Buren boos aan de deur i.v.m. herriemakende kat

28-07-2014 23:37 169 berichten
Grrr even stoom afblazen hoor! Ik heb vandaag mijn kat opgehaald die nog bij mijn ex woonde maar waar hij niet meer voor kan zorgen. Beestje is natuurlijk in de war en aangezien ze een Oosters Korthaar is kan ze behoorlijk schreeuwen. Ik weet dat dit ook weer overgaat als ze gewend is aan de nieuwe omgeving. Nu staat de buurvrouw net op de stoep gelijk helemaal in de aanval dat die herrie moet stoppen want haar baby wordt er wakker van. Ik nog proberen uit te leggen hoe de vork in de steel zit maar ze wilde niet luisteren en ik ben zo dom geweest me mee te laten sleuren in haar boze bui aangezien ik de afgelopen maanden meerdere malen wakker ben geworden van haar baby als die keihard lag te schreeuwen. Heb alleen nooit boos bij haar aan de deur gestaan aangezien ik snap dat ze die baby moelijk stil kan krijgen en dat dit erbij hoort. En geloof me als die baby ligt te janken gaat dat rustig een uur door. Ook overdag. Ook als mijn vriend nachtdienst heeft. Dus ja dat heb ik haar nu alsnog voor haar voeten geworpen dat ze eens moest weten hoe vaak wij om de meest onmogelijke tijden hebben wakkergelegen. "die kat moet NU stil anders bel ik de politie" riep ze nog. Zit hier te trillen als een rietje met mijn gordijnen dicht. Ik snap heus wel dat het irritant is dat de kat jankt maar dit gaat ze echt geen weken doen hooguit 3 dagen tot ze beetje gewend is. Overigens hoor ik hier regelmatig in de straat krolse katten en die maken nog meer herrie. Bah ik wou dat ik de loterij won zodat ik lekker vrijstaand kon gaan wonen. Zou de politie hier echt voor aan mijn deur komen???
Alle reacties Link kopieren
quote:mienbillekesjeuken schreef op 28 juli 2014 @ 23:53:

[...]





Overdag vragen of iemand stil wil zijn terwijl ze gewoon wat aan het overleggen zijn, is ook nogal aso.Nou, als je barst van de migraine of clusterhoofdpijn krijg je al een schok als een vogel een veertje laat vallen.
verba volant, scripta manent.
Alle reacties Link kopieren
quote:LunaLoona schreef op 28 juli 2014 @ 23:53:

[...]





Lezen! Ze heeft vriendelijk gevraagd.Uit het raam is per definitie niet vriendelijk. Hoe aardig je ook denkt ze vragen, het komt aso over.
AFSCHEID NEMEN BESTAAT PIET
Alle reacties Link kopieren
quote:mienbillekesjeuken schreef op 28 juli 2014 @ 23:53:

[...]





Overdag vragen of iemand stil wil zijn terwijl ze gewoon wat aan het overleggen zijn, is ook nogal aso.Dus jij vindt overleggen op een volume alsof je een voetbalveld moet overbruggen normaal? Ik niet en ik vind het dan ook normaal om te vragen of het iets stiller kan.
Alle reacties Link kopieren
quote:hatsetats schreef op 28 juli 2014 @ 23:55:

[...]



Uit het raam is per definitie niet vriendelijk. Hoe aardig je ook denkt ze vragen, het komt aso over.Lezen! Er staat dat die mensen herrie maakten onder haar raam. Er staat nergens dat zij vanuit het raam vroeg.
Alle reacties Link kopieren
quote:hatsetats schreef op 28 juli 2014 @ 23:55:

[...]



Uit het raam is per definitie niet vriendelijk. Hoe aardig je ook denkt ze vragen, het komt aso over.Nee, in je slaapkleding naar buiten gaan met een ijszak op je hoofd is niet aso natuurlijk.
verba volant, scripta manent.
Alle reacties Link kopieren
Gewoon naar beneden lopen. Vragen hoe het werk opschiet. Ff de schutting bewonderen. En dan zeggen 'buurman, ik lig met migraine op bed, zouden jullie aub ietsie zachter kunnen praten?'

Negen van de tien zijn gewoon redelijk alsjij het ook bent. En uit het raam komt gewoon agressief over.
AFSCHEID NEMEN BESTAAT PIET
Alle reacties Link kopieren
quote:LunaLoona schreef op 28 juli 2014 @ 23:56:

[...]





Dus jij vindt overleggen op een volume alsof je een voetbalveld moet overbruggen normaal? Ik niet en ik vind het dan ook normaal om te vragen of het iets stiller kan.Ja, als er nou altijd herrie zou zijn. Het is alleen dat topicstarter vindt dat haar buren maar ergens anders moeten overleggen omdat zij toevallig hoofdpijn heeft. En dan krijg je actie/reactie.
Alle reacties Link kopieren
Oh ja, en over een huilbaby zeur je niet. Dat is pas aso. Kind kan er niks aan doen, de ouders al net zo min en het is gewoonlijk van tijdelijke aard. Ook niet over zeuren dus.
Alle reacties Link kopieren
Oh god, ik maak me nu al zorgen als ik mijn siamees ga verhuizen (met ons, dat wel)
Geniet van elke dag!
Alle reacties Link kopieren
quote:hatsetats schreef op 28 juli 2014 @ 23:59:

Gewoon naar beneden lopen. Vragen hoe het werk opschiet. Ff de schutting bewonderen. En dan zeggen 'buurman, ik lig met migraine op bed, zouden jullie aub ietsie zachter kunnen praten?'

Negen van de tien zijn gewoon redelijk alsjij het ook bent. En uit het raam komt gewoon agressief over.Misschien heeft ze dat precies zo gedaan. Ik vind dat jij er erg vanuit gaat dat TO het fout heeft aangepakt.
Alle reacties Link kopieren
quote:mienbillekesjeuken schreef op 28 juli 2014 @ 23:59:

[...]





Ja, als er nou altijd herrie zou zijn. Het is alleen dat topicstarter vindt dat haar buren maar ergens anders moeten overleggen omdat zij toevallig hoofdpijn heeft. En dan krijg je actie/reactie.Ik denk dat je de impact van een migraine-aanval behoorlijk onderschat.
verba volant, scripta manent.
Alle reacties Link kopieren
quote:MarianneDavids schreef op 29 juli 2014 @ 00:03:

[...]





Ik denk dat je de impact van een migraine-aanval behoorlijk onderschat.Dat ook.
Alle reacties Link kopieren
Nou, mijn buren hebben laatst om 03.00 snachts de politie gebeld omdat ze last hadden van onze airco en niet konden slapen met open ramen. Nou moet ik zeggen dat je hem hoort, maar de politie was het met mij eens dat hun melding niet nodig was geweest..
quote:mienbillekesjeuken schreef op 28 juli 2014 @ 23:46:

[...]





Je zat dus om niks te zeuren en die heb je vandaag gewoon in je gezicht terug gekregen.Ik zat wel om iets te zeuren. Om die schutting te bouwen moesten ze in mijn tuin zijn dus ik mag toch even netjes vragen of ze niet recht onder mijn raam gaan staan bakkeleien? Ik kwam echt niet op hoge poten naar buiten maar vroeg het rustig en gaf aan dat ik me kon voorstellen dat ze niet doorhadden dat ik thuis was. Als je migraine hebt is het behoorlijk irritant als iemand al 20 minuten een woordenwisseling staat te hebben. En ze stonden in mijn tuin dus prima maar praat normaal en ga niet lopen schreeuwen. Je kan ook even naar binnen gaan of paar meter verderop gaan staan ofzo. En ik heb nooit gedreigd met de politie of geschreeuwd. Hij begon meteen tegen mij te schreeuwen wat ik dus echt niet gewend ben. Waar ik eerst woonde had ik top buren.
Alle reacties Link kopieren
quote:MarianneDavids schreef op 28 juli 2014 @ 23:58:

[...]





Nee, in je slaapkleding naar buiten gaan met een ijszak op je hoofd is niet aso natuurlijk.

Tja. Het is wel duidelijk ;)

Het gaat om vliegen vangen met stroop of azijn.
AFSCHEID NEMEN BESTAAT PIET
Alle reacties Link kopieren
quote:LunaLoona schreef op 29 juli 2014 @ 00:03:

[...]





Misschien heeft ze dat precies zo gedaan. Ik vind dat jij er erg vanuit gaat dat TO het fout heeft aangepakt.Tja. Ik ben niet zo van het direct meehuilen.
AFSCHEID NEMEN BESTAAT PIET
Alle reacties Link kopieren
quote:hatsetats schreef op 29 juli 2014 @ 00:07:

[...]



Tja. Het is wel duidelijk ;)

Het gaat om vliegen vangen met stroop of azijn.Ik vang ze niet, mep ze meteen dood.
verba volant, scripta manent.
quote:mienbillekesjeuken schreef op 28 juli 2014 @ 23:53:

[...]





Overdag vragen of iemand stil wil zijn terwijl ze gewoon wat aan het overleggen zijn, is ook nogal aso.Gewoon wat overleggen? Ze stonden nog geen meter van elkaar te brullen alsof ze ieder aan de andere kant van de straat stonden. De een vond dat de ander iets niet goed deed en ze gingen een welles nietes spelletje ervan maken waarbij de frustraties opliepen. Even overleggen van "Hee Jos zullen we 1 of 2 keer op de spijker slaan" is een heel ander verhaal. De makita bouwradio die op hollandse hits stond heb ik nog geslikt evenals het getimmer maar recht onder mijn raam gaan lopen ruzieen terwijl ik kotsmisselijk ben van de hoofdpijn daar mag ik best op vriendelijke toon even wat van zeggen. Lijkt me.
quote:mienbillekesjeuken schreef op 28 juli 2014 @ 23:53:

[...]





Overdag vragen of iemand stil wil zijn terwijl ze gewoon wat aan het overleggen zijn, is ook nogal aso.Gewoon wat overleggen? Ze stonden nog geen meter van elkaar te brullen alsof ze ieder aan de andere kant van de straat stonden. De een vond dat de ander iets niet goed deed en ze gingen een welles nietes spelletje ervan maken waarbij de frustraties opliepen. Even overleggen van "Hee Jos zullen we 1 of 2 keer op de spijker slaan" is een heel ander verhaal. De makita bouwradio die op hollandse hits stond heb ik nog geslikt evenals het getimmer maar recht onder mijn raam gaan lopen ruzieen terwijl ik kotsmisselijk ben van de hoofdpijn daar mag ik best op vriendelijke toon even wat van zeggen. Lijkt me.
Alle reacties Link kopieren
quote:hatsetats schreef op 29 juli 2014 @ 00:07:

[...]



Tja. Het is wel duidelijk ;)

Het gaat om vliegen vangen met stroop of azijn.



Klopt. En heb je gelezen wat Grumpy om 0:06 schreef? Stroop werkt blijkbaar niet zo denderend bij die buren...



Grumpy, hoe is het nu met je kat? En ben je zelf ook al een beetje tot rust gekomen?
Alle reacties Link kopieren
.
anoniem_202213 wijzigde dit bericht op 29-07-2014 00:13
Reden: Onnodig
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Gewoon negeren, als de politie aan de deur komt leg je het uit. Denk echt niet dat je er problemen mee gaat krijgen (nou ja met die buren misschien nog wel, sterkte.)
Alle reacties Link kopieren
Jij gaat aan twee gefrustreerde ruziënde kerels vragen of ze zachter willen praten terwijl de radio staat de brullen en ze aan het klussen zijn en verwacht een vriendelijk antwoord? LOL
AFSCHEID NEMEN BESTAAT PIET
Ze stonden trouwens onder mijn raam ja maar ik heb niet uit het raam geroepen ofzo. Ben naar beneden gegaan deur open en met dichtgeknepen oogjes van de misselijkheid ongeveer het volgende gezegd.



"Hoi, normaal gesproken ben ik rond deze tijd aan het werk maar ik ben vandaag thuis wegens gigantische hoofdpijn. Ik snap dat jullie geluid maken, mijn vriend had ook verteld dat jullie vandaag met de schutting bezig gingen, maar zouden jullie zo vriendelijk willen zijn om niet zo tegen elkaar te schreeuwen? Mijn slaapkamerraam is daar ~wees raam aan~ dus ik kan jullie letterlijk verstaan en dat is in mijn geval nu niet zo handig"



Zijn reactie:

"Ja we zijn hier aan het werk dus dan ga je maar aan de andere kant van je huis liggen wij zijn bezig dus zoek het maar uit". Overigens is aan de andere kant de hobbykamer en dat slaapt niet zo lekker op de vloer lijkt me.



Ondertussen is poes nog steeds over de zeik. En nu beginnen mijn twee eveneens Oosterse katers ook mee te doen. Poes zit apart maar ze ruiken elkaar en horen elkaar en gaan dan tegen elkaar in lopen gillen. Ik ben klaarwakker kan niet slapen. Geen politie gezien. Maar goed ik zit dus al tijdje thuis met een burnout en kan sowieso niks hebben. Heel vaak migraine waar ik ook doodmoe van word. Heel lang alles wat ik bij buren hoorde weggerelativeerd omdat ik wist dat het aan mij lag. Behalve dus die ene keer met die schutting maar toen stonden ze ook letterlijk in mijn tuin. Maar ik weet zeker dat ik rustig en vriendelijk was aangezien ik er volledig vanuit zou gaan dat ze gewoon niet doorhadden dat er iemand last van had. Zoals ik al zei ik had met mijn eigen buurtjes altijd super contact en daar hoorden we elkaar ook weleens. Nooit gelazer mee gehad. Bah dit moet ook net weer gebeuren als vriend nachtdienst heeft.
Alle reacties Link kopieren
Je had ze beter een biertje kunnen aanbieden LOL
AFSCHEID NEMEN BESTAAT PIET

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven