Het huis opruimen, wie doet er mee!

30-12-2013 16:05 2947 berichten
Jep, zo rond de jaarwisseling klinkt het als een goed voornemen voor 2014... maar nee hoor, het huis is nu op het moment zo'n zooi dat ik er niet meer tegenaan kan kijken en nu genoodzaakt ben er wat mee te gaan doen.



In juni ga ik bevallen van mijn eerste kind en dat vond ik wel een goede motivatie om het huis eens goed aan te pakken. Ik ben vijf jaar geleden uit huis gegaan, de spullen zijn er neergezet en veel dingen zijn geeneens meer uitgepakt sindsdien. Ook is er een hoop bijgekocht wat achteraf niet nodig was of kapot is gegaan.



Voor de discipline leek het mij een fijn idee om met anderen er over te praten. Wellicht kunnen we een leuke club vormen.



Dus: toekomstige opruimers, wie doet er mee?
Alle reacties Link kopieren
Jij ook goed bezig Teun, maar jullie moeten nu natuurlijk ook wel
Zo, een dag verder en bijna alle boeken zijn ingepakt, studeerkamer is nu een en al verhuisdoos. Maar dat was/is wel het meeste werk.



Ik ga deze week nog een keer naar de stort en een keer naar de kringloop (man heeft ju al 2 kratten mee, maar heb nog flink wat beneden staan wat ook niet verkoopt)(moet ook even zonder dochter want wil haar roze plastic schoonmaaktrolley er dumpen, staat al maanden in de kelder en ze mist hem niet... maar als ze hem ziet)



Maar valt me toch tegen hoeveel zooi we hebben... pffff



Man is trouwens stik chagerijnig, nu snap ik dat inpakken geen hobby is, maar eht dat hij zih daar niet even over heen kan zetten.

Vermoeiend.
Alle reacties Link kopieren
Vervelend he, lastige mannen. Die van mij wordt chagrijnig van veel rommel en wil dan alles, echt alles in 1 keer weggooien. Duur grapje als er ook nuttige dingen tussen staan (zoals een schoffel, riek en bamboestokken voor de tuin).

Mijn oude fiets staat op marktplaats, van het weekend gepoetst en beetje opgeknapt.
Dank je Fanatic!



Teuntje, goed bezig zeg! Maar inderdaad, jullie moeten nu wel. Vervelend dat je man zich er niet even overheen kan zetten, blijkbaar ziet hij de voordelen er nog niet van in. Hopelijk komt dat nog.



Noopes: fijn dat je wat opgeknapt bent. Heb je binnenkort je eerste terugplaatsing? Als je het vervelend vindt als ik er naar vraag, gewoon zeggen hè. Ik leef met je mee, maar als je het niet wilt delen is dat geen probleem.



Hier is het van schoonmaken niet veel gekomen. Mijn moeder ligt sinds donderdag in het ziekenhuis (gaat nu goed) dus ben veel naar haar toe geweest terwijl het kraambezoek gewoon doorgaat. Tevens heeft mijn hulpeloze vader gevraagd of ik de was wil doen. Dus de uurtjes die ik overhoud spendeer ik aan een wandeling met dochter of een dutje. Soms verkijk ik mij er op dat het pas twee weken is sinds de bevalling en dat opknappen ook energie vergt. Dus het huishouden komt wel weer.
Alle reacties Link kopieren
Gaat goed zo Teuntje! Verhuizen geeft altijd zoveel stress, is niet anders. Straks als alles achter de rug is komt het hopelijk allemaal weer goed.



Sterkte met je moeder en zorg voor je vader Fleetfox. Vervelend dat ze in het ziekenhuis ligt! Red je het allemaal nog een beetje? Opknappen kost veel tijd. neem die tijd want anders breekt het je straks later op. (wijze raad van een oude taart )



Hier vorige week veel gedaan maar sinds vrijdag ligt het allemaal weer een beetje op z'n gat. Misschien morgen weer.....
Alle reacties Link kopieren
Gisteren na een dag werken toch nog even de strijk weggewerkt en de keuken schoongemaakt.



Bij de tv kunnen strijken gaat altijd vlotter :-)
Alle reacties Link kopieren
Sterkte met je ouders fleetfox!

De tp heb ik gehad, het doet me allemaal meer dan ik had verwacht. Daarom ook weinig opgeruimd, wel de keuken blijven flyen ;)
Spannend noopes, lekker coconnen als je daar behoefte aan hebt.



Huis verandert hier langzaam in een opslagloods met al die dozen...



Morgen rondje sloop en rondje kringloop gepland moet alleen even kijken wanneer dat gaat lukken.

Ik wil nl de schoonmaaktrolley van dochter dumpen en dat lukt alleen als ze hem niet ziet.



Verder nw behang besteld, hoop dat het snel komt.
Zal toch wel zeker meevallen Phips, zo actief als jij bent, no way dat jij een oude taart kunt zijn.



Mijn moeder is inmiddels weer thuis en ze is nu mijn vader aan het leren zelf de was te doen en te koken. Dus de volgende keer verwacht ik geen vuilniszak vol was meer. Zo verder gaat het prima, vandaag een dag rust na een dag in de stad te zijn geweest. Dat merk ik wel. Maar daar dient ook tien weken verlof ook nog voor gelukkig.



Mistral: doet mijn moeder ook! Ik ben zelf een strijker (als ik het al doe) met muziek op.



Noopes: wat spannend! Ik weet hoe het voelt. Doe lekker rustig aan.



Teuntje: het gaat goed bij jullie! Veel succes nog met jullie verhuizing.



Ik wil morgen weer wat gaan doen in huis. Morgen is man naar een vrijgezellenfeest, dus kan rustig aan de slag als dochter slaapt. Ik ga mijn positiekleding uitzoeken wat weg mag en wat ik ga bewaren, ik draag alleen de broeken nog (gisteren nog een normale broek gepast in de stad, maar daar moet ik toch iets meer geduld voor hebben ). Nieuw dekbed opleggen en stoffen. En dan in de middag met dochter bij mijn vriendin langs.
Alle reacties Link kopieren
Fleet, ben jij ook met hulp zwanger geworden?



Teuntje is het gelukt met je rondje?
Zo, hier een produktief dagje



Rondje gered, vanmiddag dan nog met dochter mini-fototjes uitgeprint en handjes geknutseld voor haar afscheid, *slik* ik vrees dat ik het bij het afscheid niet droog ga houden.



Fleetfox, je vader gaat een stoomcursus huishouden krijgen ?

Fijn dat je moeder weer thuis is.



Nieuwe behang is ook gekomen, dochter is er blij mee.



Huis is wel echt chaos... heb net de laatste hand aan de knutselwerkjes gelegd, moet me zo nog maar even van de bank bewegen. Man heeft morgen examen dus die zit over ver... minder handige timing...
Succes met alles Teuntje, wat een drukte bij jullie thuis! Maar ook verklaarbaar natuurlijk.



Vader gaat inderdaad een stoomcursus krijgen. Hij heeft een eigen bedrijf en mijn moeder is altijd thuis geweest, dus de verhoudingen zijn wat scheef gaan staan wat betreffende de verdeling van het huishouden. Die heeft zeker 30 jaar niets meer gedaan, dus die moet dat allemaal opnieuw leren!



Noopes: ja, hier ook IVF, dus ik weet wat je doormaakt. Ik heb het gelukkig maar één keer hoeven te doen, ik hoop dat het voor jou ook zo mag zijn!





Ik heb al wat kunnen doen! Was draait, dekbedovertrek er afgehaald, de was van gisteren ingeruimd en positiekleding uitgezocht. Nu ga ik even rusten, want dochter slaapt nu ook en daar moet ik even gebruik van maken. Ik wil haar straks ook nog in bad doen. Vanmiddag naar vriendin, dan nieuw overtrek opleggen en mits ik nog energie heb even stoffen. Anders is dat voor morgen. De slaapkamer is in ieder geval al weer opgeruimd en dat is al heel wat.
Alle reacties Link kopieren
Dat is al heel veel meer dan dat ik toen kon doen Fleetfox, mijn petje af! En heel veel meer dan dat ik nu doe ook .

Aan alle ellende hier in huis lijkt een eind te komen, veel sneller dan verwacht. Nu alleen de naweeen nog en de gigantische vermoeidheid die ons nu gaat opspelen. In huis dus niks gedaan deze week, de spanning was te veel.

Volgende week gaat mijn man met onze jongste naar de omgeving waar onze middelste een studieweek heeft, dus dan alleen thuis mrt onze oudste. Ik hoop dat ik dan weer aan mijn werk kan toekomen, zowel in huis als mijn gewone werk....



Heel veel sterkte Noopes. We duimen en hopen voor je mee!



Teuntje, klinkt behoorlijk heftig nu allemaal. En.dan.ook nog knutselen tussendoor, mijn petje af!



En Fleetfox, fijn dat je moeder weer thuis is! Een mens is nooit te oud om te leren, dus die wasmachine draait zo weer daar
Zo, als het goed is wordt vandaag een fiets opgehaald, nu moet ik alleen de crosstrainer nog zien te slijten en dan zijn de grote dingen weg die ik niet mee wil hebben.



Apart he fleetfox hoe dat loopt in een huwelijk, mijn ouders hadden ook zon soort verdeling en toen mijn vader overleed was ik echt verbaasd hoe goed mijn moeder sommige dingen kon die hij altijd deed.



Wat zijn jullie plannen voor vandaag? Hier zo de eerste was ophangen en ik ga maar eens met de garage beginnen
Phips, nog even doorzetten meid, maar wat fijn om te horen dat het al wat beter gaat. Neem straks dan goed je rust. Dat huishouden komt wel weer.



Zet 'em op Teuntje, je bent echt super goed bezig! Volgens mij komt dat wel goed met die verhuizing.



Ik ga nog even de was zo meteen inruimen, de afwasmachine moet nog uitgeruimd worden en het dekbedovertrek moet er nog op. Ik denk dat ik verschuif naar nu, zodat ik vanmiddag na het bezoek aan vriendin alleen maar lekker ga liggen. Dan is het goed geweest voor vandaag.
Alle reacties Link kopieren
Eigenlijl wel fijn om iemand te treffen die weet wat het is! Ben nu echt bezig met aftellen tot de testdag... had ik bij het zelf proberen en iui niet!



Onze hond is in de rui dus wordt er nu 2x per dag gestofzuigd. Vanmorgen de ramen boven gewassen en nu moet ik eigenlijk gaan strijken. Geen zin, toch maar doen...



Phips wat fijn dat het nu de goede kant op gaat! Geeft een beetje moed en als je eens in de gelegenheid bent laat je de vermoeidheid er maar eens uit komen.
Mocht je behoefte hebben aan een klankbord of als je gewoon je verhaal kwijt wilt, laat het mij dan weten. Het is ook gewoon verdomde spannend!
Alle reacties Link kopieren
Hallo !!

Hier weer een weekend van weinig doen omdat we amper thuis zijn !! vandaag de nodige dingen gehaald in het winkelcentrum + geluncht bij He*ma en daarna boodschappen gedaan. Die thuis opgeborgen en naar verjaardag gegaan.



Morgen weer 2 verjaardagen... het schiet dus niet echt op hier... maar goed. Van de week gaat dochter op schoolreis, dus heb ik wel het huis alleen tot een uur of 2 !! Kan ik er weer mooi ff doorheen.
Alle reacties Link kopieren
Hier gisteren de rest van de familie op oudste na uitgezwaaid (en nog een keer uitgezwaaid omdat er nog wel erg essentiële dingen in de woonkamer stonden toen ik weer binnen kwam ). Nu even moed verzamelen om aan de slag te gaan . De gootsteen is weer schoon, de wc beneden ook en zelfs de woonkamer heb ik al gestofzuigd, nu administratie en ik hoop dat ik dan vanmiddag nog flink wat kan werken en de tussenverdieping onder handen kan nemen. Dweilen wil ik ook doen deze week, mensen kinderen, wat een viezigheid op de vloer

Maar het is ineens erg stil in huis, ben ik niet meer gewend......
Alle reacties Link kopieren
Wat een viezigheid he Phips, 2 keer dweilen voor het schoon is.

Hier wordt even niks opgeruimd, poging mislukt.
Alle reacties Link kopieren
Hoe is het met iedereen?

Dochter gaat morgen op schoolreisje. Hoef haar pas rond 2 uur weer van school te halen. Komt mooi uit. Heb ik een paar uur de tijd om het een en ander te doen in huis !!!

Vrijdag ben ik ook vrij, ze heeft dan een middag vrij. Dus dan heb ik ook mooi de ochtend om wat dingetjes te doen. Heerlijk hoor !! Heb alweer het een en ander verkocht via MP en ook op FB
Lekker Fanatic, dat je binnenkort wat tijd vrij hebt en je kunt gaan poetsen.



Phips: geniet van de rust! En kun je weer wat in het huishouden doen, fijn!



Noopes: hoe gaat het met je? Kan me voorstellen dat het huishouden je even koud laat. Als je er behoefte aan hebt, ga dan wat fijns doen met je partner, misschien even uit eten?



Hier heeft dochter mij tussendoor even tijd gegund, heb twee wasjes kunnen draaien, positiekleding op kunnen bergen, slaapkamer op kunnen ruimen en heb wat kunnen eten. Vraag me niet hoe, want ze was veeleisend vanochtend (veel honger, en met voeden + bijvoeden ben ik wel even zoet). Heb wel mijn moeder gezegd dat ik morgen kom en de boodschappen laat ik ook even voor morgen. Gelukkig hebben we nog wat in de koelkast liggen.



Over een uurtje moet ik voor het eerst naar het consultatiebureau, bij terugkomst, als dochter dan slaapt, ga ik even de slaapkamers stoffen. Is niet meer gebeurt sinds de kraamweek (schaam, schaam).
Ik ga binnenkort verhuizen (lees: over een maand). Ik moet echt gaan pakken, en zie dit ook als goede reden om eens een hoop weg te gooien. Jammergenoeg gaat daar veel tijd in zitten, alles uitzoeken. Het zou makkelijker zijn om alles in dozen te stoppen en over te gaan. Maar ik denk dat ik nu door de zure appel heen moet bijten en dit als een kans zien om allll mijn spullen eens door te nemen.
Ioa, ik verhuis zeer bjnnenkort en heb echt al autoladingen vol naar de stort gebracht en naar de kringloop en nog steeds hebben we zoveel dozen

7k merkte wel dat ik bij een volgende schifting weer meer kon weggooien wat ik voorheen nog zonde vond.



Eigenlijk zou je ieder jaar moeten verhuizen
Ioa en Teuntje, jullie gaan veel aan elkaar hebben dan! Welkom!



De slaapkamer zijn gisteren nog gestoft, even snel voordat ik naar het CB ging. Dadelijk ga ik er met de stofzuiger doorheen en dat is het voor vandaag. Heb een heel fijne nacht achter de rug en dus volop energie, maar de komende dagen weer veel bezoek dus ik ga het rustig aan doen. Wel er nog op uit met dochter, want het is heerlijk weer en die zwangerschapskilo's moeten er toch van af.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven