltje. Recht onder mijn raam ook al zat dat raam dicht. Terwijl ze naast elkaar stonden was het alsof ze een voetbalveld moesten overbruggen. Aangezien zij niet kunnen ruiken dat ik thuis ben dacht ik even vriendelijk te vragen of ze even het werkoverleg konden voortzetten op een plek waar ik er zelf geen last van had. Werd gelijk uitgekafferd dat ik dan maar aan de andere kant van het huis moest gaan slapen. Was toen ook al met de stomheid geslagen.Je zat dus om niks te zeuren en die heb je vandaag gewoon in je gezicht terug gekregen.
Alle reacties Link kopieren
Wat een aso buurt zeg. Als over een paar dagen je kat weer rustig is, elke keer bij haar aanbellen als haar kind lang loopt te janken. Tevens alle tijden noteren zodat je een dossier opbouwt. Nu ook alles noteren wat ze heeft gezegd, dag en tijd erbij.



Wel zou ik proberen om je niet te verleiden om te gaan schelden. Blijf rustig zodat je altijd kan aantonen dat zij de aso is.



Gatver gezellige buren. Blijft je kat binnen? Anders zouden ze misschien nog je kat iets aandoen.



Sterkte
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Klinkt gezellig... Ik weet uit ervaring hoe die puntsnuiten kunnen blèren (jarenlang siamezen gehad).



Lastig, je hebt al uitgelegd dat het (hopelijk) maar voor een dag of wat is tot ze gewend is. Dat heeft de buurvrouw maar te nemen. Net zoals jij het gehuil van de baby moet nemen of het gepiep van een puppy mochten zijn die besluiten aan te schaffen. Het zijn niet de meest sociale mensen aan hun reactie te zien. Daar kun je gewoon niks mee.



Neem vannacht het beestje mee naar boven, hopelijk gaat ie lekker op bed liggen slapen en is hij rustig.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben een langzame typer, dus er is al weer een hoop informatie bijgekomen. Ik lees net dat die buren sowieso nogal asociaal gedrag vertonen. Jammer. Maar toch denk ik niet dat de politie langskomt. Meestal is het vanwege extreme herrie of als er al veel vaker een melding is geweest. En dit is de eerste keer, dus ik zou me niet te druk maken. Hoe is het nu met je kat? Begint hij al een beetje tot rust te komen?
Alle reacties Link kopieren
Uit t raam schreeuwen dát is pas lekker constructief communiceren.
AFSCHEID NEMEN BESTAAT PIET
Alle reacties Link kopieren
quote:mienbillekesjeuken schreef op 28 juli 2014 @ 23:46:

[...]





Je zat dus om niks te zeuren en die heb je vandaag gewoon in je gezicht terug gekregen.Als je na een vriendelijke vraag al uitgekafferd wordt, samen met de andere voorbeelden die grumpy noemt, zou ik allang klaar zijn met deze mensen. Het woord Tokkies komt als eerste in me op.
I would rather shit in my hands and clap
Alle reacties Link kopieren
quote:mienbillekesjeuken schreef op 28 juli 2014 @ 23:46:

[...]





Je zat dus om niks te zeuren en die heb je vandaag gewoon in je gezicht terug gekregen.? Een beetje kort door de bocht, vind je niet? Vragen of iemand stil wil zijn is niet hetzelfde als iemand de huid volschelden omdat de kat één keer lawaai maakt.
Alle reacties Link kopieren
Laat lekker gaan TO, als zij niet wil dat haar baby andere geluiden hoort, moet ze lekker naar de hei verhuizen.

Je hebt het geprobeerd uit te leggen, ze heeft niet geluisterd, jammer dan.

Ik zou dus aan de buurvrouw hebben gevraagd of ze meteen zou kunnen bellen, zodat je de koffie vast kan laten doorlopen



Verder ken ik het hoor, wij hebben een buurman en die doet meubels maken, die kamer grenst aan onze slaapkamer.

Nooit iets van gezegd, ook al zat hij doordeweeks rond middernacht nog te tekkeren.

Ik heb een keer hard muziek aan, nog geen minuut, daar stond hij hoor.

Alleen heb ik netjes een knikje gegeven en de deur dichtgedaan, zo aardig is hij toch niet.

Dus als jouw buurvrouw een beetje logisch nadenkt, weet zij ook wel dat zij jouw overlast veroorzaakt en dat jij haar nu ook een keer overlast veroorzaakt.

Jammer dan, pech voor haar.
Alle reacties Link kopieren
quote:hatsetats schreef op 28 juli 2014 @ 23:50:

Uit t raam schreeuwen dát is pas lekker constructief communiceren.Lezen! Ze heeft vriendelijk gevraagd.
Mijn katten kunnen ook behoorlijk brullen (mr & mrs Stemband) maar ik weet toch vrij zeker dat ze bij de buren niet te horen zijn. Of woon je in een oud huis?



Meteen dreigen met de politie vind ik trouwens in zulke situaties zo'n ontzettend zwaktebod. Direct gaan lopen gillen en dan een ander het laten oplossen. Onvolwassen gedrag als je het mij vraagt. Als ik de politie was zou ik mevrouw de buurvrouw dan ook eerst eens aanraden om een rustig gesprekje aan te gaan. Hysterisch aanbellen kan ze beter bewaren voor als het na 3 van die gesprekjes nog steeds niet is gelukt een oplossing te bedenken.



Zou een feliway stekker helpen om poes de eerste dagen te laten doorkomen?
Alle reacties Link kopieren
Ik zou even overleggen met de dierenarts want voor de kat is dit ook naar dat ze zo overstuur is. Misschien kan iets rustgevends haar net een stukje op weg helpen in het wennen in jouw huis.



Je hebt inderdaad wel aso buren als ik het zo lees. Ik zou proberen om je minder te ergeren. Is moeilijk maar nu is het actie-reactie en dat moet je ergens zien te doorbreken. Van de buren hoef je dat niet te verwachten dus wees jij de slimste. Mocht het zo blijven dan kun je ook de wijkagent vragen te bemiddelen.
Alle reacties Link kopieren
quote:LunaLoona schreef op 28 juli 2014 @ 23:51:

[...]





? Een beetje kort door de bocht, vind je niet? Vragen of iemand stil wil zijn is niet hetzelfde als iemand de huid volschelden omdat de kat één keer lawaai maakt.Overdag vragen of iemand stil wil zijn terwijl ze gewoon wat aan het overleggen zijn, is ook nogal aso.
Alle reacties Link kopieren
Zet gewoon de radio of TV zo hard dat je kat er niet bovenuit kan komen.
verba volant, scripta manent.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven