Het huis opruimen, wie doet er mee!

30-12-2013 16:05 2947 berichten
Jep, zo rond de jaarwisseling klinkt het als een goed voornemen voor 2014... maar nee hoor, het huis is nu op het moment zo'n zooi dat ik er niet meer tegenaan kan kijken en nu genoodzaakt ben er wat mee te gaan doen.



In juni ga ik bevallen van mijn eerste kind en dat vond ik wel een goede motivatie om het huis eens goed aan te pakken. Ik ben vijf jaar geleden uit huis gegaan, de spullen zijn er neergezet en veel dingen zijn geeneens meer uitgepakt sindsdien. Ook is er een hoop bijgekocht wat achteraf niet nodig was of kapot is gegaan.



Voor de discipline leek het mij een fijn idee om met anderen er over te praten. Wellicht kunnen we een leuke club vormen.



Dus: toekomstige opruimers, wie doet er mee?
..
anoniem_212391 wijzigde dit bericht op 20-04-2018 17:24
98.51% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Het is weer januari, en ben weer begonnen met ruimen vandaag.

3 zakken vol textiel naar de kleding container gebracht en alle keukenkastjes uitgezocht :proud:
Alle reacties Link kopieren
Ik doe en schrijf graag mee. Vandaag de administratie (weer) uitgedund en van het weekend een hele rij oude fotoboeken uitgezocht (uit elk boek de leukste gehaald , de rest weg). Vorige week de zolderkasten uitgemest: een paar dozen naar de kringloop, veel weggegooid of weggegeven en nog wat spullen op Marktplaats gezet. Het huis ademt weer en bijna alke spullen hebben inmiddels een logische plaats.
Alle reacties Link kopieren
Hier ook bezig. Heb hersenschudding dus mag niet teveel naar schermpjes turen. Kledingkast uitgemest, alle oude kleding en lakens weg, uitgesopt en al. Vandaag studeerkamer gedaan, morgen het dressoir en de buitenkast. Met een dutje tussendoor.
Jee, het topic is weer actief!
Ik heb al flink wat kleren uitgezocht na de kerstvakantie. Ik heb eindelijk geaccepteerd dat ik mijn kleren van voor mijn zwangerschappen echt nooit meer zal passen, dus die kleren kunnen weg. Ik heb wat van de mooiere dingen op lokale verkooppagina's gezet, maar heb er geen reacties op gekregen. Ik denk dat het komt door de kleine maat, of misschien vind men mijn kleding gewoon niet mooi.

Volgende stap is kinderkleding.
Up up up!
Ik jaag dit topic even nieuw leven in.

Ik ben op dit moment bezig met de knutselwerken van de kinderen: de mooiste zoek ik uit en daar maak ik foto’s van voor in het fotoalbum. Een paar geef ik weg aan oma’s en buurvrouwen en dan gaat alles weg.

Daarna ga ik weer alle foto’s verzamelen van alle electronica, deze uitzoeken en weer een fotoalbum maken van het afgelopen jaar.

Wat zijn jullie opruimers aan het doen?
Wij hebben de schuur flink uitgezocht. Er kom een boel weg. Sommige dingen op marktplaats, sommige dingen op de weggeefhoek. Ook konden er dingen echt weg. Heerlijk weer. Het is nu een stuk makkelijker om de fiets te pakken.
Ook ik zal weer eens aan de gang, over 2 weken, rond pasen.

Dat juist (schoon)ouders je continue rommel aan blijven smeren is erg herkenbaar. Moet ook lachen om sommige reacties hier, want zo herkenbaar.
Het lekkerste van opruimen is het gevoel daarna. Zo lekker tevreden kan een mens dan zijn. :-P

Mijn schoonmoeder is er zo eentje, elke keer als je komt wil ze je spullen geven. Ik zeg eigenlijk altijd standaard nee. Het zal het idee zijn van: wegdoen is zonde, maar als het in de familie blijft dan kan ze het wel wegdoen. Ik zou haar kunnen helpen en het zelf wegdoen, maar dat vind ik te ver gaan en doe ik maar niet. :-D
Ik heb wat kapotte kleren weggedaan en het schoenenrek in de gang is wat leger.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben begonnen aan de berging...met de nadruk op begonnen...iedere keer word ik zo moedeloos van de zooi dat ik iedere keer maar 5 min wat doe.
Alle reacties Link kopieren
Tijdschriften door aan het kijken, een en ander uitscheuren en de rest de papierbak in.
Ik ben klein begonnen vandaag: de kaartenbak uitgezocht en kaarten die ik echt niet meer ga versturen weggegooid. Voelt ook al lekker opgeruimd :cheer:

Binnenkort aan de slag met de administratie en met de kledingkast. Die laatste vind ik nog best lastig.
Er zijn vast meer mensen met het probleem van kleding in meerdere maten hebben.
Kleding van voor m’n laatste zwangerschap is nu te groot. Leuke dingen toch bewaren, voor de zekerheid? Zwangerschapskleding weggeven vind ik nog zo definitief :bonk: en wat te doen met items die ik wel goed pas maar niet meer zo leuk vind. Bewaren voor thuisdagen?
Anders blijft er wel heel weinig over :P
Alle reacties Link kopieren
Ik merk vaak dat als ik kleding voor nood bewaar het uiteindelijk toch niet draag. Heb nu de regel als ik het het afgelopen jaar niet heb gedragen dan moet het weg. De kans dat ik het na een jaar weer ga pakken is heel heel klein.
Alle reacties Link kopieren
Vanmorgen de sokkenlades en administratie opgeruimd.
Veel weggegooid, voelt goed. Jammer dat je er op het oog zo weinig van ziet...
Was ook al begonnen met een grote schoonmaak doe ik meestal 2 jaarlijks.

Ben begonnen in de keuken, niet alles was nodig maar toch alles meegenomen.
Rommel weggegooid en onder de koelkast enzo gedaan.

Woonkamer plus kasten beneden gedaan.

Zolder badkamer en slaapkamers in elk hoekje schoongemaakt.

Trappen huis neem ik ook altijd mee.

Wil de hal beneden doen, deuren boven, en wat kleding weg brengen.

De schuur is volgepropt, geen zin in;-) en de tuin is een oerwoud.
Totaal geen groene vingers.

Naast boven wat kasten met beddegoed en handdoeken ordenen is het al lekker fris en netjes.

De afzuigkap mag nog wel wat beter plus de oven.


Honden worden vaak gewassen en hun kleedjes ook.
Een paar manden met frutsels enzo moet ik nog uitzoeken.

De dekbedden zelf en kussens gooi ik ik ook regelmatig in de wasmachine, net als de kussens op de bank.
Gordijnen zijn nieuw dus die hoeven niet.
Ramen lappen moet nog..

Alleen wil ik mijn vloerkleed opfrissen.

Er zit gewoon een grauwe waas op.
Hij was crème maar lijkt nu een soort vies kleurtje grijs:-0

Iemand een tip?

En gaan jullie je eventuele tuin ook doen?

Heb daar aldus niet veel trek.in, weinig verstand van tuinieren maar het is een fluttuin, saai en kleurloos.
Best groot en overal bladeren enzo, onkruid en kaal gras.

Heb wel een hoge druk spuit en tuingereedschap.

Weet gewoon niet waar te beginnen.
Gelukkig nog koud dus waag me er nu niet aan.
Maar wil wel rustig in het lentezonnetje zitten zonder al die zooi.
Kleding die je X tijd niet hebt gedragen wegdoen: die regel ga ik ook maar toepassen. Ook al is het nog mooi of ooit duur geweest. :)

Vloerkleed: als het nog gaat sneeuwen met de goede kant omlaag in de sneeuw leggen. Anders gewoon boenen met een sopje van wasmiddel of azijn en een doek/zachte borstel.

En als het vooral stof is: over de waslijn en ouderwets los met de mattenklopper :proud:
Wauw, goed bezig Donna! Al zo veel kamers gedaan, heb je veel weggedaan? Nieuwe systemen aangebracht, of vooral schoongemaakt en weer alles terug gezet? (Dat laatste ben ik wel eens schuldig aan).

Vloerkleed: sopje maken van shampoo en met de hand met het schuim van je sopje het vloerkleed wassen zoals je met een vacht zou doen. En daarna de shampoo uitspoelen. Als je kleed grauw ziet zul je wel een paar keer een schoon sopje moeten pakken, maar dan weet je dat je t goed doet.
Je kunt kleden eventueel ook schoon maken met zo’n vloerbedekking reinigings apparaat dat je kunt huren, maar dat is erg chemisch spul dat ik liever vermijd als het niet nodig is.

Leuk te lezen dat je alles in de was doet, zo ben ik ook. Mijn schoonmoeder verklaart me voor gek, maar ik vind het wel zo’n fris idee.

De tuin probeer ik bij te houden. Onkruid boeit me niet zo, maar ik kweek veel groenten, fruit en kruiden, en hier en daar ook wat bloemen, dus daar moet ik een paar keer per week even aandacht aan geven.
Kleding vind ik erg lastig. Ik heb weinig kleding waar ik blij mee ben en die goed past. Als ik alles weg zou doen wat ik niet meer draag of wil, dan moet ik in mn pyjama naar mn werk 😂
Na een flinke tijd van rust ga ik ook weer verder. Samen met m'n vader ga ik onze zolder door. Met al doel: veel weggooien wat al jaren niet meer gebruikt wordt.
tiramisuusje schreef:
19-03-2018 07:37
Kleding vind ik erg lastig. Ik heb weinig kleding waar ik blij mee ben en die goed past. Als ik alles weg zou doen wat ik niet meer draag of wil, dan moet ik in mn pyjama naar mn werk 😂
Dat heb ik dus ook :D
Dingen die nog echt mooi zijn maar veel te groot geef ik aan een kringloop voor een goed doel hier in de stad. Dan doe ik het net wat makkelijker weg.
[quote=tiramisuusje post_id=28280528 time=1521441265 user_id=187755]
Wauw, goed bezig Donna! Al zo veel kamers gedaan, heb je veel weggedaan? Nieuwe systemen aangebracht, of vooral schoongemaakt en weer alles terug gezet? (Dat laatste ben ik wel eens schuldig aan).

Vloerkleed: sopje maken van shampoo en met de hand met het schuim van je sopje het vloerkleed wassen zoals je met een vacht zou doen. En daarna de shampoo uitspoelen. Als je kleed grauw ziet zul je wel een paar keer een schoon sopje moeten pakken, maar dan weet je dat je t goed doet.
Je kunt kleden eventueel ook schoon maken met zo’n vloerbedekking reinigings apparaat dat je kunt huren, maar dat is erg chemisch spul dat ik liever vermijd als het niet nodig is.

Leuk te lezen dat je alles in de was doet, zo ben ik ook. Mijn schoonmoeder verklaart me voor gek, maar ik vind het wel zo’n fris idee.

De tuin probeer ik bij te houden. Onkruid boeit me niet zo, maar ik kweek veel groenten, fruit en kruiden, en hier en daar ook wat bloemen, dus daar moet ik een paar keer per week even aandacht aan geven.
[/quote

Heb alles wel weer terug gelegd maar nog wat rommel die weg gebracht moet worden, dat blijft vaker langer liggen dan nodig op eoa manier.

Dank voor de tip mbt het vloerkleed.

Nog niet gedaan ;-)
Maar ga het gebruiken.
Ben alweer aan de tuin begonnen...

Heb wel zo'n stoomapparaat waar ik het tapijt mee doe echter is dat geen professionele.
Wel super handig
Ik moet samen met mijn broer het huis van mijn ouders gaan leegmaken en mijn huis is al zo vol..
Ik ga hier maar een beetje meelezen voor tips.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven