Het grote topic voor alle kattenverhalen.

14-06-2014 22:04 2094 berichten
Een nieuw, vers topic voor alle belevenissen met katten! Deel hier de capriolen die je pluizige huisgenoot uithaalt (of uithalen, misschien heb je er wel meerdere ) en klets gezellig mee over deze mooie bijzondere dieren!



Stel hier eventueel je vragen over katten, schrijf over de gebeurtenissen van alledag en foto's van de beauties zijn ook altijd welkom
Alle reacties Link kopieren
quote:blue_lagoon schreef op 21 mei 2015 @ 15:00:

Hier ben ik ook weer eens, de TO



Vannacht was zo ontzettend grappig. Ik kon niet slapen dus ging nog even opstaan. Ik was helemaal in kerst-stemming (ben een winterfan) en begon uit volle borst kerstliedjes te zingen. Wat me een hele boze miauw van de kat opleverde. Absoluut geen meezing of 'aai mij' miauw, maar echt een hele boze. Ik ken zijn miauwtjes inmiddels wel. De kat vindt dus dat ik absoluut niet kan zingen En gelijk heeft hij.Vond het zo ontzettend grappig.





Minder grappig is dat hij vannacht om kwart over vier ging spoken en in de slaapkamer ging spelen. En telkens op me springen tot vijf uur. Het wordt natuurlijk steeds eerder licht en katlief denkt dan 'woohoo, een nieuwe dag!'



Maar als ik naar hem kijk smelt ik altijd meteen weer dus

Het is zo'n lieverd.





Hoi TO,



De laatste weken, heb ik een wekker die..... heet op de puntjes kun je naam kat invullen. Bij het eerste ochtend gloren wil ze naar buiten.

Is niet erg, maar jeetje om half 5 is wel erg vroeg hoor. En begin van de week een heerlijk vogeltje mee naar binnen genomen.

"Dank je wel .... knap hoor, en maar prijzen, want tja het is tenslotte voor een gedeelte voor mij, ja tuurlijk niet blij mee. maar goed. Je laat haar een uurtje met de vogel alleen een zakje mee naar boven en het 'slachtoffer' in het zakje mee naar beneden. Al roepend;"dank je wel hoor, knap...." ja heel fijn, not.
When I find a colour darker than black, I'll wear it. But until then, I'm wearing black!
Alle reacties Link kopieren
Onze dochter (4) wordt later vast kapster. Wij moeten regelmatig met een handdoek omgeknoopt haar 'knipkunsten' ondergaan. Gelukkig blijft de kinderschaar dan op ruime afstand van ons hoofd.



Helaas was onze kat een ander lot beschoren. Ik zag opeens een vreemde plek in zijn vacht. Bij nadere inspectie bleken er hele stukken weggeknipt. Gelukkig was poes niet verwond. Op mijn uitroep 'Wat is er met poes gebeurd?' Zag ik dochter wegkijken en wist ik genoeg. So far, so good. (Dochter trouwens wel vermanend toegesproken)



Tot vorige week. Poes heeft vreemde natte plekken op zijn vacht die ook nog eens kleverig zijn. Wanneer ik mijn dochter aankijk zie ik haar haren als vettige natte slierten langs haar hoofdje geplakt zitten.



Het is duidelijk; dochter heeft de volgende stap gezet in haar kapperscarriere, en de gelpot is leeg...(en ik moet mijn kind harder aanpakken)
I have neither the time nor the crayons to explain this to you.
Alle reacties Link kopieren
quote:Vera8 schreef op 29 mei 2015 @ 08:56:

Onze dochter (4) wordt later vast kapster. Wij moeten regelmatig met een handdoek omgeknoopt haar 'knipkunsten' ondergaan. Gelukkig blijft de kinderschaar dan op ruime afstand van ons hoofd.



Helaas was onze kat een ander lot beschoren. Ik zag opeens een vreemde plek in zijn vacht. Bij nadere inspectie bleken er hele stukken weggeknipt. Gelukkig was poes niet verwond. Op mijn uitroep 'Wat is er met poes gebeurd?' Zag ik dochter wegkijken en wist ik genoeg. So far, so good. (Dochter trouwens wel vermanend toegesproken)



Tot vorige week. Poes heeft vreemde natte plekken op zijn vacht die ook nog eens kleverig zijn. Wanneer ik mijn dochter aankijk zie ik haar haren als vettige natte slierten langs haar hoofdje geplakt zitten.



Het is duidelijk; dochter heeft de volgende stap gezet in haar kapperscarriere, en de gelpot is leeg...(en ik moet mijn kind harder aanpakken)
When I find a colour darker than black, I'll wear it. But until then, I'm wearing black!
Alle reacties Link kopieren
@felice,ik ben ook benieuwd naar jullie nieuwe aanwinst en de gordijnen natuurlijk;)



Hier vandaag een hartverwarmend tafereeltje.

Hondje was enkele dagen logeren bij mijn ouders.



Toen hij thuiskwam was hij heel even blij me te zien en ging toen op zoek naar Prins.

Toen hij hem in zijn mandje vond begon hij hem helemaal af te likken en nestelde zich lekker tegen hem aan.

En dan zie je ineens dat beduusde koppie van Prins...

Zeiknatte oren,een heel spits snoetje,zo schattig.



Ik ben zo blij met onze schatjes



Even een vraagje,

Eet jullie kat ook bijna alles?

Onze Poes die we vorig jaar moesten laten inslapen at eigenlijk bijna geen "menseneten" op een enkel bakje rijstepap na.

Prins eet echt alles.

Ik had een snee ontbijtkoek gesmeerd aan het aanrecht en draaide me even om om een mes te pakken een ineens rent hij voor me langs met mijn ontbijtkoek!! Soms moet je rennen voor je ontbijt haha
Alle reacties Link kopieren
Ik moest trouwens ook erg lachen om het kattenkapesterverhaal,super hoor.
Alle reacties Link kopieren
Hoi, wat leuk een katten topic,



ik heb er zelf 4,



Rateltje,(Ratie dus) (8 jaar oud) de oudste een hele mooie poes, beetje eigenzinnig, eet veel plastic en spuugt het dan ook weer uit, voor de rest wel een lieverd.



Rooie (6 jaar oud) (ja een rode jeweetwel kater) lekker groot en dik, de liefste in huis en de vriend van iedereen in huis, kan niks negatief opnoemen over hem



Streepje (4 jaar oud) (ziet er uit als een gremling) een wat verlegen poesje, klein van stuk, is eindelijk wat ontdooit sinds 2 jaar, we mogen er nu afentoe aaien,



Bob (4 jaar oud) (oftwel zwartje) is een zwarte kater die ook geholpen is, is even oud als streepje (zelfde nest) maar ook nog de speelste van allemaal, bij alle stoute dingen die in huis gebeuren is hij meestal de aanstichter en de andere de volger.



ze leven binnen, gezien we in een flat wonen, buiten komen ze soms op de balkon,
"Not making a decision Is a BIIIIIIIIIIG decision"
Alle reacties Link kopieren
quote:Zifa schreef op 30 mei 2015 @ 00:50:

@felice,ik ben ook benieuwd naar jullie nieuwe aanwinst en de gordijnen natuurlijk;)



Hier vandaag een hartverwarmend tafereeltje.

Hondje was enkele dagen logeren bij mijn ouders.



Toen hij thuiskwam was hij heel even blij me te zien en ging toen op zoek naar Prins.

Toen hij hem in zijn mandje vond begon hij hem helemaal af te likken en nestelde zich lekker tegen hem aan.

En dan zie je ineens dat beduusde koppie van Prins...

Zeiknatte oren,een heel spits snoetje,zo schattig.



Ik ben zo blij met onze schatjes Wat heerlijk! Wij hebben ook een kat en willen binnenkort een hond gaan aanschaffen. Vind het doodeng hoe het zal gaan tussen die twee..maar dit klinkt in ieder geval hoopgevend
.
Alle reacties Link kopieren
quote:black-shoes schreef op 29 mei 2015 @ 08:32:

[...]





Hoi TO,



De laatste weken, heb ik een wekker die..... heet op de puntjes kun je naam kat invullen. Bij het eerste ochtend gloren wil ze naar buiten.

Is niet erg, maar jeetje om half 5 is wel erg vroeg hoor. En begin van de week een heerlijk vogeltje mee naar binnen genomen.

"Dank je wel .... knap hoor, en maar prijzen, want tja het is tenslotte voor een gedeelte voor mij, ja tuurlijk niet blij mee. maar goed. Je laat haar een uurtje met de vogel alleen een zakje mee naar boven en het 'slachtoffer' in het zakje mee naar beneden. Al roepend;"dank je wel hoor, knap...." ja heel fijn, not.



Hahahaha!

O that brings back memories... Toen ik op kamers woonde was er ook een kat en die heeft tot drie keer toe een muis meegebracht voor mij. Echt voor mij want hij lag in mijn kamer. En maar prijzen en knuffelen en zeggen hoe lief en knap ze was.



Half vijf is inderdaad wel erg vroeg

Poezenmans kwam hier net om kwart voor vier op me springen voor zijn natvoer. Nu ligt de lekkerbek fijn en rustig langs me op de bank (ik kan niet slapen dus dacht ik 'hee forum')



Je kat zal nu wel naar buiten willen gok ik zo
Alle reacties Link kopieren
quote:Zifa schreef op 30 mei 2015 @ 00:50:

Even een vraagje,

Eet jullie kat ook bijna alles?

Onze Poes die we vorig jaar moesten laten inslapen at eigenlijk bijna geen "menseneten" op een enkel bakje rijstepap na.

Prins eet echt alles.

Ik had een snee ontbijtkoek gesmeerd aan het aanrecht en draaide me even om om een mes te pakken een ineens rent hij voor me langs met mijn ontbijtkoek!! Soms moet je rennen voor je ontbijt haha



Poezenmans (eigenlijk is zijn forumnaam Huisprins, haha) eet echt alleen katteneten. Menseneten interesseert hem gewoon niet. Je kunt rustig je bord laten staan terwijl je even heen en weer naar de keuken loopt en als je klaar bent snuffelt hij hooguit even.



Hills en Applaws brokken vindt hij lekker, evenals Perfect Fit In Home. Maar het liefst heeft hij de rode zak van Coshida van de Lidl! Whiskas is hier een no go, daar gaat hij van overgeven.



Qua snoepjes Catisfactions en qua natvoer Sheba en Gourmet Perle.
quote:Zifa schreef op 30 mei 2015 @ 00:50:





Even een vraagje,

Eet jullie kat ook bijna alles?

Onze Poes die we vorig jaar moesten laten inslapen at eigenlijk bijna geen "menseneten" op een enkel bakje rijstepap na.

Prins eet echt alles.

Ik had een snee ontbijtkoek gesmeerd aan het aanrecht en draaide me even om om een mes te pakken een ineens rent hij voor me langs met mijn ontbijtkoek!! Soms moet je rennen voor je ontbijt haha



Mijn poezen zijn ook gek op menseneten. Niet alles en soms gekke dingen. Zo jatten ze sla en komkommer. Zijn ook gek op rijstepap, yoghurt maar ook vanille ijs . En natuurlijk wat ze allemaal lekker vinden zoals kaas, zalm, gehakt en kip. Nu had ik gisteren iets gegeten met saus, dat lag nog op het bordje deze stond op het aanrecht en daar hebben ze beiden van gelikt. Vonden ze heel lekker want toen ik terug kwam was het op. Nu zijn ze beiden beroerd. Ze hebben dat nog nooit gedaan maar, moet nu de bordjes maar gaan afspoelen.

En dan kattenvlees zijn ze heel kieskeurig. Lusten maar 2 merken en dan alleen in saus en geen paté.
quote:Marthe. schreef op 30 mei 2015 @ 01:35:

[...]





Wat heerlijk! Wij hebben ook een kat en willen binnenkort een hond gaan aanschaffen. Vind het doodeng hoe het zal gaan tussen die twee..maar dit klinkt in ieder geval hoopgevend

Oww daar hoef je je niet druk om te maken, dat lossen ze zelf wel op. Katten zijn over het algemeen een stukkie pittiger dan honden (vooral dames) dus dat komt wel goed. Denk wel dat het tijd nodig heeft en dat ze eerst moeten wennen aan mekaar.



Hier ook een alleseter, mijn oudste kat is van de groente en fruitafdeling met op 1: kiwi! Ze mag altijd de schil uitlikken van mij, dat weet ze dus die staat al naast me op het moment dat ik zo'n ding van de schaal pak.



Ik lig momenteel nog in bed maar ik word streng aangekeken dat het toch echt etenstijd is...
quote:phoebe1982 schreef op 30 mei 2015 @ 07:34:



Ik lig momenteel nog in bed maar ik word streng aangekeken dat het toch echt etenstijd is...Die van mij hebben geen vaste eettijden. Gelijk van kitten af aangeleerd. Heel bewust gedaan ivm mijn werk. Geef ze eens per dag brokjes (doen ze de hele dag mee, en meestal geef ik teveel en zit er nog genoeg in voor de volgende dag) en ze krijgen vlees. Maar ze zijn niet echt eters ze kunnen zoveel krijgen als ze willen, maar ze willen graag slanke dames blijven . Ik had me ingelezen voor ik ze kreeg en alles volgens het boekje gedaan maar de dames dachten er anders over.
Nou ja van mij hoeven die vaste tijden ook niet maar het irritante van poezenbeesten is dat ze nogal punctueel zijn en gewoon standaard om dezelfde tijd gaan gillen dat ze omkomen van de honger.

En tja zelfs ik zwicht voor zielig kijkende dametjes...



Wacht es ff... briljant.. ik denk dat ik ook maar weer na 1 dag ga. Meerdere malen moest gewoon toen ik nog een kat had die ivm ziekte apart voer moest maar die is een jaar geleden gaan hemelen dus dat hoeft niet meer...



Zal even wennen worden maar dat overleven ze wel..
Alle reacties Link kopieren
mijn katten staan tussen 5 en 7 s avonds al moord en brand te schreeuwen om eten hoor. gaan dan ook lekker dichtbij de keuken liggen. of als ze buurt relaxen er hun oogjes naar gericht houden. ons rooie komt ons zelf halen als het etens tijd is. haha. s morgens doet vriend het meestal, meestal als de slaapkamer deur open gaat zijn ze al bij zijn voeten.
"Not making a decision Is a BIIIIIIIIIIG decision"
Ik ken dat echt niet. Ik hoor van veel mensen dat veel poezenbeestjes gillen en zeuren om eten. Maar hier hebben ze ook eigenlijk altijd eten in de bakjes maar ook niet als de bakjes leeg zijn. Ze eten iedere keer een paar brokjes, over de hele dag. Hoorde trouwens niet bij de soort, sommige raskatten eten ook een x aantal keer per dag. Vleesje roepen ze wel om. Maar dan pas als ik de koelkast open en het eruit haal, heel gezellig. Ik heb gewoon gekke katjes, die doen alles een beetje anders.
Nou ze gillen niet hoor.. maar ze laten wel merken dat ze binnenkort om gaan komen

van de honger . (nou ja dat valt ook wel mee hoor...)
Alle reacties Link kopieren
Geesje - zie avatar - is een zeer fanatieke vliegenvanger. Een vlieg hoeft zich maar 1 seconde te vertonen of zij zit erachteraan. Leuk voor Geesje, fijn voor mij, want nauwelijks een vlieg in huis en bovendien eet ze alle vliegen op, maar een marteling voor de vliegen. Want het kan even duren voor ze het loodje leggen. Wat doen jullie in zo'n geval? De kat haar pleziertje gunnen? Of de vlieg (mot, ander insectebeestje) uit zijn lijden verlossen? En wat als het een muisje is waar eindeloos mee gesold wordt?
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Het enige waar hier mee gesold wordt is van die dikke renspinnen. Die lust ze namelijk niet, dus speelt ze er maar mee tot ze niet meer bewegen. En, heel slecht, ik grijp dan niet in. Dat zou ik wel doen als het een muis was of een vogel. Maar dat is dan omdat ik daar zelf geen hekel aan heb en aan spinnen wel Beetje hypocriet ben ik wel
Alle reacties Link kopieren
Mijn kat vangt af en toe een vogel/muis neemt die mee naar binnen en ik, lafbek, laat haar dan een uurtje alleen met de vogel/muis en dat is dan een rondje spelen met het beest in kwestie. Ik schrik iedere keer weer maar ja ik prijs haar, gooi de deur open zodat ze naar boven kan, ons domein dus, en ga dan later naar het oorlogsgebied kijken

Plasticzakje mee en opruimen. Spinnen vind ze leuk, daar gaat ze bij liggen kijken en doet niets ik vind ze niet eng dus prima, vliegen slaat ze wel naar maar ook lalalaatmaar.



Wel ben ik voorzichtig met vliegen aangezien ze op haar eten kunnen gaan zitten en eitjes leggen, krijgt zij weer wormen van.
When I find a colour darker than black, I'll wear it. But until then, I'm wearing black!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven