Low-budget klussen

09-10-2010 18:03 33 berichten
Alle reacties Link kopieren
Kijk bij de bouwmarkten naar restpartijen verf etc, misschien zit net jouw kleur er bij.

Ook kun je een klantenpas halen (bij de Gamma en volgens mij ook bij Karwei) waarmee je korting kunt krijgen op je aankopen.



Succes met klussen!
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Nieuw leven, nieuw huis. Alvast aan het nadenken over een make-over van mijn huis, dat helemaal niet meer als mijn eigen huis voelt.

Maar...het mag niet te kostbaar worden, want veel geld is er niet.



Mijn woonkamer zit nog goed in de verf, maar ik wil graag een muurtje (achter een haardkachel) kleuren. Teal-achtig. Verder moet mijn hele keuken opnieuw geverfd worden (nooit aan toegekomen) en eigenlijk heeft het toilet ook wel wat nodig. Mooi betegeld (nieuw, zwarte vlloer en witte wandtegel, ongeveer een meter hoog), maar de muur is kaal, plafond erg hoog.



Kortom: iemand met ideeen, tips, ervaringen, alles is welkom. Het is een ideale afleiding voor me hier al lekker mee bezig te zijn!
klus-outlets zijn geweldig!google maar!
Alle reacties Link kopieren
Kijk ook eens op marktplaats voor restanten, worden regelmatig aangeboden!
Alle reacties Link kopieren
Dank je! Die klus outlets kan ik niet zo snel vinden, maar dat bestaat vast ja. En marktplaats, ja zie al leuke dingetjes, zoals een eettafel bankje die mooi aan een zijde van de eettafel past. Vijftig euro!
Wij hebben ook zwarte tegels (met spiegeltjes) in het toilet maar dan met creme wandtegels tot 1,30 m. ongeveer, de wand daarboven is ook gebroken wit en het plafond is lavendelblauw. Er hangt een lamp (van Hornbach) die veel schaduweffect geeft op de wanden. Het is zo'n bol van allemaal draadjes waar licht doorheen schijnt.



Dat soort lampen zijn ook wel bij bouwmarkten/IKEA/Leen Bakker te koop. Ik deed het idee op toen ik de design versie van ongeveer ¤400,- zag. Uiteindelijk kostte het me ¤30 voor de lamp en een restje verf voor het plafond. Maar het is wel echt heel anders dan anders.



Als je er op uitgekeken bent dan schilder je het plafond weer in een ander kleurtje, zo gedaan bij een wc.



Je kunt ook heel goedkoop sjablonen maken om een patroon op je muren te verfen. Zoek een leuk plaatje op internet, vergroot het, print het, knip het uit en je hebt een sjabloon.



Als je de keuken een andere look wilt geven denk dan ook eens aan andere greepjes voor de laden en kastjes, bij bouwmarkten verkopen ze heel veel verschillende.



Wil je de keuken zelf verfen of de wanden van de keuken?
Alle reacties Link kopieren
Ik lees uit je verhaal dat je twee potten verf en decoratie voor je wc nodig hebt, dat is toch al heel low-budget?



Voor de wc: mooie spiegel, ondiep 'randje'/ plankje waar je een luchtverfrisser , tampons, (eventueel in een net mandje/ doosje) klein plante ed. op kan zetten, mooie handdoekjes en nieuw zeeppompje, een grote reisfoto aan de muur, scheurkalender, mooi tijdschriftenrek?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook een zwarte vloer en half wit getelde muur in de wc. Heb de rest behangen met leuk behang( in mijn geval grijs met zilver) een eyecatcher waardoor je een hele andere sfeer krijgt. Had maar 1 rol nodig.



Idd kijken op marktplaats voor restanten of misschien in familie of vriendenkring.



Keuken heb ik ooit opgeknapt met plakfolie. Bleef jarenlang zitten. Misschien een idee? Je kan bv ook op internet een print bestellen en die over de kasten plakken, kan je evt de ondergrondkleur vN je keuken laten zitten als die nog mooi is. Succes met klussen
Alle reacties Link kopieren
Leuk idee Vlinder, van de wc! Het punt is dat het plafond vrij hoog is en er ook nog buizen over het plafond lopen. Niet zo mooi. Dacht er zelfs aan het plafond dan iets te verlagen, zodat de buizen wegvallen. Maar hoe dit moet en of dit veel werk is....geen idee!



Sjablonen maken het vrij druk, ik wil het graag rustig houden. De muren in het toilet zijn nu creme kleurig, maar ik wil dit een andere kleur geven of gewoon witten.



Wat betreft de keuken wil ik alleen de muren doen (de lange muur tegenover het aanrecht een bepaalde kleur?), de keuken zelf is prima.
Alle reacties Link kopieren
Inderdaad Mevr de Kees, dat toilet hoeft niet veel te gaan kosten natuurlijk, maar het doen is een tweede (mezelf kennende wordt het een grote kliederboel!) .

Heb geen fonteintje in het toilet (helaas), maar een plankje met luchtverfrisser of wat dan ook is leuk. Spiegel heb ik, maar een mooiere is altijd welkom.
Alle reacties Link kopieren
Zo'n luchtverfrisser met 'stokjes' vind ik er nog wel leuk uitzien ook:



Alle reacties Link kopieren
Ja, die ken ik inderdaad, heb het eens bij een ander gezien. En de houdbaarheid is ook nog eens goed, want het blijft lekker ruiken.



Iemand enig idee wat betreft dat verlagen van plafond? Hoe ingewikkeld is dat?
Alle reacties Link kopieren
Mijn moeder heeft het zelf gedaan met een stukje stof. Zij heeft er volgens mij een hol randje in gestikt, daar een staaldraadje door en die met een haakje in de muur geschroeft.
Alle reacties Link kopieren
Hm, heel creatief van je moeder. Zie mezelf dat niet doen, al snap ik het idee (en mijn moeder nog beter )
Alle reacties Link kopieren
Lijkt me dan dat je je moeder lief aan moet kijken.
Alle reacties Link kopieren
Hah, ja dat is een optie.
Alle reacties Link kopieren
Deze muurstickers vind ik ook nog wel passen bij een wc:







Postertje aan de muur:



Alle reacties Link kopieren
Nah, da's niet helemaal mijn ding Kees, ik hou op zich echt van strak en rustige. En aangezien ik in de woonkamer al die teal kleurige muur wil, is dat wel even heftig genoeg denk ik



Ik kan die muur in de keuken natuurlijk ook behangen trouwens!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb zelf op een lange muur in de woonkamer 1 vertikale baan van vloer tot plafond. Op de baan hangt een klok. Die klok was eigenlijk te klein voor die lange muur, maar door de omlijsting van de baan is het een soort staande klok geworden. Bovendien niet zo heftig qua kleur.
Alle reacties Link kopieren
In de woonkamer heb ik ook een strook behang, achter de eettafel. Geeft een heel leuk effect. Maar die knallende kleur (teal) wil ik op een ander muurtje, zelfde zijde als de muur met het behangetje, maar dan anders (muurtje komt wat naar voren ivm kachel).



Lijkt me wel een erg leuk gezicht ook, die klok op jouw strook behang!
quote:Kym schreef op 09 oktober 2010 @ 18:26:

Leuk idee Vlinder, van de wc! Het punt is dat het plafond vrij hoog is en er ook nog buizen over het plafond lopen. Niet zo mooi. Dacht er zelfs aan het plafond dan iets te verlagen, zodat de buizen wegvallen. Maar hoe dit moet en of dit veel werk is....geen idee!

Lijkt mij dan juist wel weer geinig om de buizen een contrasttint tov het plafond te geven. Ik vind buizen enzo namelijk niet lelijk (losliggende bedrading wel) want ik hou wel van industrieel en bovendien zou ik van iets lelijks juist eerder iets grappigs maken. Zie het als een mogelijkheid niet als een probleem. Ik woon in een nieuwbouwhuis waarin alles is weggewerkt, alle muren recht zijn en alles smetteloos is, dat is pas een probleem
Alle reacties Link kopieren
quote:Kym schreef op 09 oktober 2010 @ 18:26:

Leuk idee Vlinder, van de wc! Het punt is dat het plafond vrij hoog is en er ook nog buizen over het plafond lopen. Niet zo mooi. Dacht er zelfs aan het plafond dan iets te verlagen, zodat de buizen wegvallen. Maar hoe dit moet en of dit veel werk is....geen idee!



Sjablonen maken het vrij druk, ik wil het graag rustig houden. De muren in het toilet zijn nu creme kleurig, maar ik wil dit een andere kleur geven of gewoon witten.



Wat betreft de keuken wil ik alleen de muren doen (de lange muur tegenover het aanrecht een bepaalde kleur?), de keuken zelf is prima.Schroef wat regels op de muren(soort rand rondom) daar tussen latten op de breedte van gipsplaten(wel even rekenen), daarna kun je er gipsplaten tegenaan schroeven.
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben het geschilderd. De klok is iets in deze stijll, dus daar zie je de kleur ook doorheen.



Alle reacties Link kopieren
Maar dit is in je huiskamer dan toch, die klok?
Alle reacties Link kopieren
Voor decoratie: Ga eens bij de Action kijken. Ik weet niet of er iets in jouw gading is te vinden(mijn huis is een mengeling van rustiek, kitch en Ikea) maar wel een leuke snuffelwinkel.



Ik heb daar zelf trouwens ook al mijn verfspullen(exclusief de verf zelf.) Ik vond de verfkwasten/rollers/schuurpapier/afplaktape etc. prima van de Action.
I choose happy!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven