Het grote topic voor alle kattenverhalen.

14-06-2014 22:04 2094 berichten
Een nieuw, vers topic voor alle belevenissen met katten! Deel hier de capriolen die je pluizige huisgenoot uithaalt (of uithalen, misschien heb je er wel meerdere ) en klets gezellig mee over deze mooie bijzondere dieren!



Stel hier eventueel je vragen over katten, schrijf over de gebeurtenissen van alledag en foto's van de beauties zijn ook altijd welkom
Anyco dikke knuffel echt verschrikkelijk als je machteloos moet toekijken. Ulli's zoon heb ik met 8 maanden oud moeten laten inslapen. Die was dood en doodziek en medicijnen e.d. hielpen niet. Ben er nog steeds kapot van. Toen de fokster hoorde wat er was gebeurd gaf ze niet thuis maar toen de dekkaterhoudster hoorde wat er was gebeurd mocht ik Ulli tegen castratiekosten hebben want ze ging toch stoppen met hem voor de fok te gebruiken. Dus wij in de auto naar Duitsland paar maanden geleden en we zijn dolblij met hem want hij heeft hetzelfde gouden karakter als zijn zoon.
quote:paper-clip schreef op 13 juli 2014 @ 13:23:

Goeie he splinter

van Purrrsie zit altijd te wachten op me 's morgens als ik de kinderen naar school heb gebracht, op de hoek van de straat en als ik dan aangefietst kom dan rent ze als de bliksem de tuin in om toch nog als eerste bij de achterdeur te staan.

De auto horen ze ook altijd aankomen en sprinten ze naar huis. Ze zijn ook nooit ver weg.

Bij ons staan de kattensnoepjes in het gootsteenkastje en als ze trek hebben gaan ze samen demonstratief voor het deurtje zitten, ze doen hem nog net niet zelf open



Vroeguh, toen ik nog geen zwarte panter had maar 2 andere kattenbeestjes, werd ik ook altijd opgewacht als ik even de deur uit ging.

Als ik dan bijv naar de sportschool fietste, dan renden ze achter me aan en ze stopten halverwege. Als ik dan weer terug kwam dan zag ik ze halverwege ineens het fietspad op komen en dan renden ze voor mij uit weer naar huis. Vond ik altijd zó ongelooflijk lief.
quote:Anyco schreef op 13 juli 2014 @ 15:52:

[...]







Echt ik zit met verbazing te kijken.Leuk hoor!



Ryu loenst alleen niet...tenzij hij heel geconcentreerd naar iets kijkt. Maar ze hebben ook beetje dezelfde bouw als ik zo naar de fotos kijk. Ryu is geen thai siamees maar een moderne siamees, echter heeft hij een beetje een klassieke bouw (vergelijk maar met die foto van Ulli, die heeft echt die vlinderoren en spitse snuit wat nu bij de siamezen helemaal hip en happening is.) Ook is Ryu niet de meest gestroomlijnde kat terwijl Ulli echt heel atletisch is.



Ik kan zijn stamboom ff niet vinden dus weet ook niet meer bij welke cattery hij vandaan komt.
Och Anyco, wat een afschuwelijk verhaal! Kippenvel. Vreselijk om zo te horen dat Lola er niet meer is. Je had niks kunnen doen, maar toch......

Wat hebben jullie enorm goed en lief voor Jip gezorgd en prachtig dat hij zich ook liet verzorgen. Ik kan me voorstellen dat hij enorm dierbaar is. En een lieverd, zoals hij op Joep reageerde.



Dat machteloze toekijken is inderdaad vreselijk. Wat een naar verhaal, GrumpyCat. Ik kan me goed voorstellen dat je er goed naar van bent.



Mijn vorige kat is overleden aan een alvleesklierontsteking en dat is ook vreselijk naar en pijnlijk. Poes is in de nacht van zondag op maandag overleden bij de dierenarts (we hadden hem daar vrijdag gebracht). Ik ben die nacht wakker geworden om de plassen en werd ineens overvallen door een vreselijk verdrietig gevoel, het deed echt pijn. De volgende ochtend, toen ik naar mijn werk reed, belde de da om te vertellen dat Sil was overleden die nacht. Normaal ben ik de nuchterheid zelve, maar ik 'weet' zeker dat we 'contact' hebben gehad. Ook al kan dat niet.

Wat ik trouwens heel rot vond, was dat we in het weekend niet bij poes konden gaan kijken. Zaterdagochtend nog even, maar daarna niet. De da ging zelf wel af en toe kijken, maar vond het lastig om ons dan even te informeren. Achteraf was ik daar echt heel boos om en als er weer zoiets aan de hand is, laat ik me dat niet meer gebeuren.
quote:GrumpyCat1983 schreef op 13 juli 2014 @ 15:41:

Ulli, mijn bicolor oosters korthaar kater, is helemaal leip van apporteren met Beessies. Maar hij heeft een lange adem en kan wel 2 uur achter elkaar mijn bankhangen verstoren en op een gegeven moment ben ik hem dan zat en probeer ik hem te negeren. Maar dat pikt hij niet en zoals je ziet probeert hij me echt iets duidelijk te maken hier (helaas is de foto bewogen want hij zit nauwelijks stil)



[img]https://scontent-b-ams.xx.fbcdn.net/hph ... 5124_n.jpg[/img]



Cool dat hij dat doet. Waarom doet mijn zwarte panter dat niet?

(Al kan ik het me wel voorstellen dat 2 uur beessies gooien best lang is).

Maar jij hebt ook een leuk stel.



En een Kitler ja... de arme..... ik zou 'm dan maar niet in het Duits toespreken als ie wat ondeugends doet.
quote:Anyco schreef op 13 juli 2014 @ 15:49:[/b



Jip "loenst" inderdaad best wel.

U-huh



Haha, Borat is inderdaad ook wel treffend ja.
Anyco: wat een hartverscheurend verhaal!

Ik kan het me zo goed voorstellen dat het na zo'n tijd nog steeds moeilijk is.

Dat je huisdier sterft is al zo verschrikkelijk zoals iedere dierenliefhebber zal weten. Maar dat je dan ook nog eens in Italië zit....



(Mijn panter is helaas ook drager van een enge ziekte. Ik hoop alleen dat hij nog heeeeeel lang gezond zal blijven en ik doe dan ook erg mijn best om hem een zo lang en gelukkig mogelijk leven te bieden.)
Poezels mogen niet ziek worden en al helemaal niet eerder dood gaan dan wij.
Voor Ryu had ik een siamees uit het asiel, Clarence. Niemand wilde hem hebben want zijn ogen waren misvormd door verwaarlozing (3e ooglid zat er helemaal aan vast gebakken). Ook plaste hij in huis. Gouden tijd gehad met dat beest, hij was echt mijn vriendje. Net alsof ze het voelen dat ze een 2e kans hebben gekregen. Na 3 jaar een gouden maatje aan hem te hebben gehad, overleed hij vrij plotseling aan een interne bloeding. Dierenarts heeft geen idee hoe hij daar aan gekomen is. Uit eerbetoon aan deze bijzondere kat heb ik een tatoeage laten zetten. De ogen zijn die van Ryu want ik was bang dat mensen zouden denken dat mijn tattoo mislukt zou zijn als ik de oogjes van Clarence zou doen.

Maar op de ogen na is het rechtstreeks overgenomen van een foto van Clarriemonster



Wauw zeg, prachtig!
Vind hem ook echt super geworden. Clarence als trotse kater in de wolken. Ik mis hem nog steeds heel erg, heb nog nooit met een kat zo'n band gehad als met hem. Vrienden van me snappen me precies, die hadden altijd het idee dat hij geen kat was maar een soort mens gewoon door hoe hij deed. Lastig uit te leggen. Waar ik was, was hij. Op deze manier heb ik het beetje kunnen afsluiten.
Trouwens zitten jullie katten ook soms als halve zoutzakken op schoot?



Ulli doet een perfecte Al Bundy hier



Dit was Lola...



Och wat een mooi beestje




Ryu met zijn ogen open. Ben zo verliefd op dit beest!
Jij hebt wel een grappige kat Grumpy, wat een grote oren !

Is dat normaal bij een siamees ? Ik vind ze altijd zo serieus kijken die siamezen, wordt soms weleens een beetje bang van haha !



Pfff ik word gek van de poezels, volgens mij hebben ze door dat we bijna op vakantie gaan. van Purrrrsie loopt de hele dag te klieren en allemaal vreemde streken uit te halen. Van binnen naar buiten van buiten naar binnen, gelukkig staat de deur open
Ulli (de hitlerkat) heeft wel uitzonderlijk grote flaporen hoor. Normaalgesproken is het meer zoals bij Ryu (die met de blauwe ogen). En valt wel mee hoor met serieusheid. Ulli is een stuiterbal en Ryu een gezellige goedzak. Die Disneyfilm heeft hun reputatie giga verziekt....



En ja ze voelen die spanning voor vakantie aan hoor! Hier gaan ze dan ook lopen sodemieteren. Of ze kruipen in de koffer. Zit alles onder de haren grghrhgh.
In welke Disneyfilm speelden siamezen ook alweer, ik heb er toch een hoop gezien maar weet het niet meer haha !

Gisteren moest ik zo hard lachen om van purrrsie, mijn dochter zat op de wc en zij dacht dat ik het was. Keihard miauwen en lellen tegen de deur dat ik eraf moest komen. Ik naar de gang en riep psssst van purrrsie, dat koppie ! Ze was echt verbaasd dat ik niet op de wc zat
Lady en de Vagebond



Siamese cat song



Vooral het einde van het stukje is leuk hoe ze de vermoorde onschuld uithangen.
Oja, die was het ! Leuke film is het.
Alle reacties Link kopieren
Poezenmans is erg aanhankelijk vandaag. Vannacht viel hij op mijn buik in slaap en toen ik wakker werd lag hij weer op mijn buik. Vanmiddag weggeweest en toen ik thuis kwam wachtte hij me hartstochtelijk miauwend op. Wat knuffels en snoepjes en het was weer goed. Toen ik op mijn hometrainer ging sporten kwam hij bij me zitten, me aankijkend alsof hij niet kon geloven dat ik iets anders aan het doen was dan Hem aandacht geven.



Nu ligt hij voor de tweede keer vanavond aan mijn voeten
Alle reacties Link kopieren
-
Wanneer heb je voor het laatst iets voor het eerst gedaan?
Ik vond deze wel toepasselijk hier
Grrrr... Ik heb plaatjesplakrechten, waarom krijg ik het plaatje niet geplakt?



http://www.pinterest.com/ ... 10%3AmAcuyxwVBLOBJkVV9Clu
quote:blueeyes*3 schreef op 17 juli 2014 @ 11:37:

Grrrr... Ik heb plaatjesplakrechten, waarom krijg ik het plaatje niet geplakt?



http://www.pinterest.com/ ... 10%3AmAcuyxwVBLOBJkVV9Clu



Je hebt de url niet tussen [ img] [ /img] geplakt.(maar dan zonder spaties)



Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven