Retro behang? Wie kan me helpen?

01-09-2014 12:18 19 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste allen, na een jaar of 2 in ons nieuwbouwhuis heb ik zin om voor de herfst/winter de boel wat op te fleuren. We hebben nu alle muren in de woonkamer wit en er hangt weinig aan de muur. Nu zou ik graag iets willen met de wand achter de tv. Dit is een wand van ongeveer 4 m breed. De kleuren in de woonkamer zijn taupe/grijs/blauw/bruin (teak) in moderne stijl met retro lampen.

Nou lijkt het me heel gaaf om retro behang op de wand te doen. Qua kleuren (en ook qua stijl van wonen) zou dit goed passen: [img]http://www.behangwereld.nl/a-35715496/a ... g-94013-3/[/img]



Maar poeh! Achter de tv is misschien wat te heftig?

Iemand ervaring hiermee of kennis van behang en een iets rustiger idee?

Ik wil het graag een beetje in de warmere kleuren houden dus veel blauw/grijs twijfel ik over...



Dank oh wijze vivadames!,

Mooi of lelijk (zie plaatje)

Totaal aantal stemmen: 8

Mooi (88%)
Lelijk (13%)
Als het niet gaat zoals het moet, moet het maar zoals het gaat.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het echt super mooi zoiets. Gewoon doen.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind dat helemaal leuk!



Maar wat als wij dat allemaal lelijk vinden?
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het wel heel mooi, maar om daar je tv voor te zetten? Volgens mij word je dan helemaal tuureluurs van zo''n psychedelisch patroontje
Alle reacties Link kopieren
Prachtig, maar achter de tv zou het voor mij te druk zijn. Zou het dan op een muur doen waar je niet steeds naar kijkt.
Alle reacties Link kopieren
Precies mijn dilemma.... Maar de indeling van ons huis is zo dat als het niet de tv muur is dan zijn het of wandjes van
Als het niet gaat zoals het moet, moet het maar zoals het gaat.
Alle reacties Link kopieren
Gewoon even retro behang googelen. Ik zou het ook niet achter de tv doen.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
Juist wel een goed idee om dat behang achter de TV te doen, zo is dat ding minder prominent aanwezig als hij uitstaat. En als hij aanstaat en je gewoon geen felle lamp op de achtergrond hebt worden je ogen heus niet naar het behang gezogen.



Dat lelijke centrale beeldscherm is juist veel te veel aanwezig in de gemiddelde huiskamer, de televisie hoeft echt het centrum van je universum niet te zijn.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind de nieuwste tv's geen lelijke dingen hoor. Gezellig haardvuurtje oid erop, hartstikke leuk.



Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Gewoon doen, maar het kan mij dan ook niet heftig genoeg zijn.
Alle reacties Link kopieren
quote:kerol schreef op 01 september 2014 @ 14:12:

Juist wel een goed idee om dat behang achter de TV te doen, zo is dat ding minder prominent aanwezig als hij uitstaat. En als hij aanstaat en je gewoon geen felle lamp op de achtergrond hebt worden je ogen heus niet naar het behang gezogen.



Dat lelijke centrale beeldscherm is juist veel te veel aanwezig in de gemiddelde huiskamer, de televisie hoeft echt het centrum van je universum niet te zijn.Helemaal mee eens.
Alle reacties Link kopieren
De rest van je interieur klinkt rustig, dus het kan er wel bij, lijkt me. Ik denk dat het vooral de vraag is hoelang je er plezier van verwacht te hebben. Ben je in je interieur veel aan het veranderen of staat het, en dan vind je het goed?



Je zou ook als minder explosieve oplossing kunnen gaan door dit behang "proef te laten draaien" in je huis, dus een stuk in een grote lijst doen, kun je even wennen



Succes!
Alle reacties Link kopieren
En niet twijfelen over blauw/grijs. Dat zijn hele mooie kleuren in je interieur. Fris en jong.

Als je bang bent dat het te koel of te kil wordt, kun je beter wat warmere materialen nemen dan warme kleuren.



Hout, leer, koper, plaids, kussens, schapenvachtjes, rendiervellen, koeienvellen, kleed in de zithoek, planten, bloemen en mooie kunst aan de muur maken je huis warmer. En dat behang ook (zelfs in een koelere tint).
Alle reacties Link kopieren
best warme retro tinten in blauw kleuren



lila blauw

jaren vijftig vogels

meer grafisch
Alle reacties Link kopieren
Ja joh, gewoon doen

en als het te druk wordt, ach... dan schild/behang je het over
Alle reacties Link kopieren
@bestpittig die grafische vind ik ook mooi! Heb je daar een linkje van? Rood kan er echt niet meer bij...

We hebben inderdaad leer, warme stoffen, vloerkleed en hout voor de warme gecombineerd met blauw wat ik erg gaaf vind! Heb past goed bij elkaar zonder cliche te zijn en je komt het zo niet in een interieurwinkel tegen...dat behang zou het puntje op de i kunnen zijn...maar misschien daarom ook zo lastig te kiezen?
Als het niet gaat zoals het moet, moet het maar zoals het gaat.
Alle reacties Link kopieren
Als je echt retro behang wilt, moet je eens kijken op Swiet.be. Dat is écht retro. En móói!
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben de tv ook tegen een drukke muur staan. Wij hebben een tv meubel met zo'n achterwand waar de tv aanhangt, dat maakt het wel wat rustiger.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven