Het huis opruimen, wie doet er mee!

30-12-2013 16:05 2947 berichten
Jep, zo rond de jaarwisseling klinkt het als een goed voornemen voor 2014... maar nee hoor, het huis is nu op het moment zo'n zooi dat ik er niet meer tegenaan kan kijken en nu genoodzaakt ben er wat mee te gaan doen.



In juni ga ik bevallen van mijn eerste kind en dat vond ik wel een goede motivatie om het huis eens goed aan te pakken. Ik ben vijf jaar geleden uit huis gegaan, de spullen zijn er neergezet en veel dingen zijn geeneens meer uitgepakt sindsdien. Ook is er een hoop bijgekocht wat achteraf niet nodig was of kapot is gegaan.



Voor de discipline leek het mij een fijn idee om met anderen er over te praten. Wellicht kunnen we een leuke club vormen.



Dus: toekomstige opruimers, wie doet er mee?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb afgelopen zondag het voorste deel van de zolder opgeruimd.. Vuilniszak vol troep weggegooid.. Nu nog moed verzamelen voor het achterste deel...



Vandaag een groot deel van de administratie uitgezocht en geordend, dus heb deze week wel aardig wat gedaan...
Woensdag heeft man met zijn vader een aanhanger gehuurd en zijn ze een paar keer naar de stort gereden. Ruimt lekker op. Nu de planken die op de babykamer hangen verplaatsen naar de zolder. En dan eindelijk na 10 jaar de tapijttegels die we uit ons appartement hadden meegenomen om op zolder neer te leggen ook echt neerleggen. En dan kunnen we aan de babykamer beginnen.
Alle reacties Link kopieren
Hier ook een week niet opgeruimd. Het zij zo
Niet opgeruimd, wel een leger,huis, we zitten nu in de auto opweg naar zwager met eenbananendoos vol spullen voor hem, ruimt lekker op zullen we maar zeggen.
Topics over belangrijke maatschappelijke zaken krijgen hooguit 4 of 5 pagina's. Maar een huishoudtopic is goed voor 21 pagina's and counting.



Toch vooral suffe huisvrouwen hier?
quote:kadanz schreef op 22 februari 2014 @ 13:26:

Topics over belangrijke maatschappelijke zaken krijgen hooguit 4 of 5 pagina's. Maar een huishoudtopic is goed voor 21 pagina's and counting.



Toch vooral suffe huisvrouwen hier? Dat de wereld een zooi is wil niet zeggen dat je je huis moet laten verslonzen
Alle reacties Link kopieren
Suf?



Hier erg druk, dus alleen minimum aan schoonmaak/opruim (en dat vind ik best wel een boel nu ik zo braaf flylady ) maar geen extra dingen.Wel vanavond in de tuin wat gerotzooid, ik heb een moestuintje dus daar moet binnenkort wel weer wat in. Doe het maar op dezelfde manier: af en toe een kwartiertje.



Opgeruimd staat netjes Teuntje!
Zo ik was er even tussenuit, maar voel me weer oke, dus ik ga vrolijker weer verder!



Even bijlezen wat jullie allemaal gedaan hebben. En vandaag slaapkamers weer eens goed zuigen en poetsen.

Fijne zondag allemaal!
quote:kadanz schreef op 22 februari 2014 @ 13:26:

Topics over belangrijke maatschappelijke zaken krijgen hooguit 4 of 5 pagina's. Maar een huishoudtopic is goed voor 21 pagina's and counting.



Toch vooral suffe huisvrouwen hier? Yup! en nou wegwezen zuurpruim
Hier kwamen er ook even wat andere dingen tussendoor fietsen, dus ook hier weinig opgeruimd.



Denk overigens dat het punt met die maatschappelijke zaken ook is dat we elkaar niet kunnen motiveren om het beter te gaan doen. Handiger om die politici te motiveren om het beter te doen, en dat lukt niet zo goed met een topic hier... Of ik merk er iig minder effect van .



Misschien ga ik straks nog eens nar mijn kledingkast kijken. Misschien. Als mijn hoofdpijn een beetje zakt...
Alle reacties Link kopieren
Met het opruimen dat hier gebeurt vullen we 2ehandswinkels, hoe bedoel je, niet maatschappelijke verantwoord bezig
Alle reacties Link kopieren
Hier overigens alleen maar gewerkt, niets maar dan ook niets schoongemaakt op opgeruimd. En de kinderen gaan bij elkaar logeren dus dat betekent een puinzooi van ongekende omvang..... Volgende week maandag pas weer ruimen en poetsen vrees ik
quote:Phips schreef op 23 februari 2014 @ 19:03:

Met het opruimen dat hier gebeurt vullen we 2ehandswinkels, hoe bedoel je, niet maatschappelijke verantwoord bezig



Precies!

En ik ben zelf ook veel bewuster geworden van spullen waardoor ik veel minder geneigd ben maar te kopen en te kopen en te kopen.



We zijn weer thuis, mijn ebay veilingen liepen af, toch weer 3 dingen verkocht, dus die ga ik zo even inpakken en verzend klaar maken.
Pfieuw, zo te lezen ben ik de enige niet die het opruimen even heeft gelaten voor wat het is. Ook dadelijk maar weer eens bij lezen, zien hoe het jullie is vergaan.



Onlangs naar de arbo arts gemoeten vanwege mijn rug/bekken en ik ben teruggezet op 50% werken. Nu kom ik tussen half 1 en 3 thuis (helaas lukt het niet altijd om netjes de 4 uurtjes te draaien) en ga dan eerst even dutten. Dus het enige dat nu actief door mij gedaan word is de was en zo nu en dan eens een kleine opruimsessie. Niet wat weg moet, maar meer opruim management zeg maar. Man die houdt het huis enigszins toonbaar, waar ik héél dankbaar voor ben.



Afijn dus. Dit weekend krijgen we een 4 jarige over de vloer voor een dagje, dus denk weinig gedaan te krijgen. Man wilde wel nog even langs de milieustraat om ons te ontdoen van plastic, elektronica e.d. dus dan gaan we dat maar doen. Hopelijk kunnen we snel verder met opruimen, want we hebben een mooie koopwoning gezien (wonen nu nog gehuurd). We gaan wel op zijn minst even kijken, maar we hoeven nu niet perse te kopen. Het is echt dat we op een leuk huis zijn gestuit, anders had ik het niet overwogen tijdens deze periode.
Alle reacties Link kopieren
Spannend Fleetfox! En sterkte met je bekken, bij de eerste heb ik maanden plat gelegen, afgewisseld met een tochtje van bed naar keuken, verschrikkelijk was dat! Maar ja, het was voor het goede doel zullen we maar zeggen ( hoewel....nu tegendraadse 15 jarige puber op de bank )

Morgen een paar dagen weg met die puber.....
Sterkte fleetfox, hoop dat het je gaat helpen.



Verder vooral gewerkt tot nu toe deze week, ik moet wel zo nog de grijze bak aan de straat zetten en hij is nog heel leeg..... dus ik moet zo nog even kijken of ik nog wat kwijt moet/kan.
Oh Phips, dat is mijn grootste nachtmerrie, helemaal niets meer kunnen! Wat moet dat naar zijn geweest, ook al krijg je er iets moois voor terug dat op zijn tijd niet wilt meewerken...



Teuntje: een lege container gebeurt hier nooit. Niet dat 'ie altijd propvol zit, maar toch wel nodig om de twee weken daarna te overbruggen. Moet wel zeggen, we hebben een kleine container. Geeft wel een goede reden om weer wat op te ruimen.



Ik spaar momenteel veel geld uit door het niet kopen van kleding, het is echt een verademing! Ik ga nu hard door met sparen tot ons meisje komt, heb er nooit zoveel plezier aan gehad. Ook het minder wassen bevalt mij heel erg goed. Dus was van plan na de bevalling nogmaals zéér kritisch naar mijn garderobe te kijken en echt een minimaal aan kleding te behouden. Ik ben toch niet bepaald een fashionista en wil sowieso nu kleding kopen die zowel voor kantoor als voor thuis geschikt zijn. Maar tja, eerst wat afvallen na de bevalling . Nou, dat dus over de voordelen van opruimen.
Alle reacties Link kopieren
Zie dat jullie allemaal wat kalmer aan doen, kun je juist lekker genieten van je eerdere harde werk toch?! @fleetfox, lijkt mij een hele goede reden een stapje terug te doen!



Om niet nader te noemen redenen ben ik momenteel veel thuis en in het kader van een opgeruimd huis, een opgeruimd hoofd ga ik nog stevig door! Dat gordijntje hangt inmiddels (heb het wel omhoog moeten vloeken, man wat bleek dat lastig, haha) maar ben er super blij mee, eindelijk een plek voor mn stofzuiger en andere doorn in het oog rommeltjes.

En met het mooie weer van de afgelopen 2 dagen heb ik buiten enorm veel kunnen doen! In een opwelling maandag mijn berging staan schuren en helemaal opgeruimd, vond daarbij nog een groot blik witte verf, waarmee ik dus gister de berging heb staan verven, wat is dat heeeeerlijk opgeknapt, het was al erg lang nodig, was zo'n groen afgebladderd krakkemikkig schuurtje en nu een frisse witte wand! En het was ook geweldig weer! Wil nu graag verder in de tuin, heb enorm veel ideeen maar helaas gaat het regenen vandaag.. :( succes allemaal met jullie projecten!
Sterkte Fleetfox, en Musha, goed bezig!



Ik ben ook weer goed bezig. Ik ben mijn cd's aan het uitzoeken en was van plan een hoop te digitaliseren, maar tot nu toe gaat bijna alles regelrecht de vuilnisbak in. Voelt wel heel lekker om te doen zeg! Ik ga nog even verder!
Alle reacties Link kopieren
Het is erg gezellig met mijn puber nu Fleetfox, niks tegendraads meer aan nu we samen op stap zijn. Ik geniet nu dus van een paar dagen weg, niks op te ruimen maar voor ik ging heb ik nog wel een boel gedaan. Kan mijn manlief met de andere kinderen toch niet opzadelen met achterstallig werk toch? Volgende week weer heel veel werken, dus dan gaat het huishouden op de "spaarstand", alleen het hoogstnoodzakelijke dus.
Alle reacties Link kopieren
Hier ook weinig gedaan afgelopen week, bijna alleen maar gewerkt, en daarbij heeft dochter nog vakantie van school..

Dus deze week ook alleen het hoognodige, en volgende week zien we wel weer, hoewel ik dan ook weer veel moet werken..
Musha: wat goed dat je het voor elkaar gekregen hebt zeg! Dat gordijntje én schilderen... chapeau hoor!



Phips: leuk om met je dochter er tussenuit te kunnen. Goede reden om volgende week alleen het benodigde te doen. Veel plezier samen!



Ik bedacht mij vandaag dat ik maandag een dag vrij heb, het bedrijf is dan gesloten vanwege carnaval! Niet mijn ding dus ik ga dan op mijn gemak de overige rommel van de babykamer halen. Er staan nog een paar doosjes en 2 dozen met schoenen (waar ik niet meer in gekeken heb -> weg er mee dus). Denk dat ik daar binnen een uurtje klaar mee kan zijn, dus perfect om te doen dus met mijn bekken.



Morgen komt neefje dus ik denk dat we morgen nog even snel door het huis gaan met wat allesreiniger en de stofzuiger. We hebben besloten dat hij niet blijft slapen (dat was nog een twijfelgevalletje omdat neefje niet altijd wilt logeren, maar we stonden er eerst wel voor open). Denk dat ik gesloopt ben anders! Gelukkig is hij nu wel 4 en is bij tijden wel wat druk, maar zijn sloop periode heeft hij wel achter de rug nu. GELUKKIG!
Alle reacties Link kopieren
Ben de laatste dagen lekker bezig. Ik zit momenteel in de ziektewet, kon mijn pols moeilijk bewegen. Weinig kracht erin. Ik heb afgelopen november een motorongeluk gehad, van mijn motor gevallen, schouder uit de kom. Misschien te snel weer begonnen met werken, dus komende maandag naar de plastische chirurg, hopelijk kan hij wat vinden. Maar door het thuiszitten heb ik eindelijk de plantjes in potjes gezet, mijn administratie gedaan. Dat was best een klus. Mijn winkeltje op marktplaats aangevuld. Ik weet niet of ik de link daarvan mag geven, maar anders hoor ik het graag.

Straks alvast de was sorteren voor morgen...wasdag, mijn agenda schrijven en verder met mijn kookboek.
Kokkin, jeetje, dat is niet mals meid. Veel succes bij de chirurg. De hele tijd pijn hebben is absoluut geen pretje.



Ik wil stiekem heel graag weten wat je MP verkoopt, maar nee, ik moet nu verstandig zijn en niet te veel bijkopen.



Man is nu aan het stofzuigen en ik heb alleen eventjes de gewassen kleding opgeruimd. Nu lekker lui op de bank.



Morgenvroeg heb ik nog niets gepland, dus denk dat ik de wasruimte ga opruimen. Daar staan de poetsspullen, kattenvoer e.d. maar wil het nu even uitzoeken en alvast kindvriendelijk maken. Zitten namelijk geen sloten op die deurtjes, dus al het gevaarlijke gaat omhoog en het veilige omlaag. Vandaag maar rustig aan i.v.m. komst neefje.
Alle reacties Link kopieren
Wil niet meer



Hele dag bezig geweest met kamer opruimen en leeghalen en weggooien en meubels uit elkaar halen en pfft. Wat een stof en spullen zeg. Maar huis verkocht en binnenkort vehuizen dus alles moet eraan geloven. Ben MOE .

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven