Het grote topic voor alle kattenverhalen.

14-06-2014 22:04 2094 berichten
Een nieuw, vers topic voor alle belevenissen met katten! Deel hier de capriolen die je pluizige huisgenoot uithaalt (of uithalen, misschien heb je er wel meerdere ) en klets gezellig mee over deze mooie bijzondere dieren!



Stel hier eventueel je vragen over katten, schrijf over de gebeurtenissen van alledag en foto's van de beauties zijn ook altijd welkom
Ik zie vanpurrrrrrsie helemaal voor me paper-clip



Was net bij de Action en de kauwsticks van Whiskas waren in de aanbieding dus de kat heeft net heerlijk een rund-kauwstick verorberd. Ze hadden ook leuke zakjes met speeltjes erin en ik dacht 'vooruit laat ik eens een poging wagen'



Speeltjes met belletjes en muisjes en zachte speeltjes met kattenkruid. Resultaat: een zeer chagrijnige kat in zijn kattenhol met allemaal speeltjes erom heen die hij vakkundig negeert en zelfs uit zijn hol gooit. Zucht. Alleen het kattenkruid-dingetje lijkt hem een klein beetje te interesseren.
Dan nog maar wat verhalen over Richard.



We hebben plantjes in de tuin, die ik braaf water geef. Een aantal is inmiddels dood, nadat hij er een middag in geslapen heeft. Inmiddels heeft hij door wat de gieter is, na een keer rustig door de plantjes heen naar mij toe te rennen, zonder door te hebben dat ik water aan het sproeien was. Als de gieter in de buurt komt, loopt hij boos weg.



Zodra wij aan de voorkant van het huis zitten, komt hij daar ook. Zijn we er niet, zit hij in de achtertuin. De afgelopen dagen slaapt hij overdag op het dak van het schuurtje. In de zon. Uitgestrekt over het hele dak. Zelfs als ik hem roep voor een snoepje komt hij niet altijd.



We waren aan het barbecuen en hadden steak. Mijn vriend is nogal van het "posh" voedsel, dus we hadden rib-eye, 28 dagen gehangen, etc etc. Van de biologische slager. Er bleef een stukje over, dat gaf hij aan de kat. Die likt er wat vlees vanaf, en komt het stuk vet wat daaraan zat terugbrengen. Dat wilde hij niet. Net als de gerookte zalm van de supermarkt, daar haalt hij ook zijn neus voor op.



Ik werkte gisteravond thuis nog even door en zat aan mijn vriends kant van het bed. Ja, die kant waar kat al de hele week ligt. Kat stond een beetje bedremmeld naast me, en het heeft zo'n tien minuten geduurd voor hij toch maar in het midden van het bed ging liggen. Met dat ik een glas water van het nachtkastje pakte, was hij al wat verder opgeschoven. En kreeg ik twee duwende pootjes in mijn rug met een boze prrrrt. Ik ben uiteindelijk naar "mijn" kant van het bed verplaatst.



Als we in de keuken zijn weigert hij door het kattenluikje te kruipen. Dan wordt er zielig gedaan voor de deur tot we hem open doen.
quote:UCchick1990 schreef op 27 juni 2014 @ 16:26:

Dan nog maar wat verhalen over Richard.



We hebben plantjes in de tuin, die ik braaf water geef. Een aantal is inmiddels dood, nadat hij er een middag in geslapen heeft. Inmiddels heeft hij door wat de gieter is, na een keer rustig door de plantjes heen naar mij toe te rennen, zonder door te hebben dat ik water aan het sproeien was. Als de gieter in de buurt komt, loopt hij boos weg.



Zodra wij aan de voorkant van het huis zitten, komt hij daar ook. Zijn we er niet, zit hij in de achtertuin. De afgelopen dagen slaapt hij overdag op het dak van het schuurtje. In de zon. Uitgestrekt over het hele dak. Zelfs als ik hem roep voor een snoepje komt hij niet altijd.



We waren aan het barbecuen en hadden steak. Mijn vriend is nogal van het "posh" voedsel, dus we hadden rib-eye, 28 dagen gehangen, etc etc. Van de biologische slager. Er bleef een stukje over, dat gaf hij aan de kat. Die likt er wat vlees vanaf, en komt het stuk vet wat daaraan zat terugbrengen. Dat wilde hij niet. Net als de gerookte zalm van de supermarkt, daar haalt hij ook zijn neus voor op.



Ik werkte gisteravond thuis nog even door en zat aan mijn vriends kant van het bed. Ja, die kant waar kat al de hele week ligt. Kat stond een beetje bedremmeld naast me, en het heeft zo'n tien minuten geduurd voor hij toch maar in het midden van het bed ging liggen. Met dat ik een glas water van het nachtkastje pakte, was hij al wat verder opgeschoven. En kreeg ik twee duwende pootjes in mijn rug met een boze prrrrt. Ik ben uiteindelijk naar "mijn" kant van het bed verplaatst.



Als we in de keuken zijn weigert hij door het kattenluikje te kruipen. Dan wordt er zielig gedaan voor de deur tot we hem open doen.



Hilarisch

Ik ben fan van Richard!
van purrrrrrrrsie is niet zo van het slopen, dat is meer de afdeling van chippie



Richard Rocks !!

Je kan hem beter Sir Richard noemen hahahaha !

Pas zaten we gezellig bij de overburen aan de koffie, van purrrrrsie was al meegelopen want als wij er niet zijn dan zit ze daar. Na een paar uur kwam chippie de tuin in dus ik riep ze en ze keek echt zo van WAT ??? doen jullie hier ?? Als ze kon praten dan had ze vast gezegd: wtf ik zit toch bij de buren in de tuin

Kattenkruid doet hier niks, maar ik had eens slaapthee van Pickwick gekocht en dat stonk me toch een uur in de wind ! Ik die zakjes in de kliko gegooid en het doosje in de krantenmand. Opeens springt chippie in de mand en die gaat daar toch kopjes geven en kwijlen bij dat theedoosje ! Bleek er valeriaan in te zitten en daar was ze wel erg van gecharmeerd.
quote:paper-clip schreef op 27 juni 2014 @ 14:03:

2 poezen en 2 bakken en inderdaad, ze poepen in de ene bak en piesen in de andere bak. Ze hadden een paar keer op de betonnen vloer gepiest en toen heb ik een 2e bak neergezet en sindsdien blijft het schoon *klopt even af*





Waarschijnlijk had ik niks moeten zeggen over 1 kattebak voor 2 katten eerder deze week.

Kom net thuis en kater heeft de hele bak omgeploegd. Stuk drol van oude dame (ja ik herken hun poep ) lag in de bijkeuken en nog een stuk in de woonkamer.

Bweugh... als kater te lang binnen is gaat hij zulke dingen doen.

Dus.
quote:UCchick1990 schreef op 27 juni 2014 @ 16:26:



Die likt er wat vlees vanaf, en komt het stuk vet wat daaraan zat terugbrengen. Dat wilde hij niet. Net als de gerookte zalm van de supermarkt, daar haalt hij ook zijn neus voor op.









Dat pootjes in rug duwen in bed herken ik ook.

Prinsje bepaalt wel hoe en waar hij wil liggen
Oh lekker Bieb, kan je overal de korrels vanonder gaan vissen. Bij ons staan de bakken in de schuur waar ze 's nachts slapen. Overdag piesen ze op mijn gras of tegen een en dezelfde buxus die helemaal geel geworden is
De bak staat gelukkig al in een grote plastic lekbak waar je normaal een wasmachine inzet.

Dat ivm de oude dame die niet helemaal in de bak klom soms. Dan stond haar kont nog buiten en plaste ze zo buiten de bak.

(piesen is achterkant bak,waar ze er in stapt en poepen voorin, dan draait ze om )



Om het nieuwe laminaat niet te vernaggelen heb ik deze gekocht.

Maar die zit nu idd ook vol losse prut.
Dat is wel een handige oplossing ! Soms snap ik ze echt niet, pas betrapte ik er 1 die zat op de rand van de bak met 4 ! poten lekker te kakken. Ik denk dan, ga in de bak staan dat gaat makkelijker.



Hebben die van jullie ook last van gekte als het gaat schemeren, zo rond 10 uur 's avonds ? Als ze buiten zijn dan gaan ze als een gek achter elkaar aan rennen en geen boom is veilig, die raggen ze helemaal op en neer. Ik moet daar zo om lachen.



Wij hebben een schuifpui en als het te lang duurt voordat van purrrrsie naar binnen mag dan gaat ze heel venijnig op het raam staan slaan
quote:paper-clip schreef op 27 juni 2014 @ 14:03:

Gisteravond waaide er een veertje naar binnen, een lol dat ze daarmee hebben gehad met z'n tweetjes ! Dochter had van een vriendinnetje van die wkveren van de Plus gekregen, ze hebben er toch 1 te pakken gekregen en helemaal gesloopt. Ik liet een wkhamster vallen en daar is ook niets meer van over, grappig gezicht als ze door het gras rennen met een knaloranje hamster in hun bek Ik wil ook een oranje hamster! Lijkt me wel een cool gezicht: zo'n zwarte panter met een oranje hamster in zijn bek!
Hoeveel wil je er ?
De hamsters worden hier genegeerd, heel gek.

Liever weer een haar elastiekje. Monster stond weer op het planchet in de badkamer vanmorgen, dat planchet gaat eerdaags van de muur afbreken ben ik bang
Oja elastiekjes zijn ook leuk, maar sokken zijn nog leuker ik heb allemaal weessokken dankzij chippie. En waar ze blijven ?

Zoon had vanmorgen uit school zo zijn jas op de grond gegooid achter de deur, kom ik vanmiddag terug van boodschappen doen ligt van purrrsie prinsheerlijk erin, kop door de mouw, lijf erin en staart aan de achterkant er uit, ik pieste haast in mijn broek van het lachen.
Hahaha. Ik vrees dat een hamster hier ook wordt genegeerd. Hoe enthousiaster ik over een speeltje ben, hoe meer mijn eigenzinnige verwende katermans/huisprins het zal negeren!

En dat is voor 100% waar.
Wat een grappige verhalen!

Richard is inderdaad geweldig. Onze kat is juist helemaal weg van de gieter. Want dat betekent dat de planten water krijgen en dan loopt het schoteltje over en dan kun je vreselijk spannend de waterstroompjes over het balkon volgen. En water drinken natuurlijk. Ook mijn vorige kat rende gelijk met me mee naar de keuken als ik de gieter ging vullen.

Super trouwens, dat Richard alleen door het kattenluikje gaat als er geen personeel is om de deur open te doen.



Een veer is hier ook altijd prima speelgoed. Oranje hamsters heb ik niet, maar poes komt wel altijd zelf zijn speelgoed brengen als hij wil spelen. Ziet er vreselijk stoer uit, als ie met zo'n sliert in zijn bek op je af komt lopen. Pootjes een beetje wijd, want hij stapt natuurlijk op het deel dat achter hem aan sleept.



Onze vorige kat kwam altijd naar het balkon als wij thuis kwamen. Hij herkende het geluid van de auto in de carport en dan sprong hij op de rand van het balkon om naar beneden te miauwen. Een keer stonden we nog een tijdje bij de auto te praten met de buren. Om na een tijdje een zeer geïrriteerde, luid en duidelijk MI-AUW te horen van boven. Het was duidelijk de bedoeling dat we naar huis kwamen en stopten met dat stomme geklets. Hij zat echt nijdig naar beneden te kijken.



quote:paper-clip schreef op 27 juni 2014 @ 20:25:

Hebben die van jullie ook last van gekte als het gaat schemeren, zo rond 10 uur 's avonds ? Als ze buiten zijn dan gaan ze als een gek achter elkaar aan rennen en geen boom is veilig, die raggen ze helemaal op en neer. Ik moet daar zo om lachen.

Ja! Ik denk dat de temperatuur dan lekker is voor ze, en dat ze dan actief worden.



Die kauwsticks, die brak ik eerst altijd in stukjes. Maar tegenwoordig geef ik zo'n heel staafje. Dan doet ie er langer mee en moet hij er een beetje voor werken. Soms schuift hij de hele kamer door met zo'n ding.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben 19 jaar een poes gehad die niet al te handig was maar dat leverde dagelijks wel komische situaties op.

Hierbij 2 anekdotes maar eigenlijk kan ik een boek over haar schrijven.



Als ik ging koken (of manlief) dan ging ze altijd op de eettafel zitten want ja, je kan maar vast op tijd aan tafel gaan.

Ik had die avond de tafel gedekt compleet met waxinelichtjes en het zag er heel gezellig uit allemaal. Zitten we lekker te tafelen, begint het me toch ineens te stinken.

Ik zei nog: "goh, wat stinkt het zeg". En wat denk je, zit Tijger met haar staart in een waxinelichtje. We hebben met katoenen servetten op haar staart gemept en het vuurtje was gedoofd. Tijger bleef gewoon zitten waar ze zat en keek alleen maar naar ons en naar haar staart.

Haar staart had zelfs een harde plek erna, gelukkig is het helemaal goed gekomen hoor maar het was echt gek dat ze het helemaal niet door had.



Ze probeerde ook een keer van het bureau van mijn dochter op haar kajuitbed te springen.

Dochter lag nog in bed, ik had haar net wakker gemaakt, en ziet Tijger op haar bureau zitten.

Tijger zat met hele wiskundige berekeningen haar sprong te berekenen en we hadden al het idee dat het niet goed zou gaan.

Uiteindelijk nam ze een sprong en komt ze met haar 2 voorpootjes aan de rand van het kajuitbed uit en zakt vervolgens langzaam op de grond. Wij lagen dubbel van het lachen.
Enjoy the little things in life
Leuke anekdotes ikke ! Onze vorige poes rook graag aan brandende kaarsen tsssssss hoorden we dan en ze gaf er niets om !

Terwijl ik dit zit te typen zit van purrrrsie achter me op de leuning van de bank hard te mauwen dat het nu toch echt wel tijd is voor brokjes

Even een flauwe mop op de late avond: wat zegt een Engelse kat als hij pijn heeft ? Me-auw !
Alle reacties Link kopieren
quote:paper-clip schreef op 27 juni 2014 @ 22:54:

Leuke anekdotes ikke ! Onze vorige poes rook graag aan brandende kaarsen tsssssss hoorden we dan en ze gaf er niets om !

Terwijl ik dit zit te typen zit van purrrrsie achter me op de leuning van de bank hard te mauwen dat het nu toch echt wel tijd is voor brokjes

Even een flauwe mop op de late avond: wat zegt een Engelse kat als hij pijn heeft ? Me-auw !
Enjoy the little things in life
Wat een leuke verhalen en anekdotes zijn er geschreven

Hier gaat kat altijd aandacht vragen bij vriend als hij achter zijn computer zit. Dan gaat hij rechtop staan met zijn poten tegen vriend aan gevolgd door een luide 'mauw!'

Dan wil hij aangehaald worden en op schoot.



Heb kajuitbed even gegoogeld, ziet er wel heel cool uit!
Alle reacties Link kopieren
Aangezien ik onlangs plaatjesplakrechten heb verworven, moet ik hier maar eens wat leuke plaatjes plakken

Dit zijn mijn monstertjes



Een van de twee heeft een schoenen-tic: als ik schoenen laat slingeren gaan ze er bovenop/in zitten...

Wat een mooitjes Maxi ! En ze passen zo mooi qua kleur bij je schoenen en vloer
Maxi14, wat een prachtige katten
Gisteravond liep ik naar huis (tram gemist, en dan is lopen net zo snel). Komt er een verdwaalde kat op me af, die toch heel gezellig een heel stuk mee is gelopen! Ik hoop wel dat'ie de weg naar huis weer heeft gevonden...
Mooierds Maxi!!



Jouw schoenenfoto deed me ergens aan denken

Kater kijkt een beetje lelijk maar hij moest net gapen toen ik de foto maakte.



Oh Bieb wat een gave foto

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven