Het grote topic voor alle kattenverhalen.

14-06-2014 22:04 2094 berichten
Een nieuw, vers topic voor alle belevenissen met katten! Deel hier de capriolen die je pluizige huisgenoot uithaalt (of uithalen, misschien heb je er wel meerdere ) en klets gezellig mee over deze mooie bijzondere dieren!



Stel hier eventueel je vragen over katten, schrijf over de gebeurtenissen van alledag en foto's van de beauties zijn ook altijd welkom
quote:itsagirlthing schreef op 10 oktober 2014 @ 14:33:

Wat ben ik blij met beide beestjes Hier ook iemand die katten "met een verleden" uit het asiel hebben genomen?

Wat superlief dat je deze twee 'lastige gevallen' uit het asiel in huis hebt genomen! Ik ben dit weekend naar het asiel geweest en heb ook niet de meest uitnodigende exemplaren meegenomen. Twee schuwe schatjes van 3 jaar, die met nog een heleboel andere katten uit een verwaarloosde bovenwoning zijn gehaald.



Ze wonen op dit moment nog in een klein kamertje in mijn huis. De een laat zich af en toe al zien en aanhalen, de ander verstopt zich nog en komt 's nachts pas tevoorschijn, als de kust veilig is. Ik weet eigenlijk wel zeker dat het een kwestie van geduld is.
Alle reacties Link kopieren
Heb een heilige birmaan, een rode.

Hij blijft binnen, komt regelmatig in de tuin maar we hebben hem geleerd dat hij er niet uit mag.



Maand geleden ging meneer voor het eerst zelfstandig op pad. Ik helemaal in de stres, kinderen in de stres. 16 jarige die snappen wat er aan de hand is. Tegen mijn 4-jarige had ik gezegd dat hij uit logeren was.



Heb 2 uren rondjes gereden in de auto om hem te zoeken, stiefdochter liepe rondjes door de buurt om hem te zoeken. We hadden de dierenarts en alles ingelicht dat hij weg was, waarschijnlijk niet de weg naar huis wist.



3 dagen nadat hij weg was ging ik naar de nagelstylist 4 km vederop. Kom na anderhalf uur buiten, wie lag dat op de moterkap!! Mijn hubby!!!



Ik er natuurlijk heen rennen, ik riep hem, tilde hij zijn hoofd op. Helemaal onder het bloed en 1 oor hing aan een kleinstikje vel aan zijn hoofd. Kon aan hem zien dat hij echt veel pijn had, liep ook wat moeilijk. En stinken naar chemische rommel.



Meteen naar een DA gereden, die al snap tot de conclusie kwamen dat het oor er af moest. Hij had een flinke kneuzing aan zijn rechter achter been. Hij is overgoten me spul, oor is met een mes afsneden.

Toen kwam het verhaal er bij de dierenarts uit;

Ze hadden hier in de buurt meerdere dieren gezien waarvan de oren/staart afgesneden die ook met spul overgoten waren. Spul dat brand in de huid,hij had ook allemaal irritaties en wondjes op de huid.



Gelukkig is hij weer thuis!

Hij is herstellende, we verwennen hem extra. Hij heeft waarschijnlijk aan de auto geroken dat het mijn auto was, of hij heeft het geluid herkend.



Mijn vries was op uitzending, had hem wel alles verteld toen hij we was, en toen ik hem weer gevonden had.

Vriend is vorige week thuis gekomen, hij doet alijd wel stoer van een kat is een kat. Nou hij heeft wel even een praatje met hem gehouden dat hij vrouwtje niet weer mag laten schrikken door weg te lopen.



Als we hem gaan verwennen dan stelt hij zich regelmatig aan! Dan is hij zielig. Maar hij krijgt zijn ondeugende streken al weer terug. Til hem naar boven, hij slaapt bij ons in bed maar kon nog heen trap lopen. Hij verwacht dat hij gedragen word, heb hem dus laatst betrapt dat hij naar benden ging omdat dochter daar brood stond te maken en hij wist dat hij wat te eten kon scoren. En meneer loopt daarna weer doodleuk naar boven, niets aan de hand.
Jeetje Darriva, wat een horror-verhaal! Ik word al woest als ik het alleen maar lees. Wat voor een ontzettende hufter ben je als je dit doet bij katten!

Gelukkig is het goed afgelopen en is hij weer lekker thuis.

Dat verwende gedrag, dat heb ik wel vaker gehoord ja. Zolang het baasje in de buurt is, ga je toch geen trappen lopen?! Slim beest.



Rasa, wat lief! Het komt vast helemaal goed met die twee. Kunnen ze het wel goed vinden met elkaar?



Lisbeth, jouw foto kan ik nog niet zien, misschien straks p de laptop.
Poes is gearriveerd! Ik wou haar vannacht, in het kader van overzicht, in de keuken laten slapen. Was mevrouw het niet mee eens... Uiteindelijk, om half 3, de keukendeur opengezet. Nog een paar keer gemauwd, en toen was het goed.



Ze begon gister onder de bank, maar kwam al heel snel eronder uit. Gisteravond zat ze al op schoot! Momenteel ligt ze naast me te spinnen Ze is het nog niet zo eens met het gebruik van social media, laptops en telefoons, maar daar moet ze maar aan wennen.



Overigens, grote dank voor de tip van het laserlichtje! Ze is er dol op! (naar de muisjes en de balletjes kijkt ze niet). Ook werkt het heel goed om 'nieuwe dingen' en 'nieuwe gebieden' (zoals de krabpaal) te introduceren.



Trouwens, is het normaal dat ze windjes laat en de ontlasting wat dun is? Dunner dan bij mensen, bedoel ik. Ik ben echt een newby op kattengebied...
En ik vind dat je geen enkel dier mag mishandelen!
Alle reacties Link kopieren
quote:EleaNora schreef op 10 oktober 2014 @ 00:33:

Hallo allemaal, ik zou ook graag willen meeschrijven. Ik heb sinds 1,5 een kat. Mijn allereerste echte huisdier (op vissen na waren huisdieren bij mijn ouders verboden). Ze is 2 jaar en ik heb haar destijds uit het asiel gehaald. En ik dacht van tevoren: och laat haar lekker naar buiten overdag, eten halen bij de supermarkt enz. Nou ik voel me soms net een bezorgde moeder. Ze mag dus niet zonder mij naar buiten en ook het eten heb ik tot op de bodem onderzocht;) (supermarktspul komt er dus ook niet in). Ik wist niet dat je zoveel van zo'n beestje kan houden!



Momenteel verblijven mijn kat en ik bij familie tijdelijk ivm depressie en het is wel bijzonder om te zien hoe mijn kat reageert op de kat van het logeerhuis. Die twee zitten elkaar soms een kwartier lang aan te staren zonder ook iets te doen. De andere keren wordt er druk geblazen of gemopperd. Het zijn helaas nog geen vriendjes in elk geval.



Ik merk dat zij mij echt door mijn depressie sleept en me toch nog kan laten lachen met d'r rare boevenstreken die ze uithaalt. Of als ze heel lief tegen mijn buik gaat liggen met d'r koppie op mijn schouder en d'r pootjes in mijn hand.



Wat betreft planten: Ik let bij aankoop van binnenplanten erop dat ze niet giftig zijn. Voor buitenplanten vindt ik dat minder belangrijk omdat ik daar toch altijd bij blijft. Erg giftig: Tomatenplant, lelies idd, blauwe druifjes. Oja en alle platen staan bij mij op een plek waar katlief niet bij kan omdat ze anders de aarde eruit graaft ...



@Blueeyes: gefeliciteerd met de nieuwe aanwinst!Welkom! Klinkt heel erg bekend dit verhaal trouwens! Ik zou mijn kat ook nooit Whiskas geven. En mijn kat sleept me op dit moment ook door een moeilijke tijd. Heerlijke beesten zijn het toch!
Blueeyes*, dat klinkt super! Leuk zeg, dat ze je al zo opzoekt!



Dunne ontlasting had Sammi ook, toen ik hem net had. Geef je hetzelfde voer als wat ze in het asiel kreeg? Als je van voer wilt veranderen, doe het dan geleidelijk, dan kan het verteringssysteem eraan wennen. En verder is het soms ook gewoon wat experimenteren welk voer het beste werkt. In het algemeen geldt: liefst zo veel mogelijk vlees of vis (dat moet dan als eerste genoemd worden in de ingrediëntenlijst). Toevoegingen als rijst en groenten is eigenlijk niet nodig, maar 'het klinkt zo gezond'. Daarnaast: goed voer is vaak ook wel duurder voer, maar je hoeft er ook minder van te geven. Kijk eens op zooplus.nl, daar kun je van alles krijgen, redelijk geprijsd en ze bezorgen thuis. Mijn poezel krijgt nu Royal Canin. Dat is niet mijn keuze, ik vind het veel te commercieel, maar poes heeft wel gewone drollen sinds hij dat eet. Dus sja, dan moet het maar.....



Geef je natvoer of droge brokjes?
Brokjes, precies dezelfde die ze in het asiel kreeg. Royal Canin (dierenasiels hier maken vaak een deal met de dierenwinkels: voer over uiterste verkoopdatum mogen zij hebben). Ze heeft gister wel een paar kittenproof-snoepjes gehad, als beloning voor 'onder de bank uitkomen' en 'nieuwe gebieden verkennen'. Snoepjes zijn ter grootte van een brokje, ik denk dat ze er 7 heeft gehad. Vanochtend 2 omdat ze zich vannacht goed had gehouden.



Momenteel ligt ze overigens op mijn handen.



Ze is heel lief!



Al had ze gister wel een maffe actie. Volgens het asiel moesten we haar bij thuiskomst op de bak zetten, zodat ze weet waar die is. Mejuffrouw had echter andere ideeën en schoot onder de bank. Vriendin (die mee was haar ophalen) en ik met vereende krachten haar eronderuit krijgen. Uiteindelijk bezemsteel erbij gepakt, want het schoot echt niet op, en het moest echt. Vriendin duwt haar een beetje met de bezemsteel. En in plaats van dat juffrouw eronderuit komt, ziet ze het als een leuk spelletje en begint te spinnen...


En niet alleen voor poes, maar ook voor jullie. Ik zie het helemaal voor me, dat gepruts met een bezemsteel.



Weet je of ze in het asiel ook dunne ontlasting had? Het kan ook de stress zijn van het verhuizen hè, ik zou het even een paar dagen aanzien. Let er wel op dat ze voldoende drinkt.
Alle reacties Link kopieren
Hier een zwarte kitten Hij is nu 13 weken en al bijna 2 kilo. Ben een enorm trotse poezenmoeder!
quote:lampjelampje schreef op 12 oktober 2014 @ 13:49:

Hier een zwarte kitten Hij is nu 13 weken en al bijna 2 kilo. Ben een enorm trotse poezenmoeder!Je maakt of een geintje of een foutje?
Alle reacties Link kopieren
Over zijn gewicht en leeftijd? Nee... Nu 13 weken en drie dagen en 1950 gram ongeveer.
Alle reacties Link kopieren
Darivva, wat ontzettend sneu zeg!! :( Arm beest.. Ga m maar lekker veel verwennen!
Alle reacties Link kopieren
quote:Rasa schreef op 12 oktober 2014 @ 09:28:

[...]



Wat superlief dat je deze twee 'lastige gevallen' uit het asiel in huis hebt genomen! Ik ben dit weekend naar het asiel geweest en heb ook niet de meest uitnodigende exemplaren meegenomen. Twee schuwe schatjes van 3 jaar, die met nog een heleboel andere katten uit een verwaarloosde bovenwoning zijn gehaald.



Ze wonen op dit moment nog in een klein kamertje in mijn huis. De een laat zich af en toe al zien en aanhalen, de ander verstopt zich nog en komt 's nachts pas tevoorschijn, als de kust veilig is. Ik weet eigenlijk wel zeker dat het een kwestie van geduld is.Wat lief dat je een koppel hebt genomen Het zal inderdaad een kwestie zijn van wennen.. Die 2e (Nina) verstopte zich in het begin ook, ging ze achter de bank of luxeflex zitten. Dat heeft niet heel lang geduurd. Lekker de tijd gunnen inderdaad, ze hebben wat achter de rug en moeten eerst zeker weten dat jij niet ook zo met ze om zal gaan ;)
Dames, vraagje...



Poes krijgt bij mij overdag (en vaak ook 's avonds) veel aandacht. Spelen, knuffelen, aanhalen, alles. Is het dan zielig als ik haar 's nachts niet in de slaapkamer laat? Er zitten wat allergieën in de familie, en ik wil het risico dat ze daarom weg moet beperken. Daarnaast wil ik soms ook wel eens heel even een momentje voor mezelf...



En hoe leer ik haar dat bord op schoot = geen ruimte voor poes betekent?
Met heel veel geduld denk ik.

Ze is nog jong, dus kun je haar waarschijnlijk nog wel iets aanleren. Elke keer stoïcijns van je schoot zetten en verder geen aandacht geven als je zit te eten. Of zelf aan tafel gaan eten



's Nachts buiten de slaapkamer houden zal ook wel wennen denk ik, als je maar volhoudt en niet reageert op haar gemauw als ze er in wil. Zorg dan wel dat ze voldoende ruimte heeft in de rest van het huis. En eventueel leg je een shirtje van jezelf neer zodat ze je nog wel kan ruiken.



Mijn kat ligt wel bij me en neemt soms mijn halve bed in beslag. Maar direct de allereerste avond dat hij bij ons was, was duidelijk dat hij bij ons zou slapen: we deden de lichten uit om te gaan slapen en binnen no time zat hij op bed, nog voor wij er waren. Geen discussie mogelijk.
Alle reacties Link kopieren
quote:blueeyes*3 schreef op 13 oktober 2014 @ 10:17:

Dames, vraagje...



Poes krijgt bij mij overdag (en vaak ook 's avonds) veel aandacht. Spelen, knuffelen, aanhalen, alles. Is het dan zielig als ik haar 's nachts niet in de slaapkamer laat? Er zitten wat allergieën in de familie, en ik wil het risico dat ze daarom weg moet beperken. Daarnaast wil ik soms ook wel eens heel even een momentje voor mezelf...



En hoe leer ik haar dat bord op schoot = geen ruimte voor poes betekent?Hier maak je een denkfout. Het moet zijn: poes op schoot = geen ruimte voor een bord. Je moet leren in poezentaal te denken
Ik spreek toch geen Chinees?!
Alle reacties Link kopieren
Ah welkom alle nieuwelingen.



Blueeyes, wat betreft dat aandacht verdelen; heel consequent zijn. Mijn kat wilde in het begin ook alle aandacht en als ze die niet op een gewone manier kreeg ging ze klieren. Ik denk dat ze nu veel aandacht vraagt omdat ze er pas net is. Dus dan zou ik het even aankijken. Mocht ze het blijven doen dan kun je het beste hetgeen negeren wat je niet wilt hebben. (namelijk het negatieve aandacht zoeken).



En als je haar 's nachts niet op bed wil, moet je dus haar heel consequent niet laten. als je één keer toegeeft gaan ze vaker proberen daar te komen.



Dan heb ik nog een kattenvraagje: ik logeer dus momenteel met kat bij familie en daar is ook een kat. Mijn kat vermaakt zich prima op de bovenverdieping maar in de woonkamer komt ze liever niet vanwege de andere kat. Is er nog hoop dat ze de ruzie gaan bijleggen of kan ik ze beter gescheiden houden? Mijn kat blaast vooral veel naar de andere kat en deze eet op haar beurt de brokjes van die van mij op...



Nu even proberen of ik een foto of wat kan uploaden..
Alle reacties Link kopieren
Zo even mijn knapperd showen. Het is een gewone europeesekorthaar maar ze heeft een prachtige grijze vacht met witte sokjes En daarnaast natuurlijk een geweldig karakter



Zo tref ik haar aan als ik even ben weggeweest.



Slaapstand



Kattenbuikjes!



Ik ben benieuwd naar de andere katten hier!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een vraagje! Ik woon in een kleine studio op de begane grond, er is dus wel mogelijkheid om naar buiten te gaan. Voor 1 kat is het zeker wel groot genoeg, maar voor twee? Ik krijg nu ineens van twee mensen hun poes aangeboden en opzich zou ik er graag twee nemen, ook omdat ze nu beide in een vervelende situatie zitten. Kan dit?
Alle reacties Link kopieren
En eleanora WAT EEN DOTJE. Mn poezenhart gaat gelijk sneller kloppen!
Ze heeft ruimte zat in de rest van het huis (24m2 woonkamer met krabpaal, mandje en speeltjes, ruime gang waar ik een muis aan een touwtje opgehangen heb en de keuken met kattenbak, eten, water en bench), dus dat is het probleem niet. Shirtje vind ik een goede tip, zal ik eens proberen! En consequent zijn... Ik ben autistisch, dus rechtlijnig danwel zwart-wit-denken zit er een beetje ingebakken .



Aan tafel kan ik de tv niet zien, en op poes na woont hier verder niemand, dus dan is een tv-programma wat tegen je aan kletst wel fijn tijdens het eten... Poes kletst nog niet zo veel. Geeft wel kusjes en kopjes.



Net zat ik even mijn mail te bekijken tussen twee afspraken hier aan huis in (afspraak = meer mensen met aandacht voor poes). Daar zat ook zo'n nieuwsbrief van een niet nader te noemen thuiswinkel voor kleding bij. Ik keek ernaar, Juffrouw ook. Ik vroeg haar: 'Vind je dit leuke kleding? Voor mij? Ja, jij mag ook kleding hoor, als je wil.' Waarop zij me aankeek met een blik van 'ben jij nou helemaal betoeterd!'



Overigens heb ik het voor elkaar gekregen dat ze nu ook met de muisjes speelt! Ik heb gewoon heel vaak met dat laserlampje op de muis geschenen, en nu snapt ze dat dat ook een 'prooi' kan zijn... soms
Alle reacties Link kopieren
Eleanora, wat een leuke!! Mijn katten lijken veel op jouw kat, ze hebben alleen ook nog witte vlekken op de buik en allebei een witte borst. Ik zal straks eens kijken of ik ook wat foto's kan plaatsen!



Weten jullie trouwens iets over onverklaarbare kale plekjes? één van de poezen heeft bij dr rechteroor een klein kaal plekje en naar mijn idee is het iets groter geworden de afgelopen week. Het is nit dat ze zich daar overmatig krabt of wast en het ziet er verder ook niet rood uit ofzo..
Alle reacties Link kopieren
Luitjes, ik kom even in jullie kattentopic binnenbashen, als niet katteneigenaar zijnde. Maar ik heb een vriendin die ware kattenliefhebster is. En zij heeft in totaal 12 katten en dat is niet weinig. Allemaal diertjes die anderen niet wilden, opgevangen, etc. En nu heeft ze een ontzettend leuk katertje van een 6 maanden oud. Zwart met witte sokjes en wat scheef wit om zijn snoetje. Ontzettend aanhankelijk, dus echt voor iemand bedoeld die hem niet voor `erbij` wil om de muizen te vangen, maar voor gezelschap. Liefst met nog een leeftijdsgenootje erbij om mee te spelen. Hij vraag namelijk veel om aandacht.



Ze kan deze niet ook nog aanhouden, zegt ze. Ook vanwege zijn te jonge leeftijd. Ze zijn zelf al op leeftijd en kunnen dit beestje waarschijnlijk niet aan zijn eind brengen, en mensen willen gewoonlijk geen kat op leeftijd adopteren. Vandaar dus. Dit leuke katertje woont in Twente op het platteland, maar komt niet buiten op dit moment. Hij is nog te jong en niet geholpen. Weten jullie iemand die op zoek is naar zo´n lief beestje?
Alle reacties Link kopieren
Welke vlooien druppels en ontworming pillen gebruiken jullie voor de katten? En is een vlooien/wormen band een aanrader?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven