Het huis opruimen, wie doet er mee!

30-12-2013 16:05 2947 berichten
Jep, zo rond de jaarwisseling klinkt het als een goed voornemen voor 2014... maar nee hoor, het huis is nu op het moment zo'n zooi dat ik er niet meer tegenaan kan kijken en nu genoodzaakt ben er wat mee te gaan doen.



In juni ga ik bevallen van mijn eerste kind en dat vond ik wel een goede motivatie om het huis eens goed aan te pakken. Ik ben vijf jaar geleden uit huis gegaan, de spullen zijn er neergezet en veel dingen zijn geeneens meer uitgepakt sindsdien. Ook is er een hoop bijgekocht wat achteraf niet nodig was of kapot is gegaan.



Voor de discipline leek het mij een fijn idee om met anderen er over te praten. Wellicht kunnen we een leuke club vormen.



Dus: toekomstige opruimers, wie doet er mee?
Alle reacties Link kopieren
quote:noopes schreef op 03 oktober 2014 @ 15:53:

Tot vorig jaar bewaarde ik dozen. T oe n had ik 1 deel van de zolder zo vol staan met lege dozen dat ik ze toch maar weggedaan heb.

haha, ja, ik merkte dat het hier ook al een aardige voorraad begon te worden

Ga even kijken welke apparaten erbij horen, en selectie maken.
Dozen bewaren doe ik bijna niet aan, als het stuk is stuur ik het wel in een andere doos terug.



Vanochtend de administratie bijgewerkt. Voor mijn gevoel net gedaan maar lag toch alweer een stapel.



TIjdschriften geef ik meestal weg, of in de oud papier bak als ik net niemand tegen kom die belangstelling heeft.
Alle reacties Link kopieren
Oke eens kijken of er in de buurt een knutselgroep zit die collages maakt van tijdschriften. Zo niet: weg ermee.



Hier staat de mp-troep nog steeda in de woonkamer, dadelijk toch maar weer naar zolder verhuizen. Administratie moet ik ook weer doen... en het gewone poetsen, stoffen, stofzuigen en dweilen

Maar daarvoor moet eerst de troep uit de woonkamer.



Hup Noopes, drink je koffie op en ga aan de slag! Hup hup!
Noopes, goed aan de slag geweest?



Hier gisteren hele dag weg, ook pas laat thuis dus niets gedaan.

Nu zit dochter voor de tv achter een film en ik ga nu echt eens onze hotels boeken, volgende week om deze tijd zitten we gewoon al in 30 graad, heerlijk.



Het is hier prut weer dus ik weet nog niet of we vandaag de deur nog wel uit gaan. Ga in ieder geval Maar eens langzaam beginnen met pakken.
Alle reacties Link kopieren
@ Noopes, er is weer een nieuw weggeef-topic!
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor de tip mala!



Teuntje ja ik ben aan de slag gegaan! Alles voor mp staat netjes bij elkaar op zolder, mocht er iemand reageren kan ik het zo pakken.

Verder heb ik nog gepoetst, 2x gedweild (want de hond liep door de woonkamer, keuken en hal voordat het droog was en nadat hij in de tuin gegraven had). Ook nog wat planten verplaatst in de tuin
Ik weet niet zeker of ik het hier al eens gezegd hebt, zo ja, sorry daarvoor.



Sinds een aantal weken verplicht ik mezelf om elke dag 10 dingen weg te gooien. Je wil niet weten hoeveel er al uit mijn huis verdwenen is........

Het zijn niet altijd grote dingen hoor, even een kort lijstje:

- oude mac donalds speeltje

- eenzame sokken

- kapotte spullen

- schaaltjes en andere dingen die je nooit gebruikt

- rommel uit je bestekla

- rommel uit je "gooi daar maar in la"

enz. enz.
Alle reacties Link kopieren
@poeziewoezie: Ik had het nog niet gelezen, maarreh.. inspirerend! elke dag 10 dingen.



Ik ben vandaag backups aan het maken en m`n computer wat leger aan het maken. Haha, daar loopt het ook vol :P

Heb nog oude harde schijven liggen, die ik niet meer kan aansluiten, dus straks eens googlen wat ik daar hetbeste mee kan doen.
Alle reacties Link kopieren
@ Teuntje: , arme dochter van je!



Hier planning gemaakt want het loopt weer de spuigaten uit. Badkamer al gedaan, nu werken.....

Dat 10 dingen wegdoen lijkt me ook wel wat
Alle reacties Link kopieren
Poeziewoezie dat leek me echt teveel, 10 dingen per dag weggooien. Maar het kan echt! Vandaag een rondje gemaakt met een vuilniszak, in 15 minuten al een halve zak vol! In dozen had ik nog een oude föhn die stonk als ik hem aan deed; weg ermee. Van die oordopjes die je vroeger bij een nieuwe mobiel kreeg; weg ermee. Van die wijnafsluitdingen nog in verpakking; weg ermee. En zo jog heel wat troepjes. Jeej!
Thanks phips.



Ik heb dat op blogs ook vaak genoeg voorbij zien komen van x aantal dingen weggooien.

Heb het ook wel een tijdje gedaan. Vooral voor dochters mc donalds meuk ed is het goed.
Alle reacties Link kopieren
Jippie, eindelijk een marktplaats-verkoop. Heb voor een goede prijs een muziekinstrument verkocht waar ik emotionele waarde aan hechtte, steeds maar over twijfelde om te verkopen. Maar eigenlijk al jaren niet gebruikte (en ook geen muziekgevoel voor heb)...
Hee dames, ik meld me weer eens even. We hebben namelijk een goede reden om weer eens een opruimronde te doen, namelijk: we krijgen een nieuw (en mooier en groter) bankstel! We gaan wat meubels verplaatsen, drie stoelen gaan tijdelijk weg, we gaan wat meubels weg doen... dus ben aan het opruimen geslagen. Het is nu wel een puinzooi in de kamer, maar onze boekenkast is weer opgeruimd en het bureau dat we weg willen doen is voor een groot deel leeg. Ik kom een hoop prullaria tegen voor de vlooienmarkt en heb een doos met spullen dat onze (onlangs opgeruimde) zolder op mag. Voordat de klus geklaard hebben zitten we weer in het weekend vermoed ik, maar dat maakt niets uit, de bank komt pas over drie weken.



Hoe is het met jullie verder zo, alles goed?
Alle reacties Link kopieren
He, hoi Fleetfox, gezellig dat je er even bent! Klinkt goed, nieuwe banken, leuk! Hoe is het met dochterlief?

Hier alles goed hoor, maar te druk om echt de boel een beetje bij te houden dus ik heb me weer een schema opgelegd. Niet te streng, want dat werkt niet, maar wel zo dat en het huis niet zo'n smeerboel wordt en ik ook het idee heb aan het eind van de dag dat ik wat gedaan heb.
Alle reacties Link kopieren
Ha Fleetfox, leuk dat je er weer bent, grote plannen! Fijn een nieuwe bank!

(en *zwaai naar Phips)
Hé Phips, met dochter gaat alles goed. Ze is een heel vrolijke meid, groeit als kool en is echt een levensgenieter. Lief dingetje is het! Hoe gaat het nu zo met jou, met de situatie?



Qian: we zijn er heel blij mee, tijdens mijn zwangerschap lag ik breeduit op de bank en was er geen plaats voor mijn man, die viel soms ineengekropen op de stoel in slaap, arm ding. En sindsdien vinden we het bankstel veel te klein. Nu straks een ruime driezits met een chaise longue er aan, heerlijk!



Morgen ga ik weer wat opruimen, zit nu met een virusje te kijken (waarschijnlijk van het KDV) en ben dus niet superfit. Ach, we komen er wel weer overheen.



Prettig weekend dames!
Alle reacties Link kopieren
Ha meiden, Prettig weekend allemaal! Hier regenachtig, maar toch voelt het nog niet echt als herfst...



Ga het simpel houden, want niet lekker. De basis weer op orde brengen:

- Afwas&keuken wegwerken.

- Wasdag.

- 1 Doos naar de kringloop sjouwen (heb geen auto ;))

en tegen mezelf zeggen (er zitten best mooie kledingstukken in):



Behoefte aan simple. So, that`s it.
Alle reacties Link kopieren
Fijn te horen dat het haar goed gaat Fleetfox! Geniet maar lekker veel van haar. En goed idee zo'n grote bank, heerlijk! Zo sneu als je man alsmaar op de grond moet zitten

Lief dat je er naar vraagt. Het gaat hier goed, best wel. Mijn man was op een bijzonder misselijke manier ontslagen, heeft nu weer een nieuwe baan. Fijn, maar kost erg veel energie plus het verwerken van de te moeten incasseren klappen. Mijn werk is altijd erg wisselend en je zal net zien: dat is nu erg veel en ik heb alle huishoudelijke taken op me genomen om manlief te ontzien dus het is soms een beetje ..... Maar ja, dat is niet anders.

Beterschap!



En jij ook beterschap Qian! Goed dat je toch nog (best wel een boel) klusjes doet!
Alle reacties Link kopieren
Haai fleetfox! Leuk je weer te lezen

Zwaai naar Phips, leuk jou ook weer te lezen!



Qian en teuntje, goed bezig!!



Phips, ik herken het wel veel werken en dan ook nog thuis veel moeten doen... chaos. Maar ook daar komt een einde aan
Alle reacties Link kopieren
Hoi !

Lang niet geweest. Vriend nog geen loopgips. Morgen weer naar ziekenhuis voor de 2e keer. Hopen dat hij het dan wel krijgt

Ben het wel zat na 4 weken alles doen in huis en daarbuiten. Hij wordt het zelf ook zat...



Verder best wel wat opgeruimd hier en daar. Hoop spullen weggegooid, maar we hebben nog steeds te veel zooi in huis hahaha



Fleetfox, fijn om van je te horen meid !!
Alle reacties Link kopieren
Vriend is vandaag vrij en die zou wel gaan stoffen en zuigen. Zodat ik dat vanavond niet nog hoef te doen. Heel lief, maar ik heb al weer allemaal berichtjes, met dat er van alles gevallen is. Gelukkig niet kapot. Maar wel een beschadigde vloer :( Verder vanavond nog even een extra was draaien. Door een weekendje weg, heb ik niet alles weg kunnen werken. Morgen de strijk, aangezien ik zo meteen een etentje heb. En dan ben ik weer helemaal bij



@Fan; Wat vervelend zeg, nog geen loopgips. Hopelijk krijgt hij het snel. Dat stil zitten, is echt heel vervelend. Weet er alles van.
Alle reacties Link kopieren
Up!

Dames, hoe is het?



De herfst lijkt altijd een drukke tijd voor veel mensen... en traditioneel is het meer de tijd naar binnen gaan, van oogsten, om warm de winter door te kunnen. Niet bepaald opruimen dus.

Misschien dat daarom ook de lente .. (zaaien, weer naar buiten gaan) traditioneel voor Voorjaarsschoonmaak staat?



Hier afgelopen week niks bijzonders qua opruimen (schoonmaken bijhouden lukt net). Maar heb toch ook weer een grote doos van de supermarkt meegenomen, en in de woonkamer gezet om te vullen voor de kringloopwinkel. Twijfel soms als ik dingen tegenkom die 'persoon x of y heel misschien leuk zou vinden', waarna het vervolgens weer blijft liggen, het gewoon naar de kringloop zou brengen.
Up, hier wen opgeruimd huis (tenminste dat was hij toen ik wen week geleden weg gong).



Fan, vermoeiend nog steeds geen loopgips hoop dat het snel goed komt.
Alle reacties Link kopieren
Hier geen opgeruimd huis. Zelfs geen schoon huis... veel te veel gewerkt en ik was echt op toen ik thuis kwam.



Geen resultaat gehad op mp helaas.
Alle reacties Link kopieren
Spontaan de keukenladen uitgemest en schoongemaakt.

Klein stapje maar is toch wat hè..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven