Terpentinelucht in wasmachine

19-09-2014 14:03 12 berichten
Mijn huisgenoot heeft van de week lappen en handdoeken uitgewassen die doordrenkt waren met terpentine, met als gevolg dat er nu een penetrante terpentinelucht in de wasmachine hangt, en dat al dagenlang.



Ik heb de wasmachine al (leeg) op 95 C laten draaien, een hele fles azijn erbij gegooid, het programma stilgezet, drie uur laten intrekken en de machine daarna weer verder laten lopen. Dat heeft helaas amper iets opgeleverd. Mijn volgende plan was om dit te herhalen, maar dan met soda i.p.v. azijn, maar ik ben bang dat dit ook niet gaat werken.



Weet iemand misschien wat ik nog meer zou kunnen doen? Het wasgoed stapelt zich op, en ik voel er vrij weinig voor om mijn kleren en beddengoed te laten ruiken naar gebruikte verflappen.
Alle reacties Link kopieren
Haar jouw kleren naar de wasserette laten brengen. Daarna kan zij ervoor zorgen dat de wasmachine weer schoon wordt met soda.
Kopje ammoniak en dan heet wassen zou ik proberen. Ammoniak ontvet, terpentine is ook vettig.
Alle reacties Link kopieren
Een flinke klodder groene zeep in de wasmachine en op 90° laten draaien.
Oh ja, groene zeep! Dat ga ik ook proberen.



Voor ammoniak ben ik een beetje huiverig, kan de wasmachine daar wel tegen?
Alle reacties Link kopieren
Heb ik ook eens gehad, 24 uur laten luchten en het is weg
Ab imo pectore
O shit ja, ik heb ook wel eens een doekje erin gedaan. Bleef weken hangen en kleren gingen er ook naar stinken. Echt een drama. Ging wel met verloop van tijd weg. Open laten staan een tijdje lijkt me het enige dat helpt, terpentine is een vluchtige stof dus dat zou theoretisch gezien wel moeten helpen volgens mij.
Hier stinkt het ook al een week. Hopelijk is het niet te erg in het rubber getrokken.



Bedankt voor de tips, ik ga de wasmachine nog maar eens een keer aanzetten.
Alle reacties Link kopieren
Waarom ben jij hier zo mee in de weer, je huisgenoot heeft dit toch veroorzaakt? Laat haar/hem het oplossen.
quote:Roelfien schreef op 19 september 2014 @ 16:00:

Waarom ben jij hier zo mee in de weer, je huisgenoot heeft dit toch veroorzaakt? Laat haar/hem het oplossen.Tja, TO wil de wasmachine gebruiken, huisgenoot vindt het kennelijk wel best zo.
Mijn huisgenoot (tevens goede vriendin) heeft het momenteel erg druk met een fulltime baan en een verbouwing. Ik zit ondertussen werkloos thuis. Daarom doe ik nu het grootste deel van het huishouden en dat vind ik ook helemaal niet erg. Zij heeft het veroorzaakt, maar zij is van 8:00 tot 22:00 van huis, terwijl ik weinig om handen heb, dus ik vind het helemaal geen probleem om dit op te lossen.
Hier is het laatst ook gebeurd dat iemand een terpentine-lap in de wasmachine had gegooid. Wij hebben gewoon doorgewassen en na een paar wassen was de geur weg. Je ruikt het wel aan de was als die nat is, maar als het droog is niet meer.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven