Het huis opruimen, wie doet er mee!

30-12-2013 16:05 2947 berichten
Jep, zo rond de jaarwisseling klinkt het als een goed voornemen voor 2014... maar nee hoor, het huis is nu op het moment zo'n zooi dat ik er niet meer tegenaan kan kijken en nu genoodzaakt ben er wat mee te gaan doen.



In juni ga ik bevallen van mijn eerste kind en dat vond ik wel een goede motivatie om het huis eens goed aan te pakken. Ik ben vijf jaar geleden uit huis gegaan, de spullen zijn er neergezet en veel dingen zijn geeneens meer uitgepakt sindsdien. Ook is er een hoop bijgekocht wat achteraf niet nodig was of kapot is gegaan.



Voor de discipline leek het mij een fijn idee om met anderen er over te praten. Wellicht kunnen we een leuke club vormen.



Dus: toekomstige opruimers, wie doet er mee?
Alle reacties Link kopieren
Sterkte allemaal met ziekte en werk en studie en opruimen....



Hier iedereen weer aan de bak, ik ook dus..... Hier nu eerst maar even een grove schoonmaak: gisteren de benedenverdieping puin geruimd, gestofzuigd en de wc, leek al weer heel wat , vandaag hetzelfde met de tussenverdieping en morgen dan maar zo'n vliegende ronde op zolder. Dan oogt het in ieder geval niet meer zo rampzalig. Dan ga ik volgende week weer eens beginnen met afstoffen en de badkamer een grote beurt te geven, strijk wegwerken enz. Tussendoor moet ik ook nog werken dus dat wordt een beetje afzien.....
Alle reacties Link kopieren
Het gaat goed met het opruimen zo te lezen.

Ik heb hier nu alles netjes op orde, maar wat gaat dat snel dat het weer chaos is. Moet nog wel steeds een deel opruimen en weg doen. Maar heb twee dozen gedaan. En uiteindelijk had ik bij beide zoiets van nee, maar daar heb ik straks misschien wel ruimte voor.



Heb dus besloten om voor nu me eerst maar eens op de administratie te storten. Heb nu verschillende mappen en het is best geordend, maar de nieuwe post lig op een veels te grote stapel. Er gaat een nieuwe map komen, voor het nieuwe huis. Zodat we alles goed geordend hebben.



En ik denk dat ik alle spullen van school maar weg ga doen. Ik kijk er toch nooit naar en het ligt alleen maar stof te vergaren.
Alle reacties Link kopieren




Ik ben alleen maar zieker geworden en het huis is echt een rotzooi nu. Vriendlief doet niet zoveel aan opruimen, is ook aan het studeren en ik mag eigenlijk nu even alleen in bed liggen. Maar GOD wat baal ik zeg
Alle reacties Link kopieren
oh, antiope wat vervelend. Hopelijk ben je snel weer beter.
Alle reacties Link kopieren
He gets antiope... Wat een narigheid! Veel beterschap joh. En balen mag! Maar probeer het als het lukt af en toe ook los te laten, staat je herstel alleen maar in de weg



Qian, leuk zo'n vakantie uitzoeken. Ik ben licht bevooroordeeld t.o.v. Ierland, maar een zonvakantie in de herfst kan ook heeeeerlijk zijn...



Abigail en Phips, goed bezig zeg!! Vooral die administratie ben ik van onder de indruk... Dat is echt zoiets dat mij al veeeel te lang beschuldigend ligt aan te kijken



Maar ik ben vandaag ook goed bezig geweest. Auto is helemaal onder handen genomen; APK, alle belangrijke dingen gecheckt wasstraat, vanbinnen helemaal gestofzuigd... Heerlijk. Heb zelfs een zonnebril én een plu in de auto gelegd, omdat ik zo vaak misgrijp bij beide. Kan dus nu niet meer .



Én ik heb de logeerkamer 'gedaan'. Deels dan. Ik heb m'n moeder een paar dagen te logeren, en wilde haar gewoon niet meer onderbrengen in het volgestouwde rommelhok waar toevallig ook nog een bed stond. Dus aantal vuilniszakken + flinke doos oud papier (voornamelijk middelbare schoolschriften ) weggegooid, een hele grote tas met 'weggeefspul' gevuld en een boel dingen weggebracht naar de ruimtes waar ze THUISHOREN. Er zijn nog een paar kasten die nog aandacht behoeven, maar de kamer is nu al een serene oase van rust vergeleken met vanochtend... Heb zelfs het nachtkastje opgeruimd en gedecoreerd met verse bloemen, een leeslampje en een geurkaarsje neergezet voor ma. En een vers opgemaakt bed . Ze was door het dolle heen! Lekker gevoel weer hoor.
Alle reacties Link kopieren
Oh ja en ook nog ons stoepje geveegd... 't is wat! Had niet gedacht dat ik ooit zoveel gedaan zou kunnen krijgen op 1 dag. De kunst is om gewoon te beginnen (als je tijd hebt natuurlijk, werk, opleidingen, kinderen etc. heb ik nu even niet om rekening mee te houden dus ik heb 't ook luxe hoor, dat besef ik wel.). En te durven weggooien, dat scheelt zoveel...
Alle reacties Link kopieren
Oh, goed bezig!
Alle reacties Link kopieren
Hier blijft het rommelig.... ben natuurlijk weer aan het werk, kind weer naar school etc.

Ben er helemaal niet blij mee. Maar voorlopig ook weer volgeboekte weekenden etc.

Vriend is net van werkgever veranderd, heeft nu veel reistijd, dus die stort in de avonduren ook een beetje in... we moeten er allemaal even aan wennen
Alle reacties Link kopieren
Antiope, gaat t weer watbeter?



Hier chaos. Andere dingen gaan even voor. Ga vanavond proberen de eierwekker op 20 min te zetten om t in die tijd toch nog leefbaar te houden
Alle reacties Link kopieren
Beterschap antiope!!



Dubbeltje je bent goed bezig!! Geeft een fijn gevoel he, als het opgeruimd is en je ook nog complimenten daarvoor krijgt. Heerlijke voldoening!



Hier is een klein gedeelte van de tuin aangepakt. Helaas zit de container al vol dus moet ik de rest met zakken gaan doen. Mijn man heeft deze week ook veel opgeruimd, rommeltjes maar de juiste plek gebracht en zooi weggegooid. Ziet er veel opgeruimder uit! Het meteen achter je kont opruimen (ook glazen, mokken en borden) scheelt veel.
Goed bezig dubbeltje! Volgens mij hebben veel mensen zo'n rommel/logeerkamer.

Sinds onze verhuizing is de logeerkamer ook alleen maar logeerkamer (en er staat een kledingkast). Maar ik wil ook niet meer zoveel troepjes hebben die je nooit gebruikt en uiteindelijk alleen maar verplaatst.



(en de rest natuurlijk ook goed bezig0)



Fan, nieuw werk voor je man, is idd vaak wel zwaar in het begin, maar mss als het straks weer wat meer op de automatische piloot gaat dat hij ook weer meer puf heeft s avonds wat te doen.



Hier vandaag onze auto ingevoerd, dus binnenkort hebben we ook een nederlands kenteken (en volgende week mag ik nog een keer voor de andere auto, zucht...). Moet nog wel een nwe verzekering regelen dus vanavondd het internet maar even afstruinen.

Nu nog heel even rust voordat ik dochter weer van school moet halen, heb wel al de 2e was in de machine ziitten, is heerlijk weer hier dus droogt nu lekker snel.
Alle reacties Link kopieren
Yay! Ik kan weer staan en bewegen zonder pijnstillers . Samen met vriend snel even de keuken schoongemaakt (en monsterafwas, hij blijft komen ) + slaapkamer + de kattenbak even helemaal uitgeschrobt. Wierrook dingetje aan, voelt alweer een stuk fijner.
Ik kom mij ook even melden, mag ik er ook bij?

Mijn leven is de afgelopen maanden compleet veranderd.

Het gaat momenteel wel goed met me hoor, geen drama.

Ik heb vorige week besloten dat ik mijn hele huis grondig op ga ruimen.

Is ook wel praktisch aangezien ik besloten heb dat ik mijn huis te koop ga zetten.

Maar goed, ik ben geen geweldige opruimer dus ik leg mezelf geen grote druk op. Het is meer een project. (mijn moeder is wel heel goed in opruimen dus die komt me na haar vakantie over een paar weken helpen maar ik wil eerst zelf een poging doen)



Ik ben gister en vandaag al begonnen, met het makkelijkste: mijn kledingkast. Is goed gelukt, wat heerlijk is dat zeg!

Lekker mijn hoofd leegmaken!



Maar goed ik meld mij dus ook even ...
Alle reacties Link kopieren
Hihi thanks dames !



Antiope, fijn dat je weer wat beter bent en de boel weer wat meer naar je zin hebt kunnen maken!



Qian, succes, is het gelukt met de eierwekker? Kan soms indd helpen om het in hele kleine brokjes op te delen.



teuntje, jij bent dus net verhuisd, en vanuit het buitenland of lees ik dat verkeerd? Verhuizing is indd goed moment om je van alle overbodige frutsels te ontdoen! Ik dacht dat ik heeeeel veel had weggegooid bij mijn verhuizing een paar jaar geleden. Valt toch vies tegen. Wat verzamelt een mens veel spullen ook, niet normaal...



Marilyn, zet 'm op! Fijn dat je moeder komt helpen.



Opgeruimde huizen en lege hoofden gewenst allemaal!
Ja over een paar weken pas he, ik ben zelf begonnen.

Met mijn kleedkamer en dat is goed gelukt dus dat geeft me moed voor de rest...
Alle reacties Link kopieren
Go dames!! zet 'm op!!!

Haha



Marilyn, welkom. Goede start, die kledingkast. Geeft een goed gevoel he!



Hier wordt maar weinig opgeruimd. Nu vooral achterstallige schoonmaakwerkzaamheden, wel een Beetje opruimen maar geen grote projecten voorlopig. Komt wel weer.
Alle reacties Link kopieren
Hoi hoi, ik ben er nog hoor maar ook hier erg druk. Man ook nieuwe baan en dat kost erg veel energie en tijd. Dus zijn huishoudelijke taken neem ik nu even op me, totdat het weer wat rustiger wordt voor hem. Maar mensenkinderen, wat deed ie veel! Dus ook hier geen projecten, zelfs het gewone schoonmaakwerk staat onder druk, dus het is een beetje allemaal voor het oog.
Alle reacties Link kopieren
er wordt bij ons momenteel niet super veel opgeruimd, maar wel veel verkocht ! Hieperdepiep !
Alle reacties Link kopieren
Verkopen is ook opruimen!

En ik moet er toch aan geloven.... kreeg vandaag te horen dat het toch best wel een zooi was... beneden niet maar boven wel. En ja daar heeft die persoon gelijk in.... Na het avondeten maar een half uurtje opruimen en strijken.
Alle reacties Link kopieren
Morgen wordt mijn was-dag heb ik besloten. Er ligt echt een beschamend grote stapel
Alle reacties Link kopieren
Leuk om weer van jullie te lezen hoe het er voor staat, of er nu even wel of geen tijd voor opruimen is.



Verkopen lijkt me juist nòg beter dan opruimen, Fanatic



@Marilyn: Leuk dat je meeschrijft, opruimen helpt ook om langzaamaan ruimte te maken voor nieuwe dingen (woning, nieuwe activiteiten,etc). Ik merk trouwens dat ik me ook instel op verhuizen in de toekomst, maar nog niks concreets in gedachten (wel grote kans dat als ik stedelijker wil wonen, het kleiner wordt). Wel grappig, wat voor jou het makkelijkst (kleding) is, is voor mij juist het moeilijkst!



Gisterochtend was ik eindelijk vrij. Heb 2x drie kwartier met de 'eierwekker' schoongemaakt en opgeruimd. Best wel veel kunnen opruimen. En `t gaf rust, want daarna hoefde ik van mezelf niks meer



Vandaag vergeten naar het grofvuil te bellen, om te vragen of ze ook een mega-groot-matras ophalen... voor morgen dan maar.
Alle reacties Link kopieren
@Qian; Goed bezig. Ik moet zeggen. Dat die eierwekker manier idd wel goed werkt als je best veel moet opruimen. Zodat je niet te veel doet. En gerichter gaat opruimen. Tenminste zo werkte het bij mij.



@Marilyn; Dat is al de eerste stap die gezet is. Ik vind mijn kledingkast altijd lastig om op te ruimen. Maar dit is misschien ook omdat ik niet zo heel veel kleding heb. En als ik iets weg doe, ben ik bang dat ik het straks echt ga missen. Ondanks, dat ik sommige shirtjes al ruim een jaar niet heb aangehad.



@Phips; Wat leuk dat je man een nieuwe baan heeft. Op zo'n moment zie je pas goed wat de ander doet.



Vanochtend vroeg opgestaan, en eerst maar eens de was weg gewerkt. Daar was ik gisteren en eergisteren niet aan toe gekomen. Verder ziet alles er wel netjes uit. De administratie is al bijna helemaal op orde. En nu rustig de rest op orde brengen.
Hier helaas ook weinig gedaan.



Moet dit Weekend dan Maar



Man heeft grootste plannen om langs de kringloop te gaan. Is mooi want ik heb nog 2 dingen die hij mee mag nehmen.

Alle kleine beetjes helpen.
Alle reacties Link kopieren
@teun; Vervelend is dat he, ik probeer mijn weekenden altijd vrij te houden. Vind het dan niet leuk als ik ook nog van alles moet gaan opruimen.
Alle reacties Link kopieren
Hier in ieder geval weer een begin gemaakt. Woonkamer afgestoft, hele huis gestofzuigd, wc's en badkamer... Nog lang niet genoeg maar het begin is er weer in ieder geval.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven