Het grote topic voor alle kattenverhalen.

14-06-2014 22:04 2094 berichten
Een nieuw, vers topic voor alle belevenissen met katten! Deel hier de capriolen die je pluizige huisgenoot uithaalt (of uithalen, misschien heb je er wel meerdere ) en klets gezellig mee over deze mooie bijzondere dieren!



Stel hier eventueel je vragen over katten, schrijf over de gebeurtenissen van alledag en foto's van de beauties zijn ook altijd welkom
Alle reacties Link kopieren
Leuk Hilary, dat hij het nu al zo goed gebruikt!



Mennn, je kunt je niet voorstellen hoe sommige mensen met dieren omgaan. Het is maar goed dat ze nu bij jou wonen!

Ik werk ook bij de dierenambulance en van sommige situaties word ik ook heel boos.



Net was Gizmo Yaro aan het wassen, zo schattig
Never give up hope.
Alle reacties Link kopieren
Jaa zo ook wel meer hoor.

ze zouden bang zijn voor kattenluiken. En oke, bij de ene klopt dat een klein beetje, maar die is ook wel van groot formaat, dus die springt er altijd als een gek doorheen. De ander is er totaal niet bang voor.



Zo zouden ze ook niet houden van speeltjes...

Nou mooi wel dus, heel de dag nog achter balletjes aan, sliertjes in dozen zitten enzo.



T waren volgens de vorige eigenaren ook echte buiten katten die nooit binnenkwamen, terwijl ze hier meer binnen zitten dan buiten, maar misschien komt dat omdat ze hier een luikje hebben en dat hadden ze daar niet.



Tijger zou zich de hele dag vol kunnen eten dus ik mocht geen brokken laten staan in de bakjes, wat ik dus wel doe want ik vind dat mijn katten mogen eten wanneer ze willen, en tijger eet kleine beetjes in plaats van het hele bakje leeg.



Het zouden ook geen katten zijn die kwamen kroelen..

Toch als ik op de bank zit, ligt tijger 1 minuut later tegen me aan , en als ik ga slapen ligt snoopey eerder op mn bed dan ik zelf..



dus snappen doe ik het niet helemaal..



Maar inderdaad het begroeten vindt ik echt heel leuk,

ook als mijn vriend thuiskomt en ze horen zijn auto of werkbus al aan komen rijden gaan ze voor de voordeur zitten, en zetten ze het op miauwen .

haha
Never hold your head down, never say you can't, never limit yourself, never stop believing
Mennn___, die beestjes hebben het bij jou duidelijk veel beter naar hun zin! Heerlijk dat ze zo tot leven komen.



Hilary, yessss!!! Geweldig dat hij het board gebruikt. Nu krijg je vast een hele slimme kat.



Die poezenbuikjes......heerlijk. Mijn vorige kat vond het heerlijk om over zijn buikje gekroeld te worden. Dan lag hij in zijn tunnel, op zijn rug en ik maar zachtjes zijn buikje masseren. Dat kon zonder moeite een kwartier doorgaan. :haert:

Huidige kat vindt het ook wel lekker, maar die is veel te ongedurig. Na hooguit een halve minuut bedenkt hij alweer dat er nog veel meer te spelen valt, dus hup, racen maar weer!
Oooooooooooooooooooh! De kat is zelfs in zijn kattenhol geweest, ik kwam de woonkamer binnen en hij zat erin! En nu ligt hij zelfs half op zijn prachtige vensterbankkussen wat er al ruim drie weken ligt en waar hij altijd behendig overheen sprong.



Had namelijk bij mijn bestelling van die catnip-spray besteld en heb een beetje gespoten. Het werkt dus! Eindelijk maakt hij gebruik van die fijne dingen die voor hem bestemd zijn! Oh ik ben zo blij! Heb meteen foto's gemaakt met mijn telefoon anders gaat vriend dat nooit geloven, haha!
Leuk Hilary, dat hij je cadeautjes zo enthousiast in ontvangst heeft genomen! Wat een dankbaarheid.

Denk dat ik nu ook maar een activity board en ook van die catnip spray op zijn, eh ik bedoel míjn, verlanglijstje ga zetten.
Ja labellei, heb al de hele ochtend tegen hem lopen kletsen dat er van die leuke cadeautjes speciaal voor hem aan kwamen . Hij ligt nu prinsheerlijk op de vensterbank, half op zijn kussen. Zichzelf te wassen en kopjes te geven aan het kussen. Zo lief!



Het activity board en de spray kan ik echt aanraden
Alle reacties Link kopieren
Wat leuk al die katten verhalen!



Ik heb zelf een zwart katertje van 8 maanden.

Hij begint steeds slimmer te worden, en kan nu mijn kasten openen, zodat die lekker in mijn kleren kan slapen (wat ik niet zo´n succes vind)

Hij is een kwart siamees en blijkbaar hebben die nog al vaak dat ze letterlijk alles eten wat ze tegen komen. Zoo ook de de mij...



Als ik thuis kom (ik woon op vier hoog) hoort die mij al aankomen en kan ik hem door de deur heen horen snorren.



Leukste speeltjes? Wattenstaafjes. In het begin had ik die laag staan op een tafeltje in de badkamer, toen ik een week later ging opruimen, kwam ik de helft van mijn doosje onder het tafeltje tegen.



Maar het leukste vindt ik dat die ´s nachts aan me voeten slaapt en zodra je wakker begint te worden heel hard gaat snorren, en dan komt die naast je liggen.



Ik denk er over om een tweede katje te nemen, want ik ben met periodes afwezig, en dat is dan wel gezelliger voor hun (en voor de buren )
The best way to get along with people is to expect them not to like you
Oh wat leuk sweetmadness, een lief klein zwart katertje Hier mag de kat ook gewoon op bed, vinden we gezellig!



Als de kat veel alleen is dan is een katje erbij inderdaad wel een optie. Hoop dat hij een andere kat accepteert
Ik kan mijn ogen niet geloven. Hij ligt gewoon alweer in zijn kattenhol. O wat ben ik blij! Volgens mij gaat dit wel een succes worden, ben nu al benieuwd naar de koude winterdagen! Hij heeft genoeg fijne warme en beschutte plekjes in ieder geval.
Mijn katertje speelt het liefst met nog half levende muizen. Een heel schouwspel is dat. Gelukkig heeft hij nu geleerd dat hij trots zijn prooi mag laten zien maar dat hij er daarna weer mee naar buiten moet. Hij vangt ze al vanaf dat hij 10 was. Ik had dan ook al veel met hem geoefend (laser, stok met veren, panic mouse etc)

Vliegjes en muggen zijn hier in huis ook binnen no time dood en opgepeuzeld.
quote:blondflame schreef op 20 juni 2014 @ 13:37:

Mijn katertje speelt het liefst met nog half levende muizen. Een heel schouwspel is dat. Gelukkig heeft hij nu geleerd dat hij trots zijn prooi mag laten zien maar dat hij er daarna weer mee naar buiten moet. Hij vangt ze al vanaf dat hij 10 was. Ik had dan ook al veel met hem geoefend (laser, stok met veren, panic mouse etc)

Vliegjes en muggen zijn hier in huis ook binnen no time dood en opgepeuzeld.





En handig he, een vliegen-en muggenvanger in huis!
Alle reacties Link kopieren
Krijg meteen een flashback naar 1 van onze oude katten. Was een waardeloze jager. Sleepte daarom van alles mee naar huis. mos, wasknijpers, sokken en kinderspeelgoed. Zelfs een keer tot gebakken vis aan toe. Kan je weer de buurt langs...
Hahaha Broodtrommel, ik zie het helemaal voor me
Hilary, wat fijn dat je kat gebruik maakt van de aangeschafte spullen.



Door de reacties op het forum heb ik zojuist een lasertje gekocht voor haar. Ik roep haar en zeg enthousiast; 'Kijk eens...!!!'

Ze gaat voor me zitten, doe lampje aan en in plaats dat ze achter lampje aan rent... Gaat ze de laser in m'n hand kopjes geven

Vanavond laat ik vriend voordoen hoe het werkt

Gaat hij even lekker achter lampje aanrennen




Het is wat met die katten he

Ja ik ben ook superblij dat hij er gebruik van maakt. Hij is weer flink verwend!
Alle reacties Link kopieren
Mijn kat gisteren was op ontdekkingsreis. We wonen 4 hoog. Af en toe gaat ze de galerij op zodat ze even wat uit kan leven. Meestal een kwartiertje en dan word ze weer naar binnen gehaald. Gisteren hadden we echter per ongeluk de deur open gelaten na een half uur ofzo had mijn vriend het door maar zag haar zo snel buiten niet en heeft deur dicht gemaakt. Hierna hebben we even tv gekeken op een gegeven moment dcht ik van waar is ze toc hheb haar hele avond niet meer gezien.



Buiten op de galerij gelopen niks te zien. Hierna buiten een ronde gelopen haar geroepen en nog steeds niks. maar weer terug naar huis en hopen dat ze zich toch ergens stiekum verstoppeld had. Ik over de galerij naar beneden blijven kijken maar zag haar niet.



Mijn vriend zei maak anders vast een poster die we morgen in de gang op kunnen hangen. Ik daar mee bezig roept die mij ineens is ze daar niet? Ligt ze beneden op het gras. Ik naar beneden gerend en toen kwam ze mooi naar mij gelopen ze wilde alleen niet mee naar boven maar baasje was sterker en liet haar niet meer gaan. Hoe ze naar beneden is gegaan geen idee ze had verer niks kan of gesprongen zijn of via de steiger die er nu voor onderhoud staat of via de trappenhuis waar iemand de deur heeft opengemaakt. Maar ze heeft zich even uit kunnen leven en baasje goed kunnen laten schrikken.
Oh 83angel kan me voorstellen dat je flink geschrokken bent! Gelukkig hebben jullie haar weer vrij snel teruggevonden!
Ik vind nu eigenlijk ook dat mijn kat nieuwe voerbakjes moet hebben. Met een placemat.
Gaat lekker Hilary

Wat leuk dat de speeltjes bevallen! En wel echt des kats hè: niet helemaal op dat kussen gaan liggen, maar half. Je moet natuurlijk niet gaan denken dat hij het echt leuk vindt.....



Wow 83angel, wat een avontuur! En waarschijnlijk keek ze heel onschuldig toen je haar kwam halen?
quote:Splinter_ schreef op 20 juni 2014 @ 16:06:

Gaat lekker Hilary

Wat leuk dat de speeltjes bevallen! En wel echt des kats hè: niet helemaal op dat kussen gaan liggen, maar half. Je moet natuurlijk niet gaan denken dat hij het echt leuk vindt.....



Wow 83angel, wat een avontuur! En waarschijnlijk keek ze heel onschuldig toen je haar kwam halen?



Hahaha! Inderdaad maar heb nu goede hoop voor de toekomst!

De onschuldige kattenblik: check
Alle reacties Link kopieren
oohh ik krijg net te horen dat ik misschien nog een katje kan krijgen, uit het zelfde nestje als mijn kater.

Zijn ´nieuwe´ baasje is hem nooit komen ophalen.



OOhh



P.S. ik heb dit topic onder favoritieten opgeslagen, als ik depri ben weet ik wat ik lees
The best way to get along with people is to expect them not to like you
Dat zou ideaal zijn sweetmadness, uit hetzelfde nestje!
Heb net supergrappige en mooie foto's gemaakt van katlief, terwijl hij op zijn rugje ligt te slapen en een close up van zijn kop.
quote:Fruity-Pebbles schreef op 20 juni 2014 @ 10:06:

[...]



Heb je echt voorgedaan hoe het moest?

Ik zie het zo voor me Yep. Gelukkig ben ik anoniem hier.
quote:Splinter_ schreef op 20 juni 2014 @ 19:50:

[...]



Yep. Gelukkig ben ik anoniem hier. Nou..... eh, nee hoor

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven