Buurman snurkt

16-08-2014 00:42 191 berichten
Woon hier nu een aantal weken en wordt nu al gillend gek van de geluidsoverlast van de bovenburen. Nu zijn ze eindelijk eens stil en nu lig ik weer van wat anders wakker...De onderbuurman snurkt..



En niet zo'n klein beetje ook. Hij snurkt zo hard dat het lijkt alsof hij naast mij ligt en komt zelfs boven de televisie uit. Ik kan er vaak niet door in slaap komen en als ik eenmaal slaap dan wordt ik er wakker van.



Kreng dat ik ben heb ik al eerder staan springen in de hoop dat hij wakker wordt maar die oplossing werkt maar voor een minuutje of 2.



Ik wordt er helemaal gek van maar die man kan er natuurlijk ook niks aan doen. Maar ben ik nu echt een asociaal als ik morgen aan hem vraag of hij al eens geprobeerd heeft om iets aan het snurken te doen? Ik weet dat er maar weinig aan te doen is maar dit is echt vervelend.
Alle reacties Link kopieren
Ah, het is weer zover. Je bent een paar dagen weg en kijkt weer eens in een topic, en zekere lieden hier noemen iemand aso, een Tokkie, etc. Voorts schijnt de TO maar oordopjes te moeten kopen (alsof dat helpt bij snurken) of de maatstaven van een ander te moeten aannemen: baby's heeft ze een schijthekel aan en ze moet zich maar niet zo aanstellen immers want een ander slaapt er na x tijd wel gewoon doorheen.



Tjonge jonge. Wat een niveau weer grotebozewolf en Dana.



Ik kan me heel goed indenken dat je op een gegeven moment van gekkigheid maar met je hakken gaat rondlopen. En nee, het IS voor een heleboel mensen eenvoudig niet te doen als je de hele nacht wordt wakker gehouden door een zodanig laag geronk, dat het overal doorheen dreunt.



TO, trek je er niets van aan en probeer in elk geval tijdelijk een oplossing te vinden. Ik denk dat je toch maar bij de buurman moet aanbellen en het probleem proberen uit te leggen, want dit is niet gezond zo.
Hier sta ik, ik kan niet anders (zonder legpuzzels)
Alle reacties Link kopieren
Gelukkig is Nederlands niet mijn eerste taal en hoef ik niet wakker te liggen van een grammatica fout.
Roodkapje, wat ben jij een lekker hapje.
Alle reacties Link kopieren
Zekere lieden? Wat een niveau weer? Kennen wij elkaar, Argentovivo? Ik denk het niet, herken me namelijk niet in jouw beschrijving. En hoe je het ook wendt of keert, midden in de nacht opzettelijk herrie gaan maken is toch echt behoorlijk asociaal. Zeker als je in een pand woont met aan alle kanten buren.
Sometimes, I hear my voice, and it's been here, silent all these years (Tori Amos)
Alle reacties Link kopieren
Wij hoeven elkaar niet te kennen hoor Dana, dat veronderstel ik ook helemaal niet. Ik vind het alleen raar dat je vindt dat iemand als een rasaso overkomt als deze persoon van gekkigheid niet meer weet wat te doen. En even snel oordopjes indoen lost een dergelijk probleem niet op.



Herrie maken is inderdaad asociaal, vind ik ook. Maar in dit geval is het niet zo dat iemand even herrie gaat maken voor de lol. Iemand weet als gezegd van gekkigheid geen oplossing meer, en gaat dan dus maar proberen die ander wakker te maken zodat het (even) ophoudt.



Ik kan dat prima begrijpen hoor...



Als iemand zo snurkt, kan hij daar in beginsel niets aan doen natuurlijk. Maar het is wel apart als je dit niet van jezelf weet (iemand zal het je toch wel eens gezegd hebben en vaak wordt je er zelf telkens wakker van) en er niets aan doet terwijl je weet dat je in een complex woont waar je je bovenburen wakker kunt houden ermee. En als deze ongetwijfeld goede man het niet weet -wat ook best zou kunnen- dan moet hij hierop gewoon aanspreekbaar zijn en eens met zijn dokter gaan praten en naar oplossingen zoeken.



Want het feit dat je er in beginsel niets aan kunt doen, wil niet zeggen dat je geen verantwoordelijkheid moet nemen.



Nu begint dit alles er natuurlijk mee dat TO toch echt gewoon zal moeten aanbellen en het probleem bespreekbaar maken, maar ik vind haar andere reactie, van wanhoop maar gaan rondlopen in mogelijk wel de semi-hoop dat de man wakker wordt, niet onbegrijpelijk en haar geen 'rasaso' daarmee. Zeker als je al het idee hebt dat de man niet aanspreekbaar is vanwege een taalprobleem.
Hier sta ik, ik kan niet anders (zonder legpuzzels)
Alle reacties Link kopieren
Wat een nonsens!! Ze kaart zelf niks bij hem aan. Hoe kan hij dan weten dat hij snurkt/zijn gesnurk boven te horen is/de bovenburen er last van hebben? Ik vind het asociaal om midden in de nacht te stampen, met een bezem tegen zijn raam te willen tikken en aan te bellen en weg te rennen. En dat ze die man hier helemaal loopt uit te kafferen/schelden is ook al niet sympathiek, het is niet het geval dat hij expres luidruchtig snurkt.



Een sociaal persoon had nu even oordoppen in gedaan, had de buurman vervolgens op een aardige en luchtige manier aangesproken de volgende dag over het snurk-probleem en was hopelijk tot een oplossing gekomen met buurman. Stampen, schelden, boos zijn is nutteloos.
Alle reacties Link kopieren
Ben benieuwd als dat kind geboren is en gaat janken. Ik hoop dat buurman een paar klompen heeft als hij uit zn slaap gehouden wordt. En natuurlijk een bezem om tegen het raam te tikken.
Alle reacties Link kopieren
quote:Als iemand zo snurkt, kan hij daar in beginsel niets aan doen natuurlijk. Maar het is wel apart als je dit niet van jezelf weet (iemand zal het je toch wel eens gezegd hebben en vaak wordt je er zelf telkens wakker van) en er niets aan doet terwijl je weet dat je in een complex woont waar je je bovenburen wakker kunt houden ermee. En als deze ongetwijfeld goede man het niet weet -wat ook best zou kunnen- dan moet hij hierop gewoon aanspreekbaar zijn en eens met zijn dokter gaan praten en naar oplossingen zoeken.



Ze heeft nog geen woord met die man gewisseld. Wie weet IS hij al naar de huisarts geweest omdat hij zo snurkt, is het geen slaapapneu en is er niks aan te doen. Dan zal TO-met-haar-stampende-naaldhakken er toch aan moeten wennen, maatregelen nemen of verhuizen.

Zij gaat haar huilende kind straks ook niet voorzien van ductape omdat haar buren er last van hebben.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Er bestaan speciale oordopjes tegen snurken: filteren de lage tonen weg, maar laten wel hoge tonen door (zoals babygehuil).

Ik heb ze zelf ook. Middenin de stad heb je nou eenmaal niet zoveel keus: wakkerliggen en je ergeren, of toch oordopjes.



Verder bestaan er koptelefoons met antigeluid.



Overigens heb ik ook wel eens last van een snurkende onderbuurman gehad. Toen ik hem erop aansprak, bleek dat hij het niet was, maar dat er een wespennest tussen zijn plafond en mijn vloer zat!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook veel ervaring met geluidsoverlast en toch ga ik niet zo'n kinderachtige dingen doen als zelf dan maar lawaai maken. De neiging heb ik heus wel gehad (na maanden en maanden aan overlast, niet na een paar weken), maar ik was altijd zo simpel om even aan te bellen en zeggen 'ik lig wakker van jouw overlast, en ik wil graag slapen'.

Werkt een stuk beter dan kinderachtig hetzelfde gaan doen (waar die man blijkbaar geen last van heeft, want hij ronkt lekker door).



En btw, als ik loop te stampen, val ik ook niet in slaap. Dan hou ik mezelf stampend wakker.
Alle reacties Link kopieren
Ja hoor , een 80-jarige man vragen iets aan zijn snurken te gaan doen/ een cpap-masker aan te vragen
Alle reacties Link kopieren
Je krijgt straks een baby en dan ben je (de uren dat je kán slapen) zo moe dat je heus wel in slaapt valt
Alle reacties Link kopieren
Expres snachts met de hakken aan lopen rondstampen? Spoor jij nog wel helemaal?

Die man maakt niet expres geluisoverlast, al snap ik heus wel dat je er last van hebt.

Maar dan ga jij snachts met je hakken aan lopen stampen? Als je mijn buurvrouw was had je dan ook een probleem gehad.
Haha kom maar op met je problemen dan hoor. Ik denk eerder dat jullie niet sporen want hoe kan je nou een hele flat wakker houden met gestamp wat alleen bij de snurkende onderbuurman te horen is? Wat wil je gaan doen dan? Mij aanvliegen ofzo? Vooral doen ik kan er niet mee zitten en ik weet toch wel wie dat spelletje gaat winnen.



Denk echt dat jullie nooit overlast hebben gehad en wekenlang slapeloze nachten terwijl je moet slapen. Ik kan nu weer de hele dag als een zombie door het leven gaan met 0,0 energie. Al helemaal niet te spreken over hoe mijn vriend er na al die nachten bijloopt op zijn werk terwijl zijn werk levensgevaarlijk is. Maar nee alles moet wijken omdat buurman snurkt en iedereen schijnt het heel erg normaal te vinden.



Heb trouwens bij hem aan de deur gestaan vanmorgen maar hij was er niet ( of deed gewoon niet open). Ga het straks maar weer proberen.



Als gesnurk boven de televisie uitkomt EN boven de wasmachine dan is dat niet normaal meer. Gesprekken hier kan je nauwelijks voeren want zijn kut gesnurk komt overal bovenuit. Als hij ervoor zorgt dat anderen al wekenlang slapeloze nachten hebben ( trouwens duurt dat onderhand al wat langer we hebben dit huis sinds 27 juni en 8 juli zijn we hierin getrokken) dan mag hij best ook slapeloze nachten hebben.



Zelfs visite hier wordt er helemaal gek van als ze er een uurtje in zitten want hij gaat tussen 20.30/21.00 al naar bed toe.



En ja als mijn baby er is dan zal ze vast wel s'nachts huilen, dan hoop ik echt dat hij er wakker van ligt en er helemaal gek van wordt, dan weet hij ook eens wat hij veroorzaakt.
Alle reacties Link kopieren
Die man kan er niks aan doen dat hij snurkt, misschien weet hij niet eens dat hij zo hard snurkt.

En ja als je de hele nacht gaat liggen 'luisteren' dan val je inderdaad niet in slaap nee.

Het is geen radio die hij even zacht kan zetten hé.

En de buurman was er vanmorgen niet? Dan probeer je het zo weer, net zolang tot hij thuis is.

Maar ik vind het echt belachelijk gedrag om met je hakken te gaan stampen op die vloer, als je mijn buurvrouw was geweest had ik je even goed bij je staart getrokken.

Ga nu eerst maar eens naar je buurman en praat erover, die man weet misschien niet eens wat er aan de hand is.
Bij mijn staart getrokken? Wat is dat toch met al die mensen hier die maar handtastelijk willen worden? Wat zou je dan gedaan hebben? Ik vraag mij dat echt af...Waarom anderen tokkies noemen en dan zelf met geweld alles willen oplossen? Wat bij mij trouwens alleen maar averechts werkt, dan zou ik echt herrie gaan maken.
Alle reacties Link kopieren
quote:kiki1987 schreef op 21 augustus 2014 @ 11:29:

Haha kom maar op met je problemen dan hoor. Ik denk eerder dat jullie niet sporen want hoe kan je nou een hele flat wakker houden met gestamp wat alleen bij de snurkende onderbuurman te horen is? Wat wil je gaan doen dan? Mij aanvliegen ofzo?

Ach, ik heb in dit topic wel wat leuke suggesties langs zien komen. Iets met bezems, ruiten, belletje trekken, en wat had je ook weer allemaal nog meer aan 'beschaafds' bedacht?



Nee sorry, ik zou me tot dat niveau nooit verlagen. Maar ik zou je er wel op aanspreken en als dat niet hielp de woningbouwverening of de wijkagent inschakelen. Sorry, maar 's nachts opzettelijk stampen en met hakken rondklossen gaat te ver.



quote:kiki1987 schreef op 21 augustus 2014 @ 11:29:

Vooral doen ik kan er niet mee zitten en ik weet toch wel wie dat spelletje gaat winnen.

(...)

En ja als mijn baby er is dan zal ze vast wel s'nachts huilen, dan hoop ik echt dat hij er wakker van ligt en er helemaal gek van wordt, dan weet hij ook eens wat hij veroorzaakt.

Ik verheug me al op je optreden bij de Rijdende Rechter, over een paar jaar, met deze of een andere buurman. Daar zitten ook altijd van die fijne mensen die denken overlast met nog erger overlast te kunnen bestrijden.



Maar goed, mocht je weer voor rede vatbaar zijn: heb je de post van Korenwolf gelezen?
Sometimes, I hear my voice, and it's been here, silent all these years (Tori Amos)
Ik zie hem net aan komen lopen, ik ga erheen.
Alle reacties Link kopieren
quote:kiki1987 schreef op 21 augustus 2014 @ 12:01:

Ik zie hem net aan komen lopen, ik ga erheen.Nou, succes. Ik vind het een waanidee dat een bejaarde iets aan zijn snurken zou kunnen veranderen. Moet hij zijn neus dan maar laten amputeren of zo?
Sometimes, I hear my voice, and it's been here, silent all these years (Tori Amos)
Alle reacties Link kopieren
Je komt op mij nogal gefrustreerd, lichtgeraakt en agressief over.. Miss is het de zwangerschap dat je zo overdreven boos reageert? Hoop dat jullie tot een oplossing kunnen komen!



Als ik hem was voelde ik me erg beschaamd denk ik hahaha.
Alle reacties Link kopieren
Als ik hem was, belde ik haar ouders om te vragen of ze die snotneus met haar grote mond nou echt niet wat beter op hadden kunnen voeden.
Sometimes, I hear my voice, and it's been here, silent all these years (Tori Amos)
Dana nu ga je echt te ver! Wat een kutopmerking met een demente moeder en een dode vader, jij bent echt niet goed bij je paasei!



Man was erg leuk joh, ik ben de zoveelste die komt zeiken over zijn gesnurk. De man onder hem heeft om 3.15 bij hem aan staan bellen en is aardig kwaad geworden. Hij wordt gek van ons gezeik en ik leek zijn vrouw wel die was ook zo'n aansteller dat ze er wakker van lag...Daarna liep hij naar binnen en deed de deur dicht.
Heerlijk topic



(maar thank god ik heb straks geen boven en onderburen meer)
Alle reacties Link kopieren
Ik snap niet zo goed dat iedereen hier zo luchtig over doet.

Ik zou ook helemaal gek worden als ik elke nacht naar een houtzagerij moest luisteren.

En zo te lezen is TO niet de enige die er last van heeft. De onderbuurman wordt er ook gek van. Dan lijkt mij dit niet overdreven.



Ik zou naar onderbuurman gaan en met hem een gesprekje aanknopen. Misschien kunnen jullie samen naar de woningbouw gaan? Dit lijkt mij net zo hinderlijk als een buurman die een blaffende hond heeft of altijd maar muziek draait. Ik zou het in ieder geval aankaarten bij de woningbouw. Als onderbuurman meegaat sta je ook sowieso sterker.
She needed a hero. So that's what she became.
Heb je dan nog naaste buren badmeester? Haha die kunnen ook erg vervelend zijn. Ik heb nooit problemen met buren gehad alleen hier.
Alle reacties Link kopieren
Nogmaals: wat moet die man eraan doen dan? Zijn neus amputeren?



Als je ook zo opvliegend op je kind gaat reageren na een paar doorwaakte nachten (en geloof me, die ga je krijgen), dan houd ik mijn hart vast.
Sometimes, I hear my voice, and it's been here, silent all these years (Tori Amos)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven