Hét huishoudtiptopic!

17-09-2014 15:29 53 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik was op zoek naar een groot 'huishoudtiptopic' alleen kon ik dit niet vinden.



Dus, Bijdeze!



Wat is jou ultieme huishoudtip?

Wat maakt het huishouden nou een écht stuk makkelijker?



Mijn tip is wel gelijk een dure, de Kärcher Window Vac. Ik gebruik hem niet alleen voor m'n ramen, maar ook voor m'n hoogglans badkamer en toilet en m'n hoogglanskeukenkastdeurtjes. T gaat zó veel sneller! Ik zweer er bij en vind het een super handig ding!



*gelijk een vraag: hoe krijg en houd je de witte was zo stralend wit?
Vandaag is de mooiste dag.
Alle reacties Link kopieren
Door de witte was bij witte was te doen? :-)
Wat goed is tegen de kou, is ook goed tegen de warmte
Alle reacties Link kopieren
Een oude spuitflacon vullen met een verdund schoonmaakmiddel. Makkelijk om tussendoor even snel wat te poetsen!
Wat goed is tegen de kou, is ook goed tegen de warmte
Alle reacties Link kopieren
Tsja, woepsie, ondanks die tip blijft m'n was soms wat grauwig... Mijn man is chefkok en dat zorgt er voor dat zijn witte shirts die onder zijn buizen zitten, soms écht wel ranzig zijn... Maar 90 graden en poeder helpen niet om het maar wit te krijgen én te houden...
Vandaag is de mooiste dag.
Alle reacties Link kopieren
Heb het al eens eerder gezegd, maar het blijft een top tip:

"Neem een vrouw!".



Jacob Cats zei het al: "Het beste stuk huisraad is een goed wijf"
Alle reacties Link kopieren
Hier geen last van grauwe was, maar ook geen kok als man
Wat goed is tegen de kou, is ook goed tegen de warmte
In de zon laten drogen (bleekt)
Alle reacties Link kopieren
Ik gebruik wasmiddel (dash) met bleekmiddel voor de witte was, als het echt heel faal wordt dan verdun ik bleek met heet water, en laat dit ongeveer n half uur in n emmer staan en dan doe ik het in de machine op 90 graden.
We all gonna die, we bleed from similar veins..
Alle reacties Link kopieren
Noreservations, ben ik het helemaal mee eens! Ik vind mezelf namelijk ook het beste stuk 'huisraad'!
Vandaag is de mooiste dag.
Alle reacties Link kopieren
Edit: Ik werkte tot 2 jaar terug als chef de partie en droeg altijd een witte koksbuis, de tip die ik gegeven heb op witte was heb ik n beetje zelf bedacht, maar mijn buizen waren altijd stralend wit! Er zat na het wassen niet eens meer een vetvlek oid in! Ook geen rode bessensap, het werd altijd mooi wit!
We all gonna die, we bleed from similar veins..
Alle reacties Link kopieren
Schoonmaakazijn om de kranen kalkvrij te maken.



Witte was bij de witte was, en behalve witte wasmiddel ook een schep poeder erbij van Biotex voor witte was. Hebben ze ook van Ah huismerk en Vanish.
Alle reacties Link kopieren
Ook handig: een kruimeldief met lange steel om tussendoor even te stofzuigen, bijv als de kinderen brood hebben gegeten.
Alle reacties Link kopieren
Je was wassen met een steradent tablet of citroensap?
Wat goed is tegen de kou, is ook goed tegen de warmte
Alle reacties Link kopieren
Gisellecarterx ik ga gelijk zijn buizen in een emmer heet/verdundbleekwater zetten! Moet m wel iets langer laten staan want heb net een machine vol zitten. Ik krijg zijn vlekken er soms écht niet uit... Hoeveel bleek op een volle emmer gebruik je?
Vandaag is de mooiste dag.
Alle reacties Link kopieren
Ja een kruimeldief is hier ook aangeschaft, zodra zoon begon met brood eten
Wat goed is tegen de kou, is ook goed tegen de warmte
Alle reacties Link kopieren
Geen idee of het nog te krijgen is, maar vroeger had je zakjes reckit blauw voor de witte was. Dat was wereldspul.



Mijn tip, een steradent tablet gebruiken om je waterkoker schoon te krijgen.
Iedereen wil oud worden, maar niemand wil het zijn.
Alle reacties Link kopieren
Wat ik ook eens in de zoveel weken doe is bleek in de wasbak verdunnen met heet water, even laten staan. De wasbak is weer stralend, in plaats van die bruinige aanslag die je wel eens krijgt na veel en vaak afwassen of afspoelen van vuile vaat.
Vandaag is de mooiste dag.
Alle reacties Link kopieren
En een tandenborstel gebruiken voor kiertjes bij kranen etc. Zo handig!
Wat goed is tegen de kou, is ook goed tegen de warmte
Alle reacties Link kopieren
@kartonnendoos, een halve fles bleek op n volle emmer!



@tip: even geen geurtje bij de hand voor de stofzuiger? Zuig wat waspoeder op! (kan natuurlijk ook altijd!)
We all gonna die, we bleed from similar veins..
Alle reacties Link kopieren
Thnx!
Vandaag is de mooiste dag.
Alle reacties Link kopieren
quote:kartonnendoos schreef op woensdag 17 september 2014 15:55 Thnx!Graag gedaan, als je ze uitgewassen hebt, even uitkloppen en over de stoel laten drogen (scheelt weer strijkwerk )
We all gonna die, we bleed from similar veins..
Alle reacties Link kopieren
Een geut ammoniak in een spuitflacon, vullen met water en je heb een prima vervangmiddel voor glasreinigers (Glassex)
Ik hebal die jaren mijn witte kleding gewassen met vloeibaar witwasmiddel en de was bleef spierwit. Toen waste ik het ik een keer met witwaspoeder en toen waren al mijn shirts grauw. Doen we dus niet meer.

Ik heb ze weer wit gekregen door ze te weken in vanish en daar gooi ik nu ook een dopje van bij.

Geen poeder meer voor mij.
Met Biotex Echfa wit krijg je witte kleding van natuurlijke materialen weer spierwit. Dat zal met bleekmiddel ook wel lukken maar bleekmiddel is wel slecht voor de vezels.
quote:kartonnendoos schreef op 17 september 2014 @ 15:45:

Gisellecarterx ik ga gelijk zijn buizen in een emmer heet/verdundbleekwater zetten! Moet m wel iets langer laten staan want heb net een machine vol zitten. Ik krijg zijn vlekken er soms écht niet uit... Hoeveel bleek op een volle emmer gebruik je?

Als je dat doet dan trek je er zo de gaten in en je was wordt gelig.



Zet ze in een emmer Vanish of biotex week, dan worden ze wel wit.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven